1. #1
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    overleveringen, du3aa khitm al qoraan database


    "In naam van Allah, de meest Barmhartige, de Genadevolle"

    Alle lof aan Allah, wij prijzen Hem en zoeken Zijn hulp en vergeving. Wij zoeken toevlucht bij Allah tegen het slechte in onszelf en tegen onze slechte daden. Diegene die Allah leidt, kan niet worden misleid en diegene die Allah laat dwalen, kan niet worden geleid. Ik getuig dat er geen god dan Allah is en dat Moh’ammed Zijn profeet en dienaar is. Allah


    Inhoud
    Pagina 1 t/m 20
    - Korte overleveringen. (leven)
    - Overleveringen De hel en het paradijs
    - De grote zonden
    - Etc

    Pagina 18 t/m 32
    - Overleveringen over de tekenen van de dag des oordeels
    ( Ayat en hadiths over het Uur, Algemene beschrijving, de rampspoeden, de afschijding religieuze groepen, de grote tekenen, de Mahdi, de dajjal, Jezus, gog en magog, de vernietiging van de Ka’aba, het beest, zonsopkomst uit het Westen, de rook, andere gebeurtenissen die aan het uur vooraf zullen gaan, beschrijving van de mensen die aan het einde van de tijd leven) Pag. 71 filmpjes

    Pagina 32 t/m 34
    - Ayet el Koersie zijn (Het troonvers) (overleveringen ed.)

    Pagina 34 t/m 42
    - Geduld en Dankbaarheid (Ik had een paar pages waar nog meer ahadeeth e.d. op staan maar moet het even opzoeken)

    Du3aa khitm al qoraan (Tekst + Audio)
    Pagina 35 t/m 49 + 51

    Ahadeeth RAMADAN
    - Pagina 52 t/m

    Sheitan en zijn listen
    - Pagina 63 t/m 67

    Valentijnsdag
    - Pagina 67

    De drie fundamenten!
    - Pagina 73 t/m 80 + 79

    De gezegende dagen van Dhoel–Hidjah & De Soennah van Eid ul Adhaa
    - Pagina 62 + 77

    De Soennah van Eid ul Adhaa
    - Pagina 78

    Muharram en zijn verdiensten / Islamitisch nieuwjaar
    - Pagina 80

    De Dood, Het Graf & Wat Erna Gebeurt..
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=898047


    Smeekbede (Ad3iyaah) bij het reizen!
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2031123


    De inhoud is ff verkeerd weergegeven...Ik zal dit een deze dagen in orde maken inshaAllah...

    ================================================== ================================================== ================================================== ================================================== ================

    De Profeet (vzmh) zei: "Een onderdeel van het zijn van een goede Moslim is dat hij datgeen met rust laten wat hem niet aangaat." (Tiermidie)

    "Het is overgeleverd van Djarier bin 'Abdoellah (radiyallahoe'anhoe) dat hij heeft gezegd: "Wij waren bij de Boodschapper van Allah (salallahoe 'aleihie wa sellem), toen hij eens keek naar de volle maan en zei:
    "Waarlijk, jullie zullen jullie Heer zien en aanschouwen zoals jullie deze maan zien, en jullie zullen geen greintje ongemak voelen bij het zien van Hem."
    (Al-Boekhaarie en Moeslim)

    De profeet (saw)heeft gezegd: "Degenen die de Fadjr in gemeenschap
    verricht en
    (in de moskee blijft om ) Allah te gedenken totdat de zon
    opkomt en vervolgens twee raka'aat verricht
    (Salaat Ad-Doh'a); dit zal
    voor hem gerekend worden als de beloning van de H'adj en
    'Oemrah, volledige
    (H'adj en 'Oemrah), volledige (H'adj en
    'Oemrah), volledige (H'adj en 'Oemrah)"

    (Tiermidie)

    Overgeleverd door ‘Ata Ibi Abi Rabaah’: “Ibn ‘Abbas zei tegen mij, ‘Zal ik je een vrouw, die één van de mensen van het Paradijs is, laten zien?’ Ik zei, ‘Ja.’ Hij zei, ‘Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet en zei, ‘Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt; alstublieft roep Allah voor mij aan.’ De profeet zei (tegen haar), ’Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnen gaan; en als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.’ Zij zei, ‘Ik zal geduldig blijven,’ en voegde daar aan toe, ‘maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan, dat ik niet onbedekt raak.’ Dus riep hij Allah voor haar aan.’ (Sah’ieh’ Al-Boekhaarie).

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “De zitplaats van een ongelovige in het Vuur is als (de afstand) tussen Mekka en Medina (500 km).” (at-Tirmidhi)

    Desondanks zal de Hel geen enkele moeite hebben om het grote aantal onrechtplegers en ongelovigen die vanaf het begin van de schepping hebben bestaan te huisvesten. Het is zelfs zo dat er plaats zal overblijven. Allah zegt immers (interpretatie van de betekenis):

    “(Gedenkt) de Dag dat Wij tegen de Hel zeggen: ,,Ben jij geheel gevuld.” En zij antwoordt: ,,Is er nog meer.” (Soerat Qaaf: 30)

    Aboe Hoerayrah overlevert: “Wij waren (eens) met de Boodschapper van Allah toen wij een vallend geluid hoorden, waarop de Profeet (vrede zij met hem) zei: ,,Weten jullie wat dat is?” Wij antwoordden: ,,Allah en Zijn Boodschapper weten het beter.” Hij zei: ,,Dit is een steen die zeventig jaar geleden in het Hellevuur is gegooid en sindsdien aan het vallen is, tot nu.” (Moeslim)

    Het grote aantal Engelen dat zal aankomen met de Hel op de Dag des Oordeels. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Er zal op die Dag worden aangekomen met de Hel die aan zeventigduizend koorden. En aan elk koord trekken weer zeventigduizend Engelen.” (Moeslim)

