1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-05-2002

    marokaanse vrouw wordt gedwongen hijab op te doen

    ik marokaanse vrouw getrouwd en 2kindjes vraag me af waarom demeeste marokaanse meiden zich laten comanderen door hun man? b.v de hoofdoek mischien is het wel verplicht in de islam maarer zijn talloze regels die verplicht zijn ,en die worden dan niet nageleefd.ik heb het idee dat die hoofdoek maar al te goed uitkomt voor die boys .welke vrouwen denken hier ook hetzelfde over

  2. #2
    el qaida lid

    Reacties
    175
    21-04-2002

    welke vrouwen denken hier ook hetzelfde over
    tot nu toe nog geen1 ,
    en ik denk niet dat dat er veel zullen zijn wat zit je nou te stooken ?
    je lijkt wel een nederlandse kaffier die beginnen ook altijd over dat
    de hoofd-doek iets is wat mannen eisen.
    maar denk nou eens goed na is het eigelijk wel in het voordeel van de mannen?
    slechte mannen willen juist vaak dat je je hoofd-doek af doet
    en helemaal niet dat je hem opdoet , als je hijab draagt is dat in je eigen voordeel
    en je krijgt nog hasanat van Allah ook.

    in de hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
    was-salaam mo

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    255
    02-06-2002

    Ik vind dat een vrouw niet gedwongen moet worden om een hoofddoek te dragen van haar man. Het moet haar keuze zijn. Ik kan begrijpen dat haar man teleurgesteld is. Het is hetzelfde als iemand dwingen om ergens in te geloven. Je kan iemand wel overtuigen dat het beter is maar niet dwingen. Dat is mijn mening en trouwens vaak worden die meisjes al door hun moeders beinvloed. Dus dan dragen ze al een hoofddoek voordat ze gaan trouwen. En die man moet dat wel gezien hebben of ze al een hoofddoek droeg lijkt mij.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    Salima... Helemaal mee eens!!!!

    Ik snap de starter van deze discussie niet helemaal. zoals ik eerder al heb gelezen, je lijkt wel een ongelovige!!

    Als wij meiden zouden weten hoe belangrijk een hoofddoek is, zouden wij hem allemaal gaan dragen vanaf de leeftijd die daarvoor is aangewezen.

    En wat je zei over.." een hoofddoek dragen is niet alles en de meeste mensen doen wel meerdere dingen fout " dat is echt een verkeerde instelling.

    Kijk niet naar anderen en ga geen appels met peren vergelijken. Meiden zonder hoofddoek zijn voortdurend verkeerd bezig. Elke stap die je buiten zet zonder hoofddoek is een stap in de verkeerde richting.

    Je bent een vrouw met 2 kinderen? wees een goed voorbeeld voor ze. Ik zeg het niet om je neer te halen, maar om je een beetje wakker te maken.

    Take care!
    Peace and love to you!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    wrom denkt iedereen gelijk dat als een meisje een hoofdoek draagt dat ze dan gedwongen word of dat we scheinheilig zijn daar word ik zo ziek van
    ik bedoel zitten de meisjes zonder hooddoek de meisjes met hoofdoek neer te halen zodat niemand op hun fouten let ofzo
    oke een meisje met hoofdoek is niet perfect maar een zonder ook niet hoor


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum yall ighoun moslimin,

    Om heel eerlijk te zeggen de meeste meiden die ik ken en een hoofddoek dragen zijn niet al te heilig zijn als ze er uitzien ze spelen met de hoofddoek als of het niets is dus aub niet direct gaan verdedigen het is gewoon de waarheid de meesten doen het gewoon voor schijn..

    Ik draag zelf ook een hoofddoek el hamdoelilah en ik heb het als eigen keuze gedaan maar ik combineer het niet met strakke rokjes of hoofddoeken in alle kleuren van de regenboog nee gewoon mestoerin.

    Dus niet kwaad worden op me maar ik vindt op dit punt ik hem wel gelijk moet geven laten we zeggen dat de 35% van de meisjes die een hoofddoek dragen en niet getrouwd zijn het gewoon voor schijn dragen.

    En om eerlijk te zeggen op dat punt dat de meeste nederlanders denken dat we een hoofddoek dragen omdat het b.v verplicht is door onze vaders. Hun idee is in de loop van de jaren alleen maar versterkt door zulke meisjes die zaama een hoofddoek dragen voor o.a hun fam en intussen voor b.v de **** lopen te spelen.

    I don't blaim them als je een hoofddoek draagt be straight alstublieft want jullie geven ons een slechte naam in de naam van de islam

    Nogmaals sorry i yust gived myn opinion.

    Macha salaama,

  7. #7
    K Hou Van je

    Reacties
    294
    05-03-2002

    Hola,

    sinds waneer dwingen wij onze vrouwen om een hoofdoek te dragen? ik denk zelfs als een vrouw geen hoofdoek wilt dragen dan weet ik wel zeker voor 100% dat ze het ook niet gaat doen ik ken er genoeg.


    Adios
    BIG SMILE

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    waarom letten we altijd weer op hetuiterlijk
    je bent mens met en zonder hoofdoek en je maakt allemaal fouten en
    beni bouyachie 17 juist omdat jij hoofdoek draagt zou je moeten weten dat niet alle meisjes zijn zoals jij ze beschrijft met hoofddoek


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Waarom wordt hier gepraat over "wat Nederlanders ervan zullen vinden"? jullie zijn toch allemaal Nederlanders?

