1. #1
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Angry Aan de stichter van de topic; "Vrouwen zijn ondergeschikt aan de mannen in de Islam"

    Waarom heb je die topic verwijderd?
    Laf hoor...
    Kwam de waarheid net iets te hard aan?
    Is je mooie plannetje zo de mist in gegaan??

    Tja..Als je geen dialoog aankan,moet je er ook geen een beginnen!!

  2. #2
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Re: Re: Aan de stichter van de topic; "Vrouwen zijn ondergeschikt aan de mannen in de Islam&quo

    Origineel gepost door smartie2
    Het klopt toch
    Wat klopt?
    Zou je wat duidelijker willen zijn als je reageert??

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    955
    05-05-2003

    Ik vind, in deze tijd in dit land, dat niemand aan niemand onderschikt is (oke oke op je werk misschien)
    Het hangt erg van de personen af hoe je met de islam omgaat.
    Een getrouwd stel kan of heel vrij met elkaar omgaan (vrouw werkt, draagt geen hoofddoek) of juist op de "ouderwetse manier".
    ik vind persoonlijk dat de ouderwetse manier niet meer KAN gelden, kom op zeg we zijn allemaal vrij op te gaan en testaan waar wij willen!!!
    geen onderdrukte vrouwen meer...geen mannen die denken dat ze alles tezeggen hebben.
    MEIDENNNNN laat je niet koeieneren omdat het zo "moet".
    Wees je eigen persoonlijkheid...denk aan jezelf!!!!!!!

  4. #4
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Chaimaatje
    Ik vind, in deze tijd in dit land, dat niemand aan niemand onderschikt is (oke oke op je werk misschien)
    Het hangt erg van de personen af hoe je met de islam omgaat.
    Een getrouwd stel kan of heel vrij met elkaar omgaan (vrouw werkt, draagt geen hoofddoek) of juist op de "ouderwetse manier".
    ik vind persoonlijk dat de ouderwetse manier niet meer KAN gelden, kom op zeg we zijn allemaal vrij op te gaan en testaan waar wij willen!!!
    geen onderdrukte vrouwen meer...geen mannen die denken dat ze alles tezeggen hebben.
    MEIDENNNNN laat je niet koeieneren omdat het zo "moet".
    Wees je eigen persoonlijkheid...denk aan jezelf!!!!!!!
    Zou jij mij dan willen uitleggen wat de defenitie van een "Ouderwetse manier " is?
    Want ik begreep er wening van en al helemaal niet waar je op doelt..
    Ik wil wel erbij benadrukken..dat als je het over de geloof hebt..Je niet kan spreken over een "ouderwetse manier"..No way!
    Dat wil dus zeggen,dat de Islam geen ware religie is,daar het enkel voor het verleden geldig was...
    Ten tweede...Als wij dan met (nadruk op de ze3ma) ZE3MA de "Ouderwetse manier" zouden veranderen,omdat het "oh toch zo ouderwets" is en wij "In onze ontwikkelde ,toch zo moderene tijd" niet meer nog die "ouderwetste manieren" kunnen gebruiken he...
    Zou jij mij in dat geval kunnen vertellen wat er van onze religie zou overbljven?
    Zou het niet veel betekenen?
    Als wij dan zogenaamd fouten vinden met onze "zeer ruime verstand" in onze religie,Zou dat dan geen manier van falen zijn van onze religie?
    Want hoort een religie die van een Goddelijke hogere macht komt,niet foutloos te zijn??
    Maar juist perfect?
    Zouden wij dan niet met onze volle overtuiging van dat onze religie de ware is, dan ook het nemen zoals het is?
    Zuiver en perfect?

    Mouhim Zuster...Misschien kom ik een beetje uit de bote kant...
    Het spijt me zeer dan en neem het vooral niet zo op aub..
    Het is enkel dat zulke (onderwerp) discussies me maken zo een beetje...

    As salaam aleikum wr wb

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.615
    12-10-2002

    Chaimaatje je moet niet over zaken praten waar je geen verstand van hebt en vooral niet over islam, eerste kennis doen meid, aan jou profiel te zien ben je niet iemand die islam praktiseert je mag best je mening geven over andere zaken behalve islam en het woord van allah is belangrijker dan je mening

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6
    28-04-2003

    hé Sadgirl2003, ik weet niet wat er in die topic verschenen is en kan daar dus niets over zeggen. Maar ik kan wel zeggen dat de vrouwen in de islam wel degelijk ondergeschikt zijn aan de man. Pas op begrijp mij niet verkeerd ik ben daar niet voor maar heb dat zelf ondervonden bij 't lezen van de Koran.

