1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-05-2002

    aan tilila toch is het voor mij nog niet duidelijk de hadith die je aangeeft behoort niet tot de meest betrouwbare,en wat betreft soera 24 is niet duidelijk af teleiden dat het gaat om haar bedekking aangezien er in die eeuw het al gewoon was om ghimar te dragen denk ik dat allah swt meer doelde om devrouwelijke sieraad b.v borsten en andere aantrekelijke lichaamsdelen.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    ik zelf draag een hoofddoek al vanaf mijn zesde ik ben er aan gewend maar dat betekent niet dat ik beter ben dan meisjes die geen hoofdoek dragen want mijn beste vriendin draagt geen hoofddoek maar is wel een goeie moslima en op school is er een meisje dat hoofdoek draagt maar met strakke broeken loopt en voortdurend belt met jongens en tonnen make up draagt
    hoofddoek is natuurlijk beter maar ik vind niet dat je iemand kunt beoordelen of zij een goeie oif slechte moslim is aan de hand van een hoofdoek


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    55
    03-03-2002

    The answer: we snappen niet hoe belangrijk het is, anders zouden alle meiden hem vandaan nog op hun hoofd doen.

    Take care!!
    Peace and love to you!!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Origineel gepost door lailatalhoui
    HET WAAROM VAN WEL EEN HOOFDDOEK TE DRAGEN KUN JE ALLEEN AFLEIDEN UIT DE WARE BRON, DE QORAN (SOERA NOER AYA 31)
    EN DIT KUN JE NIET AFLEIDEN VAN WAT DE MENSEN IN DE PRAKTIJK BRENGEN...

    MASALAM LAILA
    Inderdaad!!!


    Ga er zelf achteraan als je iets wilt weten, mensen vervormen tegenwoordig veel!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  5. #35
    No One

    Reacties
    2.167
    05-07-2002

    Wat een leven hard zegggggg, tegenwoordig tijd ziet je overallllllllll HARAM....... nerriiieeeee

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    29
    05-07-2002

    Wa laa hawala qoewatayna billah el adiem,

    Denk aub eerst na voor jullie op een vraag antwoorden aub.

    Moslima17 stelde een vraag en gelijk werd ze gebombardeerd met achterlijke kinderachtige opmerkingen, stagfirullah maar dat zijn reactie's die je zelfs van een kouffar niet zal horen. Astagfirullah mensen en laat jullie hersens eens voor één keer werken.
    Als je je buur ziet stelen, wil het dan zeggen dat jij ook een dief bent? Straks geloof je er zelf nog in dus het antwoord is neen.

    Ikzelf draag de hoofddoek niet dus ik ga ook niet ff klagen omdat mijn ex klasgenote misbruik maakte van de hoofddoek, alle hijaabdragende meisjes op het verkeerde pad zijn.

    In klagen en zeuren zijn sommigen toch heel snel om een antwoord te krijgen.


    Moslima17,

    Waarom nog niet? Sheitaan is de oorzaak en sheitaan is wel één van de redenen hiervan bij vele meisjes. Maar het is ons fout want Iblies overwint ons en dat dankzij onze zwakke imaan. Moge Allah ons hiervoor vergeven. Aanstaande vrijdag Insha'Allah zal ik de hoofddoek dragen. El hamdullilah.

    Moge Allah ons niet langer misleiden door sheitaan en onze ogen openen in deze korte leven. Amien ya rabbie el alamien.

    Wa alaikoum salam.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    29
    05-07-2002

    Origineel gepost door LieveMeisje
    Wat een leven hard zegggggg, tegenwoordig tijd ziet je overallllllllll HARAM....... nerriiieeeee
    Het leven hard?

    "De wereld is voor de gelovigen een hel en een paradijs voor de ongelovigen."

    Wees blij dat het leven voor je hard is.

  8. #38
    No One

    Reacties
    2.167
    05-07-2002

    Origineel gepost door tharifist


    Het leven hard?

    "De wereld is voor de gelovigen een hel en een paradijs voor de ongelovigen."

