1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    67
    17-12-2006

    Vietnamese Loempia's op de Markt

    Wie kent het recept van de Vietnamese loempia's PRECIES zoals ze op de markt verkopen? Ik heb hier vele recepten van loempia's gezien, maar ik zoek echt specifiek die ene van op de markt.

    Ook wil ik weten waar ik die lekkere saus die je erbij krijgt kan halen. Ikzelf gebruik chilisaus, wat ook erg lekker is, maar die andere saus is toch de perfecte combi met een loempia.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben niet zo van de groene puntjes, weet niet eens precies wat die zijn, maar als je die wil, krijg je ze.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    67
    17-12-2006

    Niemand? :/

  3. #3
    getrouwd

    Reacties
    1.000
    07-09-2006

    hihihihih die zijn lekker he

  4. #4
    AllérLiéfsté

    Reacties
    3.487
    21-06-2003

    Gewoon aan een vietnamees vragen hé!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.171
    18-10-2006

    Citaat Geplaatst door BlaBla85 Bekijk reactie
    Wie kent het recept van de Vietnamese loempia's PRECIES zoals ze op de markt verkopen? Ik heb hier vele recepten van loempia's gezien, maar ik zoek echt specifiek die ene van op de markt.

    Ook wil ik weten waar ik die lekkere saus die je erbij krijgt kan halen. Ikzelf gebruik chilisaus, wat ook erg lekker is, maar die andere saus is toch de perfecte combi met een loempia.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben niet zo van de groene puntjes, weet niet eens precies wat die zijn, maar als je die wil, krijg je ze.
    volgens mij gebruiken ze zoet/zure saus heeeeeeeeeeeeeerlijk.

  6. #6
    mar7aba

    Reacties
    124
    20-02-2002

    nee ik weet het wel.

    voor de vulling:
    glasmihoen laten weken in gekookt water 2 a 3 min
    wortel klein geschaaft of gehakt
    witte kool ook fijn gehakt of geschaafd
    tauge
    kip filet in kleine stukjes gesneden (voor vegatiers geklutst eitje in stukjes)
    en een heel klein teentje knoflook geschaafd
    klein stukje gember geschaafd
    zout

    (ik heb de hoeveelheden er niet bij gezet want ik weet niet precies hoeveel loempia's jij nodig hebt. )

    loempiavellen
    die verkopen ze meestal per 20 stuks bij de chinese toko. soms geloof ik ook bij appie hein. jumbo

    oke je hebt een loempia vel die leg je in een vorm van een ruit voor je
    leg een beetje vulling in het midden en klap de zijkanten naar binnen, verder rollen totdat je niet meer kan vastplakken met een eidooier.

    en frituren maar!! serveren met chili saus maar dat weet je al denk ik!

    eetsmakelijk!

  7. #7
    Alhamdoulilah

    Reacties
    2.451
    11-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    op de topic van cookie staat een recept, precies als de vietnamees. De saus kan je bij de vietnamees kopen


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    27
    07-10-2013

    Wat de loempias van buiten zo lekker maaktis dat ze er vetsin in doen, maw smaakversterker. Dit kan je kopen bij de toko.
    Voor de chilisaus geldt hetzelfde.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    27
    07-10-2013

    Wat de loempias van buiten zo lekker maaktis dat ze er vetsin in doen, maw smaakversterker. Dit kan je kopen bij de toko.
    Voor de chilisaus geldt hetzelfde.

  10. #10
    ' Ben geen 23..'

    Reacties
    925
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door miss_perfect13 Bekijk reactie
    Wat de loempias van buiten zo lekker maaktis dat ze er vetsin in doen, maw smaakversterker. Dit kan je kopen bij de toko.
    Voor de chilisaus geldt hetzelfde.

    Heb je recept van die lekkere loempias?
    En hoeveel vetsin moet erin?