    Ik wil in de eerste plaats zeggen dat ik 't erg vind dat de Koran de man 't recht geeft om zijn vrouw te slaan. Maar laat ons nu eens eerlijk zijn, de positie van de vrouw in de Koran is verre van 't gelijke van de man. Niet alleen het slaan van de vrouw is toegestaan, en dit is ook zo of we 't nu willen accepteren of niet , het staat er letterlijk in!!!. Ik vind 't dan ook jammer dat sommige mensen dit proberen te verdoezelen door te zeggen dat 't anders interpreteerbaar is of dat je je vrouw een 'tikje' mag geven, men gebruikt als 't ware een soort eufimisme omdat we 't er blijkbaar allemaal moeite mee hebben dat 't erin staat. Verder wil ik met enkele andere zaken aantonen dat de moslimvrouw belang niet op gelijke voet staat met de man. Zo krijgt een vrouw of een meisje slechts de helft van 't deel van een erfenis dan dat van een jongen, moet een vrouw 't dubbel zoveel getuigen hebben bij een misdrijf dan een man. Zo wordt in sommige landen waar ze de sharia toepassen een vrouw gestenigd omdat ze vreemd zou gaan, maar daar tegenover staat wel dat een man naar bed mag gaan met verschillende vrouwen, de vergelijking gaat hier misschien niet op omdat ze allemaal zijn vrouw zijn maar wil maar zeggen dat ik 't erg vind dat een man meerdere vrouwen mag hebben in de Islam. Wil maar zeggen dat dit maar van weinig respect getuigt voor de vrouw. Verder moet een vrouw gehoorzamen, 't huishouden doen, kindjes maken en haar man behagen.
    Om nog te zwijgen van de vele passages in de Koran waar er sprake is van slavinnen. Deze zijn ter beschikking van de man (eigenaar) en mag deze naar goeddunken gebruiken. Laat 't mij zo stellen, een soort speelgoedje voor de man dus. Al deze zaken vind ik niet zelf uit maar staan er degelijk wel in. 't Zijn enkele zaken in de Koran, waar ik mij enorm aan kan storen. Zeker als men dan constant zegt dat de man en vrouw in de islam gelijk zijn.
    Nogmaals ik persoonlijk vind dat een man zijn vrouw moet respecteren en omgekeerd. Dat de vrouw moet kunnen gaan werken indien ze dit wenst en dat de man nooit boven zijn vrouw mag staan.

    Voila dit wou ik eventjes kwijt. Als jij mij 't omgekeerd kan aantonen dan heel graag en zal ik op een reactie van jouw wachten.
    Bouchke

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6
    28-04-2003

    Hé ik heb ook nooit gezegd dat ik de Islam heb begrepen, dat probeer ik nog altijd. Ik zei gewoon enkele bevindingen en wat ik ben tegengekomen terwijl ik de Koran aan 't lezen was. Ga jij mij zeggen dat al die zaken die ik heb opgesomd, dat ik die uit mijn duim heb gezogen??? en dat die niet in de Koran staan??? Als je wilt zal ik bij elke zineke de overeenstemmende Soerat en vers regels erbij zetten, dan kan je zelf alles gaan opzoeken!!
    Dit zijn gewoon zaken die mij spontaan opvielen dat is al!! En waar ik mij bij sommige zaken moeilijk mee kan verzoenen.

    Of wat wilde je mij duidelijk maken eigenlijk?
    Bouchke

  8. #8
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Bouchke
    hé Sadgirl2003, ik weet niet wat er in die topic verschenen is en kan daar dus niets over zeggen. Maar ik kan wel zeggen dat de vrouwen in de islam wel degelijk ondergeschikt zijn aan de man. Pas op begrijp mij niet verkeerd ik ben daar niet voor maar heb dat zelf ondervonden bij 't lezen van de Koran.

