1. #1
    AS THE WORLD TURNS

    Reacties
    148
    17-08-2004

    Ik wordt gepest en/of uitgelachen

    Salaam allemaal,

    Is er een bepaalde doeha die ik kan doen tegen pesterijen? Ik krijg dat vaak omdat mensen me uitlachen of over mij praten over hoe ik eruit zie. Aan mijn uiterlijk kan ik niets veranderen maar misschien wel de pesterijen?

    Ik stel jullie hulp zeer op prijs alvast bedankt.

  2. #2
    -

    Reacties
    125
    13-06-2005

    Wa aleikoem salaam,

    Moge Allah swt je bijstaan. Wees geduldig, Allah is met degene die geduldig is. Ik weet geen doea maar ik kan je wel troosten door te zeggen dat de aardse wereld alhamdulillah niet eeuwig is, en je kan in de hiernamaals je recht weer krijgen van degene die jou pesten zodat je beloont zult worden door Allah swt.
    En alhamdulillah de hiernamaals is eeuwig. Wees geduldig inshaallah.
    Omarm de Koran en zoek toevlucht bij Allah swt.

    As salaam aleikoem,
    Mikail

    22:78 "...Hij is uw Beschermer. Een uitmuntend Meester en een uitnemend Helper. "
    3:191 Zij die staande, zittende en op hun zijden liggende Allah gedenken, en nadenken over de schepping der hemelen en der aarde, zeggende: "Onze Heer, U heeft dit niet tevergeefs geschapen; neen, heilig bent U; red ons daarom van de straf van het Vuur. Amien

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    Salaam alaykoum,

    Ik kan niet echt ioets specifieks vinden over pesterijen. Maak dou3a's tijdens je gebed (je kunt het ook in je eigen woorden noemen). Weet dat Allah kijkt naar onze harten en onze daden en niet naar uiterlijk hoe mooi je bent of niet. Hij is de Schepper, wees blij met wat je hebt, en inshaAllah zul je hiervoor beloond worden. want weet :

    De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Geen moeilijkheid/vermoeidheid treft een moslim, noch een ziekte, noch zorgen, noch verdriet, noch schade, noch ellende, zelfs geen doorn prikt hem zonder dat Allah het als een boetedoening voor wat van zijn zondes zal accepteren."


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.
    139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].


    "اللّهُـمَّ لا سَـهْلَ إِلاّ ما جَعَلـتَهُ سَهـلاً، وَأَنْتَ تَجْـعَلُ الْحَـزَنَ إِذا شِـئْتَ سَهـْلاً."


    "Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".

    Allah i3awen!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    160
    14-02-2005

    Salam Alaykum

    Mag ik vragen door wie je wordt uitgelachen? als het door kufar is dan zeg ik jou dat alle moslims worden uitgelachen en gepest, om eerlijk te zijn denk ik niet dat het door je uiterlijk zelf komt, misschien door je hijab of zo, draag je die?

    Wees blij dat je niet in andere landen woont, waar ze gewoon je hijab eruit trekken, en je recht in de gezicht uitlachen of je afschwulijk aan kijken alsof je niks bent. Dus ook al wordt je uitgelachen, bedankt Allah dat je het tenminste niet eens zo erg hebt...

  5. #5
    AS THE WORLD TURNS

    Reacties
    148
    17-08-2004

    Het zijn moslims niet kufar jammer genoeg. Ik werd en word steeds uitgelachen om mijn uiterlijk was al zo op de basisschool tot nu ( 21 jr) Er wordt vaak gezegd dat ik lelijk ben. Dat boeit mij eerlijk gezegd niet meer maar wordt er alleen ontzettend moe van.

  6. #6
    AS THE WORLD TURNS

    Reacties
    148
    17-08-2004

    Citaat Geplaatst door ffeiza
    Salaam alaykoum,

    Ik kan niet echt ioets specifieks vinden over pesterijen. Maak dou3a's tijdens je gebed (je kunt het ook in je eigen woorden noemen). Weet dat Allah kijkt naar onze harten en onze daden en niet naar uiterlijk hoe mooi je bent of niet. Hij is de Schepper, wees blij met wat je hebt, en inshaAllah zul je hiervoor beloond worden. want weet :

    De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Geen moeilijkheid/vermoeidheid treft een moslim, noch een ziekte, noch zorgen, noch verdriet, noch schade, noch ellende, zelfs geen doorn prikt hem zonder dat Allah het als een boetedoening voor wat van zijn zondes zal accepteren."


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.
    139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].


    "اللّهُـمَّ لا سَـهْلَ إِلاّ ما جَعَلـتَهُ سَهـلاً، وَأَنْتَ تَجْـعَلُ الْحَـزَنَ إِذا شِـئْتَ سَهـْلاً."


