1. #1
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Dit huwelijk in de Islam, zin of geen zin?!

    Salaam ou alaikoum broeders en zusters,

    Graag zou ik jullie een situatie willen voorleggen, omdat ik ergens mee zit en graag zou willen weten, hoe jullie kijk op deze visie is en wat jullie hiervan weten, vanuit de islamistische invalshoek.

    Het gaat namelijk om mezelf. Ik ben een jongen, die net een jaar geleden te horen heeft gekregen k anker te hebben. Ik was daarvoor al in ontmoeting gekomen met een jonge moslima, die ik al 3 jaar ken en al 3 jaar veel contact mee heb. Ik wil graag met haar trouwen en zij met mij. Toen ik het nieuws hoorde, sloot ik me af van alles en iedereen. Ook van deze vrouw, die er voor me is, me steunt en waar ik echt op aan kan. Ik wou haar niet langer in de waan laten, dat er ooit nog wat zou komen, vooral omdat ik met het idee voortleef, dat het ieder moment afgelopen kan zijn voor mij. Ik zit op het moment in fase 2. Ik heb haar diep teleurgesteld, en ook mijzelf heb ik veel pijn gedaan. Ik hou van haar. Ze is een goede moslima en een betere vrouw kan ik me niet veroorloven. Ik leefde voort met het idee, dat ik wel met het kan en wil trouwen, maar wie weet is het morgen afgelopen, en dan heb ik haar achter gelaten. Een jonge vrouw die weduwe is.

    Ik weet me geen raad en iedereen in mijn omgeving snapt me niet! Ik heb hier ook met een geleerde over gepraat. Het lot ligt niet in mijn handen en ik zie morgen wel wat er gaat komen, aldus de geleerde!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, adviseren, overleveringen hebben! Alle serieuze reacties zijn welkom, en mijn dank is groot.

    Moge allah jullie een mooi en gelukkig leven schenken, broeders en zusters!

  2. #2
    Selef u Salih

    Reacties
    1.681
    30-11-2004

    Citaat Geplaatst door EngelopAarde
    Salaam ou alaikoum broeders en zusters,

    Graag zou ik jullie een situatie willen voorleggen, omdat ik ergens mee zit en graag zou willen weten, hoe jullie kijk op deze visie is en wat jullie hiervan weten, vanuit de islamistische invalshoek.

    Het gaat namelijk om mezelf. Ik ben een jongen, die net een jaar geleden te horen heeft gekregen k anker te hebben. Ik was daarvoor al in ontmoeting gekomen met een jonge moslima, die ik al 3 jaar ken en al 3 jaar veel contact mee heb. Ik wil graag met haar trouwen en zij met mij. Toen ik het nieuws hoorde, sloot ik me af van alles en iedereen. Ook van deze vrouw, die er voor me is, me steunt en waar ik echt op aan kan. Ik wou haar niet langer in de waan laten, dat er ooit nog wat zou komen, vooral omdat ik met het idee voortleef, dat het ieder moment afgelopen kan zijn voor mij. Ik zit op het moment in fase 2. Ik heb haar diep teleurgesteld, en ook mijzelf heb ik veel pijn gedaan. Ik hou van haar. Ze is een goede moslima en een betere vrouw kan ik me niet veroorloven. Ik leefde voort met het idee, dat ik wel met het kan en wil trouwen, maar wie weet is het morgen afgelopen, en dan heb ik haar achter gelaten. Een jonge vrouw die weduwe is.

    Ik weet me geen raad en iedereen in mijn omgeving snapt me niet! Ik heb hier ook met een geleerde over gepraat. Het lot ligt niet in mijn handen en ik zie morgen wel wat er gaat komen, aldus de geleerde!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, adviseren, overleveringen hebben! Alle serieuze reacties zijn welkom, en mijn dank is groot.

    Moge allah jullie een mooi en gelukkig leven schenken, broeders en zusters!
    Ik moet eerlijk zeggen: Je gaat er zo goed mee om!

    Waarom overleg je het niet met haar?

  3. #3
    Islam 4-ever

    Reacties
    1.379
    15-11-2002

    Salaam halikoem wrb broeder in de Islam,

    Broeder ten eerste moge ALLAH swt jou nog een lange gelukzalige verblijf geven in deze DUNYA zodat je toch als zijnde een getrouwde man, de liefde kan meemaken tussen jullie beiden, met het geloof als leidraad. Gair inscha allah...

