1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    82
    02-07-2002

    Re: Voor de meiden die geen hijab dragen:

    Origineel gepost door moslima_17
    As salaam oe aleikoem lieve zusters van me,

    Hoe komt dat?Kunnen jullie me dat uitleggen?En is er behoefte eraan om hijab te dragen bij jullie?

    Laat het me aub gauw weten,ik hoor het graag van jullie..

    wa aleikoem salaam
    ++


    Wa salaam oe aleikoem zuster,

    Om terug te komen op je vraag.
    Tuurlijk is die behoefte erwel, al 2 jaar ben ik van plan om hijab te dragen maar het is er nog steeds niet van gekomen...............waarom?
    Die vraag is erg moeilijk te beantwoorden. Ik heb al vaak gelezen dat veel meiden zeggen dat ze er niet klaar voor zijn............... dat was ook altijd mijn excuse vooral omdat ik als ik eenmaal een hoofdoek zou gaan dragen ik mijn hele leven wilde veranderen en niet de ene dag wel een hoofdoek zou dragen en de andere dag weer niet......... maar sinds een paar maandjes niet meer ben er nu echt klaar voor en ga de hijab nog deze zomervakantie dragen insjallah. Voor alle andere meiden die nog geen hijab dragen hoop ik dat ook zij ooit de hijab zullen gaan dragen. En voor de meiden die de hijab wel dragen en dan op de juiste manier IK BEN ERG TROTS OP JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wa salaam

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    50
    15-07-2002

    asalam mensen:
    wat ik uit jullie verhalen opdoe is dat ieder zijn mening heeft
    kijk, de 1 vind dit een schande en de ander weer niet .en wat ik in zeker mate schandalig vind zijn de moslim meiden die met een hoofddoek op maar derest niet uit maakt hoe het eruit ziet ,als je maar een hoofddoek op hebt,voor zulke meiden schaam ik me dieppppppp,en erger nog ik begrijp niet waar ze het lef van daan halen om er op zo een manier er bij te lopen!geen schaamte gevoel!niet aan hun geloof denken neeeeeeee,die denken liever aan hun studie,eerder huh studie dsan dan hun geloof ,nou meiden geloof gaat voor alles kijk studie is ook belangerijk ,maar neem nou een keertje koraan en ga de koraan lezen in plaats van alleen maar leren,ik hoor weleens meiden zeggen ja ik moet leren,en die meiden die bidden niet eens!!!!!!dan denk ik :hoe kan je nou leren zonder te bidden?en het gevoel dragen dat allah de barmhartige je zal helpen?!ik bid al sinds mijn 12de en draag sinds 1 maand een hoofddoek,ik ben erg trots op mijn zelf ,en hoop dat in de toekomst ook meer te zijn op mijn moslimgenoten!wa salaam

  3. #48
    Bijna Lid

    Reacties
    644
    28-05-2002

    hoofddoekje

    As-salaam

    Waarom draag je dan in een keer een hooofddoek als je je hele leven al zonder hebt gelopen ? dat maakt je leven toch niet beter dan ? daarvoor ging het al goed, zou het dan beter gaan omdat je met een hoofddooek loopt? En wat dan over je haar zelf, je hebt niet voor niks haar gekregen. Je kan met je haar leuke dingen doen, los, vast, opsteken, knot, vlecht enz. zouden jullie dat dan niet gewoon willen ? Heel veel marokaanse meisjes hebben prachtig haar, echt de mooiste haren zelfs ! ik zou daar echt trots op zijn en waarom zou je het niet alten zien?
    Mensen, nou niet gelijk denken dat ik jullie beoordeel hoor, ik vind een hijab juist heel mooi en oprecht, het hoort nou eenmaal bij het geloof en dus respecteer ik dat. Dat zouden meer mensen moeten doen. Inderdaad oordelen mensen te snel als ze iemand zien met ene hoofddoek en dat soort mensen staan gewoon niet open voor andere culturen. End at vind ik jammer, zo zie je niet hoe het anders kan.
    Ik vind de islam een heel mooi, en oprecht geloof. Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die er WEL open voor staan.

    Maar denk nog eens goed na over wat in het begin avn mijn stukje heb geschreven.

    Thla ya ogti,

  4. #49
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    kuisheid van een vrouw

    Een belangrijk element van bet handvest van de rechten van de mens, dat door de islam gevormd is, is dat de kuisheid van vrouwen gerespecteerd moet worden en ten alle tijden moet worden beschermd, of zij nu tot het eigen of het vijandige yolk behoort, of wij haar in een afgelegen bos vinden of een veroverde stad, of zij een medegelovige is of tot een ander geloof behoort of totaal geen geloof heeft. Een moslim mag haar onder geen enkel omstandigheid verkrachten. Elke willekeurige seksuele relatie is voor hem verboden, ongeacht de status of de positie van de vrouw en of zij al dan niet vrijwillig wil meewerken.

    DeHeilige Quran zegt hierover:
    'Houdt u verre van overspel"
    (Quran 17:32).

