1. #1
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Exclamation Handen schudden met een niet-mahram vrouw

    Handen schudden met een niet-mahram vrouw

    Dit is één van de zaken waar onjuiste sociale gewoonten prioriteit boven de
    wetten van Allah hebben gekregen, tot zo een mate, dat als je probeert te
    praten met mensen en ze bewijs laat zien dat dit verkeerd is, ze je zullen
    beschuldigen van een complex te hebben, het proberen familiebanden te
    breken, hun goede intenties in twijfel te brengen, etc. Handen schudden met
    nichten, vrouwen van broers, en vrouwen van ooms is nu in onze maatschappij
    gemakkelijker dan het drinken van water, maar als we goed kijken, zullen we
    de ernst van de kwestie begrijpen.

    De Profeet heeft gezegd: “Als één van jullie met een ijzeren naald in het
    hoofd zou worden gestoken, zou dat beter voor hem zijn dan het aanraken van
    een vrouw die hij niet is toegestaan aan te raken.” [1].Er is geen twijfel
    dat dit een daad is van zinaa, omdat de Profeet heeft gezegd: “De ogen
    kunnen zinaa plegen, de handen kunnen zinaa plegen, de voeten kunnen zinaa
    plegen en de geslachtsdelen kunnen zinaa plegen.” [2].

    Is er iemand zuiverder in het hart dan Mohammed ? Toch zei hij, “Ik schud
    geen handen met vrouwen.” [3]. En hij zei, “Ik raak de handen van vrouwen
    niet aan.” [4]. Aa’ishah (moge Allah tevreden zijn met haar) zei: “Nee, bij
    Allah, de hand van de Boodschapper van Allah heeft nooit de hand van een
    (niet-mahram) vrouw geraakt. Hij ontving bay’ah (geloften van trouw) van hen
    door het woord alleen. [5]. Laat hen Allah vrezen! Die mensen, die hun vrome
    vrouwen met scheiding dreigen als ze geen handen schudden met hun broers.

    We zouden ook moeten opmerken dat plaatsing van een barrière zoals een stuk
    kleding geen enkel nut heeft; het is nog steeds haraam om handen te schudden
    met een niet-mahram vrouw.

    --------------------------------------------------------------------------------

    [1] overgeleverd door al-Tabaraani, 20/212; zie ook Saheeh al-Jaami’, 4921

    [2] overgeleverd door Imaam Ahmad, 1/412; zie ook Saheeh al-Jaami’, 4921

    [3] overgeleverd door Imaam Ahmad, 6/357; zie ook Saheeh al-Jaami’, 7054, en
    al-Isaabah, 4/354, Daar al-Kitaab al-‘Arabi editie

    [4] overgeleverd door al-Tabaraani in al-Kabeer, 24/342; zie ook Saheeh
    al-Jaami’, 7054 en al-Isaabah, 4/354, Dar al-***ub al-‘Arabi editie

    [5] overgeleverd door Muslim, 3/489


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    56
    02-05-2003

    salaam aleikoem




    Djazakallah sis
    Inna lillahi wa inna Ilaha radjioen

  3. #3
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Wa aleikum salaam...

    Wa ieyaak Bro

  4. #4
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben maar een suffe Hollandse tut in deze zaken, maar als ik dit soort dingen lees bekruipt mij het gevoel dat de islam doortrokken is van alles wat maar een beetje zina kan zijn en het angstvallig vermijden daarvan. "Doe toch eens een beetje relaxed", denk ik dan. Je kunt best een vrouw de hand schudden zonder enige bijgedachten. Vooral als je er niet bij nadenkt of er eventueel bijgedachten zouden kunnen ontstaan, want juist door het denken aan het idee van verkeerde gedachten, krijg je die verkeerde gedachten. Dus relax, geef het beste mens een hand, terwijl je kijkt naar die lelijke pukkel op d'r kin en sta er verder niet bij stil. Of zijn mannen werkelijk zo geobsedeerd dat ze dat niet kunnen? Want behalve een suffe Hollandse die dit soort regels maar vreemd vindt, ben ik ook nog een vrouw natuurlijk.

  5. #5
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Juist dat beetje wat maar naar zina kan leiden,hoort voorkomen te worden...
    Zina doe je niet even 1,2,3 (Ok..wel bij sommige dan ) ,maar over het algemeen begint het met de kleinere dingetjes..
    Ooit had ik een hele mooie wijze citaat erover gelezen..Ik zal 'm zoeken en zodra ik het vind,plaats ik die dan ook even..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    24
    13-04-2003

    Salaam,

    Een Niet mahram geen hand geven is toch soena.

  7. #7
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Origineel gepost door tonk
    Ik ben maar een suffe Hollandse tut in deze zaken, maar als ik dit soort dingen lees bekruipt mij het gevoel dat de islam doortrokken is van alles wat maar een beetje zina kan zijn en het angstvallig vermijden daarvan. "Doe toch eens een beetje relaxed", denk ik dan. Je kunt best een vrouw de hand schudden zonder enige bijgedachten. Vooral als je er niet bij nadenkt of er eventueel bijgedachten zouden kunnen ontstaan, want juist door het denken aan het idee van verkeerde gedachten, krijg je die verkeerde gedachten. Dus relax, geef het beste mens een hand, terwijl je kijkt naar die lelijke pukkel op d'r kin en sta er verder niet bij stil. Of zijn mannen werkelijk zo geobsedeerd dat ze dat niet kunnen? Want behalve een suffe Hollandse die dit soort regels maar vreemd vindt, ben ik ook nog een vrouw natuurlijk.
    En Allah weet het beste. Geen regel is opgesteld in de Islam zonder een reden of een logica. Wij mensen kunnen dingen soms moeilijk bevatten, maar wij kunnen niet iemand gedachten lezen als die persoon geobsedeerd is of niet.
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  8. #8
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door MissCool
    Salaam,

    Een Niet mahram geen hand geven is toch soena.
    Wa aleikum salaam ,

    Een niet mahram geen hand geven is een Fard (Een verplichting)..

