1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Assalamou alaikoum wa rahmatou Allahi wa barakatouh,

    dit stukje ben ik tegengekomen op het net en het is een vraag aan sheikh Ibn uthaimeen r.a en het antwoord maakt duidelijk wat zijn manhadj is als het gaat om "Praten over personen"

    aub:

    http://alsaha.fares.net/sahat?128@10...Y3.0@.1dd52123

    wa salam,

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Ar_Raiyan
    De vraag werd in het algemeen gesteld.

    Als de vraag anders was gesteld. Bijv. er wordt gepraat over Sheikh Al Qardawi dat hij fouten maakt wat vindt u hiervan? (geloof me, dan hand je een heel ander antwoord gekregen)
    heb je de vraag gelezen?!

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Ar_Raiyan
    Ja, die is gelezen.


    Als er een algemene vraag gesteld wordt, krijg je een algemeen antwoord terug.

    Roddelen in het algemeen is verboden, maar fouten kenbaar maken om andere te waarschuwen is wat anders.
    dan heb je de vraag slecht gelezen of je hebt over de ........... heen gelezen die een naam moeten voorstellen!!!

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Ar_Raiyan
    Ja oke, geen naam, maar punten, die had ik ook gezien.

    Maar de sheikh heeft een algemeen antwoord gegeven over het praten over andere.

    Onderstaande geeft aan, dat fouten bekend maken mag, maar dan moet men het wel daarbij houden.

    æÚäÏãÇ äÍÐÑ ãä ÎØà ÔÎÕ ÝäÐßÑ ÇáÎØà ÝÞØ¡ áÃä ÇáãÞÇã ãÞÇã ÊÍÐíÑ¡ æãÞÇã ÇáÊÍÐíÑ áíÓ ãä ÇáÍßãÉ Ýíå Ãä äÐßÑ ÇáãÍÇÓä¡ áÃäß ÅÐÇ ÐßÑÊ ÇáãÍÇÓä ÝÅä ÇáÓÇãÚ ÓíÈÞì ãÊÐÈÐÈÇ¡ Ýáßá ãÞÇã ãÞÇá
    je zegt dat het antwoord gegeven door sheikh r.a algemeen is zou jij dan een wat uiteengezette antwoord willen geven?

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Eymen
    "Praten over Personen " Is toch halaal volgens de aqieda van de Telef pUb ! Of is het toch haraam
    akhi gooi niet met termen die hun grondslag niet in de koran noch in de soenna vinden en hoe dan ook:



    Al Ma-ieda -5- Aya 8

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door najibsri
    En jij niet met koranverzen smijten die jij niet begrijpt Zie andere topic
    wijs me erop als je ziet dat ik ze daar gebruik waar ze niet passen en beloof me dat je wat doet aan je Hosn Addan en aan je manieren (het kan wat islamitischer)

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Eymen
    Ik probeerder het gedrag van een gemiddelde internet Selefie na te bootsen. Dus Zwarten Lijsten zijn niet toegestaan ? We mogen onze broeders en zusters niet waarschuwen voor dwalende ?
    de Profeet vzmh is de beste voorbeeld probeer dat maar na te bootsen en laat alles wat niet daarmee in overeenstemming is terzijde wat de benamingen ook zijn!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: De Manhadj van Sheikh Ibn Uthaimeen r.a

    Origineel gepost door Eymen
    .

    .



    Waarom reageer je niet inhoudelijk ?
    Heb jou 3 vragen gesteld en heb op geen enkel vraag een antwoord gekregen.
    moet je je vragen stellen aan mensen die deze lijsten maken, ik doe daar niet aan mee en keur het ook niet goed.