1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Pim vergelijken met....

    Ik hoor op tv en zie op veel sites dat er een vergelijking wordt getrokken tussen Pim Fortuyn en Martin Luther king en John F. Kennedy.
    Dit vind ik echt respectloos. Beide grote namen uit de geschiedenis hadden een positieve boodschap. Niet gericht op het
    onderdrukken van zwakkere groeperingen, maar juist het helpen. Niet gericht op strijd, maar juist op vrede.

    Ik vind de dood van Pim Fortuyn zinloos. Belachelijk en walgelijk. Niemand heeft het recht een ander te doden. En al zeker niet
    slechts omdat men van mening verschilt.

    Maar vergeet niet wat de boodschap was van Fortuyn. En het feit dat neo-nazistisch Nederland gisteren op het binnehof stond
    te demonstreren zegt toch wel wat over de man zijn ideeen???

    Nogmaals, de moord keur ik met alles wat mij mens maakt af. Maar de vergelijking gaat mij ook te ver!!

  2. #2
    Allah u a3lam

    Reacties
    79
    06-05-2002

    die pim gaat nu als n gerespecteerd man de geschiedenisboeken in.
    een man van keiharde woorden. een politicus die nederland wakker schudde.
    ach ja, had ie toch nog n taak in zn leven

    Droom niet van Vrede
    "n vredeig leven
    op deze aarde"
    zal je niet beleven!

  3. #3
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Zijn dood is inderdaad wel relevant. Zijn leven veel minder. En daarmee bedoel ik de daden die hij heeft gedaan. Niet zijn leven op zich. Want ALLE leven verdient respect!

  4. #4
    Allah u a3lam

    Reacties
    79
    06-05-2002

    ach ja
    die man had alleen maar praatjes.
    en die vullen geen gaatjes.

    we hebben jammergenoeg niks gezien van zn daden die hij zo mooi beschreef en die hij graag wilde uitvoeren....

    Droom niet van Vrede
    "n vredeig leven
    op deze aarde"
    zal je niet beleven!

  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Re: Pim vergelijken met....

    Origineel gepost door Saar


    En wie zijn dan in deze maatschappij volgens jou de "zwakkere groeperingen" ?
    Pim Fortuyn richtte zich op VREDE, en daar wilde hij voor STRIJDEN (in de politiek ja...), dat je het niet eens bent met zijn meningen ok, maar schilder hem niet af als een racist, want ik moet zeggen dat ik dan in sociaal oogpunt heel weinig vertrouwen heb in jou.
    Kijk, van Pim weten we vanuit de media redelijk wat.

    Maar van mij weet je helemaal niks. Zou je misschien kunnen uitleggen waarom je me persoonlijk moet aanvallen- en wat de grond is voor je aanval?

    Pim deed racistische uitspraken. En had de neiging mensen te verdelen. Overal waar hij kwam was verdeeldheid. Niet alleen NU sinds hij de politiek in is gegaan. Maar ook zeker daarvoor al. DAar stond hij topen al om bekend.

    Het enige dat ik zeg is dat de vergelijking NIEt op gaat. En daar blijf ik bij. Pim IS geen Martin Luther King of John F. Kennedy.

    En waar haal je vandaan dat IK niet sociaal zou zijn? Daar ben ik erg benieuwd naar? Of is dat alleen omdat we van mening verschillen? Want dan hou je je toch niet zo aan datgene waar Pim zgn. voor "streed".

  6. #6
    I Am Just A Girl..

    Reacties
    16
    06-05-2002

    Inderdaad waanzin dat hij wordt vergeleken met JFK en Martin Luther King...........

    Enige vergelijking is dat hij is doodgeschoten door een geestelijke gestoorde.....

    JFK en Martin Luther King stonden bekend als mensen die respect hebben voor de medemens en dus ook hun geloof.....

    Pim Fortuyn als iemand die een geloof beledigd...maar voor de rest wel Politiek Den Haag heeft wakker geschud en dat is dan op zich weer wel weer iets...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    173
    06-05-2002

    MLK en JFK met Pim vergelijken gaat way te ver maar hij heeft wel voor de Nederlandse politiek veel uitgemaakt,wie gaat er nu immers nog luisteren naar een Melkert of een Dijkstal.

