1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.887
    16-11-2004

    Citaat Geplaatst door ErikS
    Deed-tie bij mij ook vanochtend .... de kanker toewensen.
    Ook bij mij. We zijn nu al met een deftig groepje, heb ik de indruk. Zouden we geen subsidies kunnen aanvragen?
    Always remember you're unique - just like everyone else.

  2. #17
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Citaat Geplaatst door dirkboy
    oke dan de eerste gekke uitspraak is binnen van het jaar 2005.
    Die mogen ze dus gelijk op de top zetten van de gekke uitspraken bovendien is het niet haalbaar, mmmmfff dat nu eindelijk in de katholieke kerk hollands preken heeft ook eeuwen geduurd.

    Bovendien voorgaan in het gebed (in het arabisch) wat is daar nu weer verkeerd aan???

    Psst kan het mis hebben er zijn nog wel andere diensten die in andere talen woorden uitgevoerd!
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  3. #18
    Just having fun.

    Reacties
    5.930
    24-10-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Thumbs up

    Citaat Geplaatst door Jihaane
    Het is eigenlijk een onwijs goed idee, als in alle moskeen in het Nederlands gepredikt zou worden, zouden vele niet gelovigen zich bekeren tot de Islaam, of op zijn minst inzien dat de Islaam machtig is....
    Hier krijg ik nou lekkere kippevel van; in alle moskeeen Nederlands prediken. Ik zal in de rij staan.
    Je kan (in de woorden van Raihana) alleen maar verrijkt worden, JA!
    k ben gelovig christen maar vind het een prachtig idee!
    Zeer interessant.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.574
    18-11-2004

    Dit voorstel is dus onzin.
    In veel katholieke kerken vinden nog missen in latijn plaats. Mag dat dan ook niet?
    De diensten in synagoges vinden in het hebreeuws plaats. Mag dat dan ook niet?

    Religie betreft de persoonlijke levenssfeer van mensen en daar mag je je alleen mee bemoeien waar de democratische rechtsstaat in het geding komt of de wet.

    Dit is geheel iets anders dan bijvoorbeeld foldermateriaal van de gemeente. Daarvan is het niet meer dan normaal dat die alleen in het Nederlands verchijnt.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    4.028
    11-11-2004

    Citaat Geplaatst door drentenier
    Niet triest, gevaarlijk. Daarom ben ik toch wel tevreden dat er mensen als Michiel Smit dit soort mensen hard willen aanpakken.

    De vijand van mijn vijand is mijn vriend.....
    Het probleem van die neo smits is dat hij een dergelijke regeling alleen voor moslims wil en niet voor de andere geloofsgroepen in nederland, en dat maakt je een ..........


    Juist ja, art 1 van de grondwet ook maar schrappen?

  6. #21
    Just having fun.

    Reacties
    5.930
    24-10-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Thumbs up

    Citaat Geplaatst door Jihaane
    Het is eigenlijk een onwijs goed idee, als in alle moskeen in het Nederlands gepredikt zou worden, zouden vele niet gelovigen zich bekeren tot de Islaam, of op zijn minst inzien dat de Islaam machtig is....
    Het is een onwijs goed idee, voor buitenstaanders die graag willen weten wat er nou werkelijk gepreekt word in de moskee. De betekenis en inhoud.
    Al betreffen het maar 1 of 2 moskeeen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    Ach het is Michiel maar :-).

    Als het Verhaaghen zou zijn moet je pas benauwd worden.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.028
    11-11-2004

    Citaat Geplaatst door Tim76
    Ach het is Michiel maar :-).

    Als het Verhaaghen zou zijn moet je pas benauwd worden.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.479
    24-01-2004

    Citaat Geplaatst door Redactie
    Raadslid Michiel Smit van Leefbaar Rotterdam heeft de smaak te pakken. Baarde hij donderdag nog opzien met zijn stelling dat gemeentebrochures niet langer ook in een vreemde taal mogen worden uitgegeven, vrijdag wil hij een verbod op de voertalen Arabisch, Turks of Marokkaans in de Rotterdamse moskeeën.

    “Aangezien in Nederland de officiële taal Nederlands en de tweede taal Fries is, moeten de preken van de imams daarom in het Nederlands of in het Fries.'' Dat schreef het raadslid aan het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders.

