1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Stuitbevalling

    Ik ben nu 37 weken en 2 dagen zwanger en heb vandaag te horen gekregen dat het toch een stuitbevalling gaat worden.
    Nou mag ik kiezen tussen een gewone bevallingen of een keizersnee.
    Wie heeft hier ook ervaring mee.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.241
    01-02-2004

    Hoi meid,

    Ik heb hier geen ervaring mee. Maar als ik in jou schoenen stond zou ik voor de keizersnede gaan. Me tante heeft 2 keizersnede in 2 jaar tijd gehad en beviel haar hamdoullah wel.
    Als het keizersnede wordt, wanneer gaan ze de baby inchaAllah halen?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    ik ken iemand die voor een stuitbevalling koos, en ze had spijt!

  4. #4
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Johanna
    Ik ben nu 37 weken en 2 dagen zwanger en heb vandaag te horen gekregen dat het toch een stuitbevalling gaat worden.
    Nou mag ik kiezen tussen een gewone bevallingen of een keizersnee.
    Wie heeft hier ook ervaring mee.
    inscha-allah zal de baby zich als nog gaan draaien. ik he bhet elhamdoulilah. zelf nog nooit meegemaakt. maar het lijkt me wel eng. zelf heb ik wel eens gehoord dat babys zich uit eindelijk wel hebben gedraaid. en hopelijk gaat dat bij jou ook gebeuren. je kunt een beetje denk ik ook zelf de baby draaien met je hand. maar daar moet je het maar aan de verloskundige vragen wellicht kunnen je die daar wat over vertellen.
    gezegend walielah el7amd

  5. #5
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Je hebt in een ziekenhuis in Amsterdam een speciaal vrouwtje die 'm kan proberen te draaien... dat zou ik eerst proberen... tja... beide niet echt lekker lijkt me.. maar een keizersnee zou ik echt proberen te vermijden... je bent dan echt een tijd out, terwijl je kan proberen gewoon te bevallen en als dat niet lukt altijd nog een keizersnee doen... maar dan moet je dat wel goed afspreken met de artsen in het ziekenhuis, dat je het zelf kan aangeven van nu is het genoeg.

    M.

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    711
    15-05-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn derde zoon is via stuitligging gekomen. Dit was echter een volkomen verrassing. Ik had 10 cm ontsluiting en mocht gaan persen ,komt er opeens een voetje uit
    Er ontstond even paniek maar onder goede begeleiding van de dokter is het goed gekomen. Maar als ik het van te voren had geweten dan had ik voor een keizersnee gekozen.
    Hij heeft het erg benauwd gehad en het was zo'n paniekgedoe dat is niet fijn.

  7. #7
    Love My KIds

    Reacties
    5.599
    10-03-2005

    ik heb van 2 vriendinnen mee gemaakt dat ze het hebben om gedraaid en als ze dan gaan bevallen licht het nog niet goed zit een schoudertje dwars als het je eerste is zou ik zeker voor keizersnee kiezen als je al een keer eerder bent bevallen dan zou ik voor de normaalen bevalling kiezen
    je moet doen wat je gevoel zegt
    veel succes dat alles goed mag gaan inschallah
    ma3a salama

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Citaat Geplaatst door Marisah
    Je hebt in een ziekenhuis in Amsterdam een speciaal vrouwtje die 'm kan proberen te draaien... dat zou ik eerst proberen... tja... beide niet echt lekker lijkt me.. maar een keizersnee zou ik echt proberen te vermijden... je bent dan echt een tijd out, terwijl je kan proberen gewoon te bevallen en als dat niet lukt altijd nog een keizersnee doen... maar dan moet je dat wel goed afspreken met de artsen in het ziekenhuis, dat je het zelf kan aangeven van nu is het genoeg.

    M.
    Helaas is het niet mogelijk om te draaien, omdat mijn buikwand te sterk zou zijn en inmiddels is de kleine ook iets ingedaald.
    Het ziekenhuis heeft de voorkeur voor een gewone bevalling maar mocht dat niet lukken kunnen ze op het alle laatste moment als nog een keizersnede doen.
    Ze zeggen dat het mogelijk is via de normale weg , maar de vraag is of ik het aankan. Volgens de laatste echo weegt de kleine ongeveer 7 pond en wanneer die op zich laat wachten kan de baby bij de geboorte 8 pond gaan wegen. Met in mijn achterhoofd dat mijn zwangerschapsverlof afloopt op 28 september denk ik toch te gaan kiezen voor een gewone bevalling maar eigenlijk laat ik de keuze over aan allah.
    Na een moeilijke zwangerschapsperiode moet ik dit ook wel aankunnen.

