1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Wat moet je doen als je ouders je in Marokko willen achterlaten????

    Citaat Geplaatst door Sad_Angel
    Hallo,

    Ik had een vraagje:

    Ik heb van een tante van mij gehoord dat mijn ouders (mijn vader eigenlijk) van plan zijn om mij dit jaar in marokko achter te laten De reden? Geen idee, ze kunnen het niet aan dat ik zo zelfstandig ben geworden? Ik ben al 18 jaar, ik heb een vaste baan , dus op zich kunnen ze me niet dwingen om mee te gaan, maar je weet 18 jaar betekent niks voor vele Marokkaanse ouders. Pas als je echt bent getrouwd dan pas laten ze je los. En ik ben ook niet zo iemand die gaat weglopen van huis ofzo, dus...

    Ik heb nu geen tijd om er heel diep over uit te wijden, maar mijn vraag was dus, zijn er organisaties in nederland die je daarbij kunnen helpen (als je dus denkt dat je niet meer terug mag komen naar Nederland) ik sta open voor alle suggesties, alvast bedankt....

    groetjes van fatima
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    15
    11-04-2002

    Je moet gewoon je eigen paspoort bijhouden en zorgen dat je hiervan een melding maakt bij vriendinnen en politie. Want jouw ouders hebben het recht niet jou daar te laten al denken veel ouders dat.

  3. #3
    ILLIGAALTJE

    Reacties
    132
    16-02-2002

    GEWOON JE PASPOORT BIJ JE HOUDEN
    EN MAAK OOK EEN NEDERLANDSE PASPOORT ALS JE DIE NOG NIET HEB
    ik geloof in allah zoals een blinde gelooft in de zon niet omdat hij de zon ziet maar omdat hij de zon voelt

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    38
    24-10-2001

    He ik heb ook altijd gedacht dat mn ouders me in marokko wouden laten, omdat ik altijd mn weggetje ging ze hadden het nooit over om mij in marokko te laten, maar ik heb toch voor allerlei dingetjes gezorgt.
    Je bent inmidels al 18 meid je hebt je eigen papieren al in je hand en misschien kunnen ze je daar als nog laten, om dat te voorkomen kun je beter naar een politie bureau gaan en met een prive agent praten over de situatie, dat had ik ook gedaan ze hebben me toen gevraagt wanneer ik ging en wanneer ik terug zou komen en wanneer ik terug kwam moest ik dat gelijk doorgeven aan ze. Ze zullen het wel na checken wanneer je er niet bent.Dus er is altijd wel een mogelijkheid om terug te komen alleen moet je dat even doorgeven.

    groetjes nora
    absolute vrijheid bestaat niet. Wel bestaat de vrijheid om een keuze te maken en vervolgens achter die keuze te staan.

  5. #5
    Happy getrouwd!!

    Reacties
    3.048
    30-01-2002

    in ieder geval JE PASPOORT bij je houden... desnoods verstop je m

    made by moonwalker www.abdellahdaoudi.com

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    458
    22-03-2002

    Re: Wat moet je doen als je ouders je in Marokko willen achterlaten????

    Origineel gepost door Sad_Angel
    Hallo,

    Ik had een vraagje:

    Ik heb van een tante van mij gehoord dat mijn ouders (mijn vader eigenlijk) van plan zijn om mij dit jaar in marokko achter te laten De reden? Geen idee, ze kunnen het niet aan dat ik zo zelfstandig ben geworden? Ik ben al 18 jaar, ik heb een vaste baan , dus op zich kunnen ze me niet dwingen om mee te gaan, maar je weet 18 jaar betekent niks voor vele Marokkaanse ouders. Pas als je echt bent getrouwd dan pas laten ze je los. En ik ben ook niet zo iemand die gaat weglopen van huis ofzo, dus...

    Ik heb nu geen tijd om er heel diep over uit te wijden, maar mijn vraag was dus, zijn er organisaties in nederland die je daarbij kunnen helpen (als je dus denkt dat je niet meer terug mag komen naar Nederland) ik sta open voor alle suggesties, alvast bedankt....

    groetjes van fatima

    <Als ik in jou schoenen stond dan zou ik helemaal niet naar Marokko gaan.Zo voorkom je veel problemen.Als je vader je toch dwingt is dat heel simpel voor mij dan ga ik naar mijn famile logeren punt uit.DUS HEEL SIMPEL VOOR MIJ NIET NAAR MARTOKKO GAAN MEID !!!!!!


