1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    ik heb zooo'n rugpijn, niet normaal

    ik heb hele erge rugpijn.Vooral mijn onderrug en gaat verder naar mijn kont en benen.Ik kan niet bukken, niets optillen, niet op mijn rug liggen echt helemaal niks.Ik heb zo vaak een warme bad genomen, maar nee.Zelfs dat ding van saunabelt op mijn rug gedaan,helpt ook niet

    wie weet een goeie middel daarvoor?Want ik verga van de pijn en kan niet eens mijn dochtertje optillen (die niet eens kan lopen )

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    129
    29-05-2005

    Citaat Geplaatst door tangia21
    ik heb hele erge rugpijn.Vooral mijn onderrug en gaat verder naar mijn kont en benen.Ik kan niet bukken, niets optillen, niet op mijn rug liggen echt helemaal niks.Ik heb zo vaak een warme bad genomen, maar nee.Zelfs dat ding van saunabelt op mijn rug gedaan,helpt ook niet

    wie weet een goeie middel daarvoor?Want ik verga van de pijn en kan niet eens mijn dochtertje optillen (die niet eens kan lopen )
    Wat zielig, iemand die je rug moet masseren?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door Kip_zonder_kop
    Wat zielig, iemand die je rug moet masseren?
    hhebben we ook geprobeerd, maar tijdens het masseren voel ik niks omdat die pijn vanuit de botten komt en niet spieren

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    129
    29-05-2005

    Citaat Geplaatst door tangia21
    hhebben we ook geprobeerd, maar tijdens het masseren voel ik niks omdat die pijn vanuit de botten komt en niet spieren
    ooh ben je al naar de dokter geweest?

  5. #5
    kindvrouwtje

    Reacties
    11.759
    16-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ha tangi adit heb ik ookgehad. was vreselijk. deed geen oog dicht.
    ze dachten eerst dat het een hernia was, omdat ik tintelingen in mijn benen kreeg.

    gelukkig was dat niet hetgeval. heb fysio gehad (heel intensief 3 x per week.

    en nu alhamdoellilah ben k ervan af.

    maar wil welbij fysio blijven,die massages zijn heeeeeeeeerlijk

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door Kip_zonder_kop
    ooh ben je al naar de dokter geweest?
    vaker meid,ik heb dit eigenlijk nog langer dan 5 jaar en het word als maar erger.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    Citaat Geplaatst door sihamkleuter
    ha tangi adit heb ik ookgehad. was vreselijk. deed geen oog dicht.
    ze dachten eerst dat het een hernia was, omdat ik tintelingen in mijn benen kreeg.

    gelukkig was dat niet hetgeval. heb fysio gehad (heel intensief 3 x per week.

    en nu alhamdoellilah ben k ervan af.

    maar wil welbij fysio blijven,die massages zijn heeeeeeeeerlijk
    kan je me uitleggen wat dat is en hoe ik ervan af kom als ik het heb?

  8. #8
    kindvrouwtje

    Reacties
    11.759
    16-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door tangia21
    kan je me uitleggen wat dat is en hoe ik ervan af kom als ik het heb?

    Een hernia (Hernia Nuclei Pulposi, HNP) is een uitstulping van de tussenwervelschijf. Deze uitstulping drukt op een zenuw, waardoor pijnklachten in het been ontstaan, eventueel met verschijnselen van uitval van de zenuw (doof gevoel, krachtsvermindering).

    Hernia operaties horen tot de meest frequent door neurochirurgen uitgevoerde ingrepen. Van de bijna 11.000 die er elk jaar in Nederland worden gedaan nemen de neurochirurgen er ruim 9000 voor hun rekening. Veel vaker nog worden neurochirurgen met het probleem van de rugpijn geconfronteerd. Het is niet duidelijk of rugpijn als het gevolg van een hernia beschouwd moet worden. Vroeger ging men daar altijd van uit, tegenwoordig gelooft men dat slijtage van een tussenwervelschijf wel een rol kan spelen bij het ontstaan van rugpijn. Een hernia kan echter optreden zonder rugpijn. De typische klacht van een hernia is pijn in één been.

    Slijtage of degeneratie van een tussenwervelschijf is een normaal proces dat bij iedereen in meerdere of mindere mate plaatsvindt. Vaak komen rugklachten of hernia's in bepaalde families wat meer voor. Zwaar werk met veel bukken en tillen kan wel meer rugklachten geven, maar het ontstaan van een hernia wordt er niet door veroorzaakt. Hernia's komen even vaak voor bij mensen met licht en zwaar werk. Opvallend is dat rugoperaties bij rokers veel vaker nodig zijn en ook nog tot slechtere resultaten leiden dan bij niet-rokers. Bij de degeneratie kan de tussenwervelschijf gaan uitpuilen, er kan echter ook een scheur in de vezelring optreden. Hier doorheen kunnen stukken uit de kern naar voren gedrukt worden in de richting van het wervelkanaal. Meestal scheurt de ring op de zwakste plek, en dat is precies waar de zenuwwortel het wervelkanaal verlaat. Iedereen kan een hernia krijgen, en waarom dit bij de een wel en bij de ander niet gebeurt is niet bekend. Wel zie je hernia's iets vaker in bepaalde families optreden.

    Meestal gaan rugklachten aan het optreden van een hernia vooraf. Heel veel patiënten hebben wel eens een spitaanval gehad. De verschijnselen van de hernia bestaan echter uit pijn die in het been uitstraalt, eventueel met een doof of prikkelend gevoel. Deze pijn treedt op in het verzorgingsgebied van de zenuw waarop de druk wordt uitgeoefend. Druk op de zenuw kan een verlies van functie van de zenuw betekenen.

    De functie van de zenuw is tweeledig: de zenuw verzorgt de spieren, maar ook een huidgebied. Iedere zenuw heeft zijn "eigen" spier en huidgebied. De stoornissen die kunnen optreden kunnen bestaan uit verlammingsverschijnselen van een of meer spieren, of een prikkelend dan wel doof gevoel. Omdat bij hoesten, niezen en persen (HNP) de druk in het wervelkanaal wordt verhoogd, dus ook de op de zenuwwortel, kan de pijnuitstraling toenemen. Uit de beschrijving van de pijnuitstraling en uit de bij onderzoek eventueel vastgestelde uitval is al vaak te zien om welke zenuw het gaat.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    het gaat wel naar mijn linkerbeen.Ik moet maar snel naar de dokter

  10. #10
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    Citaat Geplaatst door tangia21
    ik heb hele erge rugpijn.Vooral mijn onderrug en gaat verder naar mijn kont en benen.Ik kan niet bukken, niets optillen, niet op mijn rug liggen echt helemaal niks.Ik heb zo vaak een warme bad genomen, maar nee.Zelfs dat ding van saunabelt op mijn rug gedaan,helpt ook niet

    wie weet een goeie middel daarvoor?Want ik verga van de pijn en kan niet eens mijn dochtertje optillen (die niet eens kan lopen )

    ga van de pc af

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.532
    14-12-2003

    wellah heeft niets met pc te maken.Ik heb dit langer dan 5 jaar en het word alsmaar erger.Ik kan niets meer doen,vandaar dat ik vandaag ook hier zit op m.nl

  12. #12
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    Citaat Geplaatst door tangia21
    wellah heeft niets met pc te maken.Ik heb dit langer dan 5 jaar en het word alsmaar erger.Ik kan niets meer doen,vandaar dat ik vandaag ook hier zit op m.nl

    dan zal ik maar de dokter raadplegen is niet normaal!!!