    Probeer je eens de omvang van de Hel voor te stellen als hiervoor zo’n groot aantal Engelen nodig is waarvan alleen Allah hun ware kracht kent.
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  2. #2
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Anas overlevert ook dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Ik zal bij de Poort van het Paradijs aankomen en vervolgens vragen of er voor mij geopend wordt. De Bewaker zal dan zeggen: ,,Wie ben jij?” Ik zal vervolgens antwoorden: ,,Mohammed.” Hij zal dan zeggen: ,,Ik heb de opdracht gekregen om voor niemand anders eerst te openen dan voor jou.” (Moeslim)

    Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wij zijn de laatste (die de Boodschap hebben ontvangen), maar de eersten op de Dag des Oordeels. Wij zijn de eerste van de mensen om het Paradijs binnen te treden.” (al-Boechari en Moeslim)

    Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Djibriel (vrede zij met hem) kwam naar mij toe en hij liet mij de Poort van het Paradijs zien waardoor mijn gemeenschap naar binnen zal treden.” Hierop zei Aboe Bakr: “O Boodschapper van Allah, ik wenste dat ik met jou was zodat ik dit ook kon zien.” Waarop de Boodschapper (vrede zij met hem) zei: ,,Waarlijk jij Aboe Bakr, jij bent de eerste die het Paradijs zal binnentreden van mijn gemeenschap.” (Aboe Daawoed)

    De leider van de gelovigen, Aboe Hafsah cOmar bnoe al-Khattaab overlevert: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen: ,,Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt. Dus als iemand emigreert omwille van Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem), dan is dat een (ware) emigratie omwille van Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem). En als iemand emigreert omwille van een wereldse zaak of om een vrouw te trouwen, dan is zijn emigratie voor datgene waarvoor hij emigreert.” (al-Boechari en Moeslim)

    Aboe Roeqayyatah Tamiem ibnoe Aws ad-Daari overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Godsdienst is oprechtheid.” “Ten opzichte van wie?”, vroegen wij. Hij (vrede zij met hem) zei: “Ten opzichte van Allah, Zijn Boek, Zijn Boodschapper, de leiders van de moslims en hun moslimonderdanen.”

    Aboe Mohammed al-Hassan bin cAli ibn Abi Talib de kleinzoon en de oogappel van de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Ik heb van de Boodschapper van Allah het volgende onthouden; verlaat datgene waar je over twijfelt voor datgene waar je niet over twijfelt.” (Tirmidhi)


    Aboe Dharr Djoendoeb ibnoe Djoenaadah en Aboe cAbd ar-Rahman Moecaadh ibnoe Djabal overleveren dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad een slechte daad opvolgen zodat deze haar (de slechte daad) uitwist en ga met de mensen om op een goede wijze.” (at-Tirmidhi)

    Aboel-cAbbas cAbd Allah ibnoe cAbbas overlevert (moge Allah tevreden zijn met hen beiden): “Op een dag zat ik achterop bij de Profeet (vrede zij met hem) waarop hij tegen mij zei: ,,O jongeman, ik zal je een aantal woorden leren. Waak over (de voorschriften van) Allah en Hij zal over jou waken. Waak over (de voorschriften van) Allah en je zult Hem voor jou treffen. Als je vraagt, vraag dan aan Allah en als je hulp zoekt, zoek deze dan bij bij Allah. En weet dat als de (gehele) gemeenschap zich verzamelt om jou van enig voordeel te voorzien, zij daarin niet zullen slagen, behalve als Allah dit voor jou reeds heeft voorgeschreven. En als zij zich verzamelt om jou met iets te benadelen, zij zullen daarin niet slagen, behalve als Allah dit voor jou reeds heeft voorgeschreven. De pennen zijn reeds opgeheven en de Geschriften zijn reeds opgedroogd.”
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  3. #3
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Abi Maalik al-Haarith ibni cAasim al-Ashcarie overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Reinheid is de helft van de Imaan (het geloof). (Het zeggen van) Alhamdoelillah (Geprezen zij Allah) maakt de weegschaal vol, en (het zeggen van) Soebhaan Allah wal Hamdoelillah (Verheven zij Allah en Geprezen zij Allah) vullen de ruimte tussen de hemel en aarde. Het gebed is licht, liefdadigheid is een bewijs. Geduld is een lichtgloed en de Koran is een getuige vóór jou of tegen jou. Iedereen vertrekt (’s ochtends voor het verrichten van werkzaamheden), enkelen verkopen zichzelf, anderen bevrijden zichzelf en anderen richten zichzelf te gronde." (Moeslim)

    Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie (de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang als hij zijn broeder helpt. En wie een pad bewandelt zoekende naar kennis, Allah zal voor hem hiermee een pad naar het Paradijs vergemakkelijken. En er is geen groep mensen die zich in één van de huizen van Allah verzamelt om het Boek van Allah te reciteren en onderling te bestuderen, of Hij doet innerlijke rust op hen neerdalen, en genade zal hen bedekken en de Engelen zullen zich om hen scharen en Allah zal hen gedenken bij degenen die bij Hem zijn. En wie vertraagd wordt door zijn daden, zijn goede familienaam zal dit niet kunnen versnellen.”(Overgeleverd door Moeslim met deze bewoordingen)

    Ibn cAbbas (moge Allah tevreden zijn met zowel zoon als vader) overlevert dat de Boodschapper van Allah (moge Allah’s zegeningen en vrede met hem zijn) overlevert dat zijn Heer (Gezegend en Verheven zij Hij) zei: “Voorwaar, Allah heeft het goede en het slechte vastgesteld, en het daarna (voor ons) duidelijk gemaakt. Wie zich dan voorneemt om een goede daad te verrichten en deze vervolgens niet verricht, Allah -Gezegend en Verheven is Hij- telt dat als een volledig (verrichtte) goede daad voor hem. En als hij het zich voorneemt en het vervolgens ook verricht dan telt Allah voor hem het tien tot zevenhonderdvoudige (aan goede daden) of zelfs vele malen meer. Als hij zich voorneemt om een zonde te plegen en deze vervolgens niet pleegt, dan telt Allah dit als een volledige (verrichtte) goede daad, en als hij het (de zonde) zich voorneemt en ook uitvoert dan telt Allah het (slechts) als één zonde.” (al-Boechari en Moeslim)

    Anas overlevert: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zeggen: ,,Allah, de Verhevene, zegt: “O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.”

