1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Ik wou dit met jullie delen, omdat ik hier vaak de naam Yaasien/Yassin heb gelezen en over de engelen.

    Het is Makroeh om de namen van Engelen te gebruiken of mensen namen te geven van hoofdstukken uit de Koran, zoals Taa Haa en Yaa Sien. Deze namen zijn al-Hoeroef ul-Moeqattacah (letters die voorkomen aan het begin van sommige hoofdstukken; hun betekenis is slechts bij Allah bekend), het zijn geen namen van de Profeet (vrede zij met hem). Zie hiervoor Toehfat ul-Mawdoed van Ibn ul-Qayyim, blz. 109.

    Deze namen zijn Makroeh en het is afkeurenswaardig om ze aan iemand te geven. Maar als iemand een dergelijke naam heeft gekregen van zijn familie en hij is volwassen geworden en het is moeilijk voor hem om het te wijzigen, dan hoeft hij dat niet te doen.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    73
    20-11-2016

    Wilde mijn kind jibril noemen maar L3oela-ma hebben het idd afgeraden dus toch maar voor een andere naam gaan.

    Ik las net de naam Benjamin. Serieus mensen? Typisch Hollands en hoe het ook wordt uitgesproken, sorry maar vind het verschrikkelijk

  3. #258
    Zawji (L)

    Reacties
    69
    08-11-2009

    Citaat Geplaatst door Elisa123 Bekijk reactie
    Wilde mijn kind jibril noemen maar L3oela-ma hebben het idd afgeraden dus toch maar voor een andere naam gaan.

    Ik las net de naam Benjamin. Serieus mensen? Typisch Hollands en hoe het ook wordt uitgesproken, sorry maar vind het verschrikkelijk
    Benjamin is het broertje van profeet Yusuf 3alayhi salam
    Khayr in shaa Allah

  4. #259
    MVC Lid

    Reacties
    248
    03-11-2014

    Benjamin vind ik een.mooie naam en volgens mij mag dat naam.wel.


    En over de naam yassin zoveel heten zo. Mijn neefje ook. Wist niet dat het makroh is

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    73
    20-11-2016

    Ik respecteer ieders mening en ieder mag zijn of haar kind noemen hoe die het wilt.

    Zoals je het zelf aangeeft, Ben Yamin was de Broertje van profeet Yusuf. Hij was Joods en wilde zich niet bekeren tot de Islam na vele verzoeken van zijn broer Yusuf. Hij is als Jood gestorven .

    Just saying...

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    3
    28-01-2017

    Hoe kom je aan deze informatie?