    Voor deze misdaad zijn zware straffen voor geschreven en er worden geen verzachtende omstandigheden geaccepteerd Omdat de aanval op de kuisheid van de vrouw in de
    islam verboden is, kan een moslim, die deze misdaad begaat, niet aan zijn straf ontsnappen, of hij het in deze wereld ontvangt of het Hiernamaals.De Qur'an legt de gedragswijze voor vrouwen in de volgende bewoordingen vast:

    "Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; ..."
    (Quran33:34)

    Abu Bakr al-Jassas (r.a.) zegt in de uitleg van dit vers: 'Dit vers maakt duidelijk dat vrouwen wordt opgedragen hun rol thuis, in het huis te vervullen en dat het hen is verboden buitenshuis rond te hangen. Het vers werd geopenbaard toen de moslimummah in Medina werd gevormd, als een voorbeeld voor de komende generaties moslims. Het was bedoeld om aan de Jahi liyyah-praktijken van de heidense Arabieren een einde te maken.

    oem rab3iah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #50
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Mujahidaa,

    ik zie het niet als een aanval, want ik spreek in dit geval, net als jij, voor mezelf!! Smoesjes zijn er om je gedrag goed te praten en zolang ik weet dat ik niets verkeerd doe, ben ik niet bereid om smoesjes in het openbaar te gooien.

    Niemand kan mij straffen of beoordelen, behalve Allah. Daarom vind ik het niet verantwoord van jullie om dergelijke uitspraken te doen naar mensen die niet volgens JULLIE interpretaties de Islam naleven.

    Iedereen heeft immers een ander beleving. Ik ben niet slecht omdat ik geen hoofddoek draag en jij bent niet goed omdat je dat wel doet. Ik laat dat aan Allah over...

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    1.606
    16-10-2002

    Origineel gepost door
    ik vind als je een hoofddoek wil dragen dan moet je ook weten waarom je het draagt en ook een heel goeie reden hebben: ik bedoel er klaar voor zijn.
    En als er 1 opmerking is dat ik haat is dat woord er klaar voor zijn

    Leef je dag alsof het je laatste is...

    Wanneer is er klaar voor zijn als je trouwt...Soebhanlah ik zeg niet dat hoofddoek je perfect maakt maar hooddoek kan je veel aan je veranderen je zou nu denken van wat zevert ze nu maar geloof me het verandert heel veel aan jou innerlijk en uiterlijk en inschaAllah doen we alles uiteindelijk om de rheda van Allah swt en enkel voor Allahs aangezicht.

    Wha salaam aleykoum wr wb

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    141
    12-02-2005

    salam wa3liekoem warahmatoelilah zusters/broeders

    ik zelf draag geen hoofddoek maar sobhanallah ik zelf weet niet waarom
    ik weet dat de sheytaan mij bezig houd! en ik weet dat het verplicht is....maar sobhanallah het lijkt alsof ik niet de kracht heb om een hoofddoek te dragen
    ik doe nu al een jaar veel dingen in de islam, ik volg lezingen,luister geen muziek,sta op voor fadjer,draag lange kleren, lees veel boekjes over de islam doe mijn doeas ALHAMDULILAH dit alles doe ik maar sins een jaartje. dit alles was best wel moelijk voor mij in het begin maar nu niet meer! maar ik blijf het me verbazen WAAROM IK NOU GEEN HOOFDDOEK DRAAG!! ik doe zoveel goeds maar een hoofddoek?! ik weet ook niet waarom?! ik denk dat ik me te veel zordgen maak wat de mensen van me zullen gaan denken en vinden?! nu ik het hier zo vertel ben ik heel erg boos op me zelf! maar het is makkelijker gezget dan gedaan....

    dus broeders/zusters zo zie ik het dus?!?!

    salam wa3liekoem warahmatoelah oe barakatoehoe

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    560
    26-12-2003

    Citaat Geplaatst door moslima_17
    As salaam oe aleikoem lieve zusters van me,

    Hoe komt dat?Kunnen jullie me dat uitleggen?En is er behoefte eraan om hijab te dragen bij jullie?

    Laat het me aub gauw weten,ik hoor het graag van jullie..

    wa aleikoem salaam
    Assalam alaikoem moslimzuster,

    Ik zelf draag ben geen fanatieke hijabdraagster. dat wil niet zeggen dat ik niet andere moslimzuster die wel een hijab dragen niet respecteer.
    Het is ieder zijn eigen leven, je maakt keuzes , gebaseerd op hoe jij persoonlijk tegen de Islam aankijkt.

    Ik persoonlijk zie de Islam breed, het is een tolerante en vredige godsdienst.
    Waarbij het niet gaat om het hoofdoekje maar om de gehele mens in zijn doen en laten.
    Ik probeer mij af te houden van slechte daden zoals , roddelen, arrogantie , liegen enz enz...

    In de koran staat dat je als vrouw je sieraad moet verbergen, er staat nergens letterlijk in dat je als vrouw je hoofdhaar moet verbergen.

    Dat is 1

    Ten tweede vind ik het hoofdoekje een soort bijzaak en absoluut niet waar het echt om gaat. namelijk je daden , je gevoel, en je verstand. dat is namelijk voor mij de islam, de hoofdzaak.

    Als ik naar een persoon kijk dan denk ik niet van; dat is er een zonder hoofddoek, at is geen goede moslima. of dat is er een met een hoofddoek wat za dat een goede moslima zijn.
    Nee,.. de een zonder hoofdoek kan een betere moslima zijn dan diegene met het hoofddoekje.

    dat is mijn mening zuster.
    assalaam alaikoem