  9. #9
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Danae
    En Allah weet het beste. Geen regel is opgesteld in de Islam zonder een reden of een logica. Wij mensen kunnen dingen soms moeilijk bevatten, maar wij kunnen niet iemand gedachten lezen als die persoon geobsedeerd is of niet.
    Is het niet moeilijk om als gelovige regels te moeten volgen waarvan je de reden of logica niet inziet? Of is het voldoende dat het in de Koran staat, en dus van Allah is, en doet het er dan dus niet meer toe dat iets onlogisch lijkt?

    Ik sta daar als ongelovige wat vreemd naar te kijken. Naar al die regels die mij vaak (niet altijd hoor) wat vreemd voorkoken.

  10. #10
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Origineel gepost door tonk
    Is het niet moeilijk om als gelovige regels te moeten volgen waarvan je de reden of logica niet inziet? Of is het voldoende dat het in de Koran staat, en dus van Allah is, en doet het er dan dus niet meer toe dat iets onlogisch lijkt?

    Ik sta daar als ongelovige wat vreemd naar te kijken. Naar al die regels die mij vaak (niet altijd hoor) wat vreemd voorkoken.
    Het is juist logica tonk, denk maar es goed na en kijk eens om je heen. Het is allemaal maar een "spelletje" tussen de beide sexen. Hoe vaak wordt jij nagekeken op straat? of nog erger nagefloten of worden er gekke dingen door mannen geroepen naar je (of vrouwen) We weten allemaal dat van het een het ander komt. De satan volgt ons allemaal op de hielen. Ik vind dit dus niet onlogisch.
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  11. #11
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door tonk
    Is het niet moeilijk om als gelovige regels te moeten volgen waarvan je de reden of logica niet inziet? Of is het voldoende dat het in de Koran staat, en dus van Allah is, en doet het er dan dus niet meer toe dat iets onlogisch lijkt?

    Ik sta daar als ongelovige wat vreemd naar te kijken. Naar al die regels die mij vaak (niet altijd hoor) wat vreemd voorkoken.
    Het mooie ervan is dat wel bijna in elke regel een logica erinzit of een wijze achterliggende gedachte..Zo ook met dit...
    Saddy is nog op zoek naar die mooie citaat

  12. #12
    Abdullaah

    Reacties
    1.444
    04-08-2002

    De soenna belachelijk maken of iets haten van de soenna, betekend ongeloof, maar ja jij gelooft geen geleerden natuurlijk ...

    ''En vraag het aan de mensen met kennis als jullie het niet weten''

    Oh ja lees soerat attawbah, ayaa 65-66 maar even insha'Allah ...
    Imam Ahmed (d.241H) - rahimahullah - said: "If this Taa'ifatul-Mansoorah (Victorious and Aided Group) is not Ashaabul-Hadeeth, then I do not know who they are." [Saheeh in Fathul-Baari]

    Iemaam 'Abdoellaah ibn Al-Moebaarak heeft gezegd: "Wanneer er een fietnah (rampspoed, beproeving, chaos) opkomst is, dan weet elke Geleerde het, en als de fietnah al om zich heen heeft gegrepen dan weet elke onwetende het!"( Tabaqaat ibn S'ad)

  13. #13
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Germen
    Nergens in de koran staat dat het verboden is handen te schudden met een niet-mahram vrouw of welke vrouw dan ook.
    Dit zou ook een belachelijke regel zijn en Allah stelt geen belachelijke regels.

    Vind je deze regel belachelijk, Tonk? Groot gelijk.
    Hier nog meer belachelijke regels:

    - als je je achterwerk na de grote boodschap afveegt met stenen, moet je een oneven aantal stenen gebruiken, minimaal drie (Moeslim).
    - je mag je achterwerk niet met kamelenstront afvegen (alleen een soenniet komt hierop) (Moeslim)
    - je mag niet blazen in je hete drankje (Moeslim)
    - je mag als reiziger je sokken maximaal drie dagen niet-afgewassen laten (Moeslim)
    - je mag je hand niet in een pan steken voor je deze afwast (Moeslim)
    Bron: http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...m/002.smt.html



    Ik nodig de lieve zusters uit de goddelijke bedoeling van deze regels duidelijk te maken.
    Zoals ik al zei: het is prijsschieten voor iedereen die de islam belachelijk wil maken.
    Ga maar lekker eens een potje rennen met je Ahmadiya sekte..!

  14. #14
    maita3naam awiee!!..

    Reacties
    1.032
    19-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    salaam


    het is zo wie zo verboden om eniy..vrouw een hand te geven..

    behalbve als ze behoord bij de groep vrouwne met wie je niet mag trouwen..

    dus je moeder..

    tantes
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    maita3naam awiee!!..

    Reacties
    1.032
    19-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    moeder van je vrouw..

    en dergelijk

    alleen die mag je een hand geven..

    en andersom geld dat ook..voor een vrouw



    groetjes : ik
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info