1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Post Raadslid: alleen Nederlands in moskeeën

    Raadslid Michiel Smit van Leefbaar Rotterdam heeft de smaak te pakken. Baarde hij donderdag nog opzien met zijn stelling dat gemeentebrochures niet langer ook in een vreemde taal mogen worden uitgegeven, vrijdag wil hij een verbod op de voertalen Arabisch, Turks of Marokkaans in de Rotterdamse moskeeën.

    “Aangezien in Nederland de officiële taal Nederlands en de tweede taal Fries is, moeten de preken van de imams daarom in het Nederlands of in het Fries.'' Dat schreef het raadslid aan het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders.

    Smit wil van het college weten of zij ook vindt dat de voertaal in gebedshuizen Nederlands moet zijn: “Zo nee, staat dit dan niet de vrije keuze van godsdienst in de weg?'' Een woordvoerder van burgemeester Opstelten wil geen reactie geven. “Het raadslid heeft vragen gesteld en de procedure schrijft voor dat we dan eerst de vragensteller van antwoord voorzien.''

    Voorzitter M. Shamsi van het Moslim Informatie Centrum vraagt zich af wat Smit in zijn hoofd heeft. Hij vindt het een 'idioot' plan van het Rotterdamse raadslid. "Dan moeten zeker ook alle dominees Fries leren praten. De koran is in het Arabisch geschreven. Imams lezen daaruit voor.''


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Redactie
    Raadslid Michiel Smit van Leefbaar Rotterdam heeft de smaak te pakken. Baarde hij donderdag nog opzien met zijn stelling dat gemeentebrochures niet langer ook in een vreemde taal mogen worden uitgegeven, vrijdag wil hij een verbod op de voertalen Arabisch, Turks of Marokkaans in de Rotterdamse moskeeën.

    “Aangezien in Nederland de officiële taal Nederlands en de tweede taal Fries is, moeten de preken van de imams daarom in het Nederlands of in het Fries.'' Dat schreef het raadslid aan het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders.

    Smit wil van het college weten of zij ook vindt dat de voertaal in gebedshuizen Nederlands moet zijn: “Zo nee, staat dit dan niet de vrije keuze van godsdienst in de weg?'' Een woordvoerder van burgemeester Opstelten wil geen reactie geven. “Het raadslid heeft vragen gesteld en de procedure schrijft voor dat we dan eerst de vragensteller van antwoord voorzien.''

    Voorzitter M. Shamsi van het Moslim Informatie Centrum vraagt zich af wat Smit in zijn hoofd heeft. Hij vindt het een 'idioot' plan van het Rotterdamse raadslid. "Dan moeten zeker ook alle dominees Fries leren praten. De koran is in het Arabisch geschreven. Imams lezen daaruit voor.''
    Ik heb in rotterdam gewoond . Michel smits ( lpf / nieuw rechts / stormfront ) die is extreem . zijn woorden zijn verder weinig waard.
    Ik zag hem een keer lopen en toen kreeg ik de wens hem dood te trappen . Maar het was net na de moord op pim fortyun . kan je dus beter niet doen

  3. #3
    De enige echte

    Reacties
    8.050
    11-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Ik heb in rotterdam gewoond . Michel smits ( lpf / nieuw rechts / stormfront ) die is extreem . zijn woorden zijn verder weinig waard.
    Ik zag hem een keer lopen en toen kreeg ik de wens hem dood te trappen . Maar het was net na de moord op pim fortyun . kan je dus beter niet doen
    Extreem? Eerder amateuristisch

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Patrick.
    Extreem? Eerder amateuristisch
    Dat ook.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Ik heb in rotterdam gewoond . Michel smits ( lpf / nieuw rechts / stormfront ) die is extreem . zijn woorden zijn verder weinig waard.
    Ik zag hem een keer lopen en toen kreeg ik de wens hem dood te trappen . Maar het was net na de moord op pim fortyun . kan je dus beter niet doen
    Je hebt ook overal gewoond he. Het komt niet zo geloofwaardig meer over.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.682
    13-08-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    Je hebt ook overal gewoond he. Het komt niet zo geloofwaardig meer over.
    Hij moest waarschijnlijk voortdurend verhuizen omdat ie de huur niet meer kon ophoesten.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    Je hebt ook overal gewoond he. Het komt niet zo geloofwaardig meer over.
    Waar heb ik volens jouw nog meer gewoond dan ?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Waar heb ik volens jouw nog meer gewoond dan ?
    Het viel me op. Ik dacht namelijk ook dat je in Azië hebt gewoond toen dat er ter sprake kwam...

  9. #9
    eigenzinnige lid

    Reacties
    455
    11-12-2003

    oke dan de eerste gekke uitspraak is binnen van het jaar 2005.

    ik vraag me af wanneer de eerste 'extreme moord' wordt uitgevoerd in 2005....
    hij was een goeie soldaat, hij was een vriend van me, hier.... een slokje van thuis.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.618
    21-05-2004

    Citaat Geplaatst door mohammedALI
    Waar heb ik volens jouw nog meer gewoond dan ?
    dat gaat in FEEDBACK eikel. Negatieve reputatiepuntjes geven om zo'n onschuldige opmerking is één, maar meteen mij kanker toewensen is twee.

    Wat ben jij een eikel eersteklas zeg.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    Het viel me op. Ik dacht namelijk ook dat je in Azië hebt gewoond toen dat er ter sprake kwam...
    Ja , en dus ?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    dat gaat in FEEDBACK eikel. Negatieve reputatiepuntjes geven om zo'n onschuldige opmerking is één, maar meteen mij kanker toewensen is twee.

    Wat ben jij een eikel eersteklas zeg.
    Ik laat me niet uitmaken voor leugenaar.

  13. #13
    MVC QUEEN

    Reacties
    1.660
    29-12-2004

    Het is eigenlijk een onwijs goed idee, als in alle moskeen in het Nederlands gepredikt zou worden, zouden vele niet gelovigen zich bekeren tot de Islaam, of op zijn minst inzien dat de Islaam machtig is....

    Eindelijk jij en ik, wij samen

  14. #14
    Overtuigd kafir

    Reacties
    834
    26-12-2004

    Citaat Geplaatst door Hoogervorst
    dat gaat in FEEDBACK eikel. Negatieve reputatiepuntjes geven om zo'n onschuldige opmerking is één, maar meteen mij kanker toewensen is twee.

    Wat ben jij een eikel eersteklas zeg.
    Deed-tie bij mij ook vanochtend .... de kanker toewensen.

    MohammedAli is een trieste man.
    "Your misery is our mission"

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    7.337
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door ErikS
    Deed-tie bij mij ook vanochtend .... de kanker toewensen.

    MohammedAli is een trieste man.
    Ben blij dat je inziet dat je waardeloos bent