1. #1
    Princess of Tamazigh

    Reacties
    173
    28-05-2002

    Waarom is muziek haram???

    Ik heb van diverse moslims vernomen dat muziek haram is, een imam heeft zelfs ooit tegen me gezegd: "muziek brengt je in contact met sheytan en dansen doe je alleen als je gek bent!"
    Maar muziek kan toch ook heel mooi en rustgevend zijn? Ik snap niet waarom...
    Yallah

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Re: Waarom is muziek haram???

    Origineel gepost door shahzade
    Ik heb van diverse moslims vernomen dat muziek haram is, een imam heeft zelfs ooit tegen me gezegd: "muziek brengt je in contact met sheytan en dansen doe je alleen als je gek bent!"
    Maar muziek kan toch ook heel mooi en rustgevend zijn? Ik snap niet waarom...
    wie heeft je verteld dat het haram is

    ik denk het niet hoor! sterker nog in Marokko is muziek en dans al eeuwen een onderdeel van onze leven (in vreugde, maar ook in droevige of heldhaftige momenten).
    dus ik snap niet hoe je erbij komt

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nee het is waar.....musiek is haram.

    Alleen anashiet niet, zoals talla 3alaba dro3a laina........
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Origineel gepost door yasminne
    Nee het is waar.....musiek is haram.

    Alleen anashiet niet, zoals talla 3alaba dro3a laina........
    ik denk meer haram bij de wahabieten stroming die mogen ook geen foto's maken
    gelukkig volgt Marokko sinds het begin van de komst van islam in Noord Afrika de Maliki stroming. dat is een meer progressieve stroming dan die andere.
    vandaar dat we ook al eeuwen muziek en dans in Marokko hebben . en nu nog
    dat is maar goed ook! want cultuur is ook van onschatbare waarde.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Schat, je moet wel cultuur en islam kunnen onderscheiden.

    Iwa mij is gezegd dat het 7aram is, niet dat ik er niet naar luister.
    Want ben gek op marokkaanse muziek
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Origineel gepost door yasminne
    Schat, je moet wel cultuur en islam kunnen onderscheiden.
    ze noemde me schat :verliefd:

    Iwa mij is gezegd dat het 7aram is, niet dat ik er niet naar luister.
    Want ben gek op marokkaanse muziek
    het ligt eraan door wie het jou gezegd is.
    ik heb zelfs een keertje iemand daarover horen vertellen. het ging volgens mij over een el 7adieth van rassoel hij was met zijn sa7aba ergens en ze hoorden vrouwen zingen en el bandir bespelen,
    iemand van de sa7aba wou het laten stoppen, waarop de rassoel zei als ze feest hebben laat ze hun gang gaan want er is niks mis mee met feest vieren als je wat te vieren hebt"
    maar ik weet niet in ieder geval of de verhaal zo percies ging, ik weet wel dat het ongeveer zo moest zijn geweest .

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    294
    07-05-2002

    chatten en internetten is ook haram, want het leidt je af van de Eeuwige.
    studeren ook, behalve de koran!
    Nee, als je van het door God gegeven leven een hel maakt, kom je zeker in het paradijs. wat zal Hij blij zijn, dat je alle mooie dingen die het leven geeft, en alle leuke dingen die Zijn schepselen mochten bedenken, via het door Hem gegeven verstand en gevoel, hebt afgewezen, en jezelf ontzegd.
    Ruk je ogen uit, want ze verleiden je tot zonde, het is beter blind het paradijs in te gaan, dan ziende de Hel, enz, enz;

    Bedenk echter wel, dat Saytan geen moment vergeet, om je in gedachten schuldig te laten voelen tegenover God, bij bijna alles wat je doet, de treiterkop.
    Want aan mensen, die zich schuldig voelen, daar heeft hij wat aan, dan heeft hij zijn zin; het vernietigen van onschuldig plezier bij de mensen, het aankweken van schuldgevoelens; een andere naam van saytan is; de aanklager; was hij het niet die jaloers was op de mens, die God gemaakt had, en wilde hij niet, op Gods bevel, buigen voor de mens?
    Daarom wil hij de mens kleineren, schofferen, een minderwaardigheidsgevoel aanpraten, want door die mens, werd hij door God het paradijs uitgegooid. En nu wil hij zich op ons wreken.
    Je weet zelf wel, wanneer een onschuldig plezier overgaat in iets anders, wat slecht voor je is; vergelijk het met eten; eten is fijn, lekker, maar als je 110 kilo gaat wegen, dan doe je toch iets fouts.
    Iemand die integreert, zorgt gewoon dat ze geen vervelende kiezel zijn in de wandelschoen van de maatschappij!
    (met dank aan cutey)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Je zult maar zonder muziek moeten leven, vreselijk!!
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    in Marokko draaien we muziek sinds de farao's tot deze tijd en wij hebben nog danstijlen die dateren uit de periode van de romijnen. dus wij marokkanen hebben een happy leven

