1. #1
    -

    Reacties
    1.071
    03-12-2002

    Kleding voor onderweg..?

    Weet jij al wat je gaat aandoen onderweg naar Maghreb?



    Heb tips nodig! Kan nie egt tegen de hitte.. En wil nie weer stikken b7el vorig jaar.. ..
    moetoe moetoe bel ghira yel gheyoerettt

  2. #2
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hahaha echt grappig, daar was ik de laatste tijd ook zo mee bezig.
    Dacht echt dat ik de enige was, die daar over zat.

    Linnen plakt en ziet er dan niet uit.

    Joggingbroek vind ik lekker zitten, maar dan moet je weer wat langs overheen.

    Ja een rok zit ook wel lekker, maar de bovengedeelte wordt weer een probleem, ik vind een rok mooi met iets korts erop, nou onderweg is dat niet zo netjes.

  3. #3
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    ik draag een katoene broek en een lang wijd tuniek van linnen... verder 1 coole hoofddoek en klaaaaarrrr

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Ik draag bijna nooit rokken, heel af en toe. Maar voor onderweg draag ik altijd een rok. Altijd makkelijk als je naar het toilet moet. Als je in Frankerijk aankomt hebben ze van die lage gat toiletten, en meestal is er zoveel water. Als je dan nog eens je broek naar beneden moet doen en moet bukken wordt het meestal een ramp. Dus doe mij maar een rok, en als het kan een elastische.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door NeshWaha
    nou als je in de auto zit ziet niemand wat je van onder aan hebt dus kan je net zo goed een korte rok of broek aan doen ( voor de zekerheid kan je een doek voor je ramen doen o.i.d), toen ik thuis woonde hadden we een geblindeerde auto wauw heerlijk zonder hijaab in die hitte!
    Lijkt me ideaal, maar gelukkig hebben we een airco. Dus met hijaab gaat het perfect.

  6. #6
    choco verslaafde

    Reacties
    6.871
    25-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik trek een broek aan. Vind ik toch het lekkerst zitten. Vooral met autorijden. Makkelijke schoenen of slippers eronder en een t-shirt. Klaar!

    Voor mijn dochtertjes korte broekjes en hempjes. Voor de avond neem ik altijd een truitje mee voor ze of een pyama. Ik weet nog dat ik het vroeger bij mijn ouders gaaf vond als het avond was en je was nog wakker.

  7. #7
    -

    Reacties
    1.071
    03-12-2002

    Citaat Geplaatst door saadia29
    hahaha echt grappig, daar was ik de laatste tijd ook zo mee bezig.
    Dacht echt dat ik de enige was, die daar over zat.

    Linnen plakt en ziet er dan niet uit.

    Joggingbroek vind ik lekker zitten, maar dan moet je weer wat langs overheen.

    Ja een rok zit ook wel lekker, maar de bovengedeelte wordt weer een probleem, ik vind een rok mooi met iets korts erop, nou onderweg is dat niet zo netjes.

    Believe me.. Je bent nie de enige die ermee zit! :S

    Geen broeken voor mij dit jaar! Ze zitten nie lekker en Ut is te heet.. ..

    Een rok? Hmm.. Dan moe je er weer wat onder dragen en bla bla..! ..

    @ Marisah je zit de hele tijd.. En als je gaat uitstappen denk'k nie dat je tuniekje er nog recht uitziet.. ..

    @ NeshWaha ik doe nog altijd mUn hoofddoek af. Maar we hebben geen geblindeerde ramen ofso.. Gewoon petje op ofso.. En als je uitstapt weer je hoofddoekje op.. .. Niemand die Ut dan ziet.. Als ik handdoek voor mUn ramen doe.. Zie ik niks meer buiten..Ehehehe....

    @ een_Rotterdamse gaan je benen dan niet zweten? Dat plakt dan.. .. Tenzij je een shortje eronder aandoet.. Maar da's dan weer te warm.. ..

    Zie je meiden.. Ik heb egt Un groot probleem.. ..
    moetoe moetoe bel ghira yel gheyoerettt

  8. #8
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Neem je voor de kinderen een pyama mee? Had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    767
    10-03-2005

    Ik trok een capri-broek aan tot aan mijn enkels met iets langs erbovenop + slippers....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    767
    10-03-2005

    Citaat Geplaatst door saadia29
    Neem je voor de kinderen een pyama mee? Had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht.
    Pyama of een soort training is zeer gemakkelijk.
    's avonds trekken ze dit aan op hun kleren om te slapen en 'smorgens trekken ze dit weer zeer gemakkelijk uit en blijven ze met hun shortjes zitten.

    Allah y wassal koul moslim 3ala ghair incha allah

  11. #11
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    oh maakt me niet uit hoe ik eruit zie hoor... i do not care a bit!

    Ik moet wel redelijk bedekt zijn, want ik weet zeker dat het broertje van mijn man bij ons in de auto wil... we hebben een bus en dus zie je veel... en ik zit vaak met mijn benen omhoog voorin... en hoofddoek af doe ik alleen 's nachts af.

    Aangezien mijn schoonouders meerijden in hun eigen auto, lijkt het me niet echt relaxed om in mijn korte broek te wuifen naar hunnie.. als we voorbij rijden hahhaa... ik zie het al voor me...

    Tja, dan weet ik het ook niet... we hebben geen airco, dus ik moet wel linnen en katoen dragen, anders smelt ik :-)

  12. #12
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Moslimmaa
    Pyama of een soort training is zeer gemakkelijk.
    's avonds trekken ze dit aan op hun kleren om te slapen en 'smorgens trekken ze dit weer zeer gemakkelijk uit en blijven ze met hun shortjes zitten.

    Allah y wassal koul moslim 3ala ghair incha allah

    Ja is inderdaad wel handig, ik neem insha allah hun pyamatjes mee, dan hebben ze ook het gevoel dat ze moeten slapen.

    Amien op jouw dua, insha allah

  13. #13
    choco verslaafde

    Reacties
    6.871
    25-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door saadia29
    Neem je voor de kinderen een pyama mee? Had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht.
    Ja mijn dochter vond het geweldig. Haar eigen toillettasje met tandenborstel enz. En dan pyama aan en een slaapplekje klaarmaken voor haar in de auto. Net of ze thuis was. Ze vond het te gek

  14. #14
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door wittewarda
    Ja mijn dochter vond het geweldig. Haar eigen toillettasje met tandenborstel enz. En dan pyama aan en een slaapplekje klaarmaken voor haar in de auto. Net of ze thuis was. Ze vond het te gek

    Is echt een goed idee, was het niet van plan, maar ik ga het insha allah wel voor ze nemen onderweg.

    Nog meer tips zijn welkom, ga namelijk voor het eerst met kinderen op vakantie

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.815
    07-04-2003

    ah als ik deze verhalen hoor dan word ik jarloers!
    ik mis de voorbereiding voor marokko wel!
    alles echt alles, onderweg .....moment dat je Marokko binnen komt....., ik moet echt huilen!
    Sahab
    De Profeet heeft gezegd

    Voorzeker, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. En voorzeker, de profeten laten geen dinars noch dirhams als erfenis achter. Eerder, zij laten alleen kennis achter als erfenis. Dus een ieder die het vasthoudt (de kennis), heeft dan een groot aandeel (van de erfen