1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    19
    25-04-2002

    mannen die uit gaan

    hallo lieve meid,
    ik vind dat dit niet kan ,hij kan zijn vrouw niet snachts alleen laten, hij mag best met zijn vrienden weg, maar als dit te vaak gebeurt dan moet er een lichtje branden.
    Een jongen moet dit soort uitjes doen , voordat hij gaat trouwen.
    ik ben inmiddels een jaar verloofd en ga over 2 jaar trouwen en als mijn man dat zou doen dan zo ik dat ook niet leuk vinden , ik zou dat in iedere geval niet accepteren.

    beslamma

  2. #2
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Re: mannen die uit gaan

    Origineel gepost door ikramnadoria
    hallo lieve meid,
    ik vind dat dit niet kan ,hij kan zijn vrouw niet snachts alleen laten, hij mag best met zijn vrienden weg, maar als dit te vaak gebeurt dan moet er een lichtje branden.
    Een jongen moet dit soort uitjes doen , voordat hij gaat trouwen.
    ik ben inmiddels een jaar verloofd en ga over 2 jaar trouwen en als mijn man dat zou doen dan zo ik dat ook niet leuk vinden , ik zou dat in iedere geval niet accepteren.

    beslamma
    Asalaam

    Waarom denken mensen nou zo? Is trouwen een bepaalde grens in de islam ofzo? Vrouwen die opeens een hoofddoek gaan dragen als ze gaan trouwen.......
    En jij vindt dat een man niet mag uitgaan zodra hij getrouwd is. Wat voor regel is dat? In de islam is het zo dat elk volwassen persoon wordt beoordeeld op zijn daden. Het huwelijk is geen grens daarin. Een moslim mag gewoon niet naar zulke nachtelijke aangelegenheden gaan!
    Wa Salaam
    Najib

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    166
    15-05-2002

    salaam Najib,

    Jij zegt dat er geen grens moet liggen binnen het huwelijk. Als je gaat trouwen dan sluit je een periode af van uitgaan, drinken en weet ik het. Dus je kiest ervoor om met je vrouw en kinderen te zijn. Ik zeg niet dat het verkeerd is als je nog met je vrienden naar een cafeetje wilt gaan, maar wel dat je moet denken aan je vrouw en kinderen!

  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Ik denk dat Najib juist wil zeggen dat het NOOIT goed is. En dat je niet opeens als je gaat trouwen dingen niet meer moet doen- je had ze nooit moeten doen om mee te beginnen!

  5. #5
    .

    Reacties
    101
    22-05-2002

    MVC Premium MVC Premium

    mannen die uitgaan

    hoi,

    Ik ken iemand die al bijna 2 jaar is getrouwd waarvan de man overdag werkt en als meneer thuis komt gaat hij douche eten en gaat meneer met zijn vrienden op sytap. het ergste nog hij heeft kinderen die volkomen negeert. De vrouw had hem van het begin duidelijk moet maken dat hij wel af en toe uit mag gaan,maar nirt constant. Als je getrouwd of niet getrouwd ben dan kan je toch ook gewoon uitgaan met je mannetje/vrouwtje??
    beslamma
    rafika

  6. #6
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Nawal19
    salaam Najib,

    Jij zegt dat er geen grens moet liggen binnen het huwelijk. Als je gaat trouwen dan sluit je een periode af van uitgaan, drinken en weet ik het. Dus je kiest ervoor om met je vrouw en kinderen te zijn. Ik zeg niet dat het verkeerd is als je nog met je vrienden naar een cafeetje wilt gaan, maar wel dat je moet denken aan je vrouw en kinderen!
    Asalaam

    Dus jij bent ook zo'n kromdenker? Wie zegt dat je nog zult leven tot aan je huwelijk? Heb je daar wel eens over nagedacht? Die dingen die je genoemd hebt zijn voor een moslim haram, getrouwd of niet. En een moslim mag zich niet omringen door alcohol en schaars geklede vrouwen. Dus in een café hoort een moslim ook niet thuis.
    Wasalaam
    Najib

  7. #7
    .

    Reacties
    101
    22-05-2002

    MVC Premium MVC Premium

    mannen die uitgaan

    die argumenten die jij geeft zijn niet goed onderbouwt. je kan met je vrouw of man ook naar andere zaken gaan waar geen alochol en schaars geklede vrouwen of mannen rond lopen. Dit is het meest belachelijke wat ik heb gehoord. Heb je wel eens gehoord van nette cafe gehoord waar ze koffie en thee serveren? Je hebt het allemaal zelf in de hand.
    beslamma

  8. #8
    Happy getrouwd!!

    Reacties
    3.048
    30-01-2002

    ik ga gewoon met mijn man mee!!!!!!!!!!!

    made by moonwalker www.abdellahdaoudi.com

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    443
    16-05-2002

    SIMPEL

    Het antwoord hierop is heel simpel. Een vrouw/man mag niet uitgaan. Als men daar al begint, dan is de basis er, en de probleem is opgelost.

    Dan hoeft men ook nog niet te gaan discussieren over moet hij nou wel uitgaan, of af en toe, bla bla bla, allemaal irrelevante zaken.

    Neem de juiste stap, de Islamitische stap......... en die is HEEL SIMPEL.

    1 NIET UITGAAN
    2 PROBLEMEN OPGELOST
    3 DISCUSSIE VERMEDEN

    Groetjes


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    19
    25-04-2002

    hallo allemaal daar ben ik weer.
    het is helemaal niet goed voor een moslimse man om uit te gaan ook al
    is hij niet getrouwd, maar toch gebeurt het, je kan er niks aan doen.
    Alleen, een man moet deze beslissing nemen , ik snap het ook niet , als je van je vrouw houdt dan heb je geen uitje nodig. je kan samen ook wel wat leuks verzinnen. Daar hoeft hij niet voor naar buiten.