1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Question De positie van de Marokkaanse vrouw

    Citaat Geplaatst door Asseela
    Dag mensen,

    De titel van deze forum luidt: "de positie van de Mrokkaanse vrouw" en nou is mijn vraag aan de geinteresseerden: welke positie heeft de Marrokkaanse vrouw zich op de maatschappelijke vlak in Nederland verworven? en dan heb ik het hier zowel over vrouwen van zowel de eerste, de tweede als de derde generatie.


    Graag jullie mening hierover
    wasalaam allen
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    353
    27-04-2002

    Re: Welek positie

    Origineel gepost door Dombo
    De marokaanse vrouw heeft geen positie verworen in de Nederlandse maatschappij. Ook in Marokko hebben ze die niet..

    De marokaanse vrouw is geen individu.. maar een bezit van de man.
    Hierdoor kan ze geen positie verworven.

    Een vrouw die in een veilingmarkt opgekochten worden door de als aectgenotef kunnen weinig inbreng hebben.
    De marokaanse vrouw heeft geen recht op vormen en hebben van meningsvrijheid, geen keuzerecht, geen bewegingsvrijheid.. de hele thuis zitten en wachten tot de man terug is..

    De vrouw wordt beschouwt als satan of vergelijkt men met de satan..
    Een Vrouw die in ogen van de Marokaanse man KAHBE is kan moeilijk een plaats verworven..

    De vrouwen en meiden worden klein af aan ingedoctrineert en komen onder hegemonie van de man.
    Later gaan ze leer die door de man is ingespijkert ook nog verdedigen..

    de onderdrukking die ze zelf ondergaan wordt door ze zelf ook verdedigt .
    De leer die door mannen zijn ingedoctrineert wordt door ze zelf gezien als rechtwaardiging.. of benoemt als cultuur of traditie..

    De marokaanse vrouw moet zicht hele leven verbergen achter meters lange stof..
    Dit bovengenoemde verhaal wordt dan heel mooi omgelijst met soennah of hadith, maar geen van beiden zijn het woord van allah of openbaringen van de Koran..
    De rechten die de Koran aan de vrouw met zicht heeft gebracht wordt door de dominante gedrag en interpretatie van de man ontnomen..

    Er zijn absoluut geen 1 marokaanse vrouwelijke die interpretatie of geen onderzoek of geen gepubliceerde boeken heeft.
    Dit komt omdat de geestelijkestand dit onmogelijk maakt, want zegt men vrouw is Kahbe of satan..

    De Marokaanse vrouw heeft absoluut geen kennis van de sexualiteit. de vrouw wordt naar achtergrond in gedrukt , ze mogen zelfs niet mannen aan spreken.. hoe kan zo iemand dan zijn positie verworven

    Een vrouw die handicapt is gemaakt door de dominante gedrag van de man kan geen positie verworven.
    Een vrouw die alleen maar de egocentre van de mannen bevredigt kan geen plaats verworven.
    Een vrouw die niet buitenhuis kan werken kan geen plaast verworven..
    Een vrouw die Kahbe wordt beschouwt kan geen plaats verworven..

    Telkens las men de marokanen bekritiseert hoor je; Je bent een racist of Je bent tegen de Islam..

    We kunnen een discussie aangaan als de morakanen zelf niet een ander benadelen..
    Inplaats een ander ergens van te beschuldigen moet men goed onderbouwde tegen argumenten geven..
    Dag Dombo,
    Je doet je naam echt eer aan.Ga toch eerst eens Nederlandse les volgen om toch een plaats in deze maatschappij te werven(enorm veel spelfouten,dan moet je geen domme uitspraken doen) want het zijn de Marokkaanse vrouwen die het in Nederland beter presteren en een hogere plaats op de maatschappelijke ladder hebben verworven. Wie ben jij om te zeggen dat wij, Marokkaanse vrouwen, ons onderschikt voelen aan jullie, onderdanig zijn, er zijn vrouwen die een bepaalde leefwijze nastreven, maar dat maakt hen niet minderwaardig, daar hebben zij bewust voor gekozen en dat moet je respecteren. Je bent overigens verkeerd geïnformeerd, er zijn wel degelijk Marokkaanse schrijfsters.O ja, ik zelf heb een hele goede baan, wat ik verdien en wat ik bezit daar kun jij alleen van dromen, want met jouw mentaliteit zul je het niet ver schoppen.



