1. #1
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Je gaat naar Mekka en je neemt mee....

    Inshallah ga ik erheeeeeeeeeeen nog heel ff wachten

    uuh ben nu al bezig met het inpakken
    Heb van die 'geluidloze' schoentjes gekocht, en verder van die lange kleedjes laten naaien op maat...

    Enneee niet te vergeten mijn digi gaat gezellig mee

    Wat nog meerr???

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  2. #2
    Inna Allaha ma3ana

    Reacties
    113
    12-03-2004

    De goede intentie: een zuiver hart, geheel toegewijd aan Allah swt.
    **La ta7zan, inna Allaha ma3ana**

  3. #3
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Dat zowiezo, anders heb je er niets te zoeken

    Djazakie Allahoe Gayr..

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  4. #4
    none

    Reacties
    1.811
    31-08-2004

    Ben jaloers op je man...ben ook geweest tijdens de ramadan...sindsdien denk ik nergens meer aan dan om zo snel mogelijk terug te keren.

    Je moet zo een MP3-opnemer meenemen kun je Seich Husain Ali al Seich van Madina opnemen, die heeft een dodelijke stem. Ik kreeg er werkelijk tranen van. Verder heb je niks nodig alles is daar te verkrijgen.

    Succes dan maar en moge Allah je erbij helpen

    Oh ja het is daar bloedheet. In november was het rond Fadjr al 35 graden...dus ja..laat staan in Mei

  5. #5
    AAA

    Reacties
    336
    03-04-2005

    ik zou zeggen scheermesjes niet vergeten heel belangrijk als je de waasing wilt doen om je ihram aan te doen.............en verder veel succes en profiteer ervan en probeer iets van te leren voor je toekomst inscha'Allah en wees dankbaar voor Allah die je die gelegenheid hebt gegeven masha'Allah.........

  6. #6
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door mu'mina
    ik zou zeggen scheermesjes niet vergeten heel belangrijk als je de waasing wilt doen om je ihram aan te doen.............en verder veel succes en profiteer ervan en probeer iets van te leren voor je toekomst inscha'Allah en wees dankbaar voor Allah die je die gelegenheid hebt gegeven masha'Allah.........
    parodoon, ik ben een dame jah

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  7. #7
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Cobraatjee
    Ben jaloers op je man...ben ook geweest tijdens de ramadan...sindsdien denk ik nergens meer aan dan om zo snel mogelijk terug te keren.

    Je moet zo een MP3-opnemer meenemen kun je Seich Husain Ali al Seich van Madina opnemen, die heeft een dodelijke stem. Ik kreeg er werkelijk tranen van. Verder heb je niks nodig alles is daar te verkrijgen.

    Succes dan maar en moge Allah je erbij helpen

    Oh ja het is daar bloedheet. In november was het rond Fadjr al 35 graden...dus ja..laat staan in Mei
    Hhahaha salaaam broo jah die tijd maakte jij me jaloers, nu is het mij beurt

    Dus nu is het warmer Ik zorg ervoor dan dat ik wat dunnere stof koop en die lange dinges laat naaien...

    Jaaaaahh ik zal al hen stemmmen openmen, ik krijg er ook altijd tranen van, t raakt je zo diep van binnen laat staan live live horen

    Vraagje, meetsal zie je vrouwen in het zwrt lopen, ik heb toch lieevr helemaal in het wit aangezien het warm is, maar t mag toch wel, en wat over andere kleuren aangezien ik een kleuren gek ben

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    42
    04-09-2002

    Asalamo 3alaikom...woooow ben zo jaloers op je, masha'allah. Ik heb een vraagje voor je: Met wie ga je eigenlijk? Ben je getrouwd? Hoe oud ben je?
    wie we zijn is gods geschenk aan ons wat we worden is ons geschenk aan god.

  9. #9
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Hahahah ben 18, k ga met mn ma en mn 2ling getrouwde zusje en met een jongeren vereniging

    K heb het als cadoeee gekregen want ben over naar de 3e hbo en omdat ik over 5 maanden jarig ben, en aangezien k t altijd in maroc vier wou ik dit keer ff wat anders, al ik het veels te vroeg

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    42
    04-09-2002

    Ik zou ik heeeeeeeel graag naar Mekka willen gaan, als allah dat wil...wat houdt die jongeren vereniging precies in. Denk je dat ik mij nog kan inschijven? Zou je mij het nummer kunnen doorgeven? Djazak Allaho gairan
    wie we zijn is gods geschenk aan ons wat we worden is ons geschenk aan god.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.488
    05-09-2001

    Citaat Geplaatst door Miss_sss
    Hahahah ben 18, k ga met mn ma en mn 2ling getrouwde zusje en met een jongeren vereniging : D

    K heb het als cadoeee gekregen want ben over naar de 3e hbo en omdat ik over 5 maanden jarig ben, en aangezien k t altijd in maroc vier wou ik dit keer ff wat anders, al ik het veels te vroeg : D
    Dus je gaat zonder ma7ram?

