1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    152
    24-05-2002

    salaam iedereen,

    er zyn heel veel instellingen en boekjes . ik raad je aan om je broeders en zuster op te zoeken want samen zyn we sterker dan shitaan .

    er zullen vele twijfels aan komen wees strek en zet door . integratie maakt ons sterker vele zullen moslims blij zijn je te helpen . denk aan hassanah / achjer . ( punten)

    veel succes http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
    kijk voor meer info. www.redouan.nl/koran_nl.htm

    aleikom salaam

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    152
    24-05-2002

    Salaam iedereen ,

    he luisterrrr ss ff , ik ben het eens met sista safira 75 big up respect mooi de punten op de i gezet .

    en zeker zou ik voor de Allah sterfen , hij is degene die me leven heeft gegeven .er is niets mooiers dan de islam . de waarheid is gegeven . enjah dat het in praktijk niet altijd uitpakken , jah...uuh 2 bad . life isn't fair !!!!!!thats why while ur in it , you have 2 be fair en prepared
    for the next-life.

    he sista Angel doorzetten he ook en moeilijke tyden schijnt er een lichtje .

    een ieder is als moslim geboren Kleintje18 maar je ouders of jyzelf hebben weg andere weg gekozen (this is written ) . zelf ben ik een neger die die moslim is en niet is geaccepteerd is.
    maar ik geloof dat zo gedestineerd is en het is hard ,ik hou van van haar en wil het beste voor haar . maar ik volg alleen mijn MALIK (meester) want hij is EL AMIEN,

    paece 2 noortje ma&anshallah .

    oja Al QUDS / safira zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om willicht wat info. over de spin Al -Ankaboet tegeven . invoorbaat bedank

    aleikom salaam

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    15
    22-03-2002

    Allereerst wil ik even zeggen dat ik zeer trots ben op de Nederlanders hier die zich willen bekeren of die die stap al hebben gezet.............We zijn nu eindelijk een!.

    maar psycho ik heb over twee min les, dus ik kom vanavond op je vraag terug als je het niet erg vind?

    assalam alleikoum

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    9
    15-05-2002

    lijkt me leuk

    jah dat lijkt me leuk maar hoe?? heb je msn ofzo?? nou ik hoor het wel ciao X angel

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9
    15-05-2002

    lukt niet

    hallo the daantje jou aanmelden lukt niet bij mij
    anders moet jij mij aanmelden! me adres naomiBosman99@hotmail.com
    lots if love

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    92
    15-03-2002

    Hallo meiden,


    Het is wel mooi allemaal dat jullie je willen bekeren tot de Islam. En zie wat voor reacties je krijgt als je zegt dat je moslim wilt worden en het al geworden bent. Ik zal jullie een ding zeggen, wordt moslim als je er echt klaar voor bent en je weet waar je het voor doet zoals Safira al zei , omdat je van een jongen houdt is geen reden, je moet van iemand anderrs houden en dat is Allah. En ten tweede wil ik opmerken dat een moslim man volgens de Koran kan trouwen met een niet moslim vrouw Dus je hoeft niet persee moslim te worden om met een Moslim jogen te trouwen.

    Huwelijksverhoudingen tussen Moslims en niet-Moslims.

    De Wet van de Islam maakt duidelijk met wie men onderling niet mag trouwen (4:23). Maar buiten deze verbodsbepalingen is de enige andere grond waarop een huwelijk niet is toegestaan de afgoderij of het verenigen van goden met Allah. De Heilige Koraan verklaart: " En huwt niet met de afgodendienaressen tot zij geloven, en waarlijk, een gelovige dienstmaagd is beter dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En geeft gelovige vrouwen vrouwen niet ten huwelijk aan afgodendienaren, en waarlijk, een gelovige dienstknecht is beter dan een afgodendienaar, ofschoon hij u mogebehagen". (2.222). Terwijl het duidelijk verboden is afgoddienaren en afgoddienaressen te huwen, is het echter wel toegestaan vrouwen te huwen, die een geopenbaarde godsdienst belijden (Ahlul Kitab), d.w.z. de Joden en Christenen, enz. Ook al wordt de Christelkijke leer, volgens welke Jezus de zoon van God zou zijn, als Shrik, of afgoderij, veroordeeld, worden Christenen toch als belijders van een geopenbaarde godsdienst beschouwd en niet als afgodendienaren, en huwelijksbetrekkingen met hen zijn toegestaan. In dit verband wordt steeds melding gemaakt van het huwelijk tussen een Moslim en een niet-Moslim vrouw, die een geopenbaarde godsdienst belijdt, terwijl geen melding wordt gemaakt van de wettigheid of de onwettigheid van een huwelijk tussen een Moslim vrouw en een niet-Moslim man. De heilige Koraan toont echter aan dat het eerste wel en het tweede niet is toegestaan.

    Dus meiden als je hart er niet achter staat dat kun je ook maar beter geen Moslim worden want dan heb jij er niets aan en je kinderen later ook niet. Je kan gerust met een Moslim trouwen zonder de ismaam als geloof te hebben. Laat je gerust door een Imaam informeren hoe dat in elkaar zit, hij zal met de Koraan in zijn handen niet tegen je liegen en vraag om uitleg en hij zal je vertellen hoe het zit. Het is meer binnen de marokaanse cultuur dat een westers meisje niet wordt geaccepteerd dan om het geloof. En als je vriend het daarop gooit confronteer hem dan met het feit dat de Koraan het wel toestaat en hoe hij er dan aan komt dat het niet zo is dan weet je ook hoe de vork in de steel zit.

    Nou meiden ik wens jullie veel succes met welke keuze jullie ook maken.

    Groet Larisa

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    15
    22-03-2002

    Hey Larisa,

    Jij hebt dus echt een verkeerde interpretatie gegeven van die sourra. Je moet mijn stuk maar eens lezen, die ik helemaal op het begin heb geschreven in deel 1. een moslim man mag helemaal niet zo maar trouwen met een niet moslima, hoe kom je daarbij?
    Hij mag met een niet moslima trouwen indien zij op een zeer gelovige en strenge manier een religie beleid...............en met streng bedoel ik praktiserend gelovig zijn. De Islam is echt niet zo makkelijk als de meeste denken hoor. De moslims zelf hebben er al soms moeite mee, dus laat staan een Nederlandse niet moslima.

    Maar je moet dat stuk maar eens lezen, want hetgeen je hierboven heb geschreven klopt totaal niet. Anders was het wel even makkelijk om zo maar met een niet moslima te trouwen heh?, Maar in de Islam komt niets cadeau, je moet overal voor werken..............