1. #16
    Happy getrouwd!!

    Reacties
    3.048
    30-01-2002

    ik ga een hijab pas dragen als ik er echt klaar voor ben...

    made by moonwalker www.abdellahdaoudi.com

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    74
    23-05-2002

    hoi moslima,


    Ik draag op dit moment nog geen hajib, niet omdat ik stom vindt of zo maar omdat ik er gewoon nog niet klaar voor ben. IK vindt dat je pas een hijab moet dragen als je er zelf achter staat en niet wanneer b.v je gedwongen wordt door je vriend,man enz. Want dan sta je er zelf niet achter en wordt de hijab een symbool van onderdrukking en haat voor je. En dat is niet de bedoeling. Je moet je er vrij, en gelukkig bij voelen.


    Maar dat is mijn mening


    kisses dinaatje

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    35
    19-05-2002

    hallo Dinaatje,

    Ik ben er helemaal niet mee eens wat jij zegt omdat je zegt dat je hoofddoek moet dragen als je er klaar voor bent maar je kan elk moment overlijden of een ongeluk krijgen, en dan is het te laat en dat betekend ZAHANAM.

    xxxjes

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    13
    27-05-2002

    Moslima,
    goed dat je deze vraag stelt, ik zou ook wel willen weten hoe andere meisjes denken over het dragen van een hijab.
    Ik draag zelf geen hoofddoek omdat ik er nog niet klaar voor ben. Ik weet dat het een slap excuus is, maar ik kan niet anders Zodra ik een hoofddoek draag wil ik 'm goed dragen. En ik moet mijn hele leven daaraan aanpassen en dat verander je niet in een klap. Ik geloof met mijn hart in de Islam.

    Ik moet zeggen ik heb wel veel bewondering voor meisjes die een hoofddoek uit zichzelf dragen en niet gedwongen worden door een van hun ouders. Maar ja dat doe je ook niet van de een op de andere dag.Daar is heel veel moed voor nodig.

    Gegroet,
    chadia

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    Dit gedicht gaat over het dragen van een hoofddooek.
    Het heet Zegeningen.

    Zegeningen

    Laffe opmerkingen
    Schimpende blikken
    Mensen die stiekem naar mij kijken
    Omdat ik een Hijaab draag
    Ik zal er Zegeningen voor krijgen.

    Lachende gezichten
    Over mijn lange wijde kleding
    In de zomer: Goh dat is toch benauwd,
    Doe af dat ding.
    Nee! want ik krijg de zegening.

    Leven in een niet-moslim samenleving
    Waarlijk, dat is pas een beproeving
    Alhamdoelilah
    Geprezen zij Allah
    Toch makkelijk verdiend, die zegening!


    Kiezen
    Jullie hebben mij de keus gegeven.
    Om te kiezen tussen mijn hoofddoek en de baan.
    Maar mijn hoofddoek is mijn leven.
    Als ik hem zou dragen, zou ik moeten gaan
    hadden jullie gezegd.
    Want wat zouden al die mensen van het bedrijf gaan denken.
    Nee, jullie durfden het niet verder met mij aan.
    Wat jullie betreft kon ik gaan.
    Altijd hadden jullie het over discriminatie wat niet kon.
    Wat hebben jullie nu met mij gedaan?!
    Ik blijf me telkens afvragen...
    Waarom, ik deed mijn werk toch goed?
    Dus ik mocht vertrekken.
    Want geen denken aan dat ik hem af zou zetten.
    Nee, mijn hoofddoek is mij teveel waard.
    Nederlanders, ze begrijpen het niet.
    Als ze je met een hoofddoek zien,
    dan beginnen de vooroordelen al.
    'Je ben dom', 'je spreekt geen Nederlands',
    'je bent een fundamentaliste', 'je bent ongeschoold',
    'je bent streng opgevoed'.
    En wat ze soms ook nog eens gaan denken is dat je nu wordt
    uitgehuwelijkt.
    Vraag mij gerust waarom ik een hoofddoek draag.
    Want ik zal blij zijn met zo'n vraag.
    Mijn hoofddoek is mijn leven.
    Laat mij daarom nooit de keus hierover maken.
    Want dan ga je me pas echt hard raken.
    Trouwens, ook voor geld zet ik hem niet af.
    Dan maar niet die baan.
    Ik zal zoeken en vechten voor mijn rechten.
    Want mijn hoofddoek vertelt jullie niks over mijn innerlijk.
    En daarin heb ik voor de zoveelste keer gelijk.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    508
    11-05-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door mohamed24
    Dit gedicht gaat over het dragen van een hoofddooek.
    Het heet Zegeningen.