    (Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke overlevering is)

    Ibn cOmar overlevert: “In de tijd van de Profeet (vrede zij met hem) spraken wij (regelmatig) over wie de beste onder de mensen waren. Wij kwamen dan (altijd) uit op Aboe Bakr, daarna cOmar ibnoe al-Khattaab en daarna cOethmaan ibnoe cAffaan, Moge Allah tevreden met hen allen zijn.” (al-Boechari)

    Aboe Dardaa’ overlevert: “Ik zat bij de Profeet (vrede zij met hem) toen Aboe Bakr aan kwam lopen met de onderkant van zijn kleding in zijn handen en zijn knieën waren te zien. De Profeet (vrede zij met hem) zei (tegen de metgezellen die bij hem zaten): ,,Jullie vriend (Aboe Bakr) heeft ruzie gehad.” Hij (Aboe Bakr) groette vervolgens en zei: ,,O Boodschapper van Allah, ik had een geschil met Ibnoe al-Khattaab, waardoor ik hem boos heb gemaakt. Daarna had ik er spijt van en vroeg hem om mij te vergeven, maar hij weigerde dit te doen, toen ben ik (maar) naar jou gekomen. De Profeet (vrede zij met hem) zei driemaal tegen hem: ,,O Aboe Bakr, moge Allah jou vergeven.” Daarna kreeg cOmar er spijt van en ging naar het huis van Aboe Bakr en vroeg: ,,Is Aboe Bakr thuis?”, waarop er gezegd werd: ,,Nee!” Hij kwam vervolgens bij de Profeet (vrede zij met hem) aan. Zijn gezicht (van de Profeet, vrede zij met hem) werd rood van woede (toen hij cOmar zag), totdat Aboe Bakr medelijden kreeg (met cOmar) en door zijn knieën zakte en vervolgens tweemaal zei: ,,O Boodschapper van Allah, bij Allah! Ik heb hem het meeste onrecht aangedaan.” De Profeet (vrede zij met hem) zei toen: ,,Allah heeft mij naar jullie gezonden en jullie zeiden (toen): ,,Je liegt.”, terwijl Aboe Bakr zei: ,,Hij (Mohammad) spreekt de waarheid.” en hij stelde zichzelf en zijn gehele bezit in dienst van mij. Zullen jullie mijn vriend dan niet met rust laten (Hij zei dit twee maal)?” Hij (Aboe Bakr) werd daarna nooit meer lastig gevallen.” (al-Boechari)

    Djoebair ibnoe Moetciem overlevert: “Er kwam een vrouw bij de Profeet (vrede zij met hem), waarna hij haar opdroeg om (op een andere dag) terug te komen. Zij zei: “Wat als ik kom en ik jou niet tref? –alsof zij bedoeld; als je bent gestorven-” Hij antwoordde: “Als je mij niet (meer) treft, ga dan naar Aboe Bakr.” (al-Boechari)

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(In mijn droom) betrad ik het Paradijs waar ik een huis of een paleis zag. Hierop zei ik: ,,Van wie is dit?” Zij antwoorden: ,,Dit is van cOmar ibn al-Khattaab.” Ik wilde daarop naar binnen gaan, maar herinnerde mij toen jouw ghierah (eergevoel). cOmar ibn al-Khattaab begon toen te huilen en zei: ,,O Boodschapper van Allah, hoe kan mijn gevoel van eer door u aangetast worden?” (al-Boechari en Moeslim)

    De Boodschapper van Allah (vrede zei met hem) zei: “...Kalmeer jezelf, o Ibn al-Khattaab. Bij degene in Wiens Handen mijn ziel ligt, telkens als de shaitan jouw treft op zijn weg, dan neemt hij (uit angst voor jou) een andere weg.” (al-Boechari en Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  4. #4
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    "De gelijkenis van mij met het leven in deze wereld is die van een reiziger die 's middags een rustpauze neemt in de schaduw van een boom en deze dan weer verlaat." (Ahmad, At-Tirmidhi, Ibn Maadjah, Al-Hakim)

    "Wees in deze wereld als een vreemdeling of een reiziger." (Boechari)


    "Het Uur is dichterbij gekomen, terwijl de mensen hebberiger zijn geworden naar het leven van deze wereld en verder verwijderd zijn van Allah."
    (Al-Hakim)

    "De wereld is een gevangenis voor de gelovige en een paradijs voor de ongelovige." (Moeslim)

    "Twee hongerige wolven die bij een kudde schapen worden losgelaten, richten niet meer schade aan dan de zucht van een mens naar rijkdom en positie aanrichten aan zijn geloof." (At-Tirmidhi)

    "Voorwaar, onthouding (van weelde) is een onderdeel van het geloof. Voorwaar, onthouding (van weelde) is een onderdeel van het geloof." (Ad-Daarimi)

    Abu Mousa , heeft overgeleverd:
    De Profeet heeft gezegd:''De gelovige vormt samen met een andere gelovigen een soort bouwwerk, het ene deel steunt op het andere. Hij maakte een gebaar door zijn vingers in elkaar te schuiven. (overgeleverd door Boechaari en Moslim)