  9. #9
    mIJN gEzIN nuM 1

    Reacties
    7.956
    30-03-2004

    Meidvraag het eens aan tetouania25 volgens mij had ze het ook!

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    934
    11-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ceuta
    Meidvraag het eens aan tetouania25 volgens mij had ze het ook!
    Ik stond twee maanden geleden ook voor zo´n keuze en heb uiteidelijk voor een normale bevalling gekozen omdat het al mijn derde kindje was en de eerste twee bevallingen hadden zeg maar plaats gemaakt dus de baby kon er wel doorheen
    de weeen enzo waren gewoon hetzelfde als een normale bevalling alleen bij de persdrang mag je bij een stuitbevalling niet meepersen dat is het enige nadeel omdat het zo moeilijk is om de perdrang tegen te houden.
    Maar ik zou zeggen ga op je gevoel af want een keizersnee is toch een buikoperatie en het is wel je eerste kindje. Misschien kan je een bekkenmeting laten doen dan kunnen ze zien of je bekken breed genoeg zijn voor de baby.
    Je bevalt in een ziekenhuis dus je bent in goede handen als ze zien dat een normale bevalling op een of ander manier niet lukt kunnen ze altijd een keizersnee doen. Allah ie 3awn enallah ie 3tik wakfa sehla.
    Never give up on the things that make you smile


  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    3.917
    11-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Johanna
    Helaas is het niet mogelijk om te draaien, omdat mijn buikwand te sterk zou zijn en inmiddels is de kleine ook iets ingedaald.
    Het ziekenhuis heeft de voorkeur voor een gewone bevalling maar mocht dat niet lukken kunnen ze op het alle laatste moment als nog een keizersnede doen.
    Ze zeggen dat het mogelijk is via de normale weg , maar de vraag is of ik het aankan. Volgens de laatste echo weegt de kleine ongeveer 7 pond en wanneer die op zich laat wachten kan de baby bij de geboorte 8 pond gaan wegen. Met in mijn achterhoofd dat mijn zwangerschapsverlof afloopt op 28 september denk ik toch te gaan kiezen voor een gewone bevalling maar eigenlijk laat ik de keuze over aan allah.
    Na een moeilijke zwangerschapsperiode moet ik dit ook wel aankunnen.
    in het ZH is altijd bij een stuistliging de voorkeur aan een normale bevalling..
    maar de kans is zo groot dat je toch eindigt op een opratietafel...
    ik ken een vrouw die bevallen was van een baby die in een stuitliging lag en doordat eerst de beentje eruit kwam lukte het niet verder waardoor ze gingen trekken en nu is het babytje verlambt.. ik wil je niet bang maken maar in het ziekenhuis vertellen ze nooit wat de risico s zijn...
    en 8 pond tbarke allah is niet niets he, sowieso voor een normale bevalling met een kindje van boven de 5 pond moeten er fotos gemaakt worden van jou rug om te kijken of je het aan kunt of niet!!!
    een keizersnee is ook geen pretje maar wel meer kans op een goede einde!!
    gheer incha Allah

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    934
    11-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    hier heb je wat sites waar alles staat over stuitbevallling en keizersnede heb ik in ieder geval veel aan gehad en jij misschien ook insaalah maar maak je niet druk komt goed insaallah ik maakte me ook veelste druk ik sliep zelfs niet omdat ik niet wist wat ik moest doen maar doe rustig aan en denk vooral aan wat je zelf wil en niet teveel naar meningen van andere luisteren want daar word je alleen maar gek van. Lees deze folders en dan moet je gewoon met je man en je gyneocoloog bespreken wat voor jou het beste is en zet al je fragen wat je hierover hebt op papier en stel ze aan je gyneocoloog.

    http://www.nvog.nl/files/keizersnede.pdf

    http://www.nvog.nl/files/stuitligging.pdf
    Never give up on the things that make you smile


  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    934
    11-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    oh ja doe salat al istighara helpt ook
    Never give up on the things that make you smile