1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Groentepap voor baby TOCH niet invriezen???

    Salaam,

    ik heb op deze site ( http://www.kindengezin.be/KG/Themas/...#tcm:149-37448 ) gelezen dat je een zelf gemaakt groentepap beter niet in kunt vriezen!!! Vanwegen infectiegevaar en de vitamines worden niet goed opgenomen.

    Dat doe ik bij mijn zoontje van bijna 8 mnd. al sinds hij met vast voeding is begonnen. Vind het best handig... 1 keer in de week kook ik veel verschillende groente (gevarieerd met zoals bijv.rijst, pasta, vlees, kip etc) en vries het in kleine porties in. Zo kan ik weer 1 week mee vooruit. Dan hoef ik niet elke dag of om de 2 dagen te koken.

    Doen jullie moeders met baby dat ook???

  2. #2
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    me moeder deed het toen voor me zusje een dag groente koken voor 2dagen en gewoon bewaren in de koelkast niet invriezen!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Citaat Geplaatst door miss_rif21
    me moeder deed het toen voor me zusje een dag groente koken voor 2dagen en gewoon bewaren in de koelkast niet invriezen!!!

    ja, dat deed ik ook in het begin totdat ik hier op het forum heb gelezen dat je de groente in kunt vriezen, erg handig en bespaard een hoop tijd! Maar als het niet zo goed is ga ik daarmee stoppen.

    Nog meer erfaringen?

  4. #4
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    Citaat Geplaatst door smurfi
    ja, dat deed ik ook in het begin totdat ik hier op het forum heb gelezen dat je de groente in kunt vriezen, erg handig en bespaard een hoop tijd! Maar als het niet zo goed is ga ik daarmee stoppen.

    Nog meer erfaringen?
    invriezen is inderdaad handig!!!
    maar had toen gehoort dat het slecht was!!! weet niet met zekerheid!!
    was toen 5jaar terug hihihihihi!!!

  5. #5
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Ik heb het altijd gedaan, mijn kind is bijna nooit ziek.... geen idee of je het kan doen of dat het overdreven is...

  6. #6
    Alhamdollilah

    Reacties
    2.854
    28-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb er geen ervaring mee. Als ik ga koken voorons zelf dan kook ik tegelijk ook voor de kleine, precies hetzelfde maar dan in een andere klein pannetje zonder zout en kruiden. Een kleine moeite. Maar ik heb heel vaak gelezen in ouders van nu dat je het gewoon in kan invriezen. Dat doen ze ook met moedermelk. Dus lijkt het me een beetje overdreven. Zorg wel dat voordat je het gaat invriezen het eten helemaal koud is, maar dan ook echt koud. Mijn broer werkt bij keuringsdiens van waren. En laats deed ik de overgebleven pasta in de koelkast, maar moest het van hem gelijk eruit halen. Ik moest het eerst helemaal koud laten worden, andrers komen de bactieren op af. Als het helemaal is afgekoeld dan is het geen probleem. Denk dat daar de meeste in de fout gaan. Ik deed ook altijd eten wat nog een heel klein beetje warm is in de koelkast.
    http://thedeenshow.com/
    Vertrouw op Allah en je zult zien wat voor last er weg valt. Allah! Er is Geen God dan Hij, De Levende de Zelfbestaande. Laa illaha illa llah

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.016
    17-02-2004

    Citaat Geplaatst door houda99
    Ik heb er geen ervaring mee. Als ik ga koken voorons zelf dan kook ik tegelijk ook voor de kleine, precies hetzelfde maar dan in een andere klein pannetje zonder zout en kruiden. Een kleine moeite. Maar ik heb heel vaak gelezen in ouders van nu dat je het gewoon in kan invriezen. Dat doen ze ook met moedermelk. Dus lijkt het me een beetje overdreven. Zorg wel dat voordat je het gaat invriezen het eten helemaal koud is, maar dan ook echt koud. Mijn broer werkt bij keuringsdiens van waren. En laats deed ik de overgebleven pasta in de koelkast, maar moest het van hem gelijk eruit halen. Ik moest het eerst helemaal koud laten worden, andrers komen de bactieren op af. Als het helemaal is afgekoeld dan is het geen probleem. Denk dat daar de meeste in de fout gaan. Ik deed ook altijd eten wat nog een heel klein beetje warm is in de koelkast.

    Bedankt voor de tip