1. #1
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Helen

    Een tijdje terug heb ik een mobiele telefoon nog nieuw in doos gekocht van een buurjongen. Hij vroeg of ik wat meer kopers voor hem kon regelen, omdat hij namelijk nog meer telefoons had. Later vertelde hij mij dat hij nu ook parfum te koop had. Niet alle soorten, maar alleen van het merk Dolce & Gabanna. Uiteraard heb ik voor een prikkie bij hem parfum gekocht. Ik ben schuldig aan helen, het was voor mij duidelijk dat het gestolen waar is. En dit zonder schuldgevoel.

    Wat ik mij nu afvraag is hoe die jongens aan die spullen komen. Mijn buurjongen vertelt mij niks en houdt zijn mond stijf dicht. Kennelijk vertrouwt hij mij niet. Heb je dat ook eens gedaan? Helen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    263
    13-07-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Ik ben schuldig aan helen, het was voor mij duidelijk dat het gestolen waar is. En dit zonder schuldgevoel.
    Ben jij een moslima ???!!

  3. #3
    Changed a lot.

    Reacties
    2.531
    20-06-2004

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Een tijdje terug heb ik een mobiele telefoon nog nieuw in doos gekocht van een buurjongen. Hij vroeg of ik wat meer kopers voor hem kon regelen, omdat hij namelijk nog meer telefoons had. Later vertelde hij mij dat hij nu ook parfum te koop had. Niet alle soorten, maar alleen van het merk Dolce & Gabanna. Uiteraard heb ik voor een prikkie bij hem parfum gekocht. Ik ben schuldig aan helen, het was voor mij duidelijk dat het gestolen waar is. En dit zonder schuldgevoel.

    Wat ik mij nu afvraag is hoe die jongens aan die spullen komen. Mijn buurjongen vertelt mij niks en houdt zijn mond stijf dicht. Kennelijk vertrouwt hij mij niet. Heb je dat ook eens gedaan? Helen.
    Nou, ik moet eerlijk zeggen. Ik denk niet dat die jongens het gaan kopen voor heel duur, en het voor heel goedkoop verkopen..Je snapt dus wel wat ik bedoel..
    out!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    263
    13-07-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Een tijdje terug heb ik een mobiele telefoon nog nieuw in doos gekocht van een buurjongen. Hij vroeg of ik wat meer kopers voor hem kon regelen, omdat hij namelijk nog meer telefoons had. Later vertelde hij mij dat hij nu ook parfum te koop had. Niet alle soorten, maar alleen van het merk Dolce & Gabanna. Uiteraard heb ik voor een prikkie bij hem parfum gekocht. Ik ben schuldig aan helen, het was voor mij duidelijk dat het gestolen waar is. En dit zonder schuldgevoel.

    Wat ik mij nu afvraag is hoe die jongens aan die spullen komen. Mijn buurjongen vertelt mij niks en houdt zijn mond stijf dicht. Kennelijk vertrouwt hij mij niet. Heb je dat ook eens gedaan? Helen.
    Als je een goede moslima bent, dan geef je hem aan bij de politie.

  5. #5
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Ben jij een moslima ???!!
    Ja.

  6. #6
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Als je een goede moslima bent, dan geef je hem aan bij de politie.
    Ik probeer een goede moslima te zijn, maar ben het niet altijd. Een persoon verraden zal ook niet zo snel bij mij opkomen.

    P.S. En onthoud dat ik geen bewijs heb dat het gestolen waar is, maar het gewoon gissingen zijn.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    156
    03-02-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Als je een goede moslima bent, dan geef je hem aan bij de politie.

    Iemand VERRADEN hoort niet bij ons geloof. Of ben jij soms Judas

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    552
    29-04-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Ik probeer een goede moslima te zijn, maar ben het niet altijd. Een persoon verraden zal ook niet zo snel bij mij opkomen.

    P.S. En onthoud dat ik geen bewijs heb dat het gestolen waar is, maar het gewoon gissingen zijn.
    Dat is geen kwestie van verraden. Je bent als moslim verplicht om zaken als deze te melden. Nog beter is om die persoon een kans te geven om het goed te breien. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf ook ooit schoenen heb gekocht die denk ik niet helemaal legaal waren verkregen. Ook ik heb die jongen niet aangegeven of aangesproken. Nu kijk ik daar gelukkig anders tegenover. Als ik nu iemand hierop betrap is het een enkeltje politiebureau. Ze moeten maar werken voor hun centen.
    Quis custodiet ipsos custodes...
    Wie bewaakt de bewakers...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    263
    13-07-2005

    Citaat Geplaatst door iepofanof
    Dat is geen kwestie van verraden. Je bent als moslim verplicht om zaken als deze te melden. Nog beter is om die persoon een kans te geven om het goed te breien. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf ook ooit schoenen heb gekocht die denk ik niet helemaal legaal waren verkregen. Ook ik heb die jongen niet aangegeven of aangesproken. Nu kijk ik daar gelukkig anders tegenover. Als ik nu iemand hierop betrap is het een enkeltje politiebureau. Ze moeten maar werken voor hun centen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    263
    13-07-2005

    Citaat Geplaatst door *********82
    Iemand VERRADEN hoort niet bij ons geloof. Of ben jij soms Judas
    Ik weet niet hoeveel jij van de islam weet en of jij weleens naar de moskee gaat, maar ik zou het eens aan de imam vragen.
    Dus je weet dat iemand steelt en / of gestolen goederen verkoopt en je doet er niets aan.
    Wat denk je dat de imam zal zeggen?

  11. #11
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Ik weet niet hoeveel jij van de islam weet en of jij weleens naar de moskee gaat, maar ik zou het eens aan de imam vragen.
    Dus je weet dat iemand steelt en / of gestolen goederen verkoopt en je doet er niets aan.
    Wat denk je dat de imam zal zeggen?
    Nadeel is dat je het meestal niet kunt bewijzen, maar vermoedens hebt.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    263
    13-07-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Nadeel is dat je het meestal niet kunt bewijzen, maar vermoedens hebt.
    Ok, misschien niet genoeg om te melden aan de politie.

    Maar ja, als je zegt dat je moslima bent, dan kun je daar beter ook naar handelen.
    En volgens mij hoort het kopen van gestolen spullen daar niet bij.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    408
    06-07-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Als je een goede moslima bent, dan geef je hem aan bij de politie.
    Heb net niet zo op verraders!! ..Beetje smiechterig he..eerst goedkoop die foon en die parfum kopen,om vervolgens de wouten te bellen.

  14. #14
    Passionate1

    Reacties
    690
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door absolut
    Ok, misschien niet genoeg om te melden aan de politie.

    Maar ja, als je zegt dat je moslima bent, dan kun je daar beter ook naar handelen.
    En volgens mij hoort het kopen van gestolen spullen daar niet bij.
    Het kopen van spullen waarvan je vermoedt dat het gestolen waar is.
    Mee eens. Zal je daarover niet tegenspreken. Het is je ook gelukt om me een schuldgevoel aan te praten.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    120
    16-03-2005

    Citaat Geplaatst door Bambina
    Nadeel is dat je het meestal niet kunt bewijzen, maar vermoedens hebt.
    Stouterd!

    Veritas Lux Mea