    Ik wil in de eerste plaats zeggen dat ik 't erg vind dat de Koran de man 't recht geeft om zijn vrouw te slaan. Maar laat ons nu eens eerlijk zijn, de positie van de vrouw in de Koran is verre van 't gelijke van de man. Niet alleen het slaan van de vrouw is toegestaan, en dit is ook zo of we 't nu willen accepteren of niet , het staat er letterlijk in!!!. Ik vind 't dan ook jammer dat sommige mensen dit proberen te verdoezelen door te zeggen dat 't anders interpreteerbaar is of dat je je vrouw een 'tikje' mag geven, men gebruikt als 't ware een soort eufimisme omdat we 't er blijkbaar allemaal moeite mee hebben dat 't erin staat. Verder wil ik met enkele andere zaken aantonen dat de moslimvrouw belang niet op gelijke voet staat met de man. Zo krijgt een vrouw of een meisje slechts de helft van 't deel van een erfenis dan dat van een jongen, moet een vrouw 't dubbel zoveel getuigen hebben bij een misdrijf dan een man. Zo wordt in sommige landen waar ze de sharia toepassen een vrouw gestenigd omdat ze vreemd zou gaan, maar daar tegenover staat wel dat een man naar bed mag gaan met verschillende vrouwen, de vergelijking gaat hier misschien niet op omdat ze allemaal zijn vrouw zijn maar wil maar zeggen dat ik 't erg vind dat een man meerdere vrouwen mag hebben in de Islam. Wil maar zeggen dat dit maar van weinig respect getuigt voor de vrouw. Verder moet een vrouw gehoorzamen, 't huishouden doen, kindjes maken en haar man behagen.
    Om nog te zwijgen van de vele passages in de Koran waar er sprake is van slavinnen. Deze zijn ter beschikking van de man (eigenaar) en mag deze naar goeddunken gebruiken. Laat 't mij zo stellen, een soort speelgoedje voor de man dus. Al deze zaken vind ik niet zelf uit maar staan er degelijk wel in. 't Zijn enkele zaken in de Koran, waar ik mij enorm aan kan storen. Zeker als men dan constant zegt dat de man en vrouw in de islam gelijk zijn.
    Nogmaals ik persoonlijk vind dat een man zijn vrouw moet respecteren en omgekeerd. Dat de vrouw moet kunnen gaan werken indien ze dit wenst en dat de man nooit boven zijn vrouw mag staan.

    Voila dit wou ik eventjes kwijt. Als jij mij 't omgekeerd kan aantonen dan heel graag en zal ik op een reactie van jouw wachten.


    Origineel gepost door Bouchke
    hé Sadgirl2003, ik weet niet wat er in die topic verschenen is en kan daar dus niets over zeggen. Maar ik kan wel zeggen dat de vrouwen in de islam wel degelijk ondergeschikt zijn aan de man. Pas op begrijp mij niet verkeerd ik ben daar niet voor maar heb dat zelf ondervonden bij 't lezen van de Koran.
    Hallo,
    Je begint zelf al met ; “Pas op,begrijp mij niet verkeerd,ik ben daar niet voor,maar heb dat zelf bij ondervonden bij ’t lezen van de Koran”
    Ik ben het 100% met je eens als je zegt “Ik ben het daar niet voor” ,want om de Koran helemaal te kunnen begrijpen,moet je het niet enkel lezen,maar ook bestuderen..
    Het is niet zomaar even de 10 geboden bij wijze van spreken,maar elke vers heeft zo zijn reden gekend van openbaring…Zo zijn er ook veel dingen in de Koran,die niet op ons slaan,maar enkel op de profeet (vrede zij met hem) of zijn vrouwen etc.
    Je zal dus dingen moeten onderzoeken..Achtergrond ervan moeten bekijken…De koran is dus niet even een boekje om het maar even te lezen en daarna het te kunnen begrijpen…
    Tot zover mijn eerste reactie op jou dus….



    Origineel gepost door Bouchke
    Ik wil in de eerste plaats zeggen dat ik 't erg vind dat de Koran de man 't recht geeft om zijn vrouw te slaan.
    De koran geeft wel degelijk deze recht aan de man..Met voorwaarden en strenge regels..!
    Ik als vrouwzijnde en als Moslima ben tevreden over deze recht..Daar ik met een volle overtuiging geloof dat alles zijn reden heeft met openbaring van elke vers van de Koran..
    Het is mijn Heer die tot mij spreekt via de Koran..Wie ben ik met mijn minuscule kennis en positie (Niet als vrouw,maar als onderdaan van Allah ..!!) om die regels tegen te spreken of te denken het te kunnen overheersen?




