1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Voor de meiden die geen hijab dragen:

    As salaam oe aleikoem lieve zusters van me,

    Hoe komt dat?Kunnen jullie me dat uitleggen?En is er behoefte eraan om hijab te dragen bij jullie?

    Laat het me aub gauw weten,ik hoor het graag van jullie..

    wa aleikoem salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    78
    24-05-2002

    en meiden die hijaab dragen hebben de waarde ervan misbruikt!!!!
    "If you love something let it go, if it comes back to you it's yours. If it doesn't, it never was."

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    92
    15-03-2002

    Hoi Moslima,

    Ik zal de vraag eens omkeren waarom draag jij een hijab en wat versta jij daaronder. Ik vindt nammelijk dat wanneer je een hijab draagt je je daar ook naar hoort te gedragen. Een hijab is geen modeverschijnsel zoals velen dat zien. Een hijab draag je denk ik dan omdat je een deel van je lichaam bedenkt en zo ook respect afdwingt wordt er gezegd maar brent het dan geen verwarring als je meiden/ vrouwen ziet die netjes een hijab dragen, daaronder een diepuitgesneden truitje waar de borsten eruit puilen een strakke broek waar de string op 100 meter afstand af te lezen is of heerlijk een luchtig minirokje. Oh ja en als het even kan gaat het heel gepaard met een sigaretje om het even af te maken. En laat het geval zijn dat de hoofddoekjes ook in bars en discotheken zijn gesignaleerd. Vertel mij dan maar eens wat het nut dan is van een hijab. De meeste meiden/vrouwen die een hijab dragen voelen zich meestal beter dan de meiden/vrouwen die hem niet dragen terwijl dat absoluut niet waar is, als je een hijab draagt maakt dat nog niet een goede moslima van je het gaat om het geheleplaatje en dat is maar bij weinigen zo neem dat maar van mij aan. Maar ik denk dat wanneer een meid of vrouw er echt klaar voor is en weet wat het betekend om een hoofddoek te dragen dan zal ze dat ook doen.

    Groet Larisa

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Hoe bedoel je broeder?
    Je kraamt op zich best wel onzin uit,omdat je nooit over een geheel kan praten,ik zal en wil niet de lasten van de ander dragen,wat de andere meiden met hijab doen is hun zaak,daar wil ik en alle andere zusters niet vergeleken mee worden.

    Mijn vraag aan jou:

    Waarom is het altijd erger als een zuster met hijab een zonde begaat?Staat er op haar voorhoofd "perfect"?
    Nee broeder!De regels zijn er voor iedereen,voor meiden met hijab en zonder!Als ik stiekem zehma ergens in de bosjes ga zoenen en toevallig op dat moment een andere zuster zonder hijab dat doet is dat niet minder erg!Allebei zullen we daar dan voor gestraft worden..er is geen vrijstelling voor meiden met hijab of zonder!

    Broeder schaam je voor zo een uitspraak!
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door Larisa
    Hoi Moslima,

    Ik zal de vraag eens omkeren waarom draag jij een hijab en wat versta jij daaronder. Ik vindt nammelijk dat wanneer je een hijab draagt je je daar ook naar hoort te gedragen. Een hijab is geen modeverschijnsel zoals velen dat zien. Een hijab draag je denk ik dan omdat je een deel van je lichaam bedenkt en zo ook respect afdwingt wordt er gezegd maar brent het dan geen verwarring als je meiden/ vrouwen ziet die netjes een hijab dragen, daaronder een diepuitgesneden truitje waar de borsten eruit puilen een strakke broek waar de string op 100 meter afstand af te lezen is of heerlijk een luchtig minirokje. Oh ja en als het even kan gaat het heel gepaard met een sigaretje om het even af te maken. En laat het geval zijn dat de hoofddoekjes ook in bars en discotheken zijn gesignaleerd. Vertel mij dan maar eens wat het nut dan is van een hijab. De meeste meiden/vrouwen die een hijab dragen voelen zich meestal beter dan de meiden/vrouwen die hem niet dragen terwijl dat absoluut niet waar is, als je een hijab draagt maakt dat nog niet een goede moslima van je het gaat om het geheleplaatje en dat is maar bij weinigen zo neem dat maar van mij aan. Maar ik denk dat wanneer een meid of vrouw er echt klaar voor is en weet wat het betekend om een hoofddoek te dragen dan zal ze dat ook doen.

    Groet Larisa
    Bismilahie rahmanie rahim,

    Waarom ik hijab draag?Omdat ik nu weet dat het een plicht is voor elke moslimvrouw.Waarom ik hijab draag?Omdat Allah dat van mij en elke andere zuster verw8!Waarom ik hijab draag?Omdat ik geen NEE tegen Allah kan zeggen.Daarom zuster....En laat dit geen aanval zijn op zusters zonder hijab!
    Soubhana'allah...hoe kunnen sommige zich zo aangevallen voelen als ik alleen iets vraag en wil helpen?
    zuster een hijab is een plicht en daar kan niemand omheen komen..Je zegt dat er bij hijab een hele gedrag bij komt kijken..daar heb je gelijk in,sterker nog er komt een hele leven bij kijken.
    De voorbeelden van de zusters met hijab die jij net benoemde zijn zusters die in dwaling zullen kunnen verkeren,zijn zusters die zondes begaan..maar Pas op!
    Besef dat als jij zo een zonde begaat dat dat niet moinder erg is!Nee de regels zijn er voor ons allemaal!

