1. #31
    Niemand is perfect

    Reacties
    5.670
    20-10-2005

    Elke keer hoor je verhalen over Hijaab ...
    Wie hijaab draagt moet tie zelf weten,
    Dat wil niet zeggen alles je Hijaab draagt dat je een goede persoon bent
    ''Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de islâm voor jullie als godsdienst gekozen.

  2. #32
    Bijna Lid

    Reacties
    244
    03-07-2005

    Citaat Geplaatst door dolfijn1977
    Elke keer hoor je verhalen over Hijaab ...
    Wie hijaab draagt moet tie zelf weten,
    Dat wil niet zeggen alles je Hijaab draagt dat je een goede persoon bent

    moet zeker zelf weten. maar we zeggen ook niet dat een hoofddoek dragende beter is dan de niet.we zeggen alleen dat je imaan minder is,hetzelfde geld voor een hijaab dragende vrouw als zij bv naar muziek luisters word haar imaan zwak ook al draagt ze een hijaab haar imaan is daardoor niet compleet begrijp je.en doordat je imaan zwak is ga je steeds meer dingen doen ook al zijn ze heeel klein in je ogen maar bij Allah swt kan het heel groot zijn.moge Allah onze imaan versterken ya Rabb.

  3. #33
    Wolven herder

    Reacties
    3.477
    10-10-2002

    ik kan het nu niet vinden maar als ik thuis ben zal ik het insha allah plaatsen
    Een man kwam naar al-Hasan (al Basrie) en zei, "Ik wil met je discussieren over de Religie."
    Al-Hasan antwoordde, "Ik ken mijn Religie. Als jij jouw Religie kwijt bent ga weg en zoek het!"

    ((Overgeleverd door al-Aajoerrie in ash-Sharie'ah (blz.57), al Laalikaa'ie in as-Soennah (nr.215) and Ibn Battah (nr.586) en het is sahieh. Genomen van Sharh as-Soennah van Aboe Mohammad al Berbehaarie))

  4. #34
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mouslima3
    moet zeker zelf weten. maar we zeggen ook niet dat een hoofddoek dragende beter is dan de niet.we zeggen alleen dat je imaan minder is,hetzelfde geld voor een hijaab dragende vrouw als zij bv naar muziek luisters word haar imaan zwak ook al draagt ze een hijaab haar imaan is daardoor niet compleet begrijp je.en doordat je imaan zwak is ga je steeds meer dingen doen ook al zijn ze heeel klein in je ogen maar bij Allah swt kan het heel groot zijn.moge Allah onze imaan versterken ya Rabb.

    Pas op met zulke uitspraken.
    kick in the door, wavin the FO-FO

  5. #35
    MVC Premium

    Reacties
    325
    19-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door batata112
    Pas op met zulke uitspraken.
    Eindelijk iemand die het begrijpt!

  6. #36
    Allaahoe Akbar!!!

    Reacties
    638
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door Tanjawia88
    Dat weet ik zelf ook, maar het lijkt alsof de jongens van tegenwoordig denken dat de meisjes zonder hooddoeken hoeren zijn ofs0ww. Ik merk vooral dat waneer er meisjes met hoofddoeken langs lopen dat er niks wordt gezegd, maar waneer ik bv langsloop met vriendinnen die ook geen hoofddoek dragen dan hoor ik al gauw ****, **** of wat dan ook. En dat irriteer mij heel erg, want ik zelf ken genoeg meisjes met hoofddoeken die al ontmaagd zijn en uitgaan en dan hun doekje afzetten en blowen en wat dan ook, terwijl ik als meisje zonder hoodoek dat niet doe. Dan vraag ik me af is een meisje zonder hoofddoek ook al doet ze dat soort dingen alsnog beter dan mij..?? tenminste wordt ze zo gezien..??


    Tsjah zoals ze zeggen schijn bedriegt en bedekt de werkelijkheid van de ware aard van die meisje maar mooie advies negeer ze dan maar inplaats van als een verwaande kip zonder kop te lopen

  7. #37
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Er zijn inderdaad wolven in schaapskleren.