    Tja ik begrijp ergens je twijfel en struggle...maar tja..je kan je wederhelft om het zo maar te formuleren ook niet gaan vertellen dat er geen toekomst in zit..want ALLAH swt is groot ALLAHOE AKBAR en voor alles dient er SABR te zijn en inscha allah heeft ALLAH swt toch voor jou nog veel moois in petto met de vrouw van wie je houdt aan je zijde...Laat haar niet gaan ze is er voor je en steunt je houdt van je..ze heeft het er ook moeilijk mee en begrijp dat je het alleen erger zou kunnen maken door te zeggen"lieverd je kan nog bij me weg" Nee dat zou geen oplossing zijn..
    Mohim..moge ALLAH swt jou nog veel blijdschap en vreugde schenken in deze leven samen met je grote geliefde aan je zijde die de dingen voor jou toch nog verdraaglijk kan maken met haar liefde voor jou..


    Moge ALLAH swt jou veel gelukzaligheid schenken zowel in Dunya als in AL-AGHIRA..


    Jouw zuster in de ISLAM...

    ma3a salama...


  4. #4
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Bedankt voor je reactie.

    Ik heb dit meermaals met haar besproken. Zij zou graag willen dat we die stap gewoon zetten. Maar ik weet wat er met mij zal gaan gebeuren, hoe mijn gezondheid er op het moment voor staat en wat de consequenties zullen zijn. Natuurlijk wil ik niets liever dan trouwen met haar. Maar niet, als ik weet dat ik haar vroeg of laat in de steek ga laten, en dat ze dan een ongelukkig leven gaat leiden, zonder mij. Dit is waar ik bang voor ben...

  5. #5
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door thebeliever
    Salaam halikoem wrb broeder in de Islam,

    Broeder ten eerste moge ALLAH swt jou nog een lange gelukzalige verblijf geven in deze DUNYA zodat je toch als zijnde een getrouwde man, de liefde kan meemaken tussen jullie beiden, met het geloof als leidraad. Gair inscha allah...

    Tja ik begrijp ergens je twijfel en struggle...maar tja..je kan je wederhelft om het zo maar te formuleren ook niet gaan vertellen dat er geen toekomst in zit..want ALLAH swt is groot ALLAHOE AKBAR en voor alles dient er SABR te zijn en inscha allah heeft ALLAH swt toch voor jou nog veel moois in petto met de vrouw van wie je houdt aan je zijde...Laat haar niet gaan ze is er voor je en steunt je houdt van je..ze heeft het er ook moeilijk mee en begrijp dat je het alleen erger zou kunnen maken door te zeggen"lieverd je kan nog bij me weg" Nee dat zou geen oplossing zijn..
    Mohim..moge ALLAH swt jou nog veel blijdschap en vreugde schenken in deze leven samen met je grote geliefde aan je zijde die de dingen voor jou toch nog verdraaglijk kan maken met haar liefde voor jou..


    Moge ALLAH swt jou veel gelukzaligheid schenken zowel in Dunya als in AL-AGHIRA..


    Jouw zuster in de ISLAM...

    ma3a salama...

    Dank je wel. Ik wil niets liever.

    Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb er ook heel lang over nagedacht en over gedroomd, dat ik kwam te overlijden en zij met veel pijn verder leefde, met veel moeite de dag doorging. Daarom had ik haar voorgesteld ons contact te verminderen, zodat de klap minder hard aan zal komen, als ik kwam te overlijden. Ik hoopte een goede stap te hebben gezet. Maar helaas, is dit 3 weken gelukt. Het was onmogelijk haar te negeren en verder te gaan zonder haar.

  6. #6
    Verspil het niet!!!!

    Reacties
    950
    09-01-2005

    Assalamoe alajkoem waragmatoelahie wabarakatohoe,

    Je hebt met haar overlegt en ze wil dat je die stap neemt?
    >> klopt dit?

    Zo ja; wees niet bang, vertrouw op Allah en trouw.

    Ze weet heus wel wat ze doet en waar ze aan toe is, denk ik.

    En voor jou mijn broeder; denk niet > morgen hoeft geen morgen te zijn voor mij. Ik bedoel hiermee te zeggen dat een ieder van ons zo zou moeten denken. Een ieder van ons kan er morgen niet zijn. Misschien heb je nog een aantal jaren, jaren die je in gelukzaligheid met je vrouwtje kan doornemen, jaren die je van het leven laten genieten, en jaren die je heel goed islamitisch kunt invullen samen met je vrouw inshAllah.

