1. #16
    [[..:Moslima:..]]

    Reacties
    950
    13-11-2003

    Citaat Geplaatst door Atlasleeuw
    Ok dames kom maar, 50 euro per uur. Binnen 1 jaar kan je vloeiend Marokkaans-Arabisch en Standaard Arabisch.
    belle gaat het me gratis leren
    Zoek Vandaag Nog Kennis Zoek Vandaag Nog Naar Jou Heer,Wie Weet Ben Je Er Morgen Niet Meer

  2. #17
    'Moslima InshaAllah'

    Reacties
    119
    27-07-2005

    Citaat Geplaatst door missie_19
    gwoon simpel beginnen:

    1> Ik heet...
    2> Ik ben .. jaar oud
    3> Ik, jij , hij , jullie, wij, hun
    4> Wat wil je gaan doen..
    5> Doe de groeten aan ..

    1. Ik heet = Enne smietie (naam)
    2. Ik ben ... jaar oud = Enna 3endie (leeftijd) arsna
    3.
    * Ik = Enna
    * jij (mannelijk) = nta
    * jij (vrouwelijk) = ntina of ntia
    * hij = hoea
    * zij = hia
    * hun = hoema
    * wij = 7na (harde H)
    * jullie = ntoema

    4. Wat wil je gaan doen = Shnoe bg3ietie te3mel?


    5. Doe de groeten aan = Sellem 3la (naam)

  3. #18
    Emo basher

    Reacties
    624
    09-02-2005

    jij bent geweldig
    ik hoop dat ik binnnerkort goed arab spreek
    Bodybuildertttttttttt boe!

    ☻/
    /▌
    / \
    This is 7misdoesh. Copy and paste me, I will soon take over Marokko.nl!

  4. #19
    'Moslima InshaAllah'

    Reacties
    119
    27-07-2005

    Citaat Geplaatst door halfje18
    jij bent geweldig
    ik hoop dat ik binnnerkort goed arab spreek
    Insha'Allah!

    Ik woon in Den Haag = Enna ken sken f Den Haag
    Ga weg bij mij! = Be3ed mu 3liea
    Waarom praat je tegen mij? = 3lesh ket hdar m3ey?
    Wat kijk je? = Shnoe ket shoef fia?
    Is er iets? = Wesh keyen shie 7ezja?
    Waarom huil je? = Mellek ket bkie?
    Als er iets is dan zal ik je helpen = Wella keyen shie hezja geddien 3ewnek
    Zal ik je helpen = Wesh en 3ewnek?

    Zonder jou kan ik niet leven = ble biek menkdarsh en3iesh.
    Jij bent mijn leven = nta hayatie (mannelijk)/ ntia hayatie (vrouwelijk)
    Knapperd! van me = elmziewen dyellie (mannelijk) / elmziewna dyellie (vrouwelijk)
    Ik mis je heel erg = twa7eshtek bezzef!

  5. #20
    [[..:Moslima:..]]

    Reacties
    950
    13-11-2003

    dank je wel sgatje..sjo is het goeddd...
    ik ben je heel erg dankbaar
    Zoek Vandaag Nog Kennis Zoek Vandaag Nog Naar Jou Heer,Wie Weet Ben Je Er Morgen Niet Meer

  6. #21
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    Citaat Geplaatst door missie_19
    belle gaat het me gratis leren
    Ewa ja, maar met accent, bij mij leer je t zonder accenten en foutloos. In Marokko verraadt alleen mijn (lichte) huidskleur me aan het begin van de vakantie dat ik uit het buitenland kom.

    Hieronder bijvoorbeeld: in het Arabisch zeg je Sanaa, als je zegt arsna, dan weet men meteen dat je uit noord-marokko komt.
    Ntina zeggen alleen jbela uit noord-marokko.


    Citaat Geplaatst door Bella_Belisima
    2. Ik ben ... jaar oud = Enna 3endie (leeftijd) arsna


    * jij (vrouwelijk) = ntina of ntia

    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  7. #22
    [[..:Moslima:..]]