    Wees blij dat het leven voor je hard is.
    Wees blij dat het leven voor mij hard is HAMDOELILAH.....

    heel veel mensen geven niet toe dat het leven hard is.... maar goed...
    Er zijn zoveel die je dingen wat je nu doet maar toch dat mag niet zoals chatten, eten (heelal), feesten van school, vriendjes, een hakke dragen, mode kleding, haar mode, make up, noem maar op..... wat enige je moet volgen dat staat in de koraan.....ik heb gelezen HET IS ONMOGLEIJK....we leven nu in dit wereld is MODERN maar toch.....Mijn moeder zei elk keer geen make up dragen, geen epelieren, draag wat een normaal kleren aan (geen strakke), praat alsjeblieft niet met een jongens, geen stiekem gedoe, bla bla..... wat ik enige kan doen naar mijn moeder luisteren.

    Ewa heb je ooit nagedacht wat er gebeurt als je dood ben en daarna???? Daar ben ik juist heel bang voor....als ik dood ga...wat er gebeurt is....ik weet het echt niet.....inscha allah het komt alles goed als allah swt wilt!!

  9. #39
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Hoi Moslima_17,

    ik draag geen hoofddoek om een aantal redenen:
    -het zit niet fijn
    -ik vindt niet dat geloof aan de buitenkant gezien moet worden, niemand heeft iets met mijn religie te maken, mits ik dat zelf met andere wil delen. (bijv met mijn ouders en vrienden)
    -de vrouw hoeft zich tegenwoordig zich zodanig niet te verbergen/beschermen voor de omgeving waar we in leven.
    -met een hoofddoek kan ik niet de dingen doen die ik graag doe: uitgaan, in de horeca werken, korte broek dragen enz..

    Als ik op nog een aantal reden kom, laat ik je het wel weten.

    Gegroet

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    15
    13-07-2002

    Origineel gepost door freemale
    Hoi Moslima_17,

    ik draag geen hoofddoek om een aantal redenen:
    -het zit niet fijn
    -ik vindt niet dat geloof aan de buitenkant gezien moet worden, niemand heeft iets met mijn religie te maken, mits ik dat zelf met andere wil delen. (bijv met mijn ouders en vrienden)
    -de vrouw hoeft zich tegenwoordig zich zodanig niet te verbergen/beschermen voor de omgeving waar we in leven.
    -met een hoofddoek kan ik niet de dingen doen die ik graag doe: uitgaan, in de horeca werken, korte broek dragen enz..

    Als ik op nog een aantal reden kom, laat ik je het wel weten.

    Gegroet
    Salam aleikum,

    - een hoofddoek zit niet lekker? Je moet je opofferen voor Allah. Of heb je dat niet voor Hem over. Of denk je soms dat de bestreffing die Allah je gaat geven voor het niet dragen van de hoofddoek wel lekker is?

    - geloof niet aan de buitenkant laten zien? Heeft de profeet (vzmh) ons niet verplicht te onderscheiden van de ongelovigen?

    - De vrouw moest zich in de Islamitische rijken bedekken waar bijna alleen moslims wonen. En hier tussen de ongelovigen hoeft een vrouw zich niet te bedekken. Verwacht je soms een beter gedrag ven een ongelovige dan van een moslim?

    - nou dat uitgaan, in horeca werken en die korte broeken dragen is helemaal haram.

    Meisje Allah heeft jou niet nodig maar jij hem. Neem een paar stapjes naar Allah dan neemt Hij er ischaAllah ook naar jou.

    Was salam aleikum,

    Waleed aboe Abdullah al-Hollandee
    http://groups.msn.com/ahlussunnahwaljamaaah/

  11. #41
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Origineel gepost door freemale
    Hoi Moslima_17,

    ik draag geen hoofddoek om een aantal redenen:
    -het zit niet fijn
    -ik vindt niet dat geloof aan de buitenkant gezien moet worden, niemand heeft iets met mijn religie te maken, mits ik dat zelf met andere wil delen. (bijv met mijn ouders en vrienden)
    -de vrouw hoeft zich tegenwoordig zich zodanig niet te verbergen/beschermen voor de omgeving waar we in leven.
    -met een hoofddoek kan ik niet de dingen doen die ik graag doe: uitgaan, in de horeca werken, korte broek dragen enz..

    Als ik op nog een aantal reden kom, laat ik je het wel weten.

