1. #1
    .:*Izran musica*:.

    Reacties
    188
    06-05-2003

    Waarom HIER geen lezingen voor de vrouwen/jongeren???

    Ik verbaas me er heel erg over dat hier in mijn woonplaats (Veenendaal) helemaal niks aan wordt gedaan on lezingen te organiseren voor de jongeren(of vrouwen).
    Als er een keer iets willen organiseren is de moskee er niet mee eens...
    Heb ik het nou mis of moet de moskee ons juist stimuleren om zulke lezingen te organiseren of moeten ze het tegenhouden??
    Want heel veel mensen hebben behoefte eraan...
    Dus als mensenn zijn die misschien ook uit Veenendaal komen en er iets aan willen doen bijv. zelf iets organiseren.
    Willen jullie dan ook even reageren!!!
    Respect your mother.. Heaven is at her feet..!!

    ..::~~ * Ait Driss ( Bni Abdellah ) en Mni7thifa * ~~::.. * MY ROOTS *

    Azzin ethwanitta.. ra3ker mani jedzja.. ebnakkes ayoer inoe.. zi elhoub amwanitta..

  2. #2
    I thank allah!

    Reacties
    191
    20-11-2002

    Bij ons in Roosendaal ook. Eerst hadden we hier niks, maar nou alhamdoulilah zijn er steeds meer lezingen. Je moet het initiatief nemen meid. Je moet er wel veel moeite voor doen maar inshaallah komt het goed
    De juiste weg is de weg van allah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    290
    24-02-2002

    Origineel gepost door ouiam_tet1
    salaamo3aleikom,

    bij ons was dat een tijd geleden ook dat geval (almere) maar nu is alles alhamdolilah anders we hebben om de week wel een lezing en soms hebben we een drie daagse lezing achter elkaar de mensen van de moskee waren er ook op tegen maar na veel praten en discussies is het toch gelukt
    Almere is nu idd masaAllah wat lezingen betreft. Ik was naar die 3 daagse lezing gegaan...toen AbdulJabbar van de Ven ook kwam...echt

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    101
    07-01-2003

    Re: Waarom HIER geen lezingen voor de vrouwen/jongeren???

    Origineel gepost door ikrampje_87
    Ik verbaas me er heel erg over dat hier in mijn woonplaats (Veenendaal) helemaal niks aan wordt gedaan on lezingen te organiseren voor de jongeren(of vrouwen).
    Als er een keer iets willen organiseren is de moskee er niet mee eens...
    Heb ik het nou mis of moet de moskee ons juist stimuleren om zulke lezingen te organiseren of moeten ze het tegenhouden??
    Want heel veel mensen hebben behoefte eraan...
    Dus als mensenn zijn die misschien ook uit Veenendaal komen en er iets aan willen doen bijv. zelf iets organiseren.
    Willen jullie dan ook even reageren!!!
    Assalam aleikoum wr wb oughtie,

    Ik ben ongeveer twee maanden geleden naar een Lezing in de moskee in Veenendaal geweest. De lezing was van Abduljabbar van de Ven. Er waren niet zoveel vrouwen/meiden aanwezig........misschien dat niet iedereen hiervan op de hoogte was. Maar ik zou het niet weten want ik kom zelf niet uit Veenendaal. Er schijnt wel een vereniging te zijn in Veenendaal die veel activiteiten organiseren.....ik kom alleen ff niet op de naam. Deze vereniging had ook de lezing in Maart georganiseerd. Maar ik kan je niet verder helpen. Ik vind het wel een heel goed idee van je om zelf initiatief te nemen en insha allah zullen er meerdere zusters zijn in Veenendaal die ook de behoefte hebben aan een vereniging.

    Wassalam aleikoum wr wb
    Je zuster in de Islam


    If people tell you the truth, you better believe them!

  5. #5
    .:*Izran musica*:.

    Reacties
    188
    06-05-2003

    Daar wist ik echt niks over, er wordt er gewon niks over gezegd...
    Het lijkt net of ze willen dat er niemand komt, misschien willen ze dat er mensen komen maar dat gevoel heb ik gewoon niet...

    en dank jullie wel voor jullie reacties..
    Respect your mother.. Heaven is at her feet..!!

    ..::~~ * Ait Driss ( Bni Abdellah ) en Mni7thifa * ~~::.. * MY ROOTS *

    Azzin ethwanitta.. ra3ker mani jedzja.. ebnakkes ayoer inoe.. zi elhoub amwanitta..

  6. #6
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Ede ligt toch in de buurt van Veenendaal?


  7. #7
    I thank allah!

    Reacties
    191
    20-11-2002

    En er worden in Utrecht ook lezingen gegeven om de 2 weken op zondags
    De juiste weg is de weg van allah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    280
    21-03-2002

    Ja meid, je hebt gelijk. Ik woon sinds kort ook in Veenendaal en het valt me op dat er echt heel weinig islamitische activiteiten worden georganiseerd. (dan in rotterdam) Ik hoor heel weinig. Ik snap gewoon niet waarom ze geen folders ofso uitdelen als er iets wordt georganiseerd. Ik was ook niet op de hoogte van dat bezoek van van der Ven in de moskee.
    Heel erg jammer..... Nu ben ik gewoon verplicht om naar de grote stad te gaan.
    Ik hoop inshaallah dat ze (bestuursleden van de moskee) zo snel mogelijk initiatief nemen om lezingen te geven voor vrouwen, 1 of 2 keer per week. En als ze mijn hulp nodig hebben (voor de folders evt) dan help ik graag. Maar er moet echt wat gebeuren daar!!!!!