    Reacties
    950
    13-11-2003

    Citaat Geplaatst door Atlasleeuw
    Ewa ja, maar met accent, bij mij leer je t zonder accenten en foutloos. In Marokko verraadt alleen mijn (lichte) huidskleur me aan het begin van de vakantie dat ik uit het buitenland kom.

    Hieronder bijvoorbeeld: in het Arabisch zeg je Sanaa, als je zegt arsna, dan weet men meteen dat je uit noord-marokko komt.
    Ntina zeggen alleen jbela uit noord-marokko.
    ewa als jij het dan een beetje aanvult dan is het helemaal perfect..maar moet ik dan alsnog 50 euro betalen

    k ben al blij als ik het half spreek het hoeft nie helemaal perfect want dat zal ik tog nooit leren
    Zoek Vandaag Nog Kennis Zoek Vandaag Nog Naar Jou Heer,Wie Weet Ben Je Er Morgen Niet Meer

  8. #23
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    Citaat Geplaatst door missie_19
    ewa als jij het dan een beetje aanvult dan is het helemaal perfect..maar moet ik dan alsnog 50 euro betalen

    k ben al blij als ik het half spreek het hoeft nie helemaal perfect want dat zal ik tog nooit leren
    Hahaha, nee hoor bella doet t wel goed hoor. Als je dat een beetje leert, dan redt je t wel Insha Allah.
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  9. #24
    [[..:Moslima:..]]

    Reacties
    950
    13-11-2003

    Citaat Geplaatst door Atlasleeuw
    Hahaha, nee hoor bella doet t wel goed hoor. Als je dat een beetje leert, dan redt je t wel Insha Allah.
    Ish goed k geloof je incha allah..
    Zoek Vandaag Nog Kennis Zoek Vandaag Nog Naar Jou Heer,Wie Weet Ben Je Er Morgen Niet Meer

  10. #25
    Je7a^

    Reacties
    21
    12-08-2005

    bella jij ben tetounia die arabich kan je haar toch nie leren (ntina)..en trouwens denk je echt dat je zo arabich leerd?..a als je dat wil leren ga ishin paar jaartjes terug naar marokko en barka me tfelia.

  11. #26
    [[..:Moslima:..]]

    Reacties
    950
    13-11-2003

    Citaat Geplaatst door Abdelillah
    bella jij ben tetounia die arabich kan je haar toch nie leren (ntina)..en trouwens denk je echt dat je zo arabich leerd?..a als je dat wil leren ga ishin paar jaartjes terug naar marokko en barka me tfelia.
    terug neh dank je wel..k wil het leren van belle en ze doet het uitstekend hoor..so ik ben wel tevreden
    Zoek Vandaag Nog Kennis Zoek Vandaag Nog Naar Jou Heer,Wie Weet Ben Je Er Morgen Niet Meer

  12. #27
    'Moslima InshaAllah'

    Reacties
    119
    27-07-2005

    Citaat Geplaatst door Abdelillah
    bella jij ben tetounia die arabich kan je haar toch nie leren (ntina)..en trouwens denk je echt dat je zo arabich leerd?..a als je dat wil leren ga ishin paar jaartjes terug naar marokko en barka me tfelia.
    Wat is er aan de hand? Kan je niet lezen ofzo?
    Ik heb er nog duidelijk bij gezet (dikgedrukt) ntina OF NTIA.
    Dat is het enige wat met het dialect van Tetouan is getypt.
    En wat is er met het Arabisch van Tetouan aan de hand?
    Trouwens de meesta Imazighen die arabisch willen leren hebben een vakantiehuisje in Tanger of Tetouan in ieder geval in het noorden van Marokko, waar je bovenstaande Arabisch spreekt.

