1. #1
    Administrator

    Reacties
    215
    03-12-2000

    MVC Staf MVC Staf

    Ramadan wens premier Balkenende

    Minister-president Jan-Peter Balkenende wenst Nederlandse moslims een gezegende Ramadan.

    "Morgen begint de Ramadan. Een bijzondere maand voor u en voor heel veel mensen in ons land. Het is een maand die in veel gezinnen intens wordt beleefd. Een periode van zuivering. Van saamhorigheid. Van bezinning. En natuurlijk ook – na zonsondergang – van gezelligheid. Een religieuze traditie met voor velen een grote betekenis.
    Ook de Ramadan hoort in Nederland thuis. Net zoals alle Nederlandse moslims bij ons land horen.

    We weten soms zo weinig van elkaar. We beseffen zo weinig hoeveel waardevols er bij anderen te vinden is. Vlak om de hoek. Achter voordeuren in onze eigen straat of wijk.
    Daarom vind ik de gedachte achter het Ramadanfestival zo goed. Vanuit trots op je eigen cultuur en godsdienst, bruggen slaan naar anderen. Werken aan vertrouwen en onderling begrip.

    Een groot aantal islamitische gezinnen zet zijn deur open en nodigt landgenoten uit voor de traditionele iftar-maaltijd. Allemaal uitgestoken handen. Allemaal uitingen van betrokkenheid en interesse. Een prachtig gebaar vanuit een cultuur waarin je gastvrij de maaltijd met anderen gebruikt.

    Natuurlijk, we weten allemaal dat er spanningen zijn in ons land. Maar we weten ook allemaal wat de oplossing is. Samen pal staan voor verdraagzaamheid. Samen nee zeggen tegen geweld en discriminatie. Ons niet uit elkaar laten spelen door die kleine groep die haat predikt.

    De ramadan verkondigt een andere boodschap. Een positieve boodschap van harmonie en verbroedering. Voor moslims en niet-moslims.
    Ik wens u een gezegende Ramadan toe."

    Bron: Ramadan Festival

  2. #2
    SuNsHiNe!!

    Reacties
    19
    05-09-2005

    Ik vindt het geweldig dat Jan-Peter Balkenende ons een gezegende ramadan toewenst. En dat op het journaal!!!!!

    Wat ik vooral mooi vindt is dat hij zegt dat de ramadan een positieve boodschap verkondigt voor moslims en niet-moslims. Hij betrekt iedereen erbij en dat vindt ik heel goed.

    Toen ik Peter-Jan Balkenende op t.v. zag en hem dit hoorde zeggen, was ik echt blij verrast. Echt een geluid wat je niet verwacht van politici.

    Na alle negatieve berichten over de Islam in de media horen we eindelijk ook iets positiefs. Ik werd in ieder geval helemaal blij van zijn boodschap!!
    ThE BeSt ThInGS In LiFe Are 4 FrEe!!

  3. #3
    Slaap je lekker ?

    Reacties
    1.186
    12-09-2005

    62% van de hollanders neemt het hem toch kwalijk dat ie ons een fijne ramadan wenst ?
    Sallam oe 3alaykum,


  4. #4
    SuNsHiNe!!

    Reacties
    19
    05-09-2005

    Is dat zo? Nou ja, belachelijk. Als hij ons een vrolijk kerstfeest had toegewenst zou hij ook kritiek krijgen. Balkenende is zoiezo niet populair bij het nederlands volk.
    ThE BeSt ThInGS In LiFe Are 4 FrEe!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Citaat Geplaatst door bullewijkII
    62% van de hollanders neemt het hem toch kwalijk dat ie ons een fijne ramadan wenst ?
    Dat moeten de Nederlanders zelf weten, daar moet je niet al te veel van aantrekken van zogenaamde getallen en procenten.

    Het gaat om het idee van Balkenden en die is inderdaad goed.
    Laat zien dat JIJ klaar staat voor broeders en zusters die schreeuwen om hulp.

    Bekijk de volgende link en en help mee.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=832759

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Citaat Geplaatst door LanterFanter
    Haatblaters zul je altijd houden,...aan beide kanten,.....en het zijn meestal de waardeloze nietsnutten
    Daarom moet je er niet veel van aantrekken laat ze roepen wat ze willen gewoon niet luisteren.
    Laat zien dat JIJ klaar staat voor broeders en zusters die schreeuwen om hulp.

    Bekijk de volgende link en en help mee.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=832759

  7. #7
    hunter of hypocrits

    Reacties
    590
    02-10-2005

    Citaat Geplaatst door Mocrobrains
    Dat moeten de Nederlanders zelf weten, daar moet je niet al te veel van aantrekken van zogenaamde getallen en procenten.

