1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Lezing Islam en partnerkeuze

    Citaat Geplaatst door Diva Latifa
    Islamitische Studentenvereniging "al-Furqaan" uit Nijmegen organiseert op donderdag 30 mei as. een Nederlandstalige lezing onder de titel :"Het huwelijksleven in de Islam." Na de grote
    belangstelling voor de vorige lezing over "Partnerkeuze in de Islam", is er besloten een vervolg te organiseren, om de vele vragen omtrent het huwelijk die er nog bestaan, te beantwoorden. De lezing over Partnerkeuze ging over waar op te letten voor het huwelijk,
    deze lezing zal insha-Allah gaan over het huwelijksleven zelf. Vragen als :"Wat zijn de rechten en plichten van de man en de vrouw binnen een huwelijk ?" "Hoe zit het met polygamie ?" "Wat zijn de regels omtrent echtscheiding ?"etc. zullen we proberen in deze bijeenkomst verder te verduidelijken. De lezing zal insha-Allah gehouden worden door mijzelf (Abdul-Jabbar)en broeder Remy Soukirman van Dar-al-'Ilm in Den Haag. Natuurlijk zal er ook ruime tijd zijn om vragen uit de zaal te beantwoorden, als ook voor het kopen van boeken.
    De zaal waarvoor we gekozen hebben is een andere dan die jullie van ons gewend zijn, dus niet langer in de Studentenkerk. Dit vanwege het feit dat de zaal daar te klein was om iedereen plaats te bieden en om mannen en vrouwen voldoende gescheiden te kunnen houden. We hebben nu gekozen voor een collegezaal.


    WANNEER: Donderdag 30 mei -van 17.30 u. tot 20.30 u.

    WAAR: Op de Katholieke Universiteit Nijmegen, Collegezalen-Complex, Collegezaal 2. De Universiteit is te bereiken met buslijn 5 (richting Groesbeek)en 25 (richting Heyendaal) vanaf Nijmegen Centraal Station; uitstappen op halte Erasmuslaan.

    ENTREE: Vanwege de kosten moeten wij helaas een kleine bijdrage vragen. Deze bedraagt 2 Euro.


    We hopen jullie allemaal te zien op donderdag 30 mei, insha-Allah.

    was-salaam aleikum wa rahmatullah,
    Namens Stichting Al-Furqaan,

    jullie broeder Abdul-Jabbar.

    Gelieve deze uitnodiging door te sturen aan andere broeders en zusters en belangstellenden.



    as-salaamu aleikum
    Islamitische Studentenstichting Al-Furqaan
    Katholieke Universiteit Nijmegen
    .

  2. #2
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Re: ERG SCEPTISCH!

    Origineel gepost door Ait Waryaghar
    Beste geloofsgenoot,

    Ik vraag mij echt af in hoeverre ik kan vertrouwen op de informatie en kennis die jij op de a.s. lezing van 30 mei in Nijmegen gaat geven.

    Er zijn zo veel dubieuze moslimfiguren die kennis verstrekken aan moslimjongeren waarvan ik denk dat zij die bevoegdheid niet hebben om als bron van kennis te fungeren.

    Sterker nog, er zijn er die die zich bezighouden met het uitvaardigen van FATWA'S. dan vraag ik mij ernstig af of dit wel de bedeoeling is.

    Sinds kort ben ik er bewust van dat er bewegingen ontstaan onder de islamtisch- Marokkaanse jongeren met name, 2de en 3de generatie die HELAAS het 'slachtoffers' en soms tot echte' daders worden geproduceerd.

    Daarom deel ik ook mijn mening met het de keiharde objectiviteit van een onderzoek dat onlangs is verschenen van de BVD!

    Zonder zelf een uitvoerig onderzoek te hebben gedaan naar deze feiten ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat er totaal verkeerd geintrepreteerde informatie wordt verstrekt aan de moslimjongeren.

    gegroet, een moslimbroeder van je,

    Beslemmaa
    assalamoe alaikoem wara7matalla
    beste broeder ik ben het totaal niet helemaal met je eens!!!
    Agi fillah et lijkt me praktisch dat als iemand een lezing geeft, ook met daliel aan komt zetten!!!
    daliel(bewijs) en fatwa`s van grote geleerdes!!!!!
    ja3ni *****e moe7tadien bid3a wa koeloe bid3atien dalala wa koeloe dalalati fie naar=elke toevoeging is een vernieuwing en iedere vernieuwing is een dwaling en iedere dwaling leid naar het hellevuur!!
    wallahoe a3lam
    vergeef me als ik wat verkeerds gezegd heb
    wasalaazm alaikoem
    een dienaares van Allah swt
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    BismiLLAH arRAHMAN arRAHIEM ina alhamdulILLAHI wa salatu wa salaam 3ala rasulILLAH ama ba3d...

    salaamaleikoem warahmatuLAHI ta3ala wabarakatuh,

    chelly: als je een dame bent dan is er wel degelijk een hele leuke stichting waar je welkom bent....het heet Dar el Arqam en het bevindt zich aan de Eendrachtsweg 71 (in het vrouwenhuis) ...het is een klein stukje lopen van metrostation eendrachtsplein...en er wordt daar elke 2e zondag van de maand een lezing gehouden (9 juni dus) en deze keer is de titel:
    moslim zijn van de wieg tot aan het graf...bovendien is er een jongedame die haar shahada gaat doen....dus we houden insjaAllah een klein feestje achteraf

    ait waryaghar: ook ik ben het niet met je eens....ik denk dat je beter eerst naar zijn lezing kan gaan voordat je erover oordeelt (is overigens geen pluspunt in de islam....oordelen over anderen ) Gair insjaAllah...ik zit er erg mee dat er vaak dingen worden gezegd over de betrouwbaarheid van broeders en zusters die hun best doen voor de islam....als iemand da3wa doet...en de wijze waarop het gedaan wordt is volgens jou niet goed ....kan je hem beter persoonlijk nassiha geven....

    Gair insjaALLAH

    salaam aleikoem warahmatuLAH

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    oepsss.....voor chely(en alle andere zusters )....het nummer van de stichting dar el arqam is 0104123259

  5. #5
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Alaikoem salaam,

    Hou deze topic in de gaten:

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=673819

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    340
    19-02-2003

    Citaat Geplaatst door chelly
    Wat jammer dat het zo ver weg van Rdam is, anders had ik zeker gekomen. Weet je misschien of er in Rdam verenigingen zijn die dit soort avonden ook organiseert? Alvast bedankt.
    Studentenvereniging Avicenna in rdam organiseert ook lezingen. www.avicenna.nl

  7. #7
    advocatus diaboli

    Reacties
    229
    07-09-2005

    Bericht aan de mensen die naar de lezing gaan over Islam en partnerkeuze

    Wil iemand zo vriendelijk zijn om een verslagje uit te brengen op dit forum?

    Jazaakoumou Allahi khayr!

  8. #8
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Citaat Geplaatst door Onverbloemd
    Bericht aan de mensen die naar de lezing gaan over Islam en partnerkeuze

    Wil iemand zo vriendelijk zijn om een verslagje uit te brengen op dit forum?

    Jazaakoumou Allahi khayr!
    Topic is van drie jaar geleden

  9. #9
    advocatus diaboli

    Reacties
    229
    07-09-2005

    Citaat Geplaatst door Najib26
    Topic is van drie jaar geleden
    Waar was ik met mijn verstand!