  13. #28
    'Moslima InshaAllah'

    Reacties
    119
    27-07-2005

    Citaat Geplaatst door missie_19
    [COLOR=Black]terug neh dank je wel..[/COLOR]k wil het leren van belle en ze doet het uitstekend hoor..so ik ben wel tevreden

  14. #29
    Nature freak

    Reacties
    4.400
    15-10-2004

    Citaat Geplaatst door Atlasleeuw
    Ewa ja, maar met accent, bij mij leer je t zonder accenten en foutloos. In Marokko verraadt alleen mijn (lichte) huidskleur me aan het begin van de vakantie dat ik uit het buitenland kom.

    Hieronder bijvoorbeeld: in het Arabisch zeg je Sanaa, als je zegt arsna, dan weet men meteen dat je uit noord-marokko komt.
    Ntina zeggen alleen jbela uit noord-marokko.
    help ons dan een beetje.. wat doe je gierig

    het zijn maar woorden die je me leert hoor.. moet ik voor woorden geld betalen..?

    is goed.. ik betaal voor woorden! hoe moet ik je betalen? cash of via acceptgiro?

    stuur maar een pm..
    plaats jij dan betaal ik dan kan iedereen ervan leren..
    ik wil alleen maar standaard zinnen leren, zodat ik iets terug kan zeggen tegen de mensen! ik vind arabisch veel belangrijker dan mazight!


    ken wel veel arabieren, maar die zijn zo lui, die zeggen ik leer het je wel.. dan helpt ze me 1 dag en daarna kapt ze meteen, omdat ze het saai vind!

    maybe dat er nog aardige mensen zijn zoals belle [ps goede zinnen wollaah, ik zal ook ff plaatsen wat ik in me schrift heb staan ]

    die ff willen helpen met standaard zinnen te plaatsen.. en of het nou uit tetouan, tanger of uit het zuiden van maghreb komt, dat interresseert me geen bal want arabisch is voor mij arabisch. of ze nou aan mijn dialect horen dat ik uit het buitenland kom of niet.. boeiend! aan de manier van lopen, manier hoe j eene hijaab draagt, de manier hoe je kleed kunnen de mensen uit maghreb al zien dat je uit het buitenland komt..

    ze weten zelfs de landen te onderscheiden.. en daar hebben ze niet eens woorden voor nodig! ze kijken naar je uiterlijk en weten het meteen.. dus wat jij praat is onzin!

    ik ben 1 van hun geen verschil.. alleen ik woon in nl en zij in maghreb als ik kon had ik zo met ze geruild.. maar ja helaas..

    moehiem, als je het ons wilt leren, ik betaal je wel!
    zo niet.. dan hebben we je hier niet nodig



    ooh ja, ik wens geen commentaar.. helpen mag maar geen commentaar geven!



    [dit is niet sarcastisch bedoeld ]
    "Wie gelooft in Allah en de Laatste Dag, laat hem goede dingen zeggen of laat hem anders stil blijven." (Overgeleverd door Al-Boekhaarie, hadieth 6135).

    Plaats hier je zelf gemaakte foto's

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    5.874
    24-09-2004

    Kan Iemand dit voor mij vertalen in het Arabisch?

    - Daar!

    -Dat!

    - Aan (Haar Geven!)

    - Het Was echt Leuk!

    - Waarom Doe je dat?

    - Waar Kom je vandaan?

    - Wil je me Helpen?

    - Ik Spreek Niet goed Arabisch , Maar een Klein Beetje..

    - Morgen? Overmorgen?

    - Zullen we ff naar de winkel gaan?

    - Heb je Iets nodig ofzo?

    Als iemand Dit ff voor me wil Vertalen Layhdik (k)
    "Zeg: "O Allah, ik zoek toevlucht tot U tegen de bestraffing van Djahannam (de Hel), en ik zoek toevlucht tot U tegen de bestraffing van het graf, en ik zoek toevlucht tot U tegen de beproeving van al-Masieh ad-Daddjaal, en ik zoek toevlucht tot U tegen de beproeving van het leven en de dood." [Overgeleverd door Moeslim]