1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    11
    29-03-2002

    Andere schietpartij: even belangrijk!!!!!

    7/5/2002

    Drie doden na schietpartij in Brussel

    --------------------------------------------------------------------------------

    BRUSSEL (ANP) - Een tachtigjarige inwoner van Brussel heeft dinsdagochtend vroeg twee buren doodgeschoten en daarna een appartementengebouw in brand gestoken. De man zelf zou in de brand om het leven zijn gekomen, zo meldt de publieke radiozender VRT.

    De bejaarde man deelde het gebouw in de buurt van het Brusselse Noordstation met een Marokkaans gezin met vijf kinderen. Beide ouders zouden zijn doodgeschoten. De kinderen zijn ongedeerd. Buurtbewoners haalden hen met ladders uit de woning toen de politie aarzelde het appartement binnen te gaan.

    Het motief van de dader is nog onbekend, hoewel de man volgens de VRT bekendstond om zijn gewelddadig gedrag en racistische opvattingen. In de buurt, waar voornamelijk allochtonen wonen, ontstond enige onrust, maar de kalmte keerde spoedig weer.

    Uit voorzorg heeft de politie extra manschappen en materieel naar de buurt gestuurd. Burgemeester Clerfayt van de Brusselse deelgemeente Schaarbeek zal later een verklaring afleggen.

    Geactualiseerd om 09.10 uur


    Inna lilahi wa ina ilaihi rajioen, allah i sebbar die vijf kinderen van die mensen. Ik heb geen woorden voor de geweldadige houding die de maatschappij aanneemt/heeft.....

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Salaam alaikuum

    Jeetje........hier schrik ik ook van....ik moet aan de kinderen denken.......Moge Allah hun veel kracht en liefde schenken........ik heb hier ook geen woorden voor....

    Beslama....Sahira.....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    Allah u a3lam

    Reacties
    79
    06-05-2002

    doden is niet goed
    jeetje wat n verrotte wereldje toch

    Droom niet van Vrede
    "n vredeig leven
    op deze aarde"
    zal je niet beleven!

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    11
    29-03-2002

    Als ik daar behoefte aan heb doe ik dat wel!!
    Anders dan jij vind ik dit soort moorden niet normaal, en dat geldt ook voor het midden-oosten. Als dit soort moorden als alledaags worden gezien en er niet eens meer bij stilgestaan hoeft te worden........maar ach dat is jou mening en die respecteer ik.
    Maar ik ben vrij om elk topic aan te snijden...heb daar ook maar respect voor.

    Met vriendelijke groet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    701
    23-09-2004

    Drie doden na schietpartij in Brussel

    --------------------------------------------------------------------------------

    BRUSSEL (ANP) - Een tachtigjarige inwoner van Brussel heeft dinsdagochtend vroeg twee buren doodgeschoten en daarna een appartementengebouw in brand gestoken. De man zelf zou in de brand om het leven zijn gekomen, zo meldt de publieke radiozender VRT.

    De bejaarde man deelde het gebouw in de buurt van het Brusselse Noordstation met een Marokkaans gezin met vijf kinderen. Beide ouders zouden zijn doodgeschoten. De kinderen zijn ongedeerd. BUURTBEWONERS HAALDEN HEN MET LADERS UIT DE WONING TOEN DE POLITIE AARZELDE HET APPARTEMENT BINNEN TE GAAN .





    De politie, je beste vriend.

  6. #6
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Inna lilahi wa ina ilaihi rajioen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    30
    08-04-2005

    Oninteressant.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.795
    30-09-2004

    Heel erg en ik hoop oprecht dat het deze kinderen lukt om hun leven weer op te pakken ondanks alle verdriet.

    Maar waarom staat dit nieuws uit 2002 ineens bovenaan?
    Als het nu 7 mei was geweest, maar zelfs dat niet.

  9. #9
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Sorry hoor, maar dit nieuws is 3 jaar oud (7-5-2005). Het is dus niet relevant om dit er bij te betrekken. Dan kun je al die afschuwelijke schietpartijen in de afgelopen 3 jaar er wel bij gaan slepen. En dat zijn er helaas een hele hoop.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  10. #10
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Sow, dit is een oude topic.