1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Hasselhoef

    HAsselhoef wordt vaak gebruikt als representatie voor de Marokkanen in Nederland. Hij komt vaak opdraven bij actualiteitenprogramma's op radio en TV. Sterker nog, als het over marokkanen gaat, dan is hij wel bijzonder vaak degene die wordt gebruikt als vertegenwoordiger van de MArokkanen.

    Is dat iets waar jullie blij mee zijn? Vinden jullie hem een goede "advocaat" voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Vinden jullie hem representatief voor de Marrokaanse gemeenschap in NL? Verwoord hij de mening van de meerderhied van de Nederlandse MArokkanen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    936
    21-03-2002

    Ja ik vind hem zeker goed. Hij kan goed uit praten. Hij praat zich zelf goed uit. (kan zich zelf goed verdedigen) Je hebt trouwens een opvallende naam (Opel) Zafira
    Marokko.nl Virtual Community's - Bienvenue younesel18 sur la maison du Maroc

  3. #3
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    big NO



    ik vind hem alles behalve representatief hij doet het namelijk voorkomen alsof wij marokanen ons zelf niet kunnen vertegenwoordigen.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door younesel18
    Ja ik vind hem zeker goed. Hij kan goed uit praten. Hij praat zich zelf goed uit. (kan zich zelf goed verdedigen) Je hebt trouwens een opvallende naam (Opel) Zafira
    nou ik heet eigenlijk xaviera- maar die was al weg

    maart ik had de naam eerder dan Opel met de auto kwam hoor

  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door younesel18
    Ja ik vind hem zeker goed. Hij kan goed uit praten. Hij praat zich zelf goed uit. (kan zich zelf goed verdedigen)
    Maar je vindt dus dat hij de meningen van het gros van de Nederlandsse MArokkanen wel goed verwoord, want dat is wat ik bedoelde met mijn vraag. Dat hij goed kan praten is natuurlijk leuk voor hem- en misschien zelfs om naar te luisteren- maar zegt hij ook zinnige dingen die overeenkomen met wat het gros denkt. Anders ios hij namelijk geen goeie woordvoerder

  6. #6
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    HALLO hij is niet eens een marokaan.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  7. #7
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door beppie_truus
    HALLO hij is niet eens een marokaan.
    Ja maar toch wordt hij elke keer opgetrommeld als het over Marokkanen gaat- of zie ikd at nou verkeerd. Misschien tijd voor iemand die WEL de MArokkanse gemeenschap goed vertegenwoordigd. Iemand die niet zulke slechte PR doet!

  8. #8
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    de vraag was vind je hem representatief nou dan is mijn antwoord nee.
    hij maakt het voor ons alleen maar erger met zijn uitspraken.
    het komt bij de hollanderds over alsof wij dom zijn en niet zelf voor ons zelf op kunnen opkomen.

  9. #9
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Eigenlijk praat hij ook vaak namens de Nederlandse Moslimgemeenschap. Soms ben ik erg tevreden met wat hij zegt maar ik heb ook vaak twijfels. Maar ja een betere woordvoerderfiguur ken ik eigenlijk niet.

    Salahdin

  10. #10
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Re: Hasselhoef

    Origineel gepost door Safira75
    HAsselhoef wordt vaak gebruikt als representatie voor de Marokkanen in Nederland. Hij komt vaak opdraven bij actualiteitenprogramma's op radio en TV. Sterker nog, als het over marokkanen gaat, dan is hij wel bijzonder vaak degene die wordt gebruikt als vertegenwoordiger van de MArokkanen.