    Zegeningen

    Laffe opmerkingen
    Schimpende blikken
    Mensen die stiekem naar mij kijken
    Omdat ik een Hijaab draag
    Ik zal er Zegeningen voor krijgen.

    Lachende gezichten
    Over mijn lange wijde kleding
    In de zomer: Goh dat is toch benauwd,
    Doe af dat ding.
    Nee! want ik krijg de zegening.

    Leven in een niet-moslim samenleving
    Waarlijk, dat is pas een beproeving
    Alhamdoelilah
    Geprezen zij Allah
    Toch makkelijk verdiend, die zegening!


    Kiezen
    Jullie hebben mij de keus gegeven.
    Om te kiezen tussen mijn hoofddoek en de baan.
    Maar mijn hoofddoek is mijn leven.
    Als ik hem zou dragen, zou ik moeten gaan
    hadden jullie gezegd.
    Want wat zouden al die mensen van het bedrijf gaan denken.
    Nee, jullie durfden het niet verder met mij aan.
    Wat jullie betreft kon ik gaan.
    Altijd hadden jullie het over discriminatie wat niet kon.
    Wat hebben jullie nu met mij gedaan?!
    Ik blijf me telkens afvragen...
    Waarom, ik deed mijn werk toch goed?
    Dus ik mocht vertrekken.
    Want geen denken aan dat ik hem af zou zetten.
    Nee, mijn hoofddoek is mij teveel waard.
    Nederlanders, ze begrijpen het niet.
    Als ze je met een hoofddoek zien,
    dan beginnen de vooroordelen al.
    'Je ben dom', 'je spreekt geen Nederlands',
    'je bent een fundamentaliste', 'je bent ongeschoold',
    'je bent streng opgevoed'.
    En wat ze soms ook nog eens gaan denken is dat je nu wordt
    uitgehuwelijkt.
    Vraag mij gerust waarom ik een hoofddoek draag.
    Want ik zal blij zijn met zo'n vraag.
    Mijn hoofddoek is mijn leven.
    Laat mij daarom nooit de keus hierover maken.
    Want dan ga je me pas echt hard raken.
    Trouwens, ook voor geld zet ik hem niet af.
    Dan maar niet die baan.
    Ik zal zoeken en vechten voor mijn rechten.
    Want mijn hoofddoek vertelt jullie niks over mijn innerlijk.
    En daarin heb ik voor de zoveelste keer gelijk.
    [/QUO

    tbarkallah het is een heel mooi gedicht

    het is een heel mooi gedicht!!!
    Je ne veux pas de cadeaux, ni de fleurs juste le don de ton coeur !!!!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    40
    23-05-2002

    hoi allemaal !!!

    ik heb al jullie berichten even rustig door genomen en het enigste wat ik lees is dat meiden zonder en meiden met hijab gewoon slecht zijn.
    hoe weten jullie dat nou zo goed. dus als ik zo op straat loop en zie een meisje met hoofdoek en meteen mijn conclusies moet trekken ja ze is slecht om wat voor reden dan ook.

    ik vindt dat er ge oordeeld word hiero.als een meisje een hoofdoek wil dragen helpt ze zich zelf daarmee en niet anderen. als ze de waarde ervan misbruikt is het niet aan ons om te beoordelen maar aan allah.
    en voor meisjes zonder hoofdoek geld het zelfde.

    ik zelf draag geen hoofdoek, maar ben het wel van plan binnenkort te dragen. en ik sta daar achter.
    omdat ik geen hoofdoek draag betekent het niet dat ik het doe omdat het tegenwoordig is toegenomen. nee ik denk er hier al bijna 3 jaar overna. en ik ben het met iedereen eens dat je erachter met staan en er klaar voor moet zijn om het te dragen dus het is geen bulshit excuse.

    en moslima_16 het is heel goed van je dat je hierover begint daar leren we nog eens wat van !!!

    groetjes faatje

    PS: beoordeel zelf niet, maar laat dat aan allah over !!!!!!!!!!
    Even when the world is hard, live still go on !!!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Question SALAAM

    ASSALAMOE ALEIKOM WA RAHMATOELLAHIE WA BARAKATOE,

    ANNAS IEDEREEN IEDEREEN WEET HEEL GOED WAT JE WEL EN NIET KAN DOEN! JE KAN NIET MENSEN ZOMAAR BEOORDELEN VAN : JE DRAAGT EEN HOOFDDOEK DUS JE BENT EEN HEEL GOED MOSLIM MEISJE,
    DAT IS NU ECHT NIET MEER ZO HOOR EN DAT GELD NET ZO GOED VOOR MEISJES ZONDER HOOFDDOEK .
    MEISJES MET EN ZONDER HOOFDDOEK WE ZIJN ALLEMAAL MOSLIMS EN HOREN ONS VOLGEN DE ISLAM TE LEVEN!!!

