1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.841
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Post Moslims klaar voor bedevaart naar Mekka

    Het komend weekend vertrekken duizenden vluchten met bedevaartgangers naar Djedda in Saoedi-Arabië. Een paar miljoen moslims op de wereld reist dan af voor de Hadj, de bedevaart naar Mekka.

    Reisbureaus in het Westen bieden all in-reizen aan van 2000 tot 5000 euro/ dollar, afhankelijk van de gewenste luxe.De bedevaart geldt als een van de vijf zuilen van de islam.


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-05-2004

    Wie van de Moslims op dit forum heeft deze reis al ondernomen?
    Men zegt: Alcohol is je vijand. God zegt: Heb je vijand lief. Dan zeg ik dus: PROOST

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    444
    09-04-2004

    is dat nu al, dat is toch in de buurt van de ramadan ofzo, maar toch niet nu al????

  4. #4
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door misz_bella
    is dat nu al, dat is toch in de buurt van de ramadan ofzo, maar toch niet nu al????
    Kijk even naar de datum

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    444
    09-04-2004

    Origineel gepost door Selina
    Kijk even naar de datum
    ooh niet opgelet, ik dacht al nu al ,
    maar wel lekker vaag dat er nu pas iemand op had gereageerd.

  6. #6
    Allahu Akbar

    Reacties
    579
    30-05-2003

    beter laat dan nooit he?

    Ik heb het al ooit gedaan en jullie?
    www.islamlinks.tk www.islamlinks.tk

  7. #7
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Nee ik jammer genoeg nog niet
    Als ik wat ouder ben Insh'Allah
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    444
    09-04-2004

    Origineel gepost door AboeAbdullah
    beter laat dan nooit he?

    Ik heb het al ooit gedaan en jullie?
    hoe oud ben je dan wel niet???, want de meeste mensen gaan pas als ze best oud zijn er heen.

  9. #9
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door totheloo
    Dat doen ze, omdat ze TOT die tijd dannog flink fouten kunnen maken!
    Als je jong bent, dan heb je nog zoveel tijd voor de boeg, waarin van alles mis kan gaan.

    Ach, er naar TOE vliegen, is toch eigenlijk geen bedevaart, maar gewoon een uitje.

    Kijk, vroeger, toen moesten de mensen lopen, en zware inspanningen verrichten, gevaren onderweg trotseren, en vertrouwen op God, dat je aankwam, en dan moest je ook nog terug lopen.

    Nu hoef je alleen maar te hopen, dat je vliegtuig niet neerstort( meestal niet, amerikaans topprodukt), of dat men elkaar niet onder de voet loopt, tusen al die 10.000 den mensen.

    Nee, de huidige manier van bedevaart stelt weinig voor; vorig jaar zag ik wel een oude man lopen, hij trok een kar, met zijn spullen erop, langs de weg, waar de bussen rijden!
    Kijk, DAT is een Hadji!
    Als je met de vliegtuig gaat is het ook HADIJ,in de koran staat niet dat je te voet of te paard naar mekka moet gaan
    wij leven in 2004 allah heeft het mogelijk gemaakt dat er vliegtuigen zijn............Ma3a saalama

  10. #10
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door AboeAbdullah
    beter laat dan nooit he?

    Ik heb het al ooit gedaan en jullie?
    ik ook
    een keer de bedevaart en een keer de oemra (ik hoop dat ik het goed schrijf) was zoooo indrukwekend

  11. #11
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door totheloo
    Dat doen ze, omdat ze TOT die tijd dannog flink fouten kunnen maken!
    Als je jong bent, dan heb je nog zoveel tijd voor de boeg, waarin van alles mis kan gaan.

    Ach, er naar TOE vliegen, is toch eigenlijk geen bedevaart, maar gewoon een uitje.

    Kijk, vroeger, toen moesten de mensen lopen, en zware inspanningen verrichten, gevaren onderweg trotseren, en vertrouwen op God, dat je aankwam, en dan moest je ook nog terug lopen.

    Nu hoef je alleen maar te hopen, dat je vliegtuig niet neerstort( meestal niet, amerikaans topprodukt), of dat men elkaar niet onder de voet loopt, tusen al die 10.000 den mensen.

    Nee, de huidige manier van bedevaart stelt weinig voor; vorig jaar zag ik wel een oude man lopen, hij trok een kar, met zijn spullen erop, langs de weg, waar de bussen rijden!
    Kijk, DAT is een Hadji!
    je kan ook gaan als je wilt tohloo

  12. #12
    V.I.P. Lid

    Reacties
    557
    19-12-2002

    Is dat niet gevaarlijk zo'n bedevaart. Ik had gehoord dat er veel doden vallen iedere keer. Vooral bij de steniging van de duivel?

  13. #13
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Moslims klaar voor bedevaart naar Mekka

    Origineel gepost door Redactie
    Het komend weekend vertrekken duizenden vluchten met bedevaartgangers naar Djedda in Saoedi-Arabië. Een paar miljoen moslims op de wereld reist dan af voor de Hadj, de bedevaart naar Mekka.

    Reisbureaus in het Westen bieden all in-reizen aan van 2000 tot 5000 euro/ dollar, afhankelijk van de gewenste luxe.De bedevaart geldt als een van de vijf zuilen van de islam.
    de hadj valt toch in januari \februari de echte hadj dan of vergis ik me

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door totheloo
    Dat doen ze, omdat ze TOT die tijd dannog flink fouten kunnen maken!
    Als je jong bent, dan heb je nog zoveel tijd voor de boeg, waarin van alles mis kan gaan.

    Ach, er naar TOE vliegen, is toch eigenlijk geen bedevaart, maar gewoon een uitje.

    Kijk, vroeger, toen moesten de mensen lopen, en zware inspanningen verrichten, gevaren onderweg trotseren, en vertrouwen op God, dat je aankwam, en dan moest je ook nog terug lopen.

    Nu hoef je alleen maar te hopen, dat je vliegtuig niet neerstort( meestal niet, amerikaans topprodukt), of dat men elkaar niet onder de voet loopt, tusen al die 10.000 den mensen.

    Nee, de huidige manier van bedevaart stelt weinig voor; vorig jaar zag ik wel een oude man lopen, hij trok een kar, met zijn spullen erop, langs de weg, waar de bussen rijden!
    Kijk, DAT is een Hadji!
    Wat er ook van zij Wolfowitz, beter een echte bedevaart in luxe om God rechtstreeks te aanbidden dan een schijnheilige bedevaart om door mensen gemaakte Mariabeelden met artificieel tranende ogen te heiligen...

    Prijs je gelukkig en kus beide voeten van je god dat je als ongelovige, losbandige vrouw door het leven mag gaan zonder enige verantwoordingsplicht ipv. een onderdrukte, in hoofddoek gewikkelde, angstige vrouw die gedwee de wensen van haar oorlogszuchtige, tirannieke echtgenoot met onmenselijke moeite tracht te vervullen, op straffe van slagen en verwondingen bij niet of onvoldoende bevrediging van deze laatste.

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.606
    18-04-2004

    Salaam wa3alaikom,

    Inshallah kunnen jullie mij hier bij verder helpen. Wie weet een goede site met alle info voor de pelgrims???

    Alles is welkom..shoekran
    *WEES EN BLIJF JEZELF*