    Origineel gepost door Bouchke
    Maar laat ons nu eens eerlijk zijn, de positie van de vrouw in de Koran is verre van 't gelijke van de man.
    .
    Ben het totaal niet met je eens…De vrouw en de man zijn in de Islam GELIJK..Maar weliswaar niet HETZELFDE..tussen die 2 bestaat een zekere grote verschil..
    Kan jij mij vertellen waarin letterlijk staat in de koran dat de man en vrouw niet gelijk aan elkaar staan?
    Zoals ik al zei..Ze zijn niet hetzelfde, maar staan zeker wel gelijk voor hen Heer!
    Dit wat ik jou vertel,dat de man en vrouw niet hetzelfde zijn,is geen oude oerblabla, maar is zelfs bewezen door de moderne wetenschap.
    De vrouw staat op vele vlakten veel zwakker dan de man,zoals fysiek en biologisch is zij ook kwetsbaarder dan de man..De vrouw is de wezen die baart en de gevolgen daarvan draagt…Een man daar in tegen kan niet baren en staat dus ook niet voor de gevolgen daarvan bloot..Ook kan hij zijn verantwoordelijkheid makkelijk van zich afstoten zonder zich daaraan te storen.(De islam keurt dit zeker NIET goed en moedigt het ook zeker NIET aan..ik geef je slechts een voorbeeld).Integendeel tot de vrouw die niet haar kinderen zou kunnen afstoten ivm de moederinstinct die zij zich heeft..
    Aan de hand van deze en vele biologische redenen beschermt de Islam de vrouw..Hier komen we later op in..
    Nu zul je wel denken..Ik kom met 1 opmerking en zij gaat er helemaal op in en haalt andere dingen erbij..
    Maar nee,dat is het niet..Ik doe dit,slechts om tot jou door te kunnen dringen..




    Origineel gepost door Bouchke
    Niet alleen het slaan van de vrouw is toegestaan, en dit is ook zo of we 't nu willen accepteren of niet , het staat er letterlijk in!!!.
    Ik denk dat ik je weer naar mijn eerste reactie zal moeten verwijzen..De koran kan je niet zomaar even 1,2,3 lezen en het gelijk denken te begrijpen..Je zult veel moeten onderzoeken en ook de Hadeeth ( Overleveringen over de profeet ,vrede zij met hem) en Soenna (Leefwijze van de profeet,vrede zij met hem) erbij halen..
    Ik geef je een kleine voorbeeld hiervan he..In de koran staat dat je moet bidden..Maar nergens kun je vinden HOE je moet vinden…
    Ja,maar hoe moet je het dan weten denk je?
    De koran geeft je hierop een antwoord door je te verwijzen naar de Soenna van de profeet ,vrede zij met hem.
    Hoe te bidden is aan de profeet (vrede zij met hem) geleerd door Djibriel (Engel die de profeten onderwees) nadat het verplicht werd gesteld door Allah swt rechtstreeks tot de Profeet (vrede zij met hem).
    Het een kan dus niet zonder het ander..Alhoewel de Koran natuurlijk altijd geheven zal zijn..
    Zo dus ook met slaan..Ja goed het staat er..Maar hoe en wat en waarom?????
    Dit zijn fase’s die aan een moslim geleerd worden..Van de koran naar de Soenna en zo weer terug…
    Wat betreft je zin nogmaals..Niemand ontkent het en niemand accepteert het niet (Ik spreek over mezelf he)