    ANNAS THALLAW
    AL_TETOUANIA

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-05-2002

    beste mensen waarom zijn jullie erzo van overtuigd dat de hoofdoek verplicht is in de koran staat het er niet duidelijk in ?

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    Bismillah ar Rahman ar Rahiem ina alhamdulilah wa salatu wa salam 3ala rasulillah ama ba3d

    As salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh,

    Ik ga niet weer een heel stuk schrijven...want dat doe ik de laatste tijd te vaak het enige wat ik kwijt wil is dat het heel moeilijk is om een discussie te houden via internet over zo'n onderwerp omdat zusters en broeders zich vaak snel aangevallen voelen als je ze een nassiha wil geven...jammergenoeg is de wederzijdse zuster- en broederschap onder ons niet sterk genoeg dat we op een respectvolle manier met elkaar omgaan....Als iemand ons op onze fouten wijst moeten we luisteren naar elkaar....maar jammergenoeg voelen we ons dan beledigd en aangevallen....
    Moslima16...alhamdulilah dat je de weg van Allah volgt...en moge Allah je veel zegeningen geven voor je positieve bijdrage...
    Ik heb in de afgelopen periode vaak persoonlijk gepraat met zusters die wel in Allah en zijn dien geloven...maar zich niet aan Zijn regels houden....Alhamdulilah heb ik ook vaak gezien dat wanneer je zusters rustig nassiha geeft dat ze dan vaak wel meer hun best gaan doen...ALHAMDULILAH...ze realiseren zich vaak dat wanneer je in Allah gelooft en in zijn profeet mohammed salallahoe 3aleihi wa salaam...en je gelooft in Zijn verzen....dat je dan niet onder je verplichtingen uit kan....maar Khayr insjaAllah....Allah leidt wie Hij wil en Hij doet dwalen wie Hij wil

    Allah zegt in soerat al Aa'raf, aya 178.
    Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

    en in soera an-Nahl aya 93.
    En als Allah had gewild, zou Hij u voorzeker tot één volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en gij zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen gij doet.

    en in soera al-Qasas aya 56.
    Waarlijk, gij zult hen die gij wilt niet kunnen leiden, maar Allah leidt wie Hij wil; en Hij kent hen het beste die geleid willen worden.


    en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....maar mijn punt is eigenlijk...dat wij de mensen slechts advies kunnen geven...Allah is Almachtig over alle zaken en wij zijn slechts pionnetjes ...maar dit begint nu teveel op mijn andere topic te lijken....en ik heb er alsnog een lang verhaal van gemaakt....

    Djazakoem Allahoe gairan voor de moeite die jullie nemen om jullie zusters en broeders de juiste weg te wijzen

    Moge Allah onze ummah leiden naar het rechte pad....Moge Hij ons beschermen tegen het onrechtvaardige volk...en moge Hij zijn dienaren en slaven belonen met de djennaa insjaAllah....amien...amien...amien

    wa elhamdulilahi Rabi el 3alamien

    Wa salaam aleikoem warahmatulahi ta3ala wabarakatuhu wa maghfiratuh

  11. #26
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    nog even voor aghzil 1 een beetje daliel(bewijs) dat het wel degelijk fard is voor een vrouw om een hidjaab (bedekking) te dragen



    Soera 33-aya 59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

    soera24
    aya 30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.

    soera24
    aya 31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.


    Een hadith ( overlevering van onze geliefde profeet Mohammed, Allahs vrede en zegeningen zij met hem) die duidelijk maakt dat het dragen van de hidjaab verplicht is:

    Aicha vertelde dat Asmaa, de dochter van Abu Bakr naar de boodschapper van Allah (saaws) ging. Asmaa was gekleed in een doorschijnend gewaad. Mohammed (saaws) kwam naar haar toe en zei:
    O Asmaa, wanneer een meisje de puberteit bereikt heeft, is het niet gepast wanneer er iets van haar lichaam te zien is behalve dit en dit.
    En hij (saaws) wees naar zijn gezicht en zijn handen (tot aan de polsen). (overgeleverd door Abu Dawood)

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Exclamation assalamoe aleikom

    assalamoe aleikom,

    nou waarom ik geen hoofddoek draag :is omdat ik het nog niet kan dragen, ik vind heel moeilijk om nu in 1 keer de hoofddoek op te gaan doen!
    anssallah wil ik de hoofddoek graag gaan dragen, ik wou dat ik met een hoofddoek op gegroeit was dan zou het heel wat gemakelijker zijn geweest.

    ik weet natuurlijk wel dat het in de islam moet maar het is wel iets wat best moeilijk is om te doen! vind ik! maar anssallah rabbi je hdienna!