    Wat ik niet begrijp is waarom er altijd gewezen word naar de ander?Waarom zij,zij en zij?Als zij iets fots doet,stap op haar af,en doe da'wa en allah leid wie hij wil en laat dwalen wie hij wil!Ga niet met zulke dingen zitten mensen,maar spreek de persoon erop aan...is je recht en plicht!We zijn 1 oemmah en we moeten mekaar het goede aanraden..niet mekaar aanwijzen en de rug toekeren..istagfieoelllah..hoe kun je slapen nadat je zo een persoon zo een zonde hebt zien plegen en jij er niks van hebt gezegd????????Wat nou als de dood jou pakt op dat moment en je vroeg waarom je je zuster of brpoeder niet gewaarschuwd of geadviseerd hebt?Wat als de dood op dat moment juist die persoon pakt.....Mensen denk goe na voor jullie dingen zeggen of doen,

    wa salaam,
    jullie zuster siham
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    as salaam,

    wat ik er bij wilde voegen ,is dat ik niemand aanval,Ik zelf kies geen partij,omdat ik ook de meiden zonder hijab kan begrijpen,aangezien ikzelf ook niet zo lang geleden ben begonnen met de islam te praktizeren en kennis op te doen,maar juist,omdat ik weet hoe moeijk het kan zijn wil ik helpen....

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    149
    15-05-2002

    kijk ik draag ook een hoofddoek en die doen ik voor mezelf en voor allah niet voor andere mensen dus al die onzin dat meisjes met een hoofddoek schijnheilig zijn slaat nergens, want meisjes zonder een hoofddoek kunnen ook net zo erg zijn en goeie mensen heben je overal en omdat er toevallig een keer een meisje is gesignaleerd in een discotheek wil nog niet zeggen dat alle meisjes met een hoofddoek naar de disco.

    Je hebt goeie meisjes met een hoofddoek en goeie meisjes zonder
    en ik vind dat je pas over andere kan oordelen als je weet dat je zelf goed bezig/perfect(wat bijna niemand is) bent

    beslama


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    92
    15-03-2002

    Hallo meiden,

    Ten eerste val ik niemand aan, ik geef gewoon aan wat ik om me heen zie en niet wat ik van wie dan ook vindt. Ik geef aan dat de waarde van de hijab door sommigen niet wordt gezien als iets waar je als vrouw of meid respect mee afdwingt. Ik heb het niet over goede of slechte mensen en wie ben ik om daar over te oordelen gelukkig gaat iedereen apart in z'n graf en is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ik hoop niet dat ik iemand heb beledigd das absoluut niet mijn bedoeling geweest.
    En moslima bedankt voor je reactie jij weet tenminste waar je het voor doet, velen niet .

    Groet Larisa

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    as salaam,

    Goed zo tammazigtgirl dat je over oordelen begint..je doet me net aan iets denken!Thanks!

    Oordelen is niet aan ons over,het oordelen is een taak van Allah swt.....Hoe vaak willen wij wel niet istagfieroellah de taak van Allah swt overnemen door zonder kennis over andere te oordelen?En datvterwijl we alleen maar slaven van Allah zijn...????
    Kijk als iemand iets slechts doet ( meisje met hijab en zonder hijab) kun je slechts zeggen dat zo een persoon een zonde begaat,maar nooit zul je kunnen zeggen of zo een persoon slecht is of niet!
    Walah allahja3allam hoe erg ik dat haat!
    Toen ik geen hijab droeg,en in strakke kleren rondliep en alsmaar afspraakjes ha met jongens werd ik ook voor **** aangezien...istagfieroelah..wisten zij wat ik in mijn hart veborgen hield?NEE!
    Stereker nog ik was diep ongelukkig over mijn leven en wilde dolgraag gaan praktizeren...ik had de islam meer in mijn hart dan bepaalde mensen die "DE ISLAM PRAKTIZEERDEN" maar mij beoordeelden!Daarom zeg ik,je kan nooit zeggen of zo een persoon slecht os goed,het enige wat je kan doen is zo een persoon adviseren ,naar je toe trekken, en doea's voor die persoon maken!Meer niet!
    Ik heb het ergste van het egste meegamaakt...ik hoorde geroddel van vrouwen als ik langs ze liep,ik werd aangewezen en als ik huilend thuis kwam,omdat ik niet meer aankon,zei mijn moeder altijd:
    "treur niet Siham,Weten zij veel wie je bent,misschien word je met Allah's hulp beter dan hun dochters"Mijnma,maakte altijd doea's voor me..en zie waar ik ben nu....Hamdoelilah praktizeer ik de islam nu zeer zeker,en heb ik de rust gevonden in mijn leven.Opeens krijg ik respect...waaraan heb ik dat verdiend vraag ik me dan af...ik doe het niet voor jullie...denk ik dan..
    Zo zie je maar weer hoe mensen kunnen zijn..oordelen moet je niet doen,oordelen kan heel erg pijn doen bij anderen...en ik zeg dit met ervaring.
    Ik zie een zuster zonder hijab niet minder dan mij,maar ik zie wel dat ze een plcht van Allah swt niet nagekomen is.En dat is een feit,ik probeer dan zo een zuster te helpen,maar oordelen over haar zal ik nooit kunnen doen,omdat ik de pijn van het oordelen heb ervaard....