    Overgeleverd door Boesr bin Sa’id dat Zaid Khalid hem naar Djoehaim stuurde om te informeren wat hij had gehoord van Allahs profeet over een persoon die een andere persoon die bidt aan de voorzijde passeert. Aboe Juhaim antwoordde: “Allahs profeet heeft gezegd: ‘Als degene iemand die bidt aan de voorzijde passeert, de omvang van zijn zonde zou realiseren, zou hij liever verkiezen om veertig (dagen, maanden of jaren) te wachten, dan om hem aan de voorzijde te passeren.’ Aboe an-Nadr zei: ‘Ik weet niet meer precies of hij veertig dagen, maanden of jaren zei.’”
    (al-Boechaarie en Moeslim)

    “Sahl b. Sa’d al-Sa’idi vertelde:
    ‘Tussen de plaats van aanbidding waar de boodschapper van Allah zijn gebed tegenover een muur verrichtte was een ruimte waardoor een geit kon passeren.” (Moeslim)

    Toen Djibriel de profeet vroeg over de religie (de islaam), omschreef de profeet het woord ihsaan als volgt: De Profeet heeft gezegd
    “Het houdt in dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet en als je Hem niet ziet, besef dan dat Hij jou wel ziet.”
    (gedeelte van een hadieth van Sahih Muslim)

    De Profeet heeft gezegd
    “Een ieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken - degene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding - en hij strengelde zijn vingers ineen (bedoelde in het Paradijs).” (Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  5. #5
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Macha'Allah!!


    سبحانك اللهم وبحمدك اشهد ان لا إله الا انت استغفرك واتوب اليك



  6. #6
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    De Profeet heeft gezegd
    “Degene die ayaat-oel Koersie reciteert na het beëindigen van een verplicht gebed; hij is onder de Zorg van Allah tot het volgende gebed begint.”
    (zie at-Tabaraani’s verzameling ‘at-Targheeb wat-Tarheeb 2:435’. Al-Haafith
    al-Moenthiri zei: “At-Tabaraani heeft overgeleverd met een goede keten van vertellers.” Al-Haythami was dezelfde mening toegedaan. (Madjma Az-Zawaa’id, 10:109)

    De Profeet heeft gezegd
    Voor degene die dit reciteert na ieder verplicht gebed zal de dood het enige ding zijn (barriere) wat hem weerhoudt van het betreden van al-Djennah (het Paradijs).
    [Deze hadieth Sahih is overgeleverd door at-Tabaraani, Ibn as-Soennie, Ibn Hibbaan en anderen]

    De Profeet heeft gezegd
    “Ibrahiem verklaarde Mekka heilig; ik verklaar Medinah, dat gedeelte tussen de twee bergen als onschendbaar. Geen boom moet worden afgekapt en geen wild moet worden gemolesteerd. (Moeslim)

    Overgeleverd door Anas : De Profeet heeft gezegd
    ”Het niveau van beloning hangt af van het niveau van de beproeving, en als Allah de Almachtige van een groep mensen houdt beproefd Hij hen. En al wie het tevreden accepteert, het zal aan hem worden toegeschreven dat hij wordt beloond; en al wie teleurgesteld en ontevreden is zal het tegen hem geschreven krijgen en hij zal worden gestraft.” (Tirmidhi)

    De Profeet heeft gezegd
    "Iemand zal niet een complete gelovige zijn totdat hij meer van mij (Allahs boodschapper) houdt dan van zijn eigen kinderen, ouders en de gehele mensheid.” (al-Bukhari & Muslim)

    Overgeleverd door Aboe Hoerairah : De Profeet heeft gezegd
    Degene die de hadj verricht voor het Welbehagen van Allah en geen (sexuele) gemeenschap heeft met zijn vrouw en geen slechtheid noch zonde begaat, zal terugkeren (na de hadj, vrij van alle zonden) alsof hij opnieuw geboren is. (al-Boechaari)

    De Profeet heeft gezegd
    “Wanneer iemand van jullie zijn schoenen aantrekt, moet hij met de rechter beginnen en als hij ze uittrekt beginnen met de linker, zodat de rechtervoet de eerste is waarbij iets wordt aangetrokken en de laatste waarbij wordt uitgedaan.” (Al-Boechaarie en Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd
    Ik en degene die een wees steunen zullen zoals dit in Djennah(paradijs) zijn, en hij wees naar zijn wijs- en middelvinger. (Bukhari)

    De Profeet heeft gezegd
    “Allah verdeelde Zijn Rahma in honderd delen. Hij hield negenennegentig delen bij Hem en zond één gedeelte naar de aarde. En het is vanwege dit ene gedeelte dat Zijn schepping barmhartig is voor elkaar, zodat zelfs een merrie haar hoeven optilt voor haar veulen omdat ze het anders zou kunnen vertrappen.”(al-Boechaarie)

    Overgeleverd door Anas : De Profeet heeft gezegd
    “Degene die de volgende drie kwaliteiten bezit zal de zoetheid van het geloof smaken:
    1) Degene voor wie Allah en Zijn profeet dierbaarder zijn dan al het andere.
    2) Degenen die van iemand houdt alleen omwille van (de zaak van) Allah .
    3) Degene die het haat terug te keren naar al-koefr (ongeloof), net zoals hij het haat om in het Vuur gegooid te worden.”
    (al-Boechaarie)