  8. #8
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Re: Re: Re: Pim vergelijken met....

    Origineel gepost door Saar



    Ok, ik val je niet persoonlijk aan, inderdaad juist omdat ik je niet ken, ik weet alleen van wat ik hier lees, en ook al is dat natuurlijk lang niet alles wat er van je te weten valt denk ik persoonlijk dat het niet onredelijk is om te zeggen dat je de man veroordeelde om zijn mening.
    Ook kan je natuurlijk niet de man 'kennen' via de media, er steekt wel wat meer achter, ja, hij was rechts, ja, hij was voorstander van het aanpakken met de harde hand, maar maakt dit hem EXTREEM rechts ???
    Ik vindt een gedeelte uit je berichtje;

    "Ik vind de dood van Pim Fortuyn zinloos. Belachelijk en walgelijk. Niemand heeft het recht een ander te doden. En al zeker niet
    slechts omdat men van mening verschilt. "

    zeker van humaanheid getuigen, velen denken er anders over.
    Echter het stukje hierna;

    "Maar vergeet niet wat de boodschap was van Fortuyn. En het feit dat neo-nazistisch Nederland gisteren op het binnehof stond
    te demonstreren zegt toch wel wat over de man zijn ideeen???"

    vindt ik niet echt van een goed indenkingsvermogen in de mens getuigen (wat feitelijk natuurlijk het belangrijkste is voor een sociaal bestaan).
    Ja natuurlijk, ook extreem rechts zou op hem gestemd hebben, waarom ? omdat dat alleen hij een aantal van hun meningen kon behartigen.
    Zeg nou zelf, zou hij werkelijk zo populair zijn geworden als hij zich met racisme of iets van dien aard zou hebben ingelaten..., hoe is het Janmaat dan vergaan ?
    Nogmaals, rechts is geen bedreiging voor een land, volk, of democratie, beide uitersten zijn dit wel (extreem rechts en, ja, ook extreem links).
    Er zijn ook veel aanhangers van extreem links die op partijen als GroenLinks en SP gaan stemmen, maar dat betekent niet dat ik mensen en hun ideeen bij voorbaat veroordeel, (mensen die bekend staan als communist horen hier uiteraard niet bij) ik probeer me eerst goed hun situatie in te beelden.

    Nogmaals, ik val je niet persoonlijk aan, wel die conclusies die je meent te moeten trekken...

    Ps. Ik heb nooit iets gezegd over verdeling, Pim bracht mensen dichter bij elkaar en joeg tegelijkertijd mensen tegen zich in het harnas, dit heb je nou eenmaal in een vrij land waar iedereen wel een andere mening heeft.
    Kijk ik zeg niet dat Pim extreem rechts was. Daarin heb je me dnek ik verkeerd begrepen. Alleen dat hij wel aanspraak maakte op de rechtse gevoelens van veel mensen. Het is niet Pim die mij zo stoorde als was hij echt een Narcist (ik zeg dus niet Racist he) en ook erg elitair. Maar een grooot gedeelte (niet allemaal mind you!) van zijn aanhang stond VOORAL achter hem om ideeen gerelateerd aan allochtonen en de problemen daaraan geralteerd. Hij formuleerde het probleem vaak prima. Maar zijn oplossingen stond ik toch meestal niet achter.
    Zijn opmerking over de Islam was ronduit beledigend. Dat El Moumni een beledigende opmerking over homo's heeft gemaakt (waar ik het ook niet mee eens ben- en die ook ronduit beledigend is) maakt niet dat Fortuyn dan ook maar zo te keer mag gaan.

    Laat ik nogmaals stellen dat zijn moord niks met de discussie over zijn ideeen of de ideeen van zijn aanhang te maken heeft! De moord op Fortuyn heeft me tot op de bot geschokt!

    Maar zoals hij in zijn leven de discussie aanzwengelde - doet hij dat in z'n dood nog steeds. Ik denk niet dat ik inhumaan ben. Of niet-sociaal. Ik kan me goed inleven in anderen en probeer dit ook altijd te doen. Maar veel uitspraken van Fortuyn en vooral de reacties erop van een deel van zijn aanhang deed mij als allochtoon - maar ook als Nederlander pijn aan mijn hart.