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    92
    15-03-2002

    Origineel gepost door Gast
    Salaam broeders en zusters. Ik ben een meisje die al bijna vier jaar een hoofddoek draagt. Als ik nu zonder hoofddoek naar buiten zou gaan zou ik mij zelf kaal voelen.Vandaag kwam een vriendin naar mij toe en zei dat ze gisteren op schevingen was en een meisje met hoofddoek zag die een topje onder haar jas aan had en een piercing in haar navel had.Tegenwoordig zien meisjes hoofddoek als mode ze dragen er strakke kleding bij of open kleding.Mijn vader vertrouwt geen meisjes met hoofddoek en daar geef ik hem groot gelijk in.Ze roken nemen vriendjes ze schamen zich absoluut niet.Ikvind dat zo erg.Ik spuug op zokere meisjes Ze zetten ons voor schut ,hun ouders en familie.Als mijn vader zokere meisjes tegen komt dan komt hij altijd naar mij toe en maakt hij met mij ruzie dus die schuld van die meisjes krijg ik op mijn rug. Het is gewoon een schande bilah. groetjes Khadija

    Hoi Meid,

    Dat anderen iets doen wat niet door de beugel kan hoeft voor jou vader nog geen reden te zijn omdat op jou af te reageren. Kom op zeg jij bwent niet verantwoordelijk voor wat de anderen doen. En waarom zou je op zulke meiden spuggen, oieder moet voor zich weten wat hij doet ook al is het slecht in jou ogen maar je hebt anderen te respecteren en zij zullen jou ook respecteren, maar als ik jou was zou ik wel even met je pa gaan praten want dat kan echt niet hoor. je hoeft de last van niemand te dragen tenzij je met die meiden omgaat dan kan ik begrijpen dat je pa zich daarover opwindt maar dan nog.

    Groet Larisa

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Respect moet je eerst voor jezelf hebben,respect krijg je niet van anderen,respect moet je bij jezelf beginnen.
    Maar kahdija...wat zij doen is niet goed,maar weten wij wat er in hun harten verborgen ligt?Lahjediena wa jehdiehoem...
    Larissa mooie opmerking meid!

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    salaam mensen,

    Waarom reageren jullie als gast..ik vind het zo een beetje onpersoonlijk dan..zouden jullie aub,met naam willen regaeren?Alvast bedankt...

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Door in te loggen als je al gerigstreerd bent,anders registreer je je...

    wa salaam
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  14. #14
    *Teker3esht*

    Reacties
    663
    23-05-2002

    salaam

    salaam

    ik zeg het je al vast het is niet moelijk ik draag zelf ook een hoofdoek ik draag het voor me zelf en voor allah mij ouders die dwingen me niet maar ik doe het voor me zelf en mensen die respecteren jou als je een hoofdoek draagt dan krijg je beloning en als je een hoofddoek draadt dan moet je het altijd dragen want als je een dag wel een hoodfdoek draagt en een dag niet dan speel je met hoofddoek dus kijk even wat je van plan bent
    beslama

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    50
    14-05-2002

    hoi allemaal,

    Ik wil graag reageren.
    Ik zelf draag geen hoofddoek, omdat ik er nog niet klaar voor ben.
    Als je een hoofddoek gaat dragen komt er veel bij kijken.
    Je zult veel dingen moeten aanpassen zoals je kleding, gedrag etc.
    Het is ook niet iets dat je van de ene op de andere dag besluit.
    Verder wil ook zeggen dat mensen om je heen meer van je gaan verwachten als je hoofddoek draagt.
    Je kunt niet met je vriendinnen rustig ergens wat drinken, want dan maak je misbruik van je hoofddoek zeggen mensen.
    Ik denk dat het bij meiden zonder hoofdoek minder een probleem is als zij ergens in een cafetje gaan zitten, omdat ze het van ons wel verwachten.
    Dus ik denk dat er wel een verschil is tussen meiden met een hoofdoek en meiden zonder.
    Ik ken genoeg meiden die hoofdoek dragen en daar zware misbruik van maken, omdat men het toch niet van ze verwacht als ze wat flikken. En dat vind ik zo jammer. Uiteindelijk doe je het voor jezelf!!!

    Groetjes Wiam