    RESPECTEER EERST JEZELF, WIL JE EEN ANDER KUNNEN RESPECTEREN.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    143
    04-03-2002

    Re: Welek positie

    [QUOTE]Origineel gepost door Dombo
    [B]De marokaanse vrouw heeft geen positie verworen in de Nederlandse maatschappij. Ook in Marokko hebben ze die niet..

    De marokaanse vrouw is geen individu.. maar een bezit van de man.
    Hierdoor kan ze geen positie verworven.

    Een vrouw die in een veilingmarkt opgekochten worden door de als aectgenotef kunnen weinig inbreng hebben.
    De marokaanse vrouw heeft geen recht op vormen en hebben van meningsvrijheid, geen keuzerecht, geen bewegingsvrijheid.. de hele thuis zitten en wachten tot de man terug is..

    De vrouw wordt beschouwt als satan of vergelijkt men met de satan..
    Een Vrouw die in ogen van de Marokaanse man KAHBE is kan moeilijk een plaats verworven..

    De vrouwen en meiden worden klein af aan ingedoctrineert en komen onder hegemonie van de man.
    Later gaan ze leer die door de man is ingespijkert ook nog verdedigen..

    de onderdrukking die ze zelf ondergaan wordt door ze zelf ook verdedigt .
    De leer die door mannen zijn ingedoctrineert wordt door ze zelf gezien als rechtwaardiging.. of benoemt als cultuur of traditie..

    De marokaanse vrouw moet zicht hele leven verbergen achter meters lange stof..
    Dit bovengenoemde verhaal wordt dan heel mooi omgelijst met soennah of hadith, maar geen van beiden zijn het woord van allah of openbaringen van de Koran..
    De rechten die de Koran aan de vrouw met zicht heeft gebracht wordt door de dominante gedrag en interpretatie van de man ontnomen..



    ik kan je maar een ding zeggen: en dat is dat je een achterlijke idioot bent.........
    hoi, hier ben ik weer....ja sorry..ik moest weer even kijken.....

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Re: Re: Welek positie

    Origineel gepost door Mexicaanse


    hersenloze hollandertje ga buiten spelen
    Hij heeft in iedergeval meer dan jou merk ik.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    353
    27-04-2002

    Dombo, (sukkel)
    Als je een Nederlander bent, zou je je moeten schamen over de manier hoe jij een bericht wegzet. Ooit wel eens gehoord van SPELLING en GRAMMATICA. Zeker ook geen geschiedenis gehad, anders zou je ook moeten weten dat de Arabieren al een beschaving hadden, toen Nederland nog in berevel rondliep. Wanneer we het gaan hebben over wetenschap, dan zijn wij de eerste grondleggers. Wij wisten als eerste dat de Aarde rond was, hier dachten ze dat ze er van af vielen, Alchemie is ook een uitvinding die we op deze wereld hebben gezet, Algebra is een Arabische uitvinding en zonder algebra, geen computer dus ook geen internet (sucker).Ooit geweten dat alcohol een Arabische uitvinding is, maar was alleen bestemd als medisch doeleind. De koran is een erkend wetenschappelijk boek wat je van de bijbel niet kunt zeggen. Wanneer we het gaan hebben over cultuur, daar heb je ook geen kaas van gegeten. Wij zijn de bakermat van jullie huidige beschaving en of je het wilt of niet ooit zullen wij weer de scepter in deze wereld zwaaien ( met de hulp van Allah) inshalla

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.660
    22-02-2002

    dombo volgens mij leefde gij in de oertijd??? waarom kom je hier discusseren met negatieve opvattingen??? heb je niks beters te doen? als je zin hebt om ons af te kraken doe je dat maar lekker in je dagboekje of waar dan anders.. kom ons niet lastigvallen met je onwetendheid...get a education get a job!!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.660
    22-02-2002