    Het gaat om het idee van Balkenden en die is inderdaad goed.
    Ik neem die hele balkenende niet serieus. Bovendien verwacht ik niet anders van een primier van een multiculturele samenleving. Het hoort gewoon vanzelf sprekend te zijn . Je kan moeilijk 1 miljoen inwoners negeren

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Citaat Geplaatst door ALI_BEN_YOUSSEF
    Ik neem die hele balkenende niet serieus. Bovendien verwacht ik niet anders van een primier van een multiculturele samenleving. Het hoort gewoon vanzelf sprekend te zijn . Je kan moeilijk 1 miljoen inwoners negeren

    Het is netjes van deze man dat hij dat heeft gedaan. Dat jij het vanzelfsprekend vind is jouw keus maar ik denk toch dat het een goed teken is van zijn gedachtengang over Moslims.

    Je kan heel makkelijk 1 miljoen Moslims negeren en dat gebeurt dagelijks.
    Laat zien dat JIJ klaar staat voor broeders en zusters die schreeuwen om hulp.

    Bekijk de volgende link en en help mee.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=832759

  9. #9
    hunter of hypocrits

    Reacties
    590
    02-10-2005

    Citaat Geplaatst door Mocrobrains
    Het is netjes van deze man dat hij dat heeft gedaan. Dat jij het vanzelfsprekend vind is jouw keus maar ik denk toch dat het een goed teken is van zijn gedachtengang over Moslims.

    Je kan heel makkelijk 1 miljoen Moslims negeren en dat gebeurt dagelijks.
    IK denk dat het meer wat zegt over de gedachte gang van zijn adviseurs. wat dat betreft zie ik het toch echt anders. Dat het dagelijks gebeurt ben ik met je eens en dan niet eens 1 miljoen . Net als bij de irak oorlog , niemand vroeg er om toch ? Enklele idioten waren voor . Meerendeel was tegen .

  10. #10
    Beat It!!!!!!!!

    Reacties
    203
    05-09-2005

    Er is toch scheiding tussen kerk en staat?

  11. #11
    hunter of hypocrits

    Reacties
    590
    02-10-2005

    Citaat Geplaatst door DutchBat
    Jp ziet zijn kans schoon.
    De PVDA krijgt absoluut de meeste allochtone stemmen maar Woutertje zit ff in een verdomhoekje en wordt ontmaskert als een opportunist en lafbek. De sympathie voor deze uitkeringenverstrekkende partij neemt dus ook ff af.
    JP ziet zijn kans schoon. Hij en de moslims hebben ook watgemeen. Ze willen alletwee bijzonder onderwijs in stand houden en zijn alletwee voor elke vorm van godsdienstvrijheid en subsidie verstrekking aan deze minderheden. (Want ook de christenen van JP vormen een minderheid).

    Nu kan hij ff hoge ogen gooien want de verkiezingen zijn nog maar 2 jaar verder.
    Nu is het moment om ff die allochtonen te laten zien dat hij wel respect heeft.
    En waarschijnlijk trappen de allochtonen er nog in ook.
    In het CDA zitten ook wel turkse moslims. Welliswaar ver op de achtergrond maar ze heeben ze wel . zit er ook 1 in de kamer.

  12. #12
    hunter of hypocrits

    Reacties
    590
    02-10-2005

    Citaat Geplaatst door MichaelJackson
    Er is toch scheiding tussen kerk en staat?


    houden zo

    wat heeft ramadan daar mee te maken ?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Citaat Geplaatst door ALI_BEN_YOUSSEF
    IK denk dat het meer wat zegt over de gedachte gang van zijn adviseurs. wat dat betreft zie ik het toch echt anders. Dat het dagelijks gebeurt ben ik met je eens en dan niet eens 1 miljoen . Net als bij de irak oorlog , niemand vroeg er om toch ? Enklele idioten waren voor . Meerendeel was tegen .
    Dan geef je hier meteen antwoord op je eigen mening waarbij je zei dat het moeilijk is om 1 miljoen mensen zomaar te ontwijken, dat kan dus zeer gemakkelijk.

    Wat ook een groot probleem hier in Nederland is is dat we het niet laten zoals het is bij bepaalde uitspraken.

    Wat is er mis met de uitspraak van Balkenende?

    Hij wenst een grote groep Moslims een fijne Ramadan toe of hij het meent of niet kan ik niet weten en jij ook niet.

    Als Wilders het had gedaan over Hirsi Ali dan was het wel iets anders geweest maar als ik het goed heb heb ik Balkenende nooit de Islaam zwart zien maken. nog nooit en daarom neem ik zijn uitspraken over de Islaam serieuser dan alle andere politici die dat wel hebben gedaan.
    Laat zien dat JIJ klaar staat voor broeders en zusters die schreeuwen om hulp.

    Bekijk de volgende link en en help mee.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=832759

  14. #14
    Allah ElouatanLmalik

    Reacties
    6.842
    30-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Hartstikke leuk

    Ik lag helemaal krom van het lachen toen hij zei ramadan mobarak

  15. #15
    Beat It!!!!!!!!

    Reacties
    203
    05-09-2005

    Citaat Geplaatst door ALI_BEN_YOUSSEF


    houden zo

    wat heeft ramadan daar mee te maken ?
    Ik vind dat balkie gewoon ze mondje moet houden.
    Of het nou een of ander christelijk feest of moslim feest is.
    Hij wordt toch zeker niet dik betaald om iedereen fijne feestdagen te wensen.