  8. #38
    Bijna Lid

    Reacties
    244
    03-07-2005

    Citaat Geplaatst door batata112
    Pas op met zulke uitspraken.
    hoezo? de Rassoul saw heeft gezegd dat iemand anahie 3aniel moenkar met zjn hart doet dit de zwakste imaan is.ik kan nu even die hadith niet vinden.dus laat staan als iemand erbij gaat lopen waar je absoluut niet kan zien of zij moslima is of niet.mohiem ik wil hiermee niet zeggen dat meisjes zonde hijaab geen moslims zijn (voordat ik weer van die onzin reacties krijg)wij moeten de hijaab niet alleen dragen om onze haren enzo te verbergen maar er moet ook onderscheid gemaakt kunnen worden tussen moslima's en kafira

  9. #39
    Bijna Lid

    Reacties
    244
    03-07-2005

    Citaat Geplaatst door musulman
    Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh,

    Allereerst: de jongens die schelden als een vrouw zonder hijab zien en/of "mooie opmerkingen" maken (ook bij hijabdraagsters) weten niet wat ze aan het doen zijn. Als ze dit ECHT wisten dan zouden ze er meteen mee stoppen. Als ze echt zouden beseffen dat elk woord en elke daad genoteerd wordt dan zouden ze huilen van spijt. Als ze het ECHT wisten. Moge Allah ze leiden (en alle moslims).

    Ikzelf zie een meisje zonder hoofdoek niet als minderwaardig iemand maar wel iemand die beter in haar imaan kan worden. Aangezien ze iets wat verplicht is in de Islam nalaat.

    Veel mensen vragen mij waarom ik niet met een vrouw zonder hijab zou willen trouwen. Ze zeggen dan dat een hijab niet alles zegt. Dan zeg ik telkens om mijn standpunt uit te leggen:

    Je hebt gelijk een hijab zegt niet alles. Er zijn moslima's zonder hijab die niemand kwaad doen en die (op de hijab na) goed bezig zijn met de Islam. En er zijn moslima's met hijab die de meest harame dingen doen.

    Echter, zeg ik dan, wat is beter? Een goede moslima zonder hijab? Of een goede moslima met hijab? De goede moslima met hijab natuurlijk. Daar zoek ik dan ook naar. Die is qua imaan beter dan de zuster zonder hijab. En broeders hebben de opdracht om te zoeken naar de zuster met de betere imaan (en hun eigen imaan niet te vergeten natuurlijk).

    Verder vind ik dat de zuster zelf (voor het huwelijk) vrijwillig voor de hijab gekozen moet hebben. De hijab moet ze voor Allah dragen en niet omdat een van Zijn schepsels anders boos wordt. Bij zusters die vlak na hun huwelijk een hijab gaan dragen denk ik "tbarkAllah 3lik, maar ik hoop dat je het oprecht voor Allah hebt gedaan en niet voor je zawj".

    Salamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh

    soubhanallah hij zegt dezelfde mening als ik en er word alleen negatief op mij gereageerd

  10. #40
    3abdAllah

    Reacties
    424
    03-10-2003

    Citaat Geplaatst door mouslima3
    soubhanallah hij zegt dezelfde mening als ik en er word alleen negatief op mij gereageerd
    Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh,

    Voor wat het waard is: ik ben het helemaal met je eens met dat een goede moslima zonder hijab vergeleken met een goede moslima met hijab imaan tekort komt. Hierbij dus een positieve reactie.

    Voor de mensen die het hier niet mee eens zijn:

    Stel een moslima is heel goed bezig met de Islam en doet alles volgens de Islam. Salat, Siyam etc ect. Ook haar akhlaaq (manieren) zijn uitstekend. Echter ze draagt alleen nog geen hijab. Dan is het toch niet meer dan logisch dat wanneer deze zuster hijab wel gaat dragen dat ze dan STIJGT in imaan? Dat ze dus zonder hijab minder imaan heeft dan met. LET OP: dit is niet hetzelfde als 2 verschillende mensen vergelijken qua imaan (voor zover wij mensen dat kunnen). Het is een subtiel maar belangrijk verschil.

    Salamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh

    عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت

    Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen van Allah met hem) heeft gezegd: Wie in Allah en de laatste dag gelooft, moet het goede spreken of zwijgen.


  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    244
    03-07-2005

    Citaat Geplaatst door musulman
    Asalamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh,

    Voor wat het waard is: ik ben het helemaal met je eens met dat een goede moslima zonder hijab vergeleken met een goede moslima met hijab imaan tekort komt. Hierbij dus een positieve reactie.

    Voor de mensen die het hier niet mee eens zijn:

    Stel een moslima is heel goed bezig met de Islam en doet alles volgens de Islam. Salat, Siyam etc ect. Ook haar akhlaaq (manieren) zijn uitstekend. Echter ze draagt alleen nog geen hijab. Dan is het toch niet meer dan logisch dat wanneer deze zuster hijab wel gaat dragen dat ze dan STIJGT in imaan? Dat ze dus zonder hijab minder imaan heeft dan met. LET OP: dit is niet hetzelfde als 2 verschillende mensen vergelijken qua imaan (voor zover wij mensen dat kunnen). Het is een subtiel maar belangrijk verschil.

    Salamou 3alaikoum oua rahmatoulah oua barakatouh
    zazaka allahoe afla gair