    Aboe Hoerairah heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Zelfvoorziening betekent niet een overvloed aan rijkdommmen; het betekent zelfvoorziening van de geest. (Boekhaarie en Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd
    “Pas op, ieder van jullie is een herder en iedereen is verantwoordelijk met betrekking tot zijn schare. De chalifa is een herder over de mensen en zal ondervraagd worden over zijn onderdanen. Een man is een herder over de leden van zijn familie en zal over hen ondervraagd worden. Een vrouw is herder in het huis van haar man en zal erover ondervraagd worden. Een slaaf is herder over de eigendommen (bezittingen van zijn meester) en zal erover ondervraagd worden. En een man is herder over de eigendommen van zijn vader en zal erover ondervraagd worden. Ieder van jullie is een herder en ieder van jullie zal worden ondervraagd met betrekking tot zijn schare.”(Sahih Al-Boechaarie en Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  7. #7
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    De Profeet heeft gezegd
    “Hij die iets slechts te midden van jullie ziet, moet het veranderen met behulp van zijn hand; en als hij dit niet kan moet hij het met zijn tong doen, en als hij dat niet kan dan moet hij het met zijn hart (verafschuwen) en dat is de laagste imaan (geloof). (Sahih Moeslim)

    Er is voor niemand een reden om kibr te hebben. Wij zijn slechts
    schepselen van Allah . We behoren eerder nederig dan trots te zijn, ook ten opzichte van onze mede-moeslims. Vele ahadieth spreken over de afkeer van kibr.


    Overgeleverd door Aboe Hoeraira : De Profeet heeft gezegd
    Op een keer liep een man hoogmoedig te pronken met kleding die over de grond achter hem sleepte. Plotseling, liet Allah hem verzwelgen door de aarde en nu zal hij worstelend voortgaan en wegzakken tot de Dag des Oordeels. (al-Boechaarie)

    Abdullah ibn Ornar heeft gezegd: "Op een keer zag ik een man hoogmoedig lopen en ik zei: Dat is een broer van de sheitaan."
    We weten allemaal over het verhaal van de sheitaan, Iblies, die uit trots niet wilde buigen voor Adam . Hij negeerde het Gebod van Allah . Iblies achtte zichzelf beter en hoger dan Adam .


    In een andere hadieth over kibr heeft Abdullah ibn Mas'oed overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Degene die een greintje trots in zijn hart bezit, zal niet naar het Paradijs kunnen gaan.
    Eén van de metgezellen zei: '0 boodschapper van Allah! Sommige personen dragen mooie kleren en schoenen.'
    De profeet zei:Allah is Mooi en houdt van mooi. Trots betekent de waarheid verwerpen door eigendunk/trots en anderen als laag beschouwen.
    (Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  8. #8
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Overgeleverd door Aboe Hoeraira : De Profeet heeft gezegd
    Allah zal niet naar degene kijken op de Dag des Oordeels die zijn mantel uit trots laat slepen. (al-Boechaarie & Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd
    "Wie sterft wetende dat er niemand is om aanbeden te worden behalve Allah zal het Paradijs binnengaan." (Boekhaarie)

    Aboe Huraira heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    "De meest gelukkige die mijn bemiddeling zal verkrijgen op de Dag der Opstanding is hij die zegt Laa ilaaha illa-Allah, oprecht, uit het diepst van zijn hart." (Boekhaarie)

    Mu'adth bin Jabal heeft overgeleverd:
    De Profeet heeft gezegd
    "Er is niemand die getuigt dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is, naar waarheid uit zijn hart, dan dat Allah voor hem het vuur verbiedt." (Boekhaarie en Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd
    Hij die getuigt dat er geen God dan Allah, de Ene, zonder deelgenoten is, en dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is, en dat Isa een dienaar en een boodschapper van Allah is en dat hij(Isa) Zijn woord is dat aan Maryam gegeven is, en dat het paradijs en de hel waar zijn, wordt door Allah tot het paradijs toegelaten door de daden die hij heeft gedaan.
    (Boekhaarie en Moeslim)

    Aboe Dhar heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Allah, de Heer van Eer en Glorie, zegt:
    “ Wie een goede daad verricht, zal tien maal beloond worden, of Ik zal hem meer geven; en wie een slechte daad verricht zal overeenkomstig gestraft worden. of Ik zal hem vergeven. En wie Mij de breedte van een hand nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader Ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen; en wie mij lopend nadert, ren Ik tegemoet.
    En wie mij tegemoet komt met een aardoppervlak vol zonden, zonder Mij deelgenoten toe te kennen, zal Ik tegemoet komen met een gelijke mate van vergeving.”
    (Moeslim)

    Aboe Hoerairah heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Toen Allah de Schepping schiep, schreef Hij in een boek dat zich bij Hem op Zijn troon bevindt:
    ‘ Voorzeker, Mijn genade zal Mijn toorn overtreffen.’


    Djaabier ibn Abdullah heeft overgelevrd dat hij de Profeet drie dagen voordat hij stierf hoorde zeggen: De Profeet heeft gezegd
    Laat niemand van jullie sterven, behalve in een geestestoestand waarin hij op het beste hoopt van Allah, de Heer van Eer en Glorie. (Moeslim)

    Noe'maan ibn Bashier heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    De gelovigen zijn, in hun onderlinge liefde, vriendelijkheid en compassie, als het menselijk lichaam; wanneer een lichaamsgedeelte een klacht heeft, is de gehele rest er in betrokken door slapeloosheid en koorts.
    (Boekhaarie en Moeslim)

    Djarier ibn Abdullah heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Wie niet genadig is voor de mensen, wordt niet begenadigd door Allah. (Boekhaarie en Moeslim)

    Aboe Hoerairah heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    De moslim heeft vijf verplichtingen tegenover de moslim: het beantwoorden van de Salaam, het bezoeken van de zieke, het volgen van de begrafenis*, het aanvaarden van een uitnodiging en het zeggen “ yarhamoeka-l-laah ” (moge Allah jou barmhartig zijn) wanner hij niest. (Boekhaarie en Moeslim)
    * wanneer iemand van de moslims naar de begrafenis wordt gebracht

    Aboe Dhar heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Onderschat niet de minste van de goede daden, al is het maar
    het glimlachen naar je broeder wanneer je hem tegenkomt.

