Verbannen

Reacties
    1.639
    19-01-2005

Rotterdamse hennepkwekerij was van een Marokkaanse magieër

Gijzelnemer had praktijk zwarte magie
    Door ABDEL ILAH RUBIO

Drie jaar lang hield Hassan in een hennepkwekerij een jonge vrouw vast. De politie ontdekte haar toevallig bij een inval.

ROTTERDAM - De 59-jarige Rotterdammer die ervan wordt verdacht een 28-jarige vrouw drie jaar lang te hebben vastgehouden in een hennepkwekerij, blijkt zich bezig te hebben gehouden met zwarte magie.

Met zijn voodoopraktijken ‘hielp’ Hassan vrouwen met relatieproblemen. Ook zou de gescheiden Marokkaan zich hebben opgeworpen als serieuze ‘relatiebemiddelaar’.
    Dat vertellen diverse bronnen binnen de Marokkaanse gemeenschap, die Hassan goed kennen. De Rotterdammer hield praktijk in het pand aan de Rosenveldtstraat in Rotterdam-West waar de jonge vrouw werd vastgehouden.

Van heinde en verre kwamen vooral Noord-Afrikaanse vrouwen naar Hassan om hun ex terug te krijgen, iemand verliefd op ze te laten worden of iets van hun partner gedaan te krijgen. Deze zwarte magie, in het Arabisch shur genaamd, komt veel voor in Marokko. Het is een combinatie van voodoo en magie uit de Arabische wereld. De islam verbiedt deze praktijken.
    De aanhouding van Hassan was gisteren het gesprek van de dag voor veel Marokkanen op de markt aan het Visserijplein in Delfshaven. Veel mensen in de Rotterdamse volkswijk blijken hem te kennen.

,,Dat met die shur was gewoon onzin,’’ vertelt een Marokkaan. ,,Hij maakte die vrouwen maar wat wijs.’’ Hassan zou hem hebben verteld dat je iemand alleen kon betoveren door iets in zijn eten te gooien. Met een foto zou je niet ver komen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article159265.ece

MVC Lid

Reacties
    4.609
    09-12-2003

Jeetje man wat eng. Allah yehfed. Psyco

regel nummer 1: Ik heb ALTIJD gelijk, regel nummer 2: ook al heb ik het niet treed regel nummer 1 automatisch in werking.

~Getrouwd~

Reacties
    651
    06-02-2006

Ik snap niet dat die vrouw drie jaar lang daar opgesloten heeft gezeten.......je hebt genoeg mogelijkheden om jezelf te bevrijden als je buren hebt en als er andere mensen over de vloer komen bij die loser...ik neem ook aan dat die vent niet 24/7 over haar waakt en toch een keer naar buiten moet of zijn klanten moet 'helpen'......ze kon bijvoorbeeld de hele buurt bij elkaar schreeuwen....

Verbannen

Reacties
    1.639
    19-01-2005

Citaat Geplaatst door OemBiby
    Ik snap niet dat die vrouw drie jaar lang daar opgesloten heeft gezeten.......je hebt genoeg mogelijkheden om jezelf te bevrijden als je buren hebt en als er andere mensen over de vloer komen bij die loser...ik neem ook aan dat die vent niet 24/7 over haar waakt en toch een keer naar buiten moet of zijn klanten moet 'helpen'......ze kon bijvoorbeeld de hele buurt bij elkaar schreeuwen....
    misschien heeft die seiko haar wijsgemaakt dat ze alleen op die manier aan een man kan komen omdat een djin dat heeft gezegd, hoewel 3 jaar wel een beetje lang wachten is

~Getrouwd~

Reacties
    651
    06-02-2006

Citaat Geplaatst door Lina&Dina
    misschien heeft die seiko haar wijsgemaakt dat ze alleen op die manier aan een man kan komen omdat een djin dat heeft gezegd, hoewel 3 jaar wel een beetje lang wachten is

Ja...daar zat ik ook aan te denken.....dmv shor heeft hij haar misschien zo lang kunnen vasthouden........de wereld draait door

Net terug uit:

Reacties
    18.723
    17-09-2003

nou ik heb pas bij sbs een reportage gezien over een man die getrouwd was en twee zoons had, eentje woond enog thuis. Hij heeft 15 jaar lang vrouwen verborgen gehad onder zijn huis. De langste heeft er 3 of 4 jaar gezeten, terwijl er een vrouw boven woonde. Niemand die ooit iets heeft gezien. Toen een van hen vrijkwam (ze werden allemaal vrijgelaten door hem en dan nam hij weer een nieuwe) en naar de politie ging, geloofde ze haar niet. Tot er nog een aantal vrouwen kwamen met dezelfde omschrijving van de man en van de kelder waar ze zaten.
    Toen is er eindelijk wat aan gedaan, maar z ekonden hem eerst niet vinden. De vrouwen waren geblindoekt naar het huis van die vent vervoerd.
    Tot de laatste vrouw met die man ergens naar toe ging (hij nam ze soms mee als zijn vrouw aan het werken was) en zij de kans kreeg om daar te bellen naar haar zus waar ze was.
    Via de zus is de politie erachteraan gegaan en hebben ze hem gepakt.
    Die man was gek hij verkrachtte ze elke dag en zei: ik heb ze nooit pijn willen doen

Dus het kan echt wel zo zijn hoor, niet iedereen verzint zoiets zomaar.