    thallaw masalama
    al_tetouania

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    74
    09-01-2002

    Of je nou hijaab doet of niet, het maakt niets uit.
    Natuurlijk hoort het bij de islam, maar uiteindelijk draait het toch om je karakter. Want je hebt meisjes die hoofddoek dragen en daar misbruik van maken maar je hebt er ook goede tussen natuurlijk, hetzelfde geldt ook voor meisjes die geen hijaab dragen.. Het gaat echt om hoe je van binnen bent en niet om je hoofddoek!! EnAllah is alwetend en vergefend.. Sommige meisje die dragen wel geen hoofddoek maar hebben een hart van goud en daar zal Allah hun echt niet voor straffen..dat ze geen hoofddoekdragen.. Hijaab is alleen symbool van de islam. Waar het om gaat is je HART!!!!! een goede HART....
    Zien''N'' Hoceima

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Talking salaam

    assalamoe aleikom,

    annas we moeten echt onderscheid maken tussen meisjes met en zonder hoofddoek.! alhamdoellilah zijn wij allemaal moslims en daar gaat om! en ansaallah zullen veel meisjes die nu geen hoofddoek dragen uiteindelijk toch wel dragen .
    en
    allah hij weet en ziet alles!

    dus annas thallaw
    al_tetouania

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    149
    15-05-2002

    Origineel gepost door mohamed24
    Dit gedicht gaat over het dragen van een hoofddooek.
    Het heet Zegeningen.

    Zegeningen

    Laffe opmerkingen
    Schimpende blikken
    Mensen die stiekem naar mij kijken
    Omdat ik een Hijaab draag
    Ik zal er Zegeningen voor krijgen.

    Lachende gezichten
    Over mijn lange wijde kleding
    In de zomer: Goh dat is toch benauwd,
    Doe af dat ding.
    Nee! want ik krijg de zegening.

    Leven in een niet-moslim samenleving
    Waarlijk, dat is pas een beproeving
    Alhamdoelilah
    Geprezen zij Allah
    Toch makkelijk verdiend, die zegening!


    Kiezen
    Jullie hebben mij de keus gegeven.
    Om te kiezen tussen mijn hoofddoek en de baan.
    Maar mijn hoofddoek is mijn leven.
    Als ik hem zou dragen, zou ik moeten gaan
    hadden jullie gezegd.
    Want wat zouden al die mensen van het bedrijf gaan denken.
    Nee, jullie durfden het niet verder met mij aan.
    Wat jullie betreft kon ik gaan.
    Altijd hadden jullie het over discriminatie wat niet kon.
    Wat hebben jullie nu met mij gedaan?!
    Ik blijf me telkens afvragen...
    Waarom, ik deed mijn werk toch goed?
    Dus ik mocht vertrekken.
    Want geen denken aan dat ik hem af zou zetten.
    Nee, mijn hoofddoek is mij teveel waard.
    Nederlanders, ze begrijpen het niet.
    Als ze je met een hoofddoek zien,
    dan beginnen de vooroordelen al.
    'Je ben dom', 'je spreekt geen Nederlands',
    'je bent een fundamentaliste', 'je bent ongeschoold',
    'je bent streng opgevoed'.
    En wat ze soms ook nog eens gaan denken is dat je nu wordt
    uitgehuwelijkt.
    Vraag mij gerust waarom ik een hoofddoek draag.
    Want ik zal blij zijn met zo'n vraag.
    Mijn hoofddoek is mijn leven.
    Laat mij daarom nooit de keus hierover maken.
    Want dan ga je me pas echt hard raken.
    Trouwens, ook voor geld zet ik hem niet af.
    Dan maar niet die baan.
    Ik zal zoeken en vechten voor mijn rechten.
    Want mijn hoofddoek vertelt jullie niks over mijn innerlijk.
    En daarin heb ik voor de zoveelste keer gelijk.

    salaam broeders en zusters,

    en mo dit echt een mooie gedicht maar volgens mij heb ik deze gedicht al ergens anders gelezen maar ik blijf het toch een mooie gedicht vinden alhamdoelilah want zo zie je maar dat er genoeg meisjes zijn met een hoofddoek die wel het goede pad volgen ik heb namelijk ook gewerkt en bij mij eerste solicitatiegesprek zijn ik al als ik mijn hoofddoek op mag houden neem ik de baan anders niet nou ze hadden er helemaal geen problemen mee en ik zelf ook niet trouwens

    en het staat daad werkelijke in de koran, en zoals onze tilila al heeft geschreven bij aya 31 zo staat het er ook in en mogen we wat fout hebben geschreven hoop ik dat allah ons het zou vergeven


    wa salaam