    Gegroet
    Assalamoe alaikoem wara7matallah beste zuster,
    hmmmm dit zijn slechts smoesjes omdat ik het zelfde zei..
    Lees mijn verhaal in sha allah maar onder topic:
    "mijn weg naar de islam"
    Zuster dit zijn boze influisteringen van de shaitan..
    en niks meer als dat..
    als je er over wilt praten je kunt me altijd mailen
    wasalam alaikoem
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  12. #42
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    zal ik het kort en krachtig houden.....<

    <

    hijaap is verplicht om ons schoonheid en ons kuisheid te bedekken pak de koran en lees wat daarover staat er zal wel ergens in sorats staan waar het moet en waarom allah dat ons aanbeveelt....

    jammer dat het anders word gedragen dan het moet te dragen de hijaap moet over je boezems komen en het moet je nek hals en boezems bedekken.. dat moet gewoon en nite van die andere hijaaps die zusters tegen woordig doen... gheer inshallah ta3la...

    want met zon hijaap zie ik nog je haren maar dan die bij je nek zitten en je hals zie ik ook en je boezems ziijn dan niet erg bedekt.. je kunt wel zeggen ja het is moeilijk om zon lange hijaap te dragen niets is moeilijk om de eerste stap te zetten inshallah het moet gwoon of will je liever dat je daarover wordt veroordeeld bij allah swt in he hiernmaals ik denk het toch van niet... en geloof me de straf die allah heeft voorbereid voor ons voor mensen die geen hijap dragen oef dat wil je niet beproeven zusters doe gwoon wat allah zegt in de koran en in het hiernaamaaals kun je doen en laten wat je wilt inshallah ta3la---

    leef hier goed dan kom je de djanaat inshallah ta3la tegemoet..

    ik houd van jullie om willen van allah swt..

    salaam 3llikoem oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  13. #43
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Ik had niet anders verwacht... Als vrouwen zeggen dat ze er nog niet klaar voor zijn, wordt dat gerespecteerd. Maar als ik hetzelfde maar dan met practiserende voorbeelden, dan wordt ik afgescheept alsof 'slecht' ben.

    Mujahidaa, dit zijn geen smoesjes. Waarom zou ik smoesjes verzinnen voor het feit dat ik geen hoofddoek WIL dragen? Weet je wat smoesjes zijn? 'ik ben er niet klaar voor'. Ik draai er niet omheen.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    37
    25-06-2002

    salamo3leikom allemaal.

    geachte mevrouw freemale. alles wat je zegt over het niet dragen van een hoofddoek is en zal altijd een smoes blijven. of je nou er niet aan toe bent, vanwege je werk etc dat maakt niet uit.

    laat een ding wel duidelijk voor iedereen zijn. en hijab dragen is iets wat je voor je zelf en je geloof doet en niet voor mensen. maar kijk niet raar op als je bekritiseerd wordt door anderen die het wel dragen. want de meesten denken dat ze daar geen recht op hebben maar het moet zelfs van de islaam. kritiek kan je op verschillende manieren uiten. en ik hoop voor jou inshalah dat er een tijd zal komen dat jij ook een hijab gaat dragen.

    asalamo3leikom wara7matolahi wabarakatoh

  15. #45
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Origineel gepost door freemale
    Ik had niet anders verwacht... Als vrouwen zeggen dat ze er nog niet klaar voor zijn, wordt dat gerespecteerd. Maar als ik hetzelfde maar dan met practiserende voorbeelden, dan wordt ik afgescheept alsof 'slecht' ben.

    Mujahidaa, dit zijn geen smoesjes. Waarom zou ik smoesjes verzinnen voor het feit dat ik geen hoofddoek WIL dragen? Weet je wat smoesjes zijn? 'ik ben er niet klaar voor'. Ik draai er niet omheen.
    assalamoe alaikoem wara7matallah
    beste zuster.
    zie het niet als een aanval IN sha allah, het is een nasee7a en ik spreek algemeen ik spreek ook voormezelf het is wel DEGELIJK EEN SMOES, een smoes die afkomstig is van de shaitan!.
    wanneer zou een moslima er dan wel klaar voor zijn/????
    wie voorzekert haar ervan dat ze morgen nog leeft??
    wie .... soebhana allah.
    wasalaam alaikoem
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.