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Europeanen hebben geen gevoel voor muziek! das pas vreselijk

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Origineel gepost door haileselassie
    chatten en internetten is ook haram, want het leidt je af van de Eeuwige.
    studeren ook, behalve de koran!
    Nee, als je van het door God gegeven leven een hel maakt, kom je zeker in het paradijs. wat zal Hij blij zijn, dat je alle mooie dingen die het leven geeft, en alle leuke dingen die Zijn schepselen mochten bedenken, via het door Hem gegeven verstand en gevoel, hebt afgewezen, en jezelf ontzegd.
    Ruk je ogen uit, want ze verleiden je tot zonde, het is beter blind het paradijs in te gaan, dan ziende de Hel, enz, enz;

    Bedenk echter wel, dat Saytan geen moment vergeet, om je in gedachten schuldig te laten voelen tegenover God, bij bijna alles wat je doet, de treiterkop.
    Want aan mensen, die zich schuldig voelen, daar heeft hij wat aan, dan heeft hij zijn zin; het vernietigen van onschuldig plezier bij de mensen, het aankweken van schuldgevoelens; een andere naam van saytan is; de aanklager; was hij het niet die jaloers was op de mens, die God gemaakt had, en wilde hij niet, op Gods bevel, buigen voor de mens?
    Daarom wil hij de mens kleineren, schofferen, een minderwaardigheidsgevoel aanpraten, want door die mens, werd hij door God het paradijs uitgegooid. En nu wil hij zich op ons wreken.
    Je weet zelf wel, wanneer een onschuldig plezier overgaat in iets anders, wat slecht voor je is; vergelijk het met eten; eten is fijn, lekker, maar als je 110 kilo gaat wegen, dan doe je toch iets fouts.
    of te wel het is zelf wat je er van maakt.
    dan heb je helemaal gelijk!
    wa gayro al omouri awsatoha

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Masin2003
    ze noemde me schat :verliefd:

    Lief he van me,
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    297
    13-04-2003

    Origineel gepost door haileselassie
    chatten en internetten is ook haram, want het leidt je af van de Eeuwige.
    studeren ook, behalve de koran!
    Nee, als je van het door God gegeven leven een hel maakt, kom je zeker in het paradijs. wat zal Hij blij zijn, dat je alle mooie dingen die het leven geeft, en alle leuke dingen die Zijn schepselen mochten bedenken, via het door Hem gegeven verstand en gevoel, hebt afgewezen, en jezelf ontzegd.
    Ruk je ogen uit, want ze verleiden je tot zonde, het is beter blind het paradijs in te gaan, dan ziende de Hel, enz, enz;

    Bedenk echter wel, dat Saytan geen moment vergeet, om je in gedachten schuldig te laten voelen tegenover God, bij bijna alles wat je doet, de treiterkop.
    Want aan mensen, die zich schuldig voelen, daar heeft hij wat aan, dan heeft hij zijn zin; het vernietigen van onschuldig plezier bij de mensen, het aankweken van schuldgevoelens; een andere naam van saytan is; de aanklager; was hij het niet die jaloers was op de mens, die God gemaakt had, en wilde hij niet, op Gods bevel, buigen voor de mens?
    Daarom wil hij de mens kleineren, schofferen, een minderwaardigheidsgevoel aanpraten, want door die mens, werd hij door God het paradijs uitgegooid. En nu wil hij zich op ons wreken.
    Je weet zelf wel, wanneer een onschuldig plezier overgaat in iets anders, wat slecht voor je is; vergelijk het met eten; eten is fijn, lekker, maar als je 110 kilo gaat wegen, dan doe je toch iets fouts.
    PISTA II dank je voor je bijdrage. Wat zouden we zonder jou moeten beginnen ?


    AMAZOULLOU

    DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
    AMAZOULLOU LEERT ZIJN VOLK VECHTEN

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    .....Europeanen hebben geen gevoel voor muziek! das pas vreselijk .....

    Luister eens naar de vrolijke muziek van Mozart.

    De wiskundig in elkaar gecomponeerde muziek van Bach.

    De door de toen al blinde Beethoven gecomponeerde piano en orgelconcerten.

    De 4 jaargetijden van Vivaldi


    En veel later de Beatles, Rolling stones. Weer later Queen.

    Tjeetje, teveel om op te noemen, maar DAAR luister jij w.s. niet naar!!!
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    490
    17-01-2003

    Origineel gepost door yasminne
    Lief he van me,
    ja heel erg lief maar ook erg traag hahah