1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    back to the future :-)

    Eerste mensen voorzien van chip

    Uitgegeven: 10-5-2002 7:32

    SAN FRANCISCO - Bij acht personen wordt vrijdag de eerste chip onder de huid aangebracht. Op die manier kunnen de mensen worden geïdentificeerd door een scanner en kunnen in noodgevallen de persoonsgegevens van de betrokkene worden opgeroepen.



    De chip staat via een radiosignaal in contact met een database waarin alle persoonlijke gegevens van de betrokkene staan, zoals adres, telefoonnummer en speciale medische informatie.

    Onder de acht mensen is een Alzheimerpatiënt, iemand met verscheidene allergiën en een man die leidt aan de ziekte van Hodgkins (lymfeklierkanker).

    Het bedrijf, Applied Digital Solutions uit Flordia, dat de chips introduceert denkt het te verkopen aan lokale ziekenhuizen en eerste hulpcentra. Het implanteren van een chip kost 200 dollar plus 10 dollar iedere maand om in contact te bijven met de database.

    De chip, ter grootte van een rijstkorrel, kan op een simpele manier bij de huisarts onder de huid worden aangebracht.


    zou jij je laten implanteren met zo'n chip??

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    93
    13-05-2002

    waar zijn ze toch allemaal mee bezig
    een chip in iemand plaatsen awel niks voor mij hoor
    ze denken nu echt dat ze iets kunnen doen aan de mensheid maar ze vergeten een ding
    zij die er mee knoeien heben zelf maximum 9 maanden in een buik gezeten
    en nu doen alsof ze daar iets aan kunnen doen
    ze moeten wa minder naar die sf films gaan zien
    en meer beseffen dat ze ni kunnen knoeien met de mensheid
    en denken dat ze terug naar den tijd kunnen gaan
    vatos

  3. #3
    mijn lid

    Reacties
    333
    05-03-2002

    het wordt echt erg man, ik word er gewoon bang van van wat mensen allemaal uitvinden

    en het wordt steeds gekker!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    93
    13-05-2002

    hoe gekker het ook wordt denk aan een ding de mens zelf staat erachter dus aan alles is er een uitleg want tis door de mens gemaakt en ni geschapen want alleen allah heeft ons en de wereld met alles der op en in geschapen en de mens heeft gewoon alles wat er nu is gemaakt
    vatos

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    33
    15-05-2002

    ja maar heel veel andere operaties waren 100 jaar geleden toch ook SF. Je kan toch ook stellen dat als je een ziekte hebt (bijv. kanker) dat dat de wil is van Allah(SWT) en dat je maar moet afwachten of je doodgaat en dus geen medicijnen en operaties???

    is een vraag dus he??
    When God created men - She was only joking

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    93
    13-05-2002

    sorry maar voor ziektes moet je natuurlijk medicatie nemen
    maar tegen woordig içs de mens met meer bezig dan iets of een soort medicatie te zoeken
    tegen woordig zijn ze seriues bezig met klonen eerst met dieren en nu met de mens en ik zie niet in met wat voor ziektes je klonen kunt helpen
    maar wat ik wel zie is dat de mens echt bezig is om voor god te spelen
    allah heeft ons geschapen de mens heeft een ander mens gekloont dus gemaakt

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    262
    02-11-2004

    Heel makkelijk nee, Allah (SWT) heeft mijn niet met een chip geschapen en als het mijn tijd is om te sterven dan is het Allah (SWT) wil.

    Yakouta
    Dus als jij morgen kanker krijgt neem je ook geen medicijnen, omdat het Allah's wil is

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    180
    18-01-2005

    Citaat Geplaatst door vatos
    sorry maar voor ziektes moet je natuurlijk medicatie nemen
    maar tegen woordig içs de mens met meer bezig dan iets of een soort medicatie te zoeken
    tegen woordig zijn ze seriues bezig met klonen eerst met dieren en nu met de mens en ik zie niet in met wat voor ziektes je klonen kunt helpen
    maar wat ik wel zie is dat de mens echt bezig is om voor god te spelen
    allah heeft ons geschapen de mens heeft een ander mens gekloont dus gemaakt
    Het gaat ook niet om de klonen zelf,
    dat onderzoek (!) draait om alles wat men hiervan leert.
    Het gaat er dus niet om klonen te maken,
    maar om te leren hoe het lichaam werkt en in elkaar zit.
    Met die kennis kunnen mensen met erge ziektes geholpen worden.

    Weet je wat er allemaal voor proeven gedaan zijn om aspirine uit te vinden ?
    Nu is het normaal dat je een gebroken been kan spalken, dat je iemand die net een ongeluk heeft gehad een bloeftransfusie kan geven, of dat je penicilline gebruikt.
    Daar zijn we over het algemeen erg blij mee als we het zelf eens nodig hebben.
    Zo zouden mensen in de toekomst er erg blij mee kunnen zijn dat hun hersentumor genezen kan worden, of dat schizofrenie niet meer voor hoeft te komen.


    Allah heeft je ook niet geschapen met kleren aan, of met een bril op, of met een grote BMW aan je kont vast
    Toch is dat allemaal vrij gewoon.
    Uiteindelijk hebben alle religies 1 uitgangspunt :
    Vredig samen kunnen leven met respect voor elkaar.