1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    19-03-2005

    Alleenstaande moeders

    Salam broeders en zusters,

    Ik ben onlangs alleenstaande moeder geworden omdat ik gelukkig van mijn man ben gescheiden voordat hij mijn leven nog meer tot een hel kon brengen. Ik zou graag in contact willen komen met alleenastaande moeders en vaders die de bekrompen gedachtes van onze medemarokkanen ook zo beu zijn. Waarom wordt er zo op ons neer gekeken?? zijn wij minder waard dan een maagd?? ik snap het niet... mannen denken nu dat ik graag snel snel wil trouwen of ene relatie wil !!! nou nee dank je.. ik heb vandaag iets heel grappigs gehoord iemand vertelde mij dat het niets tussen ons zou worden (wie zat er nou aan mij te plakken, hij toch?) omdat ik een kind heb en dat is niet gepast in onze cultuur vertelde hij.. als hij met een serieus meisje thuis zou komen dan pas zouden zijn ouders blij zijn!!! zijn wij alleenstaande moeders dan niet serieus?? ach ja ik ben niet op zoek naar een vent want het vertrouwen daarin ben ik al heel lang verloren alhamdoullah ik heb het mooiste geschenk van Allah en dat is mijn prachtige zoon!!!

    en dames en heren oordeel nooit over een ander dat mogen wij niet want je weet ook nooit wat jou of een van je dierbaren kan overkomen..

    salam aleikom

  2. #2
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Inshallah komt het goed meid!

    Die troep van een Cultuur naar achteren gooien en stort je inshaAllah op Allah swthl

    wa salaam Alaikoem
    In de naam van Allah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12
    19-03-2005

    Salam Nedya,

    Je hebt helemaal gelijk ik heb me gelukkig altijd gestort op mijn geloof maar in tijden dat een mens het zwaar en moeilijk heeft mag deze zeker niet in de verleiding van de shitaan komen...

    wat mij soms gewoon stoort is dat mensen keihard roepen dat ze zichzelf de beste moslim vinden maar hun daden zeggen iets anders.. ik zit zeker geen pleitbrief te schrijven maar ik vind dat we minder moeten oordelen over elkaar en kijken naar de harten van mensen...

    ik vind het ook heel spijtig als ik soms dames hoor praten over dat ze nooit met een man zullen trouwen die al een kind heeft!!! waarom niet?? stel je broer wordt om de een of andere reden (alleen Allah swt weet de echte reden) alleenstaande vader hoe zou jij het dan vinden als hij wordt gezien als de paria van de marokkaanse gemeenschap??

    ach ja ik zeg altijd maar laten we proberen om met zo min moeglijk zonden deze wereld te verlaten

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    66
    24-04-2005

    je hebt gelijk. met mij is het precies hetzelfde verhaal.mijn ex zegt je zal nooit een man krijgen als gescheiden vrouw en omdat ik een kind heb.mou ik ken zat mensen met zelfs meer kinderen, en ze hebben alsnog de ware gevonden.geloof in ALLAH en hij zal deuren voor je openen inshallah.

  5. #5
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Salaam Alaikoem meid,

    Ik weet volkomen waar je het over hebt aangezien ik een een broer heb die gescheiden is en ook nog eens een pracht van een zoontje heeft...Al7amdoelilah.

    Het laatste wat je moet doen is naar andere mensen luisteren. Mensen blijven praten. Of je nou iets goeds of slecht doet, mensen hebben altijd commentaar. Het is geen schande om te gaan scheiden. De Sahaba van Rasoel VZmh hadden ook te maken met scheidingen.

    Inderdaad waarom zou je niet met een gescheiden persoon kunnen trouwen? Al Gayr Inshallah.

    Wij, als Moslims, mogen zowieso niet anderen veroordelen. Dat is niet aan ons aangezien wij niet weten wat zich in de harten bevindt. Wij hebben dat recht niet en Al7amdoelilah heeft Allah stwhl alleen het recht om in onze harten te kijken. Hart, bron van waarheid/liefde en gehoorzaamheid.

