1. #1
    De Lekkerste

    Reacties
    1.448
    04-03-2002

    bruidschat...

    hallo mensen..
    had een vraagje over bruidsschat...wat word er tegenwoordig wel niet betaald/gegeven.
    en vinden jullie dat het moet blijven ?!

    wil graag van alles horen.....

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Wa aeikie salaam....

    Ik zou echt niet weten hoeveel mensen er nu ongeveer voor betalen.Zelf vind ik wel dat het moet blijven,omdat het bij de Islam hoort.Wel vind ik het onnodig dat er grote bedragen voor betaalt worden.Mij zou het echt niet wat uitmaken hoeveel er betaald werd,waar het mij omgaat is dat het een goede praktizerende jongen is.Daar zul je tenslotte mee moeten leven en niet met het geld.

    Wa salaam wr wb
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    Ik heb laatst gehoord dat een meisje 16000 euro vroeg. Ik heb er toen direct gevraagt of ze dacht dat ze uit de hemel was gevallen.

    sorry maar dat soort bedragen zijn veel te hoog. Of ik moet natuurlijk en paar kilo uit marokko halen.
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door Mustapha A
    Ik heb laatst gehoord dat een meisje 16000 euro vroeg. Ik heb er toen direct gevraagt of ze dacht dat ze uit de hemel was gevallen.

    sorry maar dat soort bedragen zijn veel te hoog. Of ik moet natuurlijk en paar kilo uit marokko halen.
    Salaam oe aleikoem wr wb,

    Hahaha...die is goed joh..of ze uit de hemel gevallen is...hehehe...



    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  5. #5
    De Lekkerste

    Reacties
    1.448
    04-03-2002

    wat zeg je 16000 ****ing Euro wat is ze wel niet??!!!
    ahhahahaahhah.....lekker dure meid hoor.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    oefff 16000 euroo........
    wat is zij wel.... miss world....oeff....

    ach jaa... die verkopen zichzelf... het hang af van de gene met wie je gaat trouwen..als hij niet veel kan gevn vraag ook niet veel...
    oftewel
    VRAAG ZOIEZO NIET VEEL of ie nou geld heeft of niet.....

  7. #7
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Bruidschat

    Een bruidschat moet wel gevraagd worden, maar de inhoud dat moet de bruidegom bepalen en niet de vader van de bruid
    Een bruidegom moet kunnen geven wat hij kwijt kan, is dat 500 euro dan is dat goed, is dat 5000 euro is ook goed

    je kan niet als vader eisen van een bruidegom dat hij zo en zo veel moet geven, want hij kan niet kijken in zijn portemenee straks moet die een lening afsluiten voor die bruidschat dat is oneerlijk en haram

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    hahahahaahahahaha

    Ik hoop dat ik zo een vrouw vind want in mijn omgeving zijn het alle maal aasgieren. Iedereen wil geld geld en nog eens geld. Maar dan maakt de zogenaamde liefe niks meer uit. Is al die onzin zoals ''I love you'' dan allemaal vervallen?

    voor mij is 2000 euro en max. en dat is nog veel!!!!
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    167
    02-06-2002

    Salaam moe3lleikoem wara7matoelahi wa barakatoe,

    Mahr=de gift/het geschenk vand e bruidegom aan de bruid

    Er wordt overlegt tussen beide partijen wat het bruidsgeschenk moet zijn. Het is verplicht voor de man om dit te geven. Het is recht van de vrouw om dit te vragen en ze mag zelf beslissen wat ze ermee doet en ze mag het helemaal aan haar zelf besteden. De beste bruidsgift is die met de minste lasten.

    The marriage with the greatest blessings is that with the lesser financial burdens!

    Ik zal er nog meer over opzoeken inschaallah!!!!

    Salaam moe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
    Soerat al-bakara: (225) "God rekent jullie onnadenkende uitspraken niet aan, maar Hij rekent jullie aan wat jullie harten bedoelen.God is vergevend en zachtmoedig."

    SoebhanAllah wal Hamdoelilah wa la ilaaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!!!!

  10. #10
    De Lekkerste

    Reacties
    1.448
    04-03-2002

    hey thanx jullie allemaal ben wel wat klein beetje opgeschoten.....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    35
    19-05-2002

    Salamoe 3alaikoem,

    Ik vind dat de bruidschat wel moet blijven maar het hoeft niet per se geld zijn, ik persoonlijk wil ik dat mijn bruidschat dat mij man mij heel veel over de islam leert, maar tegenwoordig kopen de mannen de vrouwen omdat ze zoveel geld vragen.

    DAMENS GELD MAAKT JE NIET GELUKKIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    xxjes moi
    De genezing van de liefde voor deze wereld is datgene te gedenken wat de lusten doet ophouden namelijk DE DOOD

  12. #12
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    de bruidschat mag van mijn blijven wat het is immers een onderdeel van onze traditie maar net als veel tradities wordt er nog wel eens overdreven.
    ik vind dat de bruidschat een symbolische iets moet zijn en dat het niet zo uitgemolken moet worden.
    want laten we eerlijk zijn is een vrouw niet meer waard dan die paar euro's laten we de eer aan ons zelf houden en ophouden met dit soort belachelijke "prijzen" te vragen.
    als ik insallah ga trouwen dan wil ik een bedrag van +/_ €1000,00

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Bruidschat? de enige wat ik wil is dat mijn toekomstige zijn zaakjes allemaal wel geregeld heeft, en een huis heeft, hij hoeft voor mij geen maandsalarissen op te geven. Ik trouw uit LIEFDE niet voor het geld.......Geld en goud heb ik zelf inmiddels allemaal al, daar hoeft niet nog een riem en kroontje bij
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    38
    30-03-2002

    asalaam aleikoem,
    omdat het in de islam moet hiermee bedoelik dus een bruidschat. dan wil ik dat ook maar voor mij hoeft het niet iets groots te zijn want mijn bruidschat is mijn man voor mij inscha-alah en wat ik wil is een hele goei en islamitische leven met hem te leiden waarin wij allebei heel gelukkig zullen zijn inscha-alah
    asalaam aleikoem
    en wie onrecht pleegde en vervolgens een slechte daad voor een goede daad inruilde; dan ben Ik waarlijk Vergevensgezind, Meest Barmhartig (19:11)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    121
    12-05-2002

    Bruidsschat?

    Dat is iets waar ik me denk ik niet mee zou bemoeien, simpelweg omdat het me niet uitmaakt hoe hoog het bedrag is. Ik heb eens van een 3aliem gehoord dat het overeenkomstig zijn bezittingen zou kunnen zijn. Ik laat dat over aan mijn ouders en mijn toekomstige schoonouders.

    Ma3a salama
    None of you truly believes, until he wishes for his brother what he wishes for himself