1. #1

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Question || :: Taal van de Islam :: ||

    Ik wil beginnen met dit: Ik val niets en niemand aan zoek enkel helderheid over dit.... dank u wel....

    Alles in de quraan is in het arabisch geschreven, en hij is ook ewel vertaald in andere talen...

    Maar nu is mn vraag: Kan je de teksten uit de Quran alleen in het arabisch lezen, klinkt misschien dom, als je gaat bidden en/of gaat lezen uit de Quranen/of tot Allah spreekt?

    Dank u allen

  2. #2
    .

    Reacties
    564
    04-10-2002

    Re: || :: Taal van de Islam :: ||

    Origineel gepost door EMIEN
    Ik wil beginnen met dit: Ik val niets en niemand aan zoek enkel helderheid over dit.... dank u wel....

    Alles in de quraan is in het arabisch geschreven, en hij is ook ewel vertaald in andere talen...

    Maar nu is mn vraag: Kan je de teksten uit de Quran alleen in het arabisch lezen, klinkt misschien dom, als je gaat bidden en/of gaat lezen uit de Quranen/of tot Allah spreekt?

    Dank u allen
    salaam,
    hmm opzich een goede vraag, als je kijkt naar het gegeven dat we in het arabisch ondervraagd zullen worden, en naar het feit dat het arabisch in de koran op een manier is geshreven die te omschrijven valt als een ongekende kunst kun je tot de conclusie komen dat het arabisch een grote betekenis heeft.

    als je soura`s worden vertaald, gaat de ongekende kunst als het ware verloren, verliest de oorspronkelijke staat.
    van hieruit bezien kun je zeggen dat het wellicht niet kan, men kan uiteraard wel in een nadere taal met Allah communiceren.

    wa Allah oe a3lem

    bovenstaande is gewoon een redenering van mij, voor een optimaal antwoord kun je je het beste wenden tot een imam.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    18
    30-05-2002

    Asalamoe Arlikoem Warahmatoehoe Wabarakatoehoe


    Als je gaat bidden dan reciteer je de quraan in het arabisch. Dat mag niet in een andere taal. Maar je smeekbede aan het eind van het gebed, mag wel in een andere taal.

    Maar als je gewoon uit de quraan wil lezen, dan denk ik dat je dat ook wel in een andere taal mag, maar dat weet ik niet zeker.

    Asalamoe Alikoem
    NOD NOD NOD!!!! Nod kelm yal rarbie
    Rah el quds kain nadie, Rasrasik koein harbie, Oum mrain rabie:
    YA TARHAM LIEL HOEDIE!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. #4
    *Wadini bolmoshkil*

    Reacties
    6.023
    20-07-2005

    goed bedankt
    --

  5. #5
    ::INACTIEF::

    Reacties
    2.767
    08-06-2004

    Citaat Geplaatst door tamazighte
    goed bedankt
    3 jaar later

  6. #6
    *Wadini bolmoshkil*

    Reacties
    6.023
    20-07-2005

    Citaat Geplaatst door AbouMoussa
    3 jaar later
    --

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9
    20-10-2005

    hoi
    heb je misschien een geschreven soura in t arabisch
    graag wil ik t als je t hebt kunt u mij dan emailen
    hoor ik een reactie

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.835
    24-08-2005

    Citaat Geplaatst door AbouMoussa
    3 jaar later

  9. #9
    *Wadini bolmoshkil*

    Reacties
    6.023
    20-07-2005

    hhaaha op deze topic word ook niet echt veel gereageerd
    --

  10. #10
    *Wadini bolmoshkil*

    Reacties
    6.023
    20-07-2005

    maar ik hep een vragiej.. als je bid moet je doea's zegge.. maar als je die niet kent is het dan zo dat je gebed dan niet telt omdat je het zeg maar niet compleet hebt gedaan of is het gewoon zo dat je in het gebed gewoon zegt wat je kent..

    graag zou ik hier een antwoord op krijgen asalaam aleykoem
    --