    Origineel gepost door Bouchke
    Ik vind 't dan ook jammer dat sommige mensen dit proberen te verdoezelen door te zeggen dat 't anders interpreteerbaar is of dat je je vrouw een 'tikje' mag geven.
    Dit is niet "Het proberen te verdoezelen"zoals je het noemt,maar dat is zoals het is...Het zou dat pas zijn,als we de hele Koran interperteren op de manier zoals het er staat,maar zodra we bij die ene vers komen,we dan pas wijzen naar de Soenna (Want dat tikje geven,werd uitgelegd door de profeet (vrede zij met hem),kijk dat zou wel heel erg hypocriet en onrealistisch zijn..Maar dat ziek ik niet gebeuren en dat is ook niet hoe het eraan toe gaat..Zie het voorbeeldje van het bidden die ik je gaf..Je zal steeds weer terug moeten keren bij de soenna voor meer uitleg of de oorsprong van een vers om het zo beter te begrijpen en dan pas te kunnen toe te passen...Overigens is het de manier waarop je het verteld,heel erg donker ingesteld,Er staat niet in de koran,SLA UW VROUWEN!
    Maar er wordne eerst een aanral stappen gegeveven voordat je je vrouw zou mogen slaan..Je zou eerst met je vrouw zullen moeten praten en haar op haar gedrag aanspreken,de 2e stap die ingetsld is,dat iendien je vrouw ongehoorzaam zou blijven ,je haar alleen zult moeten laten slapen..Geen liefde bedrijven dus met elkaar..En tenslotte indien zij NOG STEEDS ongehoorzaam blijft..Geef haar een tik..!!Zo is het en zo staat het..Niks bruce Lee toestanden etc.
    Ook zit er een grote wijsheid achter deze stappen..Denk daar maar eens goed over na..Hoe en wat!



    Origineel gepost door Bouchke
    men gebruikt als 't ware een soort eufimisme omdat we 't er blijkbaar allemaal moeite mee hebben dat 't erin staat. .
    Heb er geen moeite mee dat het er staat..



    Tot zover mijn reactie op jouw eerste gedeelte van je reply..
    De rest plaats ik morgen wel..Heb nu een ontzettende slaap en kan niet meer verder in discussie gaan...
    Tot morgen dus maar weer...
    Wel adviseer ik je in tussentijd om dit stukje te lezen;
    http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html

    Fijne nacht verder nog,

    Groetjes,
    Sadgirl2003

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    808
    08-11-2002

    ik vind dat je het goed hebt beschreven sadgirl........vooral die site die je hier hebt gezet was interessant......
    "Aanbidt Allah alsof je Hem tengenover je ziet.Wanneer je Hem niet ziet,ziet Hij je wel".

  10. #10
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door maghrabia82
    ik vind dat je het goed hebt beschreven sadgirl........vooral die site die je hier hebt gezet was interessant......
    Thanxxx meid..
    Hier nog een andere mooie link;
    http://www.redouan.nl/vrouwen/vrouw_...derwaardig.htm

  11. #11
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Bouchke
    Verder wil ik met enkele andere zaken aantonen dat de moslimvrouw belang niet op gelijke voet staat met de man. Zo krijgt een vrouw of een meisje slechts de helft van 't deel van een erfenis dan dat van een jongen

    Weer lees je alles enkel zwart op wit zonder verder te lezen en de achterliggende gedachten te begrijpen..
    In de koran, Soera (Hoofdstuk) 4 van aya (vers) 7 tot en met 12 kun je lezen hoe de erfrecht in de Islam geregeld is.
    Overigens benadruk ik er graag bij dat toen de Islam deze verzen openbaarde de bijbel de vrouw nog steeds niet haar erfrecht had en heeft gegeven.
    Vanuit deze verzen zul je ook kunnen begrijpen dat de man een deel krijgt die gelijk is aan de deel van twee vrouwen(Gezien de situatie..Komen we later op terug)

    Voordat je met het woordje ‘onrecht’ gaat smijten..Ga ik graag nog even verder..Je hebt hierbij een zeer ingewikkeld onderwerp genomen die je niet 1, 2, 3 kan afronden.

    Het erf systeem binnen de Islam is zeer ingewikkeld ingesteld,daar ieder krijgt wat hem toebehoort volgens de woorden van Allah Swt.

    Daarom is het ook zo jammer dat je met het woordje “Vrouw” komt..
    Terwijl de Islam niet over de vrouw over het algemeen praat op dit gebied,maar op wat voor rol de vrouw speelt in deze hele situatie.

    Als de Islam zo oneerlijk zou zijn volgens jou ten opzichte van de vrouw..Waarom krijgt zij indien zij tot de moeder van van de overledene behoort het gelijke deel als haar man die de vader is van de overledene?