    Als ze erachter staat om te trouwen dan adviseer ik je om te trouwen.

    Veel succes en vergeet niet Allah om leiding en hulp te vragen > voor alles.

    Lahie shefiejk.

    Wa3alajkoem assalam.
    Je hoeft mij niet te vrezen want ik vrees Allah !!!

    Een doe'a voor jullie en mij;
    http://forums.marokko.nl/showthread....6#post23815296

    Zorg voor inhoud, niet voor klanken!!!!!
    http://forums.marokko.nl/showthread....2#post23752732

  7. #7
    ***mama***

    Reacties
    854
    09-11-2004

    Salaam

    Je moet aan haar de keuze overlaten, het is zij die moet beslissen of zij dit aankan. Het kan verdragen je ziek te zien,of ze in staat is je te steunen als je enorm verzwakt bent enz...

    We weten allemaal niet hoe lang we in dunya zullen leven, je kan trouwen met een kerngezonde man maar die kan morgen een auto-ongeluk hebben en om het leven komen...
    Je kan met een zieke man trouwen die misschien snel zal herstellen of met wie je nog jaren mooie tijden kan beleven...

    Als je trouwt moet je ook in moeilijkheden er voor je man zijn, dus ook als hij ziek wordt, ALLAH SWT zal je belonen als je voor hem zorgt.

    Ikzelf zou zeker met de man trouwen van wie ik hou, of hij nu ziek is of arm of wat dan ook... Ik zou hem verzorgen en al mijn liefde geven voor de tijd die ons rest in dunya.

    Het is aan haar om te beslissen of ze dit aankan.

    Verder hoop ik dat ALLAH SWT je genezing mag schenken en nog een mooie tijd hier in dunya. Amien

  8. #8
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door de tijd!!!
    Assalamoe alajkoem waragmatoelahie wabarakatohoe,

    Je hebt met haar overlegt en ze wil dat je die stap neemt?
    >> klopt dit?

    Zo ja; wees niet bang, vertrouw op Allah en trouw.

    Ze weet heus wel wat ze doet en waar ze aan toe is, denk ik.

    En voor jou mijn broeder; denk niet > morgen hoeft geen morgen te zijn voor mij. Ik bedoel hiermee te zeggen dat een ieder van ons zo zou moeten denken. Een ieder van ons kan er morgen niet zijn. Misschien heb je nog een aantal jaren, jaren die je in gelukzaligheid met je vrouwtje kan doornemen, jaren die je van het leven laten genieten, en jaren die je heel goed islamitisch kunt invullen samen met je vrouw inshAllah.

    Als ze erachter staat om te trouwen dan adviseer ik je om te trouwen.

    Veel succes en vergeet niet Allah om leiding en hulp te vragen > voor alles.

    Lahie shefiejk.

    Wa3alajkoem assalam.
    Ik zou niets liever willen. Ik heb er echt zo veel over nagedacht, en ben ten einde raad. Zij wil niets liever. Ik ook niet.

    Waar ik ook een beetje voro vrees, is dat haar ouders of familie, er niet mee instemmen. Niemand wil dat zijn/haar dochter een ongelukkig en onzeker huwelijk tegemoet gaat. Stel dat haar ouders me niet willen?

  9. #9
    *Binnenkort Offline*

    Reacties
    7.063
    28-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    salaam alaikom lieve broeder,

    ten eerste: moge Allah Ta3ala je genezen en je kracht en sabr geven

    Wa amien!!!!!

    Laat de keus aan haar... je zegt dat je niet met haar wil trouwen omdat je bang bent dat je dood gaat en dat je haar dan alleen en verdrietig achterlaat....

    ik denk dat je haar eerder verdrietig maakt als je haar na de drie jaar steun en liefde achterlaat en niet met haar trouwt...

    subhana-Allah je zegt zelf dat het een goede moslimvrouw is, laat haar dan niet achter,

    je weet niet wat Allah Ta3ala met jou en haar in petto heeft

    gair insha-Allah

    heeeeeel veel sterkte


    En voor hem, die zijn vertrouwen in Allah stelt, is Allah toereikend.[65:3]



    gedenk de dood.... Allahi rahmoe youssef http://www.condoleance.nl/register.php

  10. #10
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door *RANIA*
    Salaam

    Je moet aan haar de keuze overlaten, het is zij die moet beslissen of zij dit aankan. Het kan verdragen je ziek te zien,of ze in staat is je te steunen als je enorm verzwakt bent enz...