    Ik vind dat iedere vrouw zelf moet beslissen wat zij draagt. Niemand in dit fijne landje mag gedwongen worden tot iets wat hij/zij niet wil.

  10. #10
    el qaida lid

    Reacties
    175
    21-04-2002

    Origineel gepost door an3sdej
    Waarom wordt hier gepraat over "wat Nederlanders ervan zullen vinden"? jullie zijn toch allemaal Nederlanders?

    Ik vind dat iedere vrouw zelf moet beslissen wat zij draagt. Niemand in dit fijne landje mag gedwongen worden tot iets wat hij/zij niet wil.
    ten eerste mag ik misschien wel een nederlands paspoort hebben maar ik voel me echt geen nederlander en dat ben ik ook niet !

    ten tweede staat hier niet ter disscusie of het goed is als iemand gedwongen wordt maar of dat wel zo is.
    als iemand gedwongen wordt hijab te dragen is dat natuurlijk fout maar Ik ken niemand en ik heb ook nog nooit van gehoord dat men ertoe wordt gedwongen.
    In zo goed als alle gevallen is het een keus van dat meisje of die vrouw zelf.
    ik zou graag iedereen die hijab draagt sucses willen wensen en dat hun geloof altijd zo sterk zal bljiven, jullie zijn op de goede weg!

    was-salaam Mohammad sharif

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    28
    08-10-2001

    Mohammed, het feit dat jij puur het hoofdoekje als teken ziet van sterk geloof getuigt niet echt van diepte. Het feit dat een meisje een hoofddoekje draagt wil nog niet zeggen dat zij een goed moslima is. Ik hoop dat je dat beseft.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaaam moechaleikum,

    Chemie,

    Ten eerste ik heb nooit gezegd dat alle meisjes met hoofddoek een hoofddoek dragen zodat het heilig lijkt of iets in die buurt. (ik hoop dat ik het nu een beetje heb opgehelderd)

    Ten tweede inderdaad we moeten niet op uiterlijk kijken maar toch,
    En nee ik vindt niet dat meisjes zulke fouten kunnen begaan want dan zijn ze zeker niet klaar voor een hoofddoek want dat neemt verantwoordelijkheden met zich mee.

    Nogmaals dit geldt niet voor alle meisjes met of zonder een hoofddoek,
    Degene over wie dit verstaan wordt zullen zich zelf dan wel beledigd voelen of iets in die buurt.

    Maar om eerlijk te zeggen ik vindt het toch wel prachtig als ik meisjes zie met een hoofddoek en gelukkig worden het er steeds meer maar ja sommigen doen en blijven het gewoon voor de show doen.

    Macha salaama,

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Beni, hoe prettig vindt je het om Nederlandse meisjes zonder hoofddoek te zien?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum,

    Ehmm an3sdej ik begrijp je punt niet.

    Waar wil je naartoe gaan verklaar je nader aub.

    Macha salamaa,

  15. #15
    el qaida lid

    Reacties
    175
    21-04-2002

    Origineel gepost door RascalRonny
    Ik vind dat een vrouw zelf mag bepalen of ze een hoofddoek draagt.
    Opmerkingen over dat een vrouw zonder hoofddoek fout is, zijn ronduit belachelijk. Zo schreef iemand "Elke stap die je buiten zet zonder hoofddoek is een stap in de verkeerde richting."
    Waarom? Nergens in de Koran staat dat een vrouw een hoofddoek moet dragen. Het is volledig eigen keus.
    Mag ik een veel misgeïnterpreteerd stuk uit de Koran naar voren halen?
    Soerat 24 an-nour vers 31:
    "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten."

    Het lijkt me duidelijk wat deze soerat zegt... kleren dragen! "Hun sieraad niet openlijk tonen", daar bedoelen ze echt niet mee je hoofdhaar hoor! "Een sluier over de boezem dragen": een boezem is zeker geen hoofd. "Behalve wat gewoon al zichtbaar is: je hoofd, want die gebruik je om te kijken, horen, eten, ruiken etc. Eigenlijk VERBIEDT de Koran zelfs hoofddoeken, het zegt dat men dat juist NIET mag verbergen.

    Veel mensen hebben deze soerat geïnterpreteerd en gebruikt als "men moet verbergen voor anderen wat men lief heeft".
    Mannen hebben hun vrouwen lief, dus verbergen ze hun vrouwen door ze te sluieren. Maar het staat zo dus helemaal niet in de Koran.
    Belachelijk dus als iemand zegt dat ongesluierde vrouwen fout bezig zijn. Dat is dan ongetwijfeld iemand die de Koran niet gelezen heeft.
    jij leest Quraan zonder tafsir, dat kan en dat mag niet!!!
    tafsir is de uitleg van de Quraan om de Quraan te kunnen begrijpen moet je ook tafsir lezen.
    tafsir wordt gedaan door maulana's (imam's) dat zijn mensen die hiervoor jaren hebben gestudeerd.

    verder wordt die tafsir vaak ook nog gecontroleerd door andere maulana's zodat het nooit de interpetatie van 1 persoon kan zijn.

    verder hou je geen rekening met de 2e bron van leiding in de islam
    de sunnah van de heilige profeet Muhammad (saw) .
    het voorbeeld dat hij gaf.

    vrouwen uit de tijd van de profeet (saw) waren vaak niet alleen gesluierd maar droegen zelfs nog iets voor hun gezicht (zeg maar net als een afghaanse burqa).

    voor meer tekst en uitleg heb ik nu geen tijd ivbm examens.
    maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    beslemaa Mohammad Sharif