    Is dat iets waar jullie blij mee zijn? Vinden jullie hem een goede "advocaat" voor de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Vinden jullie hem representatief voor de Marrokaanse gemeenschap in NL? Verwoord hij de mening van de meerderhied van de Nederlandse MArokkanen?

    het ging in deze topic niet over de moslims maar of dat hij de marokanen goed vertegenwoordigd.
    en dan zeg ik nee we hebben genoeg marokanen die deze taak beter kunnen doen een hele goede is achmed aboutaleb.
    en om een probleem uit te kunnen leggen aan een ander moet je een onderdeel zijn van de groepering waar het over gaat.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  11. #11
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Re: Hasselhoef

    Origineel gepost door beppie_truus



    en om een probleem uit te kunnen leggen aan een ander moet je een onderdeel zijn van de groepering waar het over gaat.
    Dat ben ik in deze context met je eens! Maar nogmaals, IK ben niet degene die Hasselhoef belt als er iets uit te leggen valt- dat zijn de programmamakers. Ik persoonlijk vind hem helemaal geen goede vertegenwoordiger voor wat dan ook om eerlijk te zijn. Hij kletst zichzelf vast- en formuleert zaken vaak op zo'n manier dat de beeldvorming die toch al niet zo positief is in de media - nog 's negatiever wordt.

  12. #12
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door dounia_dana
    Ik vind dat hij het goed doet, het opknappen van onze zaakjes!!!

    Dounia Dana


    en jij als trotse marokaanse kan er mee leven dat een ander jou zaakjes oplost!!!!!!!!


    mijn mening is en blijf: als je duidelijkheid wilt over een groepering en hun probleematiek dan moet je iemand vragen die uit dezelfde groep komt.

  13. #13
    LORD OF THE CHIMPANSEES

    Reacties
    21
    03-12-2001

    hold it!

    Imam Hasselhoef is geen vertegewoordiger van het Marokkaans volk in Nederland! Immers, hij is geen Marokkaan, maar een Moslim van Surinaamse afkomst.. sterker nog er zitten allemaal verschillende soorten rassen in hem!

    Ik vind hem wel een vertegenwoordiger van het relativerende Islam.. Hij is tot nu toe de enige die ik heb gezien die op een normale manier de Islam aan deze Europeanen kan uitleggen, zonder van zijn standpunten af te wijken (kijk bijvoorbeeld naar de discussie over homo's bij Barend en van Dorp)

    Ik denk eerlijk gezegd dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die het op zijn manier kunnen, en heel veel Nederlanders hebben respect voor hem omdat hij ten alle tijden 'relaxt' blijft en alles goed kan formuleren... dit in tegenstelling van El moumni.. dan is homo een besmettelijke ziekte, dan biedt hij zijn excuses aan, dan zijn europeanen varkens, en dan bied hij weer zijn excuses aan.... een standpunt heb je, een standpunt hou je.. en een standpunt onderbouw je..

    Beppie-Truus.. jij ook hier... gezellig!!!!

    groetjes,
    Machido

    ps: Ik zou graag Hasselhoef over een aantal dingen zelf willen spreken, ik zet dan een mega grote pot thee en wat zelf gebakken koekjes en het word een groot mega debat..

  14. #14
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    hallo machido jij slaat de spijker op z'n kop voor de islam is hij mischien wel goede vertegenwoordiger (wat ik betwijfel maar ja ieder zijn eigen mening) maar safira_75 deed het voorkomen alsof hij de marokanen representeert wat dus absoluut niet het geval is.

  15. #15
    LORD OF THE CHIMPANSEES

    Reacties
    21
    03-12-2001

    Wat dat betreft!!

    Ola Beppie!!!

    Ja dat klopt, maar hij duikt wel vaak op als het gaat om Marokkanen! En dit heeft meestal iets maken met iets negatiefs over ons, dus bij gebrek aan betere leiders....
    Zal ik je wat grapig vertellen, weet je toevallig wie aan het hoofd staat van het Islamitisch forum in Nederland??... Een Turk!!.. deze knakker is al een paar keer op TV geweest zonder ooit iets zinnigs te zeggen.. hij kan me toch een partij slecht uit zijn woorden komen.... maar ja, bij gebrek aan iets beters moet je het hiermee doen! Aan de andere kant moet je het die gasten wel nageven dat ze zo hoog opgeklommen zijn , want sommige mensen (inclusief mezelf) kunnen alleen maar van de zijlijn kritiek geven en een grote muil trekken.. Ik wou dat het anders kon!!

    weet je wat, ik ga bij een politieke partij... wat jij??

    groetjes,
    machido