    We weten allemaal niet hoe lang we in dunya zullen leven, je kan trouwen met een kerngezonde man maar die kan morgen een auto-ongeluk hebben en om het leven komen...
    Je kan met een zieke man trouwen die misschien snel zal herstellen of met wie je nog jaren mooie tijden kan beleven...

    Als je trouwt moet je ook in moeilijkheden er voor je man zijn, dus ook als hij ziek wordt, ALLAH SWT zal je belonen als je voor hem zorgt.

    Ikzelf zou zeker met de man trouwen van wie ik hou, of hij nu ziek is of arm of wat dan ook... Ik zou hem verzorgen en al mijn liefde geven voor de tijd die ons rest in dunya.

    Het is aan haar om te beslissen of ze dit aankan.

    Verder hoop ik dat ALLAH SWT je genezing mag schenken en nog een mooie tijd hier in dunya. Amien
    Amin, dank je wel!

    Het liefst wil ik met haar mijn leven delen. De vader van onze kinderen worden. Maar ik ben letterlijk, iedere dag dankbaar aan Allah dat ik nog leef. En mijn leven nu bestaat alleen uit ziekenhuisbezoekjes, huisarts bezoekjes, kuren, bestralingen en mn afstudeer scriptie. Zij wil niet langer meer wachten. Zij wil een echte vrouw voor me zijn. Ik wil ook niets liever. Maar dan kom ik weer bij mijn vraag uit. In hoeverre zal het zin hebben. Wie weet ben ik er morgen al niet meer, of net een week na de bruiloft niet meer. Dan zit ze daar, helemaal alleen in huis. Dit maakt mij zo onzeker!
    Ook ben ik bang dat haar ouders het misschien liever niet willen. Ik had al kennis met ze gemaakt, toen alles nog goed ging.

  11. #11
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door imaane911
    salaam alaikom lieve broeder,

    ten eerste: moge Allah Ta3ala je genezen en je kracht en sabr geven

    Wa amien!!!!!

    Laat de keus aan haar... je zegt dat je niet met haar wil trouwen omdat je bang bent dat je dood gaat en dat je haar dan alleen en verdrietig achterlaat....

    ik denk dat je haar eerder verdrietig maakt als je haar na de drie jaar steun en liefde achterlaat en niet met haar trouwt...

    subhana-Allah je zegt zelf dat het een goede moslimvrouw is, laat haar dan niet achter,

    je weet niet wat Allah Ta3ala met jou en haar in petto heeft

    gair insha-Allah

    heeeeeel veel sterkte
    Amin! Amin! Amin!

  12. #12
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    In de tijd dat ik het nieuws had gekregen speelde er ook heel wat problemen binnen de familie. Ik ben toen naar Marokko gegaan en heb daar gezocht naar rust en vrede. Ik bracht veel tijd door in de lokale moskee, waar ik veel praatte met de imaam. Ik zal hem eeuwig dankbaar zijn, voor de dingen die hij me heeft bijgebracht. Ik heb veel van hem geleerd. Hij stond versteld en zei: " Deze situatie is je gegeven, door Allah, en alleen hij kijkt, hoe jij met deze voorgelegde situatie om zal gaan. Zal jij je geloof blijven vast houden, zou je het los laten, hoe zal jij omgaan met hetgeen Allah je gestuurd heeft"! Deze vraag zette me aan het denken. Ik vraag me af, of ik ook volgens de Islam, de goede stap zal zetten, door te trouwen met haar..?

  13. #13
    *Binnenkort Offline*

    Reacties
    7.063
    28-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door EngelopAarde
    In de tijd dat ik het nieuws had gekregen speelde er ook heel wat problemen binnen de familie. Ik ben toen naar Marokko gegaan en heb daar gezocht naar rust en vrede. Ik bracht veel tijd door in de lokale moskee, waar ik veel praatte met de imaam. Ik zal hem eeuwig dankbaar zijn, voor de dingen die hij me heeft bijgebracht. Ik heb veel van hem geleerd. Hij stond versteld en zei: " Deze situatie is je gegeven, door Allah, en alleen hij kijkt, hoe jij met deze voorgelegde situatie om zal gaan. Zal jij je geloof blijven vast houden, zou je het los laten, hoe zal jij omgaan met hetgeen Allah je gestuurd heeft"! Deze vraag zette me aan het denken. Ik vraag me af, of ik ook volgens de Islam, de goede stap zal zetten, door te trouwen met haar..?
    subhana-Allah

    moge Allah Ta3ala genadig over hem zijn..

    wa amien

    gair...

    ik denk, Allahoe A3lem, dat de imaam je iets duidelijk wilde maken, namelijk dat je ziekte niet hoeft te betekenen dat je geen vertrouwen meer moet hebben in het leven.....