    "Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".

    Allah i3awen!
    Bedankt meid. Ik weet dat Allah swt naar onze harten kijkt. Maar ik wordt gewoon moe van al die mensen die zeggen dat ik lelijk ben. Ik raak er wel aan gewend maar wordt er wel moe van.

  7. #7
    AS THE WORLD TURNS

    Reacties
    148
    17-08-2004

    Citaat Geplaatst door Mikail_027
    Wa aleikoem salaam,

    Moge Allah swt je bijstaan. Wees geduldig, Allah is met degene die geduldig is. Ik weet geen doea maar ik kan je wel troosten door te zeggen dat de aardse wereld alhamdulillah niet eeuwig is, en je kan in de hiernamaals je recht weer krijgen van degene die jou pesten zodat je beloont zult worden door Allah swt.
    En alhamdulillah de hiernamaals is eeuwig. Wees geduldig inshaallah.
    Omarm de Koran en zoek toevlucht bij Allah swt.

    As salaam aleikoem,
    Mikail

    22:78 "...Hij is uw Beschermer. Een uitmuntend Meester en een uitnemend Helper. "
    Shoukran dat wist ik al en als ik daaraan denk voel ik me weer beter. Maar zodra het weer begint moet ik weer doorbijten en is erg vermoeiend.

  8. #8
    La Ilaha ila Allah!

    Reacties
    203
    17-12-2004

    Salam oe 3alaikoem oe7tie,

    Allah kijkt naar je innerlijk niet naar je uiterlijk. Ik denk dat als je aan deze woorden denkt je je beter gaat voelen. De mensen die pesten hebben volgens mijn gevoel geen imam in hun hart. Ik hoop dat ik je hier een beetje mee gerust stel!

    Wa3alaikoem oe salam,

    marocco_ned
    If it's ment to be it will be...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    160
    14-02-2005

    Zuster luister, je hebt mensen die regelmatig naar de moskee gaan die bijv een huidziekte hebben, of bijv geen benen, of gehandicapt zijn en noem maar op, deze mensen schamen zich niet, noch worden ze uitgelachen door andere moslim noch worden ze lelijk geacht. Ze zijn gelijk aan de andere moslims, het enige waar het verschil zit is in de vrees voor Allah. Ik zeg jou een ding, jij noemt die mensen die jou uitlachen moslims??? Ik begrijp al zowiezo niet hoe je iemand kan uitlachen vanwege z'n uiterlijk, hou je gewoon aan de wetten van Allah dat is het aller belangerijkste.

    En om je gerust te stellen, weet dat iedereen, die niet jong sterft, oud wordt, iedereen heeft dan hetzelfde uiterlijk, iedereen wordt hierdoor vernederd vooral diegene die dachten dat ze de machtigste waren, de slimste, de knapste enz

    Ken je de verhaal van Jacob?? Alles werd van hem ontnomen, z'n familie, hij werd heel erg arm, en ook heel erg ziek, hij kreeg soort vlekken op z'n gezicht, en al deze tijd bedankte hij Allah, en hij zei dat Allah de meest barmhartige is ondanks al dit.

    En de verhaal van Yousuf, ik weet niet precies hoe lang het was, maar volgens mij was het 80 jaar lang dat zijn vader over hem ging huilen en hij werd er helemaal blind door. En toch na zoveel jaren vetrouwde hij in Allah en in de du3a die hij verichte om zijn zoon terug te brengen naar hem, niet zoals mensen nu, doen ze du3a voor een minuut en dan geven ze het op. Dus geduld moet je tonen tot aan je dood als het moet, het hiernamaals is het gene dat telt.

    En het laatste wat ik je wil vertellen, diegene die van dit leven houden die krijgen het ook, maar het hiernamaals kunnen ze vergeten. Kijk maar naar de situatie van moslims. Ik hoop dat dit je heeft geholpen.

  10. #10
    Salafi

    Reacties
    11
    22-07-2005

    Citaat Geplaatst door ooo
    Salaam allemaal,

    Is er een bepaalde doeha die ik kan doen tegen pesterijen? Ik krijg dat vaak omdat mensen me uitlachen of over mij praten over hoe ik eruit zie. Aan mijn uiterlijk kan ik niets veranderen maar misschien wel de pesterijen?

    Ik stel jullie hulp zeer op prijs alvast bedankt.
    Salaam ya oegt,

    Ik kan je alleen vertellen dat je je eigen daar niet moet stressen door die mensen. Als je op een school zit waar je eigen niet op je gemak voelt, gewoon kiezen voor een andere school, en ook bv met werk.

    Laat je eigen niet geestelijk kleineren door kinderen verpakt in lichamen een oudere personen.