    Origineel gepost door Shyka
    Dombo oh Dombo, je doet je naam weer eer aan. Wat doe jij in godsnaam op deze site. Ik lees je verhaal en ik denk wat kunnen mensen toch achtelijk zijn. Je kan een geloof niet beoordelen op de wijze waarop mensen het uitvoeren. Kijk en lees de Quran en er is geen een woord dat slecht is wat je ook beweerd. Je kan zeiken op de allochtonen, je kan zeiken op de moslims, je kan doen alsof je een heel verhaal heb verteld gebaseerd op feiten. Het enige wat ik doe is je uitlachen, volop met een trotse blik. Ik dank Allah dat hij mijn ogen open heeft gemaakt, dat mijn oren weer kunnen horen en mijn hart weer liefde voelt. Ik dank hem elke dag dat hij mij de feiten van de waarheid heeft laten zien. Ik vraag om hulp voor de ontwetende, en dank hem voor mijn rust in mijn hart. Ik zal je wat vertellen dombo, je kan verkondigen wat je wilt maar elke dag omhelzen duizende mensen de liefde voor de Islam. Je kan proberen de Islam te onderdrukken en de moslims te kleineren. Je kan proberen met disrespect de gesluierde moslimvrouwen te beledigen maar de enige die uiteindelijk gestraft wordt ben jij. Je kan alles van ons proberen af te nemen maar onze harten kan je niet veranderen, ik spreek hierbij niet over allochtonen want dombo ook Nederlanders zijn moslims. De Islam is er voor iedereen, we dwingen niemand om moslim te worden maar omhelzen degene die het wel doen. Ik maak me niet druk om je spelling of je woorden. Verdiep je maar meer in de Islam om ons zwart te maken, lees de waarheid en vrees voor ons. Wij zullen niemand vrezen behalve Allah.
    Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting. Je kan verkondigen wat je wilt maar in je hart weet je dat je fout zit. Daarom vrees jij voor de ISLAM, maar je bent te stom, doof en blind om dit in te zien.
    Voor mij ben je ONE BIG JOKE....die z'n tijd zit te verdoen om mensen duidelijk te maken dat ze fout zitten. Ik heb gekozen voor de Islam om de feiten, de waarheden en de liefde en respect voor de vrouw iets wat tegenwoordig ver te zoeken is. Ik dank je dat je zoveel geeft om ons lot maar ik moet je teleurstellen ik heb mijn waarheid al gevonden.

    In iedergeval, ik ga weer lekker verder studeren moet ook gebeuren he enne ja, ga jij je maar lekker opwinden om wat ik hier heb geschreven. Voor de rest op deze site.....I ain't got nuthing but love for ya'll...brotha's and sista's zien jullie dat kennis over je geloof een belangrijk iets is. Hoe meer je weet, hoe trotser en sterker je wordt.

    Respect is een mooi woord, maar het is mooier als het tot toepassing wordt gebracht. Laten wij het goede voorbeeld zijn van de echte moslims...als toekomstig lerares wil ik daarbij zeggen vergeet de jeugd niet. Dit is de toekomst maar wij zijn hun voorbeelden...

    Asalaamoe Aleikoem.....(Peace B with u)
    Shyka meid ik ben echt trots op je!!! jazakallahoegajran...niemand had het beter kunnen vertellen dan jij :duim: respect!!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechleikum yall ighoun moslimin,

    Ten eerst aub negeer die dombo gewoon mensen waarom verlagen jullie je jezelf naar zijn/haar nivo myn opinion is negeren die hap.

    Ten tweede la mode zo moet je het niet zien ik schaam me soms nog steeds als ik zie wat sommigen van onze broers (tjes) elke dag doen ik schaam me de erg diep voor, want wij mgharba zijn een vredelievend volk en geen dieven of pooiers of dealers etc etc achibadelah kijk naar onze ouders wat zij allemaal hebben achtergelaten om voor ons te zorgen en wat krijgen ze d r voor terug pooiers en dieven.

    En dan hebben we het nog niet over sommige van onze dames van ons afkomst.

    Dus naar mijn idee moeten we elkaar helpen om samen iets te bereiken en niet doen alsof de mannen jaloers zijn op de dames of iets degelijks
    de mannen zijn heus wel trots op ons en dan spreek ik uit ervaring we moeten elkaar helpen zodat de nederlanders die ons allemaal over 1 kam scheren niets meer te zeggen hebben en zich dan ook echt met serieuze problemen gaan bezighouden in plaats van die te bedekken door ons over 1 kam te scheren en ons de schuld geven van alles en nog wat.

    "YA REBI NEGHENE CHEBAB MOSLIMIN"

    En dit is niet bedoeld om je af te katten of iets degelijks,

    Macha salaama,

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum,

    Dank je ,

    Even voor de duidelijkheid ik ben een berberse meisje om precies te zijn een beni bouyachie uit monte arouit ben 17 jaar en woon in utrecht.

    Macha salaama,

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.001
    22-11-2007

    Wie van jullie was er in die tijd actief ??

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.096
    18-01-2008

    En ze leefden lang en gelukkig ...