    Ik probeer je slechts duidelijk te maken dat je zeer onverantwoorde uitspraken doet,daar je je niet in een onderwerp verdiept,maar slechts dingen klakkeloos overneemt.
    De erfdeel nogmaals van de vrouw wordt bepaald door haar positie ten opzichte van de overledene (Is zij een zuster van hem,dochter,vrouw etc).
    Als er een broer is en een zus,dan krijgen zij beiden gelijke delen,maar indien er meerdere zijn,krijgt de broer het dubbele aantal zoals voorgeschreven wordt in de vers 176 van hoofdstuk 4

    Maar om terug te gaan..Naar waarom nou een dochter 1 derde van de erfenis krijgt en de zoon 2e derde..
    Dit, omdat de man VERPLICHT is om zijn vrouwelijke verwanten te onderhouden.
    Dus 1 derde van de 2 derde gaat naar de onderhoud van zijn zus..
    Dit terwijl de vrouw volledig vrij is in haar financiële toestand.
    Zij mag met het geld wat zij ontvangt doen en laten wat zij wil, ongeacht de situatie.
    Dit geldt niet voor de man, omdat hij de last draagt om voor zijn vrouwelijke verwanten te onderhouden zoals ik al eerder aangaf…
    De Islam geeft de vrouw financiële en sociale onafhankelijkheid..
    Overigens is de Islam ook de eerste religie die de vrouw dit recht gaf.
    De islam was hierbij alle stichtingen, VN verbonden en het hele gedoe al voor.
    Ik adviseer je om dieper in dit onderwerp op in te gaan indien het je interesseert, want dit is veel dieper dan je zou denken…



    Origineel gepost door Bouchke
    moet een vrouw 't dubbel zoveel getuigen hebben bij een misdrijf dan een man.
    Als je je rijbewijs zal moeten halen ,en je je theorie en praktijk moet afleggen..
    Zul je merken dat er veel regels zich bevinden in het verkeer,is het niet?Word je dan ook niet bij elke regel de nut ervan uitgelegd..
    Of vraag je daar zelf niet naar?
    Neem je alles zwart op wit over,zonder te begrijpen waarom en hoe?

    Ik neem aan van niet..Ik neem aan dat je slim genoeg bent om ook de achterliggende nut ervan probeert achter te halen..

    Maar dan vraag ik mij af…Waarom doe je dit dan ook niet hier?
    Waarom met uitspraken en regels komen en ze zwart op wit zetten in je verstand zonder verder te zoeken waarom en hoe?
    Het er mee oneens zijn,zonder maar te weten waarom…

    Als je tijdens je praktijklessen je iets wordt uitgelegd..Een verkeersregel..Wijs je die dan ook af zonder te begrijpen hoe en waarom,enkel omdat het je niet lekker in je oren legt?

    Maar goed…Hoop niet te ver zijn gegaan..Zo wel ja..Mijn excuses..

    Terug naar je opmerking..>
    Ik neem aan dat je deze opmerking ook baseert op verzen van de Koran..
    En dat je die zelf hebt ondervonden bij het lezen van de Koran zoals je zelf al aangaf…

    Wel dan vind ik het wel heel erg grappig..Dat in dezelfde vers dat de Islam de bij een getuigenis 2 vrouwen tegenover 1 man aanroept als getuigen..Ook wordt uitgelegd waarom?

    Had je dat misschien over het hoofd gezien dan?Zeer merkwaardig…Dus adviseer ik je om die vers terug te lezen..Hoofdstuk 2,vers 282..

    Deze vers zegt;

    “En laat twee getuigen van onder jullie mannen getuigen, en als er niet twee mannen zijn,dan een man en twee vrouwen, die jullie als getuigen goedkeuren,zodat als een van hen zich vergist,een andere van hen haar kan verbeteren”

    Dit is een gedeelte van de hele vers…Waarom zul je denken?
    Waarom niet 2 mannen en 1 vrouw?
    Dit omdat de vrouw sneller emotioneel wordt en sneller fouten zullen maken..En nee..Het is geen vorm van achterlijkheid,maar een biologische onderdeel van de vrouw.

    Graag voeg ik een andere mooie vers erbij;

    “En degene die eerzame vrouwen beschuldigen (van ontucht) en vervolgens geen vier getuigen brengen: slaat hen met tachtig slagen.En aanvaardt nooit getuigenissen van hen,want zij zijn degenen die zware zonden begaan” > Hoofdstuk 24,vers 4

    Overigens gelden hierbij zeer strenge regels bij het serieus nemen van de getuigen..


