1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Wat vinden jullie hiervan???

    Hello everyone,

    Binnenkort ga ik trouwen, voorheen droomde ik altijd van een vette, grote bruiloft, maar de laatste tijd verwaterd dat idee. En dit is niet omdat het financieel niet haalbaar zal zijn, maar meer omdat het

    a) haram is en
    b) vind ik het zonde dat ik er zoveel aan uitgeef, en dan mensen die na het eten gaan zeggen, "god de kip was niet echt lekker" en "die neggafa was heeeel traag" en dat soort shit.

    In plaats van een vette bruiloft wil ik een bescheiden sadaka houden en dan een vette reis met mijn man maken. Het geld wat we aan de bruiloft zouden uitgeven, lekker aan een gewldige vakantie uitgeven.

    Zo heb ik ook geen mo3siya met allah en heb ik iets onvergeetlijks (hoop ik) gedaan.

    Ik wilde weten hoe anderen hier tegen kijken, wat is jullie mening??

    Thanks

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    965
    25-05-2002

    Salaam oe alikoem

    Meid als dat iets is wat jij wil. Vooral doen.


    GROETJES

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Re: Wat vinden jullie hiervan???

    Salaam,

    Meid je moet doen wat jou het verstandigst lijkt, en naar mijn idee vindt ik het een heel goed idee, en je huwelijk zal zo inshallah door Allah SWT worden gezegend (Jawaz moubarak)!!

    Gefeliciteerd, en veel geluk!!

    Ma3a salama,

    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  4. #4
    De Lekkerste

    Reacties
    1.448
    04-03-2002

    hey meid ga ervoor....gaat er tenslotte om dat jij en je mannetje gelukkig worden samen...ebnik ga liever ook op huwelijksreis....ja en verklap eens waar ga je heen.....

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    nou ik heb het hem ook verteld 2 dagen geleden (ja ja, jullie hadden de eer om het voor hem te weten) en hij vond het ook een top idee!

    Nou als het dus doorgaat allemaal, dan houden we een groot budget over voor de reis, en dit zou mijn planning zijn.
    - 2 weken tunesie
    - 2 weken turkije of een ander land weet ik nog niet precies
    - 1 weekje marokko en dan ook even langs zijn ouders
    - en dan paar dagen italie
    - terug naar huis

    het word of zoals hierboven of gewoon naar 1 land maar dan lekker ver.
    Persoonlijk zou ik ook graag naar de maagdeneilanden willen of de dominicaanse republiek. Alleen het punt is dat ik een hoofddoek draag en ik denk dat ik me daar dan niet lekker zou voelen.

    het zijn toch meer strandlanden snap je. in tunesie en turkije kan het bijv wel....

    Lmohim ik zal maar zeggen inchallah.
    <

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Waarom ga je niet naar een het oosten toe...Dubai schijnt ook mooi te zijn, of een ander mooi islamitisch land.

    Veel plezier...
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    11
    26-06-2002

    ik ga op huwelijksreis naar de Maladiven, heb ik altijd al van gedroomd.

    Liefs Shera
    If i had to choose to be or not to be, i would choose to be, cause only then: You could be with me too

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    let's go together than,
    heb je al een vent aan de haak geslagen of nog niet????
    <

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    81
    19-03-2002

    Op de maledieven is het wel heeeeeeeeeeeeeeeel rustig, dus alleen, strand, zee en palmbomen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10
    30-05-2002

    Salaam aleikum wa rahmatullah

    ik ben ook van mening dat er te veel uitgegeven wordt aan het huwelijksfeest. men start dan dikwijls een huwelijk met schulden.

    hoe zou jij je huwelijksfeest er willen laten uitzien? hoe bespaar je je geld? wat doe je wel? wat doe je niet?

    weet er iemand hoe een huwelijksfeest er in de tijd van de profeet saw uitzag? wat zegt ook koran en hadith hierover?

    alvast bedankt.

    noor.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    20
    04-05-2002

    Salam,
    Hilwa echt dit meen ik je brengt me echt op een idee dit ga ik inshallah ook doen dus. Ik heb er gewoon nooit aan gedacht! Dank je meid. Enne weetje dat Tunesie heel mooi is en Egypte om er naar toe te gaan echt heel mooi is het daar. Ik wens je succes meid echt! groetjes ainzohra
    Blijf je zelf en je komt er wel insha-allah

  12. #12
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    het ligt eraan hoe je het viert...kijk bij ons in de familie doen we vrouwen en mannen appart en bij ons gaat de bruidegom niet naar binnen bij de vrouwen en er wordt gedanst als alleen de vrouwen bij elkaar zijn enz..en er zijn zelfs nichten die geen naggefa hebben gedaan
    Koningin van Marokko.nl


  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    11
    29-03-2002

    reactie op hilwa

    Salaam Hilwa,

    Het is echt een heel leuk idee, en met saadaaka doe je altijd iets goeds, maar heb je ook bedacht dat het overdreven geld uitgeven aan iets ook niet echt halal is. Zoals ik hier beneden lees wil je de halve wereld afreizen (beetje overdreven maar je begrijpt vast wat ik bedoel), zou het niet beter zijn om, wat je ook zegt, één verre reis te maken en het geld dat je over hebt naar een paar arme gezinnen sturen in marokko bijvoorbeeld (of zorgen dat er boodschappen gedaan worden voor hen). Voor wie ga je die sadaka hier doen (ik neem aan dat je het over thuis hebt), alle mensen hebben hier genoeg. Waarom doe je geen sadaka in de moskee en kunnen al die daklozen en illegalen een lekkere maaltijd nuttigen, desnoods zorg je ervoor dat ze aan het einde van de avond wat meekrijgen. Het is maar een suggestie en je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik wilde toch even mijn mening geven.

    Ik wens je echt heel veel geluk en liefde in je leven met je aanstaande!

    Heel veel groetjes en succes met het out figuren van wat je wilt met je trouwerij.

    Noura

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    49
    16-09-2002

    Heey Hilwa: It's me: Sherazyna.... ik heb inderdaad al een man aan de haak geslagen en ga ook bijna trouwen 18 oktober Incha Allah! ben ook van plan om het niet groots te vieren, om samen lekker op reis te gaan(maladiven,Jordanie,Dubai). Nou is mijn voordeeltje dat mijn aanstaande 90% korting krijgt op alle bestemmingen, maar we gaan pas na de Ramadan weg..eerst lekker knus Ramadan en dan op huwelijksreis

    Liefs Safa
    Don't let what happened in your past hurt your future

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hee. veel geluk meid, ik moet nog effe wachten met mijn trouwerij.
    ik wil wel weten hoe je het hebt gedaan, het klein houden...

    so tell me
    <