    (Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  9. #9
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Aisha heeft overgeleverd: De Profeet heeft gezegd
    Wie aan ons geloof iets toevoegt wat er niet thuishoort, behoort verworpen te worden. (Moeslim)

    Overgeleverd door Soehaib ibn Sinan :
    De Profeet heeft gezegd
    “Hoe wonderlijk is het geval van een gelovige! Er is goeds voor hem in alles en dit is alleen het geval bij de gelovige en bij niemand anders. Wanneer de gelovige iets aangenaams ontvangt, is hij Allah dankbaar en ontvangt een beloning. En wanneer hij tegenslag ervaart, verdraagt hij dit geduldig waardoor hij ook beloond wordt.”
    (Moeslim)

    Overgeleverd door Ibn Abbaas : De Profeet heeft gezegd
    Zeker, Wij hebben alles met qadar geschapen” was geschreven op de ‘Lawh al Mahfoedh’ voordat iets tot bestaan kwam.

    Overgeleverd door Aboe Horairah :
    De Profeet heeft gezegd

    Haast jullie in het verrichten van Goede Daden, want er zullen beproevingen zijn zoals een gedeelte van de donkere nacht. Men zal s'morgens moeslim zijn en s'vonds ongelovig worden. En hij zal s'avonds moeslim zijn en s'morgens ongelovig worden. Hij zal zijn geloof voor wereldse winst verkopen. (Moeslim)

    Overgeleverd door ibn Abbaas :
    De Profeet heeft gezegd

    Veel mensen verliezen op het gebied van twee gunsten:
    gezondheid en vrije tijd.(Boekhaarie)

    Overgeleverd door Aboe Horairah :
    De Profeet heeft gezegd

    De hel ligt verborgen achter de lusten en het paradijs ligt verborgen achter wat men (eigenlijk) niet wilt. (Boekhaarie)


    Overgeleverd door Ibn Mas'oed :
    De Profeet heeft gezegd

    Het paradijs is dichter bij jullie dan jullie schoenveters, en met de hel is hetzelfde het geval. (Boekhaarie)

    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen en hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar hij kijkt naar jullie harten. (Moeslim)



    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    Allah de Verhevene zegt:
    " Ik heb geen andere beloning dan het paradijs voor een gelovige dienaar van Mij die geduldig blijft wanneer Ik een van zijn geliefden, van de bewoners van de wereld, wegneem." (Boekharie)


    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.
    (Boekhaarie en Moeslim)


    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    Veel mensen wiens harten als de harten van vogels zijn zullen het paradijs binnengaan. (Moeslim)


    Overgeleverd door Omar :
    De Profeet heeft gezegd

    Wanneer jullie je volledige vertrouwen in Allah zouden stellen, zou Hij in jullie onderhoud voorzien, zoals Hij in het onderhoud van de vogels voorziet: zij vliegen s'morgens hongerig uit en keren s'avonds voldaan terug.(Tirmidhie)


    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    Bij Allah, ik zoek vergeving bij Allah, en ik wend mij meer dan
    zeventig maal (om vergeving vragend) per dag tot Hem .
    (Boekhaarie)

    Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd

    Degene die berouw toont voordat de zon in het westen* opkomt: Allah zal zijn berouw aanvaarden. (Moeslim)
    *een van de grote tekenen van de Dag des Oordeels

    Overgeleverd door Abdoellah ibn 'Oemar al-Kahattaab :
    De Profeet heeft gezegd

    Allah, de heer van Eer en Glorie, zal het berouw van een dienaar van Hem accepteren totdat zijn doodsgerochel begint.(Tirmidhie)


    Toon dus berouw voordat jouw doodsgerochel begint...


    Aboe Hoeraira vermeldde:
    De Profeet heeft gezegd

    Een niet maagdelijke vrouw mag niet getrouwd worden zonder haar bevel en een maagd mag niet getrouwd worden zonder haar toestemming, en voldoende toestemming voor haar is haar zwijgen (vanwege haar natuurlijke verlegenheid).(al-Boechaarie, Moeslim en anderen)

    Overgeleverd door Aboe Hoeraira : De Profeet heeft gezegd
    Herinner dikwijls het einde van de genoegens: de dood. (at- Tirmidhie; Hasan hadieth)

    De Profeet heeft gezegd

    "De beste van de mensen is mijn generatie, dan die daarna komen, dan die daarna komen. Dan zullen er mensen komen die zich niet druk maken of hun getuigenis voor hun eed komt of andersom (ze nemen deze zaken niet serieus)." (al-Boechaarie, Moeslim en al-Tirmidhi)

    De Profeet heeft gezegd

    "De beste toespraak is uitgedrukt in Allahs Boek, en de beste leiding is de leiding van Mohammed. Het slechtste van de zaken zijn die zaken die nieuw toegevoegd zijn (bida’) en iedere bida' is een afdwaling. "
    (Moeslim en Nasa'i)

    De Profeet heeft gezegd

    "Tijdens jullie slaap legt shaitaan drie knopen achter in jullie nekken. Dan ademt hij dit erin: 'De nacht is lang, dus blijf fijn slapen. ' Als je opstaat en Allah (swt ) prijst, dan raakt een van die knopen los. En als hij woed oe [kleine wassing voor het gebed, vert.} neemt, dan raakt de tweede knoop los. En als hij het gebed doet, dan zijn alle knopen los. Hierna zal hij zich actief en gelukkig voelen 's morgens. Zo niet, dan staat hij lusteloos op en ontevreden. "

    In Sahieh-al Boechaarie is ook verzameld:

    De Profeet heeft gezegd

    Als een van jullie wakker wordt en opstaat, laat hem woed oe nemen.
    Hij hoort zijn neus drie keer te spoelen, want shaitaan verblijft boven in de neus van de mens, terwijl hij slaapt.