    Taqill-Allah en ga er voor misschien is dit een goede richting op het juiste pad, waar staat dat een zieke niet mag/kan trouwen...

    misschien zit er een grote gayr in dit huwelijk...

    taqill-Allah en broeder ga er voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    En voor hem, die zijn vertrouwen in Allah stelt, is Allah toereikend.[65:3]



    gedenk de dood.... Allahi rahmoe youssef http://www.condoleance.nl/register.php

  14. #14
    Genoeg LEED op werel

    Reacties
    133
    19-12-2005

    Dank je wel zuster!

    Hartelijk dank. Moge allah swt jouw een plek in het paradijs geven!

    Het doet echt wat met me, jullie reacties!

    Shoukran

  15. #15
    Lu'Lu WalMardjaan..

    Reacties
    2.188
    02-12-2005

    Citaat Geplaatst door EngelopAarde
    Salaam ou alaikoum broeders en zusters,

    Graag zou ik jullie een situatie willen voorleggen, omdat ik ergens mee zit en graag zou willen weten, hoe jullie kijk op deze visie is en wat jullie hiervan weten, vanuit de islamistische invalshoek.

    Het gaat namelijk om mezelf. Ik ben een jongen, die net een jaar geleden te horen heeft gekregen k anker te hebben. Ik was daarvoor al in ontmoeting gekomen met een jonge moslima, die ik al 3 jaar ken en al 3 jaar veel contact mee heb. Ik wil graag met haar trouwen en zij met mij. Toen ik het nieuws hoorde, sloot ik me af van alles en iedereen. Ook van deze vrouw, die er voor me is, me steunt en waar ik echt op aan kan. Ik wou haar niet langer in de waan laten, dat er ooit nog wat zou komen, vooral omdat ik met het idee voortleef, dat het ieder moment afgelopen kan zijn voor mij. Ik zit op het moment in fase 2. Ik heb haar diep teleurgesteld, en ook mijzelf heb ik veel pijn gedaan. Ik hou van haar. Ze is een goede moslima en een betere vrouw kan ik me niet veroorloven. Ik leefde voort met het idee, dat ik wel met het kan en wil trouwen, maar wie weet is het morgen afgelopen, en dan heb ik haar achter gelaten. Een jonge vrouw die weduwe is.

    Ik weet me geen raad en iedereen in mijn omgeving snapt me niet! Ik heb hier ook met een geleerde over gepraat. Het lot ligt niet in mijn handen en ik zie morgen wel wat er gaat komen, aldus de geleerde!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, adviseren, overleveringen hebben! Alle serieuze reacties zijn welkom, en mijn dank is groot.

    Moge allah jullie een mooi en gelukkig leven schenken, broeders en zusters!

    Salaamoe 3alaikoem,

    Ik vind het zelf zeer dapper dat je het hier heb kunnen plaatsen...
    Agie,je weet dat contact met niet-mahram haram is...Ook al ken je haar al 3 jaar,dat is nog steeds geen reden om het contact niet te verbreken,ook al zeg je dat je met haar gaat trouwen,het mag niet,geen enkel reden is acceptabel bij ons heer...
    Agie,als jij met haar wil trouwen,en zij met jouw,dan raad ik je aan om salaat istighara te doen,en kijkken wat daaruit komt.
    agie,vertrouw op allah,alles komt goed..
    ''En weet dat de beste mannen voor de beste vrouwen zijn,en de beste vrouwen voor de beste mannen''

    Als laatst wil een hele mooie gezegde plaatsen betreft Qadr:

    ''Als je van iest houd,laat het dan los.Als het terug komt dan is het van jou.Komt het niet terug,Dan is het nooit voor jou geweest''

    Agie wees standvastig,en vertrouw op allah,die daar als enige het recht op heeft.

    *Ik zal inshallah een doe3a voor je doen.