    <Je identiteiskaart bijhouden zowel de marokkaanse als hollandse.
    <De marokkaanse ambassade verwittigen voordat je naar Marokko gaat.Je vindt zo'n ambassade in holland of Belgie.
    <De politie verwittigen.
    <Je werkgever verwittigen misschien zeggen als je niet terug terug bent na een bepaalde datum om terug te werken.Dan betekent dat mijn vader mij achter heeft gelaten in Marokko met dwang.Dat hij dan de politie moet verwittigen.


    Ik zal eens een waargebeurd verhaal vertellen.Er was eens een gezin met 8 kinderen.Vader had besloten om zijn gezin achter te laten in Marokko.Om dat het in zijn ogen zijn kinderen te modern waren geworden.
    De kinderen wouden helemaal niet hun hele leven in Marokko verblijven.Ze waren het gewend in Belgie.
    Hun vader was vastbesloten de kinderen en de vrouw achterlaten in Marokko.En hij was ook heel sluw hij hield de paspoorten verborgen.
    Maar de kinderen en de vrouw hadden een goed plan bedacht.Ze waren naar de politie gegaan.Ze hadden de politie het hele verhaal verteld.Dat hun vader hen wou achterlaten in Marokko.
    De politie had daarna de douane verwittigt van Frankrijk.De politie had al de gegevens van de familie doorgegeven en gezegd als die gezin aan de douane aankomt niet door laten gaan.Want de vader is van plan zijn kinderen achter te laten in Marokko.
    Het gezin vertrok naar Marokko.Eenmaal aangekomen aan de douane in Frankrijk hield de politie hem tegen.Hij zei wat ben je van plan te doen.De vader antwoordde:""op vakantie gaan met mijn gezin".
    Daarop anrtwoordde de douanepolitie jij gaat nergens heen.Jou gezin blijft hier en gaat niet naar Marokko.We zijn op de hoogte van jou plan.
    De vader was heel stomverbaasd en stond met een mond vol tanden.
    Het gezin is niet naar Marokkoo gegaan en de vrouw is nu gescheiden van haar man.Dat vind ik nu slim bedacht van de kinderen en de vrouw :duim:




    Beslama

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb de oplossing voor je:

    Ik weet niet watvoor baas je hebt, maar als je het hem kunt vertellen dan kan hij je helpen. Je zegt tegen je ouders dat je baas je vakantie heeft ingetrokken en dat je nu echt wel moet blijven.

    Als zij dat gaan veriferen bij je baas dan bevestigt hij het verhaal. Door te zeggen dat er te veel mensen in dezelfde periode weggaan.

    Anders verlies je je baan, danhoop ik voor je dat je een goede baan hebt, want als het in de schoonmaak of cassiere is dan zegt je vader, neem dat ontslag maar, banen zat. en als het een goede baan is dan zal hij het ook zeggen, omdat hij van plan is om je daar te laten.......maar dan weet jij ook zeker wat zijn plannen zijn.

    Dat is de enige oplossing, dat je niet gaat!
    Want zodra je daar bent word het moeilijk, denk maar niet dat het daar wemelt van de organisaties die hulp bieden hoor.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-08-2005

    Hoe gaat het met je sad angel
    ....sweet.....

  9. #9
    Sami de Bami

    Reacties
    750
    16-03-2003

    Ben ik ook wel benieuwd naar!! Hoe heb jij deze topic weer gevonden haha...
    Moge je hart zweven van geluk, en je ziel stralen van vreugden, moge je ogen schijnen als de zon,
    en je innerlijk zijn schoonheid behouden!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-08-2005

    Via Google was benieuwd naar mensen die achtergelaten worden want je hoort te vaak om je heen
    ....sweet.....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.164
    15-01-2007

    Omggggggggggggggggg, topic van 2002

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    512
    19-10-2010

    Hahaha ik dacht wat.. Komt het nog voor dat ouders hun kinderen in Marokko achterlaten.. En ja hoor topic van 2002
    * Trots op mijn Mooie Meiden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-08-2005

    Hhahahha wat nieuwsgierigheid met je kan doen
    ....sweet.....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.943
    13-11-2010

    Sad, very sad.

    Is dit de relatie die Marokkaanse meiden van tegenwoordig hebben met hun vaders.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-08-2005

    Mischien kan jij daar antwoord op geven ik ben geen volkvertegenwoordiger
    ....sweet.....