    Een advies dat ik ej kan geven is dat je niet naar je omgeving moet luisteren. Zij maken het alleen maar erger terwijl het niet ergs is om te scheiden. Het gebeurt.

    wa salaam,
    In de naam van Allah

  6. #6
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door miss_agadir4321
    je hebt gelijk. met mij is het precies hetzelfde verhaal.mijn ex zegt je zal nooit een man krijgen als gescheiden vrouw en omdat ik een kind heb.mou ik ken zat mensen met zelfs meer kinderen, en ze hebben alsnog de ware gevonden.geloof in ALLAH en hij zal deuren voor je openen inshallah.
    Allah, juist! Daar moet je jouw hulp en rust vinden en niet in je omgeving...

    Al7amdoelilah hebben we een toevlucht....
    In de naam van Allah

  7. #7
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Citaat Geplaatst door nachtvlindertje
    Dames jullie hebben de spijker op zijn kop geslagen!!! hoe gaat het nu met je broer Nedya?? lukt het met zijn zoontje?? lijkt me wel moeilijk maar inshallah met sbar komt altijd alles goed!!!
    Sa;aam Alaikoem.

    Met mijn broer gaan het nu wat beter Al7amdoelilah. Maar het ging eerst gewoon echt vreselijk met hem. De scheiding heeft hem echt geraakt. Hij mist zijn zoontje heeeel erg en dan hoorde ik hem 's nachts gewoon huilen en dat brak mijn hart gewoon. Hij wilde en kon er eerst niet over praten maar Al7amdoelilah hij kan er nu wel over praten.

    Het gaat nu veel beter met hem Al7amdoelilah. Wat eenzaam maar Al7amdoelilah.

    Inderdaad, het is gewoon vreselijk zo'n scheiding. Het ging gewoon niet tussen hen en hij hield echt van haar. En daarnaast heb ej een zoontje die je alleen maar in het weekend kunt zien.

    Het raakt mij al, laats staan de vader zelf....

    wa salaam,
    In de naam van Allah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    36
    17-05-2005

    Citaat Geplaatst door hoop_doet_leven
    Salam broeders en zusters,

    Ik ben onlangs alleenstaande moeder geworden omdat ik gelukkig van mijn man ben gescheiden voordat hij mijn leven nog meer tot een hel kon brengen. Ik zou graag in contact willen komen met alleenastaande moeders en vaders die de bekrompen gedachtes van onze medemarokkanen ook zo beu zijn. Waarom wordt er zo op ons neer gekeken?? zijn wij minder waard dan een maagd?? ik snap het niet... mannen denken nu dat ik graag snel snel wil trouwen of ene relatie wil !!! nou nee dank je.. ik heb vandaag iets heel grappigs gehoord iemand vertelde mij dat het niets tussen ons zou worden (wie zat er nou aan mij te plakken, hij toch?) omdat ik een kind heb en dat is niet gepast in onze cultuur vertelde hij.. als hij met een serieus meisje thuis zou komen dan pas zouden zijn ouders blij zijn!!! zijn wij alleenstaande moeders dan niet serieus?? ach ja ik ben niet op zoek naar een vent want het vertrouwen daarin ben ik al heel lang verloren alhamdoullah ik heb het mooiste geschenk van Allah en dat is mijn prachtige zoon!!!

    en dames en heren oordeel nooit over een ander dat mogen wij niet want je weet ook nooit wat jou of een van je dierbaren kan overkomen..

    salam aleikom
    salam....

    ik heb ook een kind en geen man meer...maar ik heb er geen problemen mee...is wel heel erg zwaar een kind alleen opvoeden ik heb echt respect voor alle moeders die het alleen moeten doen wollah ila baz
    ik heb helemaal geen behoefte aan een man ... ik ben al 3 keer ten huwelijk gevraagd en nee niet door illigalen maar door jonge mannen met een goede opleiding ( zien er trouwens ook nog eens goed uit)
    en voor degene die geen vrouw met een kind willen...begrijp ik wel hoor...vind het ook niet erg ..... is moeilijk hoor een andersmans kind opvoeden....en dat is gewoon zo...