    Moge allah hun leiden of hun ruggen breken,

    Wa salam,

    Je broeder.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    91
    29-09-2004

    ik vind dit erg om te lezen.. moslims die zusters uitlachen... sowieso dat j euberhaupt word uitgelachen om je uiterlijk vind ik gewoon ni kunnen...trieste figuren die dat doen bij jou echt waar. Hoop dat ze ooit stikken in hun gelach. Amien! En ik wens jou veel sterkte. Je moet weten dat jij boven die snotneuzen staat...de enige die boven jou staat is Allah Sterkte
    Yas, zit op mijn nick.. Yas=gestoord-LIEF-single

  12. #12
    mijn schatjes

    Reacties
    377
    04-06-2005

    Citaat Geplaatst door ffeiza
    Salaam alaykoum,

    Ik kan niet echt ioets specifieks vinden over pesterijen. Maak dou3a's tijdens je gebed (je kunt het ook in je eigen woorden noemen). Weet dat Allah kijkt naar onze harten en onze daden en niet naar uiterlijk hoe mooi je bent of niet. Hij is de Schepper, wees blij met wat je hebt, en inshaAllah zul je hiervoor beloond worden. want weet :

    De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Geen moeilijkheid/vermoeidheid treft een moslim, noch een ziekte, noch zorgen, noch verdriet, noch schade, noch ellende, zelfs geen doorn prikt hem zonder dat Allah het als een boetedoening voor wat van zijn zondes zal accepteren."


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt.
    139. O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. [1].


    "اللّهُـمَّ لا سَـهْلَ إِلاّ ما جَعَلـتَهُ سَهـلاً، وَأَنْتَ تَجْـعَلُ الْحَـزَنَ إِذا شِـئْتَ سَهـْلاً."


    "Allaahoemma laa sahla iella maa dja'altahoe sahlan wa anta tadj'aloe al-h'azena iedhaa shie-ta sahlan".

    Allah i3awen!
    SubhanAllah

  13. #13
    Allah swt

    Reacties
    617
    14-10-2004

    lief zuster
    ik vindt het heel erg dat ik dit moeten lezen dat er en zuster wordt gepest.
    zuster heb sabr en vraag allah om sabr te hebben. en als je wilt praten of er is iest pm me dan oke. ik staat altijd voor je klaar.
    salam

  14. #14
    Oum Safouane

    Reacties
    1.631
    02-08-2005

    Citaat Geplaatst door xxlailaxxx
    lief zuster
    ik vindt het heel erg dat ik dit moeten lezen dat er en zuster wordt gepest.
    zuster heb sabr en vraag allah om sabr te hebben. en als je wilt praten of er is iest pm me dan oke. ik staat altijd voor je klaar.
    salam
    Selam oe 'Alaykoum..

    Inderdaad, ik vind dit ook zeer pijnlijk om te lezen.

    Ik weet simpelweg niet hoe het is om gepest te worden, Alhamdoelillah. Ik weet alleen wel dat het behoorlijk pijn doet, wanneer een Kafier iets zegt over de Islaam, of over mijn Hijaab, of kledij..

    Laat staan je eigen broeders & zusters in de Islaam. Ik zie niet in dat mensen het nodig vinden om zich uit te laten over het gezicht van een ander. La 7awla Wa La Qowata Illa Billah, 7asbija Lah Wa Ni'ma Lwakiel.. ..

    Tevens sta ik ervoor open lieve Ougty, om er met je over te praten, indien je daar behoefte aan hebt, PM me maar met je email-adres Insha 'Allah..

    Het hoeft ook echt niet daarover te gaan. Allah 'Azza wajel wil misschien dat dit de omstandigheden zijn waarin wij elkaar als Zusters vinden, maar we kunnen ook gewoon Zusters van elkaar zijn, op ieder vlak.

    Ik kijk uit naar je PM Ougty.. Moge Allah 'Azza Wajel de omstandigheden voor je verzachten Insha 'Allah ..

    Ik zal je niet vergeten in mijn gebeden Insha 'Allah.

    Keep ya head up Insha 'Allah

    Wa 'Alaykoum oe Selam Wa Rahmato Lah Wa Barakatoeh.

  15. #15
    AS THE WORLD TURNS

    Reacties
    148
    17-08-2004

    Salaam aleikoem,

    Bedankt voor al jullie reacties ik waardeer het echt. Moge Allah swt jullie hiervoor belonen. Als ik eraan denk dat die mensen gestraft worden voor hun daden voel ik me altijd beter maar als ik het soms niet meer trek wend ik me altijd tot Allah swt dan voel ik me weer beter. Als ik weer behoefte heb om erover te praten stuur ik wel een PM. Moge Allah swt jullie belonen voor jullie hulp amien.