1. #1
    AllahoeAkbar!

    Reacties
    751
    02-05-2002

    Waarom geen gewonen bruiloft??

    Salaam lieve mensen....


    Tegenwoordig zie je steeds meer vreemde dingen laatst nog ging er een meisje trouwen een limo van 9 meter, een koets met 4 paarden, een gemengde bruiloft mannen en vrouwen doormekaar dansen, van de 500 mensen waren er ongeveer 10 vrouwen die een teksieta aan hadden de rest liep in een feestjurk??? Is dit nieuwe of zo?? Een stoet met ik weet niet hoeveel auto's, ik geloof dat ze wel 3 zianet bij zich had?? Want ze had wel 12 verschillende jurken aan en een bruidsjurk met een sleep van ik geloof wel 10 meter en daarachter stonden nog eens 8 meisjes die 'm vasthielden en die vervolgens ook nog eens een grote mand hadden waar rozen in zaten die ze ook nog eens moesten uitdelen armen meisjes....
    Verder hadden ze nog geschenkjes nou iedereen kreeg een roos mee en een doos koekjes met een auto waar 2 mensen in zaten zehma de bruid en de bruidegom, en er mochten geen kinderen in die moesten ze maar eens thuis laten vonden ze...meskien kwam er een vrouw binnen die moest weg wallah ze werd gewoon weggestuurd want ze had een jongentje van 4 bij zich schandalig gewoon, stel dat die vrouw geen oppas had of zo???? De bruidegom werd ook elke keer meegesleurd door andere meiden want die wilde met hem op de foto en ze wilde met hem dansen waar gaat dit nou weer naar toe dacht ik????? Het aller ergste was nog wel toen er een mannen en vrouwen band in kwam en een aantal meiden het niet meer hadden gingen ze lekker dansen zowat in de schoot van die mannen???? Ik schaamde me heel erg diep kon zowat door de grond zakken van schaamte....
    Ik vind het zielig je kan dat toch allemaal niet maken tuurlijk trouw je maar 1 keer maar toch mensen kalm aan willen jullie!!! Hahahah....


    En nou krijg je allemaal vragen van waar was die bruiloft nou hij was in Bergen op Zoom en Khalid en Hafida gingen trouwen, Hafida komt uit Rotterdam en Khalido uit Bergen op Zoom....

    Mahasalaaaaaam......

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    266
    03-05-2002

    Wink

    selaam tombraider,

    Zozo dat is me een bruidsfeest geweest zeg !!!! Dat lijkt me wel leuk zeg, ik ben zlef een tijd geleden naar een bruiloft in /rotterdam geweest van een kennis en dta was ech groot zo leuk gewoon, alles zat erop en eraan teneerste een vette auto vette mooie zaal(De engels, bij centraal station)

    goeie band, daka marrakcia, buikdanseres, enz enz.

    Ja tegenwoorig lijkt het erop dat deze feesten steeds groter gaan worden, dat is opzich echt wel leuk hoor.

    Ja onze feesten zullen denk ik niet meer gewoon zijn,waarom weet ik niet maar het is zo het moet volgens mij echt uitbundig zijn, je weet wel 'je trouwt maar 1 keer'.

    Ben je zelf op die feest geweest? maar vond je het dan wel leuk?

    Muhim beslema

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    IK vindt het echt absurd en veel te overdreven...mensen denken dat het huwelijk alleen feesten in houdt....toen ging de wekker!!
    Je mag gerust een mooie bruiloft geven, maar het kan ook anders...we moeten wel waarde hechten aan ons geloof en cultuur, en niet als nasara uitbundig gaan feesten!!
    Maar ieder persoon moet het zelf weten, het is tenslotte je eigen verantwoordelijkheid voor het gene wat je in je leven doet.

    Ma3a salama,
    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.144
    05-09-2002

    Re: Waarom geen gewonen bruiloft??

    Origineel gepost door Tombraider
    ....


    laatst nog ging er een meisje trouwen een limo van 9 meter, een koets met 4 paarden, een gemengde bruiloft mannen en vrouwen doormekaar dansen, van de 500 mensen waren er ongeveer 10 vrouwen die een teksieta aan hadden de rest liep in een feestjurk??? Is dit nieuwe of zo?? Een stoet met ik weet niet hoeveel auto's, ik geloof dat ze wel 3 zianet bij zich had?? Want ze had wel 12 verschillende jurken aan en een bruidsjurk met een sleep van ik geloof wel 10 meter en daarachter stonden nog eens 8 meisjes die 'm vasthielden en die vervolgens ook nog eens een grote mand hadden waar rozen in zaten die ze ook nog eens moesten uitdelen armen meisjes....
    Verder hadden ze nog geschenkjes nou iedereen kreeg een roos mee en een doos koekjes met een auto waar 2 mensen in zaten zehma de bruid en de bruidegom, en er mochten geen kinderen in die moesten ze maar eens thuis laten vonden ze...meskien kwam er een vrouw binnen die moest weg wallah ze werd gewoon weggestuurd want ze had een jongentje van 4 bij zich schandalig gewoon, stel dat die vrouw geen oppas had of zo???? De bruidegom werd ook elke keer meegesleurd door andere meiden want die wilde met hem op de foto en ze wilde met hem dansen waar gaat dit nou weer naar toe dacht ik????? Het aller ergste was nog wel toen er een mannen en vrouwen band in kwam en een aantal meiden het niet meer hadden gingen ze lekker dansen zowat in de schoot van die mannen????