    Origineel gepost door Bouchke
    Zo wordt in sommige landen waar ze de sharia toepassen een vrouw gestenigd omdat ze vreemd zou gaan, maar daar tegenover staat wel dat een man naar bed mag gaan met verschillende vrouwen,
    Een onwetende uitspraak zonder enige bewijs vanuit de Koran en de Soenna..
    Overspel is verboden gesteld voor zowel de man als de vrouw..
    De straf is gelijkwaardig voor zowel de man als de vrouw.
    Enkel verschilt de MATE van de straf bij de rol of het om een gehuwde paar gaat (Dus 2 mensen die getrouwd zijn en elk met iemand buiten hen partners naar bed gaat) of 2 ongehuwde mensen..
    En bij dat laatste is de straf minder.

    Meer zul je hier over kunnen lezen in hoofdstuk 24…Nogmaals..Ik vind je uitspraken zeer merkwaardig als je de Koran daadwerkelijk hebt gelezen zoals je beweert..Want zulke issue’s zul je toch tegen gekomen moeten zijn in de koran??

    Een man die vreemdgaat krijgt een net zo een harde straf als een vrouw die dat zal doen..Vanwaar haal jij je argumenten?

    Zij die overspel op welke manier dan ook plegen kunnen pas gestraft worden bij het hebben van 4 getuigen die tegen hen getuigen..
    Deze getuigen overigens kunnen niet zomaar even iemand zijn..Maar het zullen mensen moeten zijn die zeer betrouwbaar zijn en daar ook bekend om staan.
    Overigens moeten deze getuigen de daad tussen deze 2 mensen zelf hebben gezien met hen eigen ogen..
    Wat de kans op veroordeling al gauw kleiner maakt,want ik neem aan dat indien je overspel pleegt dit ook goed zult willen verbergen en niet het openbaar begaat..??

    Ik citeer van het boek “De vrouw in de Shariah” ,Hoofdstuk 6 (Zina,Onwettige seksuele gemeenschap) ,pagina 167 ;

    “Op de conferentie die op 23 maart 1972 in Riyadh werd gehouden over de Islamitische leer en mensenrechten tussen Saoedische Arabische geleerden en Europese juristen, gaven de Moslim geleerden de volgende argumenten ter verdediging van de hadd bestraffing op overspel:
    De straf wordt alleen uitgevaardigd,indien de schuldige voor hij zijn misdaad beging, een legaal huwelijkscontract had afgesloten en vier getuigen,die bekend staan om hun rechtvaardigheid en integriteit, bij de voltooiing van de seksuele handeling aanwezig waren, op een manier die elke twijfel hierover buiten kijf stelt;en het zou niet voldoende zijn dat zij de aangeklaagden volledig naakt en in omarming hebben gezien”


    Dit zijn niet mijn woorden,maar woorden van de de Islamitische geleerden....
    Er wordt de overspel plegende volop de kans gegeven om berouw te tonen en terug te keren naar zijn Heer swt…

  12. #12
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Als je het niet erg vindt..Reageer ik op de rest later wel..Maar wel al gauw..

    Groetjes,
    SadGirl2003

  13. #13
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Ik begin me sterk af te vragen of dat nog wel zin heeft..Aangezien je niet reageert?????

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    987
    19-03-2003

    Ik vind het echt goed van je dat je zoveel weet, ik kan nu ook al koran lezen, maar moet er nog aan werken. Zelf wil ik ook arabisch leren zodat ik de koran kan begrijpen Insha allah.

    En volgens mij is hij geschrokken van je reacties...haha had hij niet verwacht
    ~::~YoU ArE mY sWeEtHeArT dAy By DaY...
    AnD i HoPe ThAt YoU'lL nEvEr gO aWaY...
    JuSt StAy WiTh Me AlL mY lIfE...
    UnTiLl ThE deAtH hAs BeEn ArRiVeD~::~

    Lees mijn verhaal

  15. #15
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Suraidah
    Ik vind het echt goed van je dat je zoveel weet, ik kan nu ook al koran lezen, maar moet er nog aan werken. Zelf wil ik ook arabisch leren zodat ik de koran kan begrijpen Insha allah.

    En volgens mij is hij geschrokken van je reacties...haha had hij niet verwacht
    Hahhaa Denk Ik Ook Sista..

    Enen Masha'allah..Lieve Oegtie..Ga ervoor..!Er zijn er echt veel interessante boeken..