MVC Lid

Reacties
    25.794
    26-09-2002

buurtbewoners hebben op het nieuws gemeld dat ze wel vaker buitenkwam. Dus volgens mij was ze helemaal niet gegijzeld. Ik geloof er ook helemaal niets van!

MVC Lid

Reacties
    25.794
    26-09-2002

Citaat Geplaatst door ellouisa
    nou ik heb pas bij sbs een reportage gezien over een man die getrouwd was en twee zoons had, eentje woond enog thuis. Hij heeft 15 jaar lang vrouwen verborgen gehad onder zijn huis. De langste heeft er 3 of 4 jaar gezeten, terwijl er een vrouw boven woonde. Niemand die ooit iets heeft gezien. Toen een van hen vrijkwam (ze werden allemaal vrijgelaten door hem en dan nam hij weer een nieuwe) en naar de politie ging, geloofde ze haar niet. Tot er nog een aantal vrouwen kwamen met dezelfde omschrijving van de man en van de kelder waar ze zaten.
    Toen is er eindelijk wat aan gedaan, maar z ekonden hem eerst niet vinden. De vrouwen waren geblindoekt naar het huis van die vent vervoerd.
    Tot de laatste vrouw met die man ergens naar toe ging (hij nam ze soms mee als zijn vrouw aan het werken was) en zij de kans kreeg om daar te bellen naar haar zus waar ze was.
    Via de zus is de politie erachteraan gegaan en hebben ze hem gepakt.
    Die man was gek hij verkrachtte ze elke dag en zei: ik heb ze nooit pijn willen doen

Dus het kan echt wel zo zijn hoor, niet iedereen verzint zoiets zomaar.
    Ik heb zoiets ook gezien, maar dan bij oprah winfrey, maar dat is heel iets anders. Dat was gewoon een psycho. En als die vrouw gewoon naar buiten gaat dan klopt het toch niet.

Verbannen

Reacties
    1.639
    19-01-2005

Citaat Geplaatst door OemBiby
    Ja...daar zat ik ook aan te denken.....dmv shor heeft hij haar misschien zo lang kunnen vasthouden........de wereld draait door
    maar toch vraag ik me dan nog steeds af hoe ze bijv. aan haar maandverband kwam, en waar ze zich dan waste en wie haar te eten gaf enz......iemand moet ze toch gezien hebben?

~Getrouwd~

Reacties
    651
    06-02-2006

Citaat Geplaatst door Lina&Dina
    maar toch vraag ik me dan nog steeds af hoe ze bijv. aan haar maandverband kwam, en waar ze zich dan waste en wie haar te eten gaf enz......iemand moet ze toch gezien hebben?
    Er klopt gewoon geen ene reet van dit verhaal.....volgens mij is zij gewoon medeplichtig aan zijn activiteiten maar om eronderuit te komen heeft ze maar verteld dat ze gegijzeld werd....

Verbannen

Reacties
    1.639
    19-01-2005

ja, misschien heeft ie gewoon papieren voor d'r gemaakt in ruil voor werk bij z'n kwekerijtje, en toevallig had ie ook nog eens een voodoo-praktijkje als een soort bijbaantje

alhamdoelillah

Reacties
    1.977
    13-02-2006

alweer een marokkaan

~Getrouwd~

Reacties
    651
    06-02-2006

Citaat Geplaatst door sohaiyla1983
    alweer een marokkaan
    dus?

Verbannen

Reacties
    1.639
    19-01-2005

Citaat Geplaatst door sohaiyla1983
    alweer een marokkaan
    is het nog gelukt met je voeten!!!

Net terug uit:

Reacties
    18.723
    17-09-2003

ja ik zag op tv dat mensen haar hadden zien lopen, maar dat zijn van die roddeltypes die zogenaamd precies weten wat er in de straat gebeurd. Later werd bekend dat de vrouw met wie hij daar woonde (of in ieder geval die daar ook kwam) heel erg op haar leek, dus mensen kunnen zich ook vergist hebben.

Waarom zou ze zoiets verzinnen? Ik zeg niet dat het waar is van die gijzeling, maar waarom ook niet> er gebeuren steeds gekkere dingen tegenwoordig.