    Overdrijven is van de Shaytaan en deze mensen hebben zich alweer laten verleiden.

    Enig idee hoeveel behoeftigen je met dat geld dat hieraan verspild is kon helpen?

    Het verbaast mij trouwens dat er geen camera-ploeg aanwezig is............

    En juffrouwtje neggafa heb ik ook niet gezien..........


    Waar gaat het naartoe met de moslims tegenwoordig?
    Moe,ziek en vol haat.ik ben terug..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.144
    05-09-2002

    Re: Re: Waarom geen gewonen bruiloft??

    Origineel gepost door lalala
    waarom noem je dan dew namen erbij....

    stom stom stom.........

    en wees blij voor ze , als ze dat kunnen veroorloven waarom niet

    blij???ze zou beter dua voor hen doen zodat Allah swt hen dit vergeeft
    Moe,ziek en vol haat.ik ben terug..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.144
    05-09-2002

    Re: Re: Re: Waarom geen gewonen bruiloft??

    Origineel gepost door Mixed_Angel



    ach ja ze moeten o zo goed overkomen, ze3ma zodat mensen er jaren over gaan praten
    en als je hen hierop aanspreekt beschuldigen ze je van jaloezie.


    moge Allah swt hen vergeven
    Moe,ziek en vol haat.ik ben terug..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    223
    20-01-2003

    salaam, jah tombraider gelijk heb je...ewa jah ik ga niet oordelen ofzo want wie ben ik om teoordelen over ze!! maar ben je familie van ze dan ofzo? want in dat geval dan had je er wat over kunne zeggen ookal krijg je dan van die reacties waar je mond van op je knieen gaat hangen!!
    nee sorry voor mij niet dat gezeur het is zo debiel allemaal. geef je duizenden euro's uit terwijl je nix merkt van alles 3 kwart van de dag zit je in een kamer en loopt er een of ander wjf aan je te plukken!! nou nee sorry in dat geval ga ik liever naar hadj samen met me man gewoon als huwlijksreis. en vooral dat geld wat je uitgeeft zou je daarna ook nog naar een ander land kunnen gaan als je dat zou willen!! nee hoor voor mij niet wel mooie jurk misschien maar geen make-up, met hoofddoek, en nooooo moeziek!! gewoon abderrahman sudeis en ahmed shuraim op ze allerhardst en wie het neit bevalt adios!! jah tog! mohim allah jehdie ma glak oe saffie!! ik ben eigenlijk best benieuwd hoe jullie het zouden willen later incha-allah nou thallaaaaaaaaaaw!! dikke kus islamietje
    Papa ik hou van je....

  8. #8
    Amatoellah

    Reacties
    492
    07-12-2002

    Salaam Wa3alaykoem wr wb,

    La 7awla wa La koewata illa Billahi el3adiem
    Dit is nou wat je noemt; Elfased....
    Asta3fieroellah, moge Allah ons hiervan behoeden.
    Het ergste vind ik nog dat het een soort van hype is geworden, hoe groter de bruiloft..hoe beter... en dat zorgt voor een grote concurrentie-strijd, want wat de een heeft gedaan, moet de ander ook, en lieftst nog groter en mooier..... Uiteindelijk willen mensen die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven dit ook, want uiteraard (iedereen doet het), en je kunt niet achterblijven
    Dan verplaatst je jezelf in een "Gevare Zone" want mensen gaan dat lenen, om zich toch een grote bruiloft te kunnen permitteren.
    Nogmaals Moge Allah ons hiervan behoeden.

    Wa salaam,

    btw(wat las ik daar BERGEN OP ZOOM?????)
    [GLOW=teal]O'Allah houdt in mijn Leven de Wil om in Woord&Daad Uw Dienares te zijn... [/GLOW]

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    861
    31-07-2002

    Nu spenderen ze al hun geld aan een Overdreven huwelijk en alles moet perfect zijn en het moet luxe zijn en weet ik veel.De duurste van alles en een grote limousine,de chiqueste zaal of restaurant huren,...
    Wat zie je dan soms een aantal maanden is het koppel gescheiden ja zou je dan niet denken waar heb ik al mijn geld aan verspild aan een TE overdreven huwelijk ja dat denk ik wel.