  12. #12
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door Oempje_
    Dus je gaat zonder ma7ram?
    ma7raam is verplicht, onze Imaam van de moskee is ma7ram, en er gaan nog andere mannen mee en vrouwen en meiden en heren... Je kan je inschrijven alleen weet ik niet waar pcies, k zal t navragen aan mn pa okaaay

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.488
    05-09-2001

    Citaat Geplaatst door Miss_sss
    :eek : ma7raam is verplicht, onze Imaam van de moskee is ma7ram, en er gaan nog andere mannen mee en vrouwen en meiden en heren... Je kan je inschrijven alleen weet ik niet waar pcies, k zal t navragen aan mn pa okaaay : D
    Elke vrouw, moet haar eigen ma7ram meenemen, de imam van de moskee is jouw ma7ram niet, dus het is voor jou niet toegestaan om te gaan zonder je man, broer, vader, opa, oom etc. Ik vind het heel hard om te zeggen, maar zonder je mahram is het haraam om te gaan. Als je haraam zaken doet in mekka, zal je 'umrah niet geaccepteerd worden.

    The scholars of the Standing Committee said:

    A woman who does not have a mahram does not have to do Hajj, because in her case a mahram is part of being able to do Hajj, and being able to do it is one of the conditions of Hajj being obligatory. Allaah says (interpretation of the meaning):

    “And Hajj (pilgrimage to Makkah) to the House (Ka‘bah) is a duty that mankind owes to Allaah, those who can afford the expenses (for one’s conveyance, provision and residence)”[Aal ‘Imraan 3:97]

    It is not permissible for her to travel for Hajj or for any other purpose unless she is accompanied by her husband or a mahram, because of the report narrated by al-Bukhaari and Muslim from Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him), that he heard the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “No man should be alone with a woman unless her mahram is present, and no woman should travel unless she has a mahram with her.” A man stood up and said: “O Messenger of Allaah, my wife has gone out for Hajj, and I have enlisted for such and such a campaign.” He said: “Go and do Hajj with your wife.” This was also the view of al-Hasan, al-Nakha’i, Ahmad, Ishaaq, Ibn al-Mundhir and ashaab al-ra’i, and it is the correct view, because of the verse quoted, as well as the general meaning of the ahaadeeth which forbid a woman to travel without her husband or a mahram. Maalik, al-Shaafa’i and al-Awzaa’i held a different opinion and each of them stipulated a condition (allowing her to do that), but with no evidence. Ibn al-Mundhir said: they did not follow the apparent meaning of the hadeeth, and each of them stipulated a condition (allowing her to do that), but with no evidence.

    Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Ifta’, 11/90, 91

    ..

    It was narrated that Ibn 'Abbaas (may Allaah be pleased with him) said: The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “No woman should travel except with a mahram, and no man should enter upon a woman unless there is a mahram with her.” A man said: “O Messenger of Allaah, I want to go out with such and such an army, and my wife wants to go for Hajj.” He said: “Go for Hajj with her.” Narrated by al-Bukhaari (1763) and Muslim (1341).

    ..

    A woman does not have to go for Hajj unless she is able, and having a Mahram who can accompany her is one of the prerequisites for her to be able to go to Hajj. If it is not easy for her to find a Mahram to go for Hajj with her, then she is not able according to Sharee’ah, because in Islam a woman is forbidden to travel without a Mahram. Therefore Hajj is not obligatory for you unless you find a Mahram. So have patience until Allaah makes it easy for you to have a Mahram with whom you can go for Hajj. You have a valid excuse and there is no sin on you for this. As for going with a group without a Mahram, this is not permissible because of the hadeeth narrated by Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) who said: “The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: ‘No woman should travel except with a Mahram, and no man should enter upon a woman unless her Mahram is with her.’ A man said, ‘O Messenger of Allaah, I want to go out with such-and-such an army and my wife wants to go to Hajj.’ He said, ‘Go to Hajj with her.’” (Reported by al-Bukhaari, 1729). The pilgrims used to go out from Madeenah in one caravan like a group but still the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) did not allow women to travel without a Mahram.

    And Allaah knows best.
    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

    ..

    Hierin komt duidelijk naar voren dat hajj zonder mahram niet toegestaan is. Wanneer je met een groep gaat, moet er voor elke vrouw een mahram aangewezig zijn. Indien je tóch gaat, zal de 'umrah niet geaccepteerd worden, wa Allahoe A'lam.

  14. #14
    **Anti-Mannen**

    Reacties
    541
    13-12-2004

    Schat de Imaam verzint dit zeker niet zomaar, hij dient als ma7raam voor een mezjmoe3aa en dat geldt..

    Taksiest - Flippameid - Mabrouka86 - Purecinderella - Binladenia - Little bro Mohtje_Arab - Mizzy_Misz - GeheimeDienst mijn aller liefste bro



    De 3 gekke SSS´ musketiers reageren hier onder


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9.488
    05-09-2001

    Citaat Geplaatst door Miss_sss
    Schat de Imaam verzint dit zeker niet zomaar, hij dient als ma7raam voor een mezjmoe3aa en dat geldt..
    Oegtie, ook imaams maken fouten. De teksten van hierboven komen van geleerden, niet van plaatselijke imaams. Ik zeg dit niet omdat ik niet wil dat je gaat, ik zou niets liever willen dat je gaat. Maar als je gaat, terwijl het niet voor je toegestaan is om te gaan, dan ga je voor niets.

    Ik hoop dat je de fatwa toch doorneemt, het is voor je eigen bestwil.