    Smit wil van het college weten of zij ook vindt dat de voertaal in gebedshuizen Nederlands moet zijn: “Zo nee, staat dit dan niet de vrije keuze van godsdienst in de weg?'' Een woordvoerder van burgemeester Opstelten wil geen reactie geven. “Het raadslid heeft vragen gesteld en de procedure schrijft voor dat we dan eerst de vragensteller van antwoord voorzien.''

    Voorzitter M. Shamsi van het Moslim Informatie Centrum vraagt zich af wat Smit in zijn hoofd heeft. Hij vindt het een 'idioot' plan van het Rotterdamse raadslid. "Dan moeten zeker ook alle dominees Fries leren praten. De koran is in het Arabisch geschreven. Imams lezen daaruit voor.''
    Ik kan soms niet begrijpen dat Nederland zich tolerant noemt!!

    Ze willen bepalen wat mensen op hun hoofd dragen, wat voor taal ze thuis spreken..!! En iedereen vind het de normaalste zaak van de wereld!

    Bovendien heb ik nog nooit iemand gezien die nog meer op een baviaan lijkt als die Michiel Smit!!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.479
    24-01-2004

    Citaat Geplaatst door MennovdMeer
    Het is een onwijs goed idee, voor buitenstaanders die graag willen weten wat er nou werkelijk gepreekt word in de moskee. De betekenis en inhoud.
    Al betreffen het maar 1 of 2 moskeeen.
    Wat ze in de moskeeen bepreken dat moeten ze zelf weten.

    Ik vind niet dat de overheid zich daarmee mag bemoeien!!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    913
    03-11-2004

    hij heeft blijkbaar echt wat tegen turken en marokanen en tegen moslims. Je hebt ook surinaamse-hindoestaanse en pakistaanse moskeeen, dus daar mogen wij wel gewoon urdu en hindoestaans praten, beetje raar

  12. #27
    Proud2BeDesi

    Reacties
    116
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door *Saira*
    hij heeft blijkbaar echt wat tegen turken en marokanen en tegen moslims. Je hebt ook surinaamse-hindoestaanse en pakistaanse moskeeen, dus daar mogen wij wel gewoon urdu en hindoestaans praten, beetje raar
    correctie geen Hindoestaans, hindoestaans is geen taal! Het is Bhojpuri.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    913
    03-11-2004

    Citaat Geplaatst door Kurahat
    correctie geen Hindoestaans, hindoestaans is geen taal! Het is Bhojpuri.
    hindoestaans kan je ook zeggen, maar eigenlijk noemen we het sarnami, ik heb nog nooit van bhojpuri gehoord

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4.028
    11-11-2004

    Citaat Geplaatst door naoual1985
    Ik kan soms niet begrijpen dat Nederland zich tolerant noemt!!

    Ze willen bepalen wat mensen op hun hoofd dragen, wat voor taal ze thuis spreken..!! En iedereen vind het de normaalste zaak van de wereld!

    Bovendien heb ik nog nooit iemand gezien die nog meer op een baviaan lijkt als die Michiel Smit!!
    Ik voel mij toch behoorlijk beledigd als je mij (Nederlander) gelijk stelt aan Neo Smit.

  15. #30
    Just having fun.

    Reacties
    5.930
    24-10-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Wink

    Citaat Geplaatst door naoual1985
    Wat ze in de moskeeen bepreken dat moeten ze zelf weten.

    Ik vind niet dat de overheid zich daarmee mag bemoeien!!
    Het gaat er niet om wat ze bespreken, maar wat de inhoud is van de Koran en wat de interpretatie ervan moet/behoort te zijn. Dit voor degenen die geinteresseerd zijn in andere godsdiensten naast die van hunzelf.

    En dat dan in het Nederlands zodat wij (ik) het begrijpen kunnen en met eigen oren kunnen horen dat wat er gepredikt word alleen maar opbouwend is.

    Nederlands zou in alle moskeeen de voertaal moeten zijn met in Nederland onderwezen imam''s. Iedere moskee zou voor ieder mens toegankelijk mogen zijn, ongeacht aanbeden religie. Het is een openbaar gebouw, waar geen geheimzinnigheid aan vast zou mogen zitten.

    Met deze geheimzinnigheid kweek je onrust in de totale samenleving, schep je afstand en bereik je het tegenovergestelde van toenadering.

    De Koran op zich kweekt al onrust in de Nederlandse samenleving omdat het onbekend is. Laten we de inhoud bekend maken voor een ieder.