  9. #9
    ~As sweet as candy~

    Reacties
    4.788
    18-04-2002

    Re: Re: Pim vergelijken met....

    Origineel gepost door Amsterdammerrrr


    ik denk dat jij nooit goed geluisterd hebt naar PF en maar wat kreten hebt opgevangen. En waaruit concludeer jij dat hij van plan was "zwakkere (?)" groeperingen te onderdrukken?
    Pim Fortuyn heeft niets met nazi's te maken al waren ze misschien blij dat een rechtse(re) partij zo snel groeide. En al hou ik net als PF totaal niet van nazi's neem het ze eens kwalijk Janmaat was nogal een zielige 'spreekbuis'van hun (onacceptabele) ideeen.
    Weet je wat ik denk, dat hij zijn uitspraken zo goed verwoorde en mooi inpakte en het zo mooi bracht dat het leek alsof hij geen racistische uitspraken deed. Of sterker nog mensen wisten dondersgoed dat de achterliggende ideeen racistisch waren maar nu hadden ze een soort van excuus of uitweg gevonden om te zeggen dat het niet zo was. zodat ze toch nog door konden gaan met het uitkramen van die onzin(MIJN MENING, thank you very much).
    .







    14-05-10



    Make my day--Hij die mij vergezelt in het leven









    Citaat Geplaatst door kurac
    Mensen die zoiets belachelijks doen als het bewust zwart maken van iemand zonder ook maar stil te staan bij gevolgen, kennen geen schaamte of inhoudingen, en doen t morgen weer als ze t kunnen..
    Aanpakken die hap!
    Als men je een spiegel voorhoudt, projecteer dat dan niet op de ander, maar verwelkom hetgeen jou wordt geschonken aan inzicht opdat je er rijker van wordt als mens.

  10. #10
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Re: Re: Re: Pim vergelijken met....

    Origineel gepost door Amsterdammerrrr


    tja iedereen heeft recht op z'n mening, en jij ook. Ik hoop dat niemand je er voor dood in dit vrije land.
    Maar je kunt speculeren wat je wilt, alleen jammer dat het niet onderbouwd kan worden. Nog meer interessante complot theorien?

    p.s. ik heb hier op het forum ook gelezen over marokkaanse mensen die zijn boeken hebben gelezen en zij zijn van mening dat PF het goed voor had met nederland. Hier moet ik later op terugkomen want ik heb ze zelf nog niet gelezen.
    Ik wil toch even zeggen dat het grootste gedeelte van zijn achterban op hem zou stemmen om zijn ideeen over immigranten. En dat van die achterban- het grootste gedeelte zijn boeken ook niet had gelezen. Dus al had hij het geod voor met Nederland, daar waren veel mensen niet van op de hoogte als dat al zo was.

    Het is ook die achterban die me stoort. Niet de kerel zelf. Hij was maar 1 man! Racistisch of niet- who knows, who cares. Maar die mensen die op hem stemde (of wilde stemmen) vaak wel. (niet altijd!!)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    33
    15-05-2002

    Origineel gepost door Amsterdammerrrr


    tja en hoe komt dat, wat denk je zelf juffie.
    Het was beter geweest als Pim was blijven leven. Dan had ie vanzelf geleerd dat Nederland geen tirannie is en dat hij TOCh afhankelijk is van zowel de andere partijen- als op internationaal niveau van het een en ander. Hij had zich ook moeten conformeren. Dat had ik graag willen zien.

    P.S: ALS hij al aan de macht was gekomen- want LPF was al aan het dalen in de pijlingen....
    When God created men - She was only joking

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.515
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door stefan010
    pim fortuyn was een man van zijn woorden! Pim was geen rassist! Hij vond dat nederland vol zat en dat is waar! wanneer dringt dat nou eens tot jullie door!
    Geert wilders is de nieuwe pimmetje, mischien kan hij doen wat pim niet kon
    Vol Is Vol

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    2.050
    11-05-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Pim was Pim en was (is) niet te vergelijken met niemand.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.515
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door Mamamia
    Pim was Pim en was (is) niet te vergelijken met niemand.
    Zo is het Mams

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    2.050
    11-05-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door KILL SWITCH
    Zo is het Mams
    Oke zoon