1. #1
    Administrator

    Reacties
    215
    03-12-2000

    MVC Staf MVC Staf

    Wilders wil grondwetsartikel 1 schrappen

    http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...:52&end=0:9:20

    Kamerlid Geert Wilders heeft vandaag zijn partijprogramma voor zijn Partij voor de Vrijheid gepresenteerd. Het opvallendste punt is dat hij artikel 1 van de Grondwet wil schrappen en wil vervangen door een artikel waarin de joods-christelijke en humanistische traditie wordt vastgelegd als dominante cultuur in Nederland. In Netwerk een gesprek
    met Wilders.

    Vrijheid van meningsuiting
    Grondwetsartikel 1 luidt: “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.” Wilders wil dat artikel afschaffen omdat het volgens hem leidt tot een beperking van de vrijheid van meningsuiting.

    Grenzen dicht
    Verder wil Wilders de grenzen zeker vijf jaar gesloten houden voor niet-Westerse immigranten. Ook wil hij dat er vijf jaar lang geen moskeeën of islamitische scholen worden opgericht en pleit hij voor een preekverbod van buitenlandse imams. Preken zou voortaan alleen in het Nederlands mogen.

    Europa
    De Partij van de Vrijheid wil verder de belastingen fors verlagen, de overheid en het aantal ambtenaren flink inkrimpen en de Europese Commissie en het Europees Parlement afschaffen. De partij pleit voor bindende referenda over bijvoorbeeld de toetreding van Turkije tot de Europese Unie.

    Zetels
    De komende maanden gaat Wilders campagne voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen. De oud-VVD’er denkt dat zijn partij tien tot vijftien zetels kan halen. In de laatste peiling van Maurice de Hond stond zijn partij nog op vijf zetels.

    Bron: Netwerk

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    349
    14-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Niemand neemt Geert Wilders nog serieus, alleen mensen met een zieke gedachte,
    en junks en herione verslaafde als Bart Jan Spruyt

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-03-2006

    Citaat Geplaatst door kaask0p
    Niemand neemt Geert Wilders nog serieus, alleen mensen met een zieke gedachte,
    en junks en herione verslaafde als Bart Jan Spruyt

  4. #4
    Mens

    Reacties
    487
    31-10-2005

    Wilders is inmiddels net zo'n extremist geworden als de extremisten die hem regelmatig berdreigen.
    A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.205
    31-12-2005

    Citaat Geplaatst door kaask0p
    Niemand neemt Geert Wilders nog serieus, alleen mensen met een zieke gedachte, ...
    Je bent zelf ziek om over mij te oordelen zonder dat je me kent. Artikel 1 is een fossiel uit de jaren 80 van de vorige eeuw en moet zo snel mogelijk worden afgeschaft.
    Theo van Gogh (vzmh) had alleen vogelvrijheid van meningsuiting.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.589
    28-11-2004

    Citaat Geplaatst door ijgenwijs
    Je bent zelf ziek om over mij te oordelen zonder dat je me kent. Artikel 1 is een fossiel uit de jaren 80 van de vorige eeuw en moet zo snel mogelijk worden afgeschaft.
    Net zoals de sharia

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    3.515
    18-05-2005

    Een stuk steen aanbidden brrrr

  8. #8

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.205
    31-12-2005

    Citaat Geplaatst door Bashir
    Net zoals de sharia
    Ik heb nog bijna liever die sharia, dan die hyporcriete artikel 1 bende. Bij artikel 1 v/d grondwet ben ik als blanke hetero sexuele man altijd de lul.
    Theo van Gogh (vzmh) had alleen vogelvrijheid van meningsuiting.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.589
    28-11-2004

    Citaat Geplaatst door ijgenwijs
    Ik heb nog bijna liever die sharia, dan die hyporcriete artikel 1 bende. Bij artikel 1 v/d grondwet ben ik als blanke hetero sexuele man altijd de lul.
    Ik ben ook blanke heterosexuele man maar prefereer Artikel 1 boven sharia, zonder twijfel.

  11. #11
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Artikel 1 is de fundemant van de westerse beschaving. Als je dat zou afschaffen zijn we weer 500 jaar terug in de tijd.


    Wilders weet dat het lariekoek is hij zegt het om stemmen te winnen. Hij voelt de hete adem van Pastoors in zijn rug

  12. #12
    Sure As...

    Reacties
    786
    27-12-2003

    Ik zag het vandaag ook allemaal groot uit gemeten in de kranten. "Wilders wil ook van art. 1 Gw af".
    Sure... Wilders mag willen wat 'ie wil willen, maar hij zal wel een kamermeerderheid van 75% moeten hebben om het te kunnen realiseren en dat gaat 'm niet lukken

    "To overcome evil with good is good, to resist evil by evil is evil."


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.589
    28-11-2004

    Citaat Geplaatst door Mister1979
    Artikel 1 is de fundemant van de westerse beschaving. Als je dat zou afschaffen zijn we weer 500 jaar terug in de tijd.


    Wilders weet dat het lariekoek is hij zegt het om stemmen te winnen. Hij voelt de hete adem van Pastoors in zijn rug
    Mee eens

    Bij deze, kandidatuur:

    Mister1979, brain prevails!


  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    17.259
    09-02-2006

    Citaat Geplaatst door ijgenwijs
    Je bent zelf ziek om over mij te oordelen zonder dat je me kent. Artikel 1 is een fossiel uit de jaren 80 van de vorige eeuw en moet zo snel mogelijk worden afgeschaft.
    Bang dat een vrouw een homo of een kleurling je baan afpakken? Enige reden die ik kan verzinnen daarvoor is dat je weet dat je niet voldoet en hoopt dat iemand je op basis van je kleurtje, je sexe of je sexuele voorkeur wil voortrekken. En dat gaat niet he als voortrekken en achterstellen verboden is.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.205
    31-12-2005

    Citaat Geplaatst door Mister1979
    Artikel 1 is de fundemant van de westerse beschaving. Als je dat zou afschaffen zijn we weer 500 jaar terug in de tijd.
    Gelul. Artikel 1 v/d Grondwet in zijn huidige vorm is nog maar 23 jaar ofzo oud. Het is echt niet zo dat we hier in 1979 als ongeletterde onbeschaafde wilden rondliepen.

    De belangrijkste lobby van artikel 1 kwam destijds van een stalinist van de CPN. Zowel TvG als PF stelden artikel 1 vd grondwet ter discussie. Je zou kunnen zeggen dat Theo en Pim met terugwerkende kracht alsnog slachtoffer zijn geworden van het stalinisme.

    bron: google.nl/search?q=muzelman
    Theo van Gogh (vzmh) had alleen vogelvrijheid van meningsuiting.