    AI-Boechaarie verzamelde ook het volgende, dat er aan de profeet gevraagd werd over de mens die de hele nacht slaapt, totdat de ochtend is aangebroken, na de tijd van het fadjr-gebed. Hij antwoordde:

    De Profeet heeft gezegd

    "Shaitaan heeft in de oren van zo 'n persoon geplast. "


    De Profeet heeft gezegd
    Overgeleverd door Aboe Hoeraira dat de profeet zei:
    Het vuur wat de kinderen van Adam (de mensen) gebruiken (hier op aarde) is één deel van zeventig delen van het vuur van de Hel. Zij zeiden: Wallahie, dit is genoeg (de hitte van het vuur van de aarde) 0 profeet.
    Hij zei: Maar het is 69 keer intenser. (Sahih at-Tirrnidhie)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  10. #10
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    De Profeet heeft gezegd
    Overgeleverd door an-Noe 'man : Ik hoorde de profeet zeggen: De minst gestrafte persoon in het Hellevuur zal een man zijn onder wiens voetholtes smeulende gloeiende kooltjes zullen worden geplaatst zodat zijn hersenen hierdoor zullen koken. (Al-Boechaarie)


    De Profeet heeft gezegd
    Overgeleverd door Samoerah bin Djoendoeb dat de profeet zei: Sommige personen die naar de Hel zijn gestuurd zullen tot hun enkels in het vuur gevangen zijn, sommigen tot hun knieën, sommigen tot hun middel en sommigen tot hun keel (in overeenstemming met hun daden en zonden. (Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd
    Overgeleverd door Adie bin Haatim dat de profeet zei:
    Bescherm jezelf tegen het vuur. Vervolgens draaide hij zijn gezicht opzij (alsof hij er naar keek) en zei weer: Bescherm jezelf tegen het vuur. En draaide zijn gezicht opzij (alsof hij ernaar keek) en hij zei voor de derde keer totdat we dachten dat hij er naar keek: Bescherm jezelf tegen het vuur zelfs met een halve dadel en wie zelfs dit niet heeft door (het zeggen) van een goed vriendelijk woord. (al-Boechaarie)

    De Sahihain hebben overgeleverd dat het vuur tot zijn Rabb klaagde: " 0 Rabb. Iets van mij eet iets van mijzelf. " Daarom stond Allah het toe om het in twee adempauzes te verdelen; één in de winter en één in de zomer. Daarom kun je de ergste (van zijn) kou voelen in de winter en (van zijn) hitte in de zomer.

    Vandaar dat in een andere hadieth, ook overgeleverd door Sahihain wordt vermeld: " Wanneer de dagen erg warrn/heet worden laat het dan afkoelen door middel van je gebeden, want zijn hevigheid vindt zijn oorsprong in het Hellevuur."
    (Ibn Kathier)

    Uit: Tafsir Ishraq Al-Ma'ni door Syed Iqbal Zaheer
    www.eltawheed.nl

    Moeslim heeft overgeleverd in zijn sahieh, van de hadieth van Aboe Hoerairah dat de profeet zei:
    De Profeet heeft gezegd

    lslaam begon als iets vreemds en het zal eindigen zo vreemd als het begon. Dus toebaa [1] voor de vreemdelingen.


    De Profeet heeft gezegd

    Deze oemmah zal zich opsplitsen in 73 sektes, allemaal zullen zij het vuur van de Hel betreden, behalve een.' Zij vroegen: 'En wie zal die sekte zijn?' Hij zei: 'Degenen die zich vastklampen aan dat waar ik en mijn metgezellen vandaag mee bezig zijn.


    Er is nog een overlevering, op het gezag van Anas Ibn Malik waarin de profeet zegt: De Profeet heeft gezegd

    'Een ieder van hen zal in het Hellevuur belanden, behalve een en dat is de Jamaa'ah.


    De Profeet heeft gezegd
    “Houdt vast aan mijn Soennah en de Soennah van de rechtgeleide opvolgers na mij; bijt je er in vast met je kiezen en pas op voor de nieuw toegevoegde zaken.” (Sahih, Overgeleverd door Aboe Dawoed en at-Tirmidhi)

    De Profeet heeft gezegd
    "Er is geen afhakken -van de hand- van een dief, tenzij hetgeen is gestolen een kwart dinar waard is of meer. " ( Moeslim)

    En overgeleverd door Aboe Hoeraira :
    De Profeet heeft gezegd
    Als iemand uit liefdadigheid geeft gelijk aan een dadelvrucht van eerlijk verdiend geld - en Allah accepteert alleen eerlijk verdiend geld - Allah neemt het in Zijn rechter (hand) en vermeerdert de beloning voor die persoon (die het heeft gegeven) zoals een ieder van jullie zijn veulen grootbrengt, zoveel dat het de grootte van een berg krijgt. (al-Boekhaarie, Moeslim en at- Tirmidhi)


    De Profeet heeft gezegd
    Handelingen worden alleen door hun intentie bepaald en ieder mens zal alleen datgene krijgen wat met zijn bedoeling samenhangt..
    (gedeelte van een hadieth uit sahih al-boekhaari en Moeslim)

    De Profeet heeft gezegd

    0 zoon van Adam, geef, en Ik zal aan jou geven. De rechter hand van Allah is vol en overvloedig en niets zal hiervan worden afgenomen door het extra uitgeven tijdens de dag en de nacht.(Sahih Moeslim)
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  11. #11
    In Your Dreams..

    Reacties
    2.958
    19-04-2004

    salam o3alaikom,

    maschallah omar17 dank je wel dat je het hebt geplaatst.
    ghair inschallah.

    wa3alaikom salam
    Wat ik heb, wil ik niet verliezen,
    diegenen die ik liefheb, wil ik niet verlaten,
    maar die ik ken, wil ik niet meer zien,
    waar ik leef, wil ik niet sterven,
    maar waar ik zal sterven, daar wil ik niet heen,
    Ik wil blijven waar ik nooit geweest ben.

