1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    393
    25-02-2002

    Angry 'Kortere zomervakantie beter voor allochtone leerlingen'

    HILVERSUM - Een betere spreiding van schoolvakanties kan voorkomen dat leerlingen van buitenlandse afkomst elk jaar in de grote zomervakantie weer een taalachterstand oplopen. Dat heeft inspecteur-generaal K. Kervezee van de Onderwijsinspectie zondag gezegd in het televisieprogramma Buitenhof.

    Scholen zien vaak bij hun leerlingen van buitenlandse afkomst de taalvaardigheid teruglopen na een vakantie van 6 tot 8 weken. Dit komt doordat de kinderen in die periode nauwelijks Nederlands spreken. Het zou om die reden dan ook goed zijn om de zomervakantie wat korter te maken, aldus Kervezee.

    De kerstvakantie zou dan bijvoorbeeld wat langer kunnen, omdat dan veel leerlingen klagen dat ze moe zijn.

    bron:nu.nl

  2. #2
    "The Incredible Member"

    Reacties
    59
    10-04-2003

    tezzz , moeten ze proberen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    297
    13-04-2003

    Typisch HOLLANDERS om WEER EENS de schuld te schuiven op iemand anders. Het komt niet in het koppie op van KERVEZEE dat de schuld weleens bij het ministerie van onderwijs zou kunnen liggen.


    AMAZOULLOU

    DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
    AMAZOULLOU LEERT ZIJN VOLK VECHTEN

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    tjee erg


    ik hoef me geen zorgen te maken :boogie:
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Onzinnig, die Kervezee.
    Als die ouders willen dat die kinderen iets worden in onze maatschappij dan spreken ze in hun vakantie ook maar af en toen Nederlands.
    En zo niet?.. dan zullen ze het wel niet belangrijk vinden he?
    Waarom zouden wij dan alllemaal korter op vakantie gaan?
    Investeren in de jeugd is niet alleen een zaak van de overheid maar OOk van de ouders zelf.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Dan mogen ze me wel vertellen wie die kinderen zijn, want als ik in Marokko op vakantie ben praat bijna niemand Arabisch, maar hoor je bijna alleen maar Nederlands, Frans, Duits en meer van die bla. Onze kinderen beheersen de moedertaal ook niet goed, daar ligt het probleem. Ze hebben geen basis en daarom beheersen ze beide talen niet voldoende...

    Daar verandert een vakantie van 3 weken niks aan...

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Origineel gepost door chica*******a
    Dan mogen ze me wel vertellen wie die kinderen zijn, want als ik in Marokko op vakantie ben praat bijna niemand Arabisch, maar hoor je bijna alleen maar Nederlands, Frans, Duits en meer van die bla. Onze kinderen beheersen de moedertaal ook niet goed, daar ligt het probleem. Ze hebben geen basis en daarom beheersen ze beide talen niet voldoende...

    Daar verandert een vakantie van 3 weken niks aan...
    'JUIST' Jij bent tenminste opjectief !

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Origineel gepost door hhtWillem
    'JUIST' Jij bent tenminste opjectief !
    "objectief " bedoel ik...sorry;-)

  9. #9
    Allah u a3lam

    Reacties
    79
    06-05-2002

    BullShit

    Droom niet van Vrede
    "n vredeig leven
    op deze aarde"
    zal je niet beleven!

  10. #10
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    Re: 'Kortere zomervakantie beter voor allochtone leerlingen'

    Origineel gepost door miss_couscous
    HILVERSUM - Een betere spreiding van schoolvakanties kan voorkomen dat leerlingen van buitenlandse afkomst elk jaar in de grote zomervakantie weer een taalachterstand oplopen. Dat heeft inspecteur-generaal K. Kervezee van de Onderwijsinspectie zondag gezegd in het televisieprogramma Buitenhof.

    Scholen zien vaak bij hun leerlingen van buitenlandse afkomst de taalvaardigheid teruglopen na een vakantie van 6 tot 8 weken. Dit komt doordat de kinderen in die periode nauwelijks Nederlands spreken. Het zou om die reden dan ook goed zijn om de zomervakantie wat korter te maken, aldus Kervezee.

    De kerstvakantie zou dan bijvoorbeeld wat langer kunnen, omdat dan veel leerlingen klagen dat ze moe zijn.

    bron:nu.nl
    dit vind ik dus echt bull, binnen de kortste keren mogen we thuis zeker ook onze eigen taal niet meer spreken
    ........

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    72
    03-04-2003

    dat zou wel het beste zijn voor de integratie.

    maar dat is wel zon walgelijke fascistische maatregel, dat die er hopelijk nooit komt!