  9. #9
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Waarom zou je niet meer willen trouwen meid? Gata het om het vertrouwen?
    In de naam van Allah

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    36
    17-05-2005

    Citaat Geplaatst door Nedyá_
    Waarom zou je niet meer willen trouwen meid? Gata het om het vertrouwen?

    weet niet...denk het wel...op dit moment kan ik geen man meer zien!! hahahaha serieus...maar ik ben niet zo lang gescheiden sinds een half jaar en ik ben erg lang getrouwd geweest...ik was pas 17 snap je?
    maar trouwen? als ik daaraan denk dan krijg ik letterlijk de rillingen

  11. #11
    Bi Idni Allah

    Reacties
    2.419
    18-05-2005

    Jah, ik begrijp volkomen wat je bedoelt omdat ik heel maar dan ook heeel vaak met mijn broer er over heb. Hij is almeer dan een jaar gescheiden en moet er niet aan denken om weer te gaan trouwen...

    Maar ik denk inshallah dat je later er wel weer behoefte aan zult hebben ...inshallah..als je jouw hart daarvoor opensteld

    wa salaam,
    In de naam van Allah

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.358
    21-01-2005

    Citaat Geplaatst door hoop_doet_leven
    Salam broeders en zusters,

    Ik ben onlangs alleenstaande moeder geworden omdat ik gelukkig van mijn man ben gescheiden voordat hij mijn leven nog meer tot een hel kon brengen. Ik zou graag in contact willen komen met alleenastaande moeders en vaders die de bekrompen gedachtes van onze medemarokkanen ook zo beu zijn. Waarom wordt er zo op ons neer gekeken?? zijn wij minder waard dan een maagd?? ik snap het niet... mannen denken nu dat ik graag snel snel wil trouwen of ene relatie wil !!! nou nee dank je.. ik heb vandaag iets heel grappigs gehoord iemand vertelde mij dat het niets tussen ons zou worden (wie zat er nou aan mij te plakken, hij toch?) omdat ik een kind heb en dat is niet gepast in onze cultuur vertelde hij.. als hij met een serieus meisje thuis zou komen dan pas zouden zijn ouders blij zijn!!! zijn wij alleenstaande moeders dan niet serieus?? ach ja ik ben niet op zoek naar een vent want het vertrouwen daarin ben ik al heel lang verloren alhamdoullah ik heb het mooiste geschenk van Allah en dat is mijn prachtige zoon!!!

    en dames en heren oordeel nooit over een ander dat mogen wij niet want je weet ook nooit wat jou of een van je dierbaren kan overkomen..

    salam aleikom
    wa aleykoum salam,

    Groot gelijk heb je, de Marokkaanse cultuur is walgelijk wat betreft gescheiden vrouwen.. Ik hoop dat de volgende generaties veranderen wat betreft deze heersende achterlijke gedachte...

    Salamou 3alaykoum.. En onthoud: Inna Allaha ma3a Sabirien.... Ameen...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    175
    10-12-2002

    Citaat Geplaatst door Nedyá_
    Inshallah komt het goed meid!

    Die troep van een Cultuur naar achteren gooien en stort je inshaAllah op Allah swthl

    wa salaam Alaikoem

    daar sluit ik me bij aan
    My attitude isn`t meant for you so don`t flatter yourself!!!

  14. #14
    hallo

    Reacties
    94
    03-05-2005

    Inshallah komt alles goed, dames. Dit allemaal is al makteb. Iedereen maakt wel wat mee in zijn leven. Vertrouw op Allah swt en trek je niets aan van wat andere vinden. De marokkanen hebben een belachelijk cultuur. Niet alleen de marokkanen zijn moslims, als je begrijpt wat ik bedoel. duim

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.358
    21-01-2005

    Citaat Geplaatst door oembibi
    Nou nou zeg, overdrijven is ook een vak zeg!
    vind het nie overdreven hoor... het enige wat de marokkanen (niet allemaal) aan positiviteit hebben, is de islam... zonder dat zijn het net dieren...kijk alleen maar naar sommige meisjes en jongens op straat... net honden...eten,slapen en iemand zoeken om mee te paren.... kortom een dier

    en nee dan overdrijf ik ook niet