  12. #12
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    in de tijd van de profeet (vrede zij met hem) werd die vraag ook gesteld

    #Um 'Umarah al-Ansariyyah zei dat ze naar de profeet (vrede zij met hem)
    ging en ze zei tegen hem; "ik heb het gevoel dat alles voor mannen is,
    vrouwen worden nauwelijks genoemd dat ze iets krijgen. toen werd de vers
    geopenbaard: --Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en
    vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen,
    de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn,
    de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die
    vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de
    vrouwen die Allah vaak gedenken - voor zulken heeft Allah vergiffenis en een
    GROTE BELONING bereid. 33. De Confreranten (Al-Ahzaab)
    de Hadith is overgeleverd door at-Tirmizi onder No. 3211, en is in Sahih
    at-Tirmizi onder No. 2565.#

    Allah heeft voor het Paradijs vrouwen geschapen die ontzettend mooi zijn en
    een perfect karakter hebben. Maar de aardse vrouwen die in het Paradijs
    zullen komen zullen hoger in rang zijn:

    #Oem Salama vertelde:" Ik vroeg aan de Boodschapper van Allah (vrede zij met
    hem):" Wie zullen er hoger in rang zijn, de vrouwen die het Paradijs zullen
    binnengaan of de Ho'roel ayn vrouwen die voor het Paradijs zijn geschapen?
    Hij zei: " Zoals de bovenkleding beter is dan ondergoed, zo zijn aardse
    vrouwen hoger in rang dan de Ho'roel ayn. Ik vroeg;" Hoe kan dan, O
    Boodschapper van Allah?" Hij zei:" Door hun gebeden, vasten en andere vormen
    van aanbidding tot Allah." Allah zal hun gezichten verlichten met Zijn
    "noer" en Hij zal hen kleden met zijde. Hun kleur in het Paradijs zal wit
    zijn. Hun kleding zal groen zijn en hun sieraden zullen geel zijn. Hun
    halskettingen zullen van parels zijn en hun kam zal van houd zijn. "
    (Ibn Kathier 4/251)#

    hadith bukhari
    Volume 4, Boek 54, Nummer 467:

    overgeleverd door Abu Huraira:

    De boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei, "Allah zei, 'ik heb voor
    mijn godvruchtige dienaren dingen voorbereid, welke niemand ooit heeft
    gezien met het oog, of ooit hebben gehoord met het oor, geen enkele mens kan
    het zich voorstellen. "als je wenst, kan je een vers reciteren van de
    heilige Koran:-- "17. Maar niemand weet welke verkwikking der ogen voor hen
    verborgen is gehouden als beloning voor wat zij hebben gedaan. "(32.17)
    (As-Sadjdah)#



    We weten allemaal dat het huwelijk één van de grootste geneugten des levens
    is. En daarom bestaat er geen twijfel over dat Allah de vrouw in het
    Paradijs zal huwen met iemand waar ze meer dan tevreden mee zal zijn en van
    wie zij houdt. #De Profeet (vrede zij met hem) zei: "*niemand in het
    Paradijs is vrijgezel."

    (hadith Muslim)#
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  13. #13
    **** Driouch ****

    Reacties
    2.597
    10-05-2004

    Overgeleverd door Aboe Horairah :
    De Profeet heeft gezegd

    Haast jullie in het verrichten van Goede Daden, want er zullen beproevingen zijn zoals een gedeelte van de donkere nacht. Men zal s'morgens moeslim zijn en s'vonds ongelovig worden. En hij zal s'avonds moeslim zijn en s'morgens ongelovig worden. Hij zal zijn geloof voor wereldse winst verkopen. (Moeslim)

    Deze is echt mooi....

  14. #14
    **** Driouch ****

    Reacties
    2.597
    10-05-2004

    Aboe Dharr Djoendoeb ibnoe Djoenaadah en Aboe cAbd ar-Rahman Moecaadh ibnoe Djabal overleveren dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad een slechte daad opvolgen zodat deze haar (de slechte daad) uitwist en ga met de mensen om op een goede wijze.” (at-Tirmidhi)


  15. #15
    Good guy,bad city..

    Reacties
    2.519
    04-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Er Is Overgeleverd Door Boechari En Muslim,

    Een Man Vroeg De Profeet(vzmh) Wie moet Ik Het Beste Behandelen?...
    De Profeet(vzmh)Antwoordde: "Je moeder"
    En Vervolgens Zei De Man?...
    Je Moeder zo Gaf De Profeet(vzmh) Ten Antwoord.
    En Daarna?. Hernam De Man?..
    Je Moeder! antwoordde De Profeet(vzmh)
    En Dan?.. Zo Vervolgde De Man?..
    En Dan Pas Je Vader Zei De boodschapper(VZMH)Van Allah Tenslotte.

    Ik Vroeg De Profeet(vzmh), Zei Abdollah Ibn Massoud Wat De Meest Verdienstelijke Handeling In De Ogen Van AllahIs?..
    Dat Is Het goede Gedrag Tegeover De Ouders Zei Hij(vzmh)
    En Vervolgens Vroeg Abdollah?..
    De Heilige Oorlog, Zo antwoorde De Profeet(vzmh)
    Op Dat moment Kwam Een Man Hem Om Permissie Vragen Om Deel Te Nemen Aan DE Heilige Oorlog.
    Levevn Je Ouders nog Vroeg De Profeet(vzmh) Aan De Man
    Ja Zei De Man,
    Reserveer Die Inspanning Die Je Wilt Geven Aan DE Heilige Oorlog Maar voor Je Ouders Vervolgde De Profeet.

    "Eenvoud is het kenmerk van het ware"