1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    57
    16-10-2022

    Tijdverlies

    Naar aanleiding van het WK dat zich in Qatar afspeelt zou ik graag wat kwijt willen hierover.

    Eerst en vooral vind ik het zorgwekkend om te zien hoe zoveel Arabische landen en moslims hier in meegaan. Elf sporters in een elftal die wat tegen een bal aantrappen gedurende 90 minuten met al die verderfelijke zaken rondom hun, en toch blijven zoveel moslims zich daarmee bezighouden. Je loopt langs een café en je ziet mensen vastgekluisterd aan de tv, langs een kapper idem en zo kan je verder blijven gaan. Wat is dit WK dan waar zoveel mensen zoveel belang aan hechten? Alsof ze er maar iets van baat bij hebben? 90 minuten lang staren naar een beeldscherm met niet correcte bedekte mannen en soms vrouwen (ja, wij mannen moeten ook onze ‘awrah bedekken), vrij mengen tussen de geslachten, muziek en nog meer verwerpelijke zaken.

    Sommige lijken deze spelers dan ook te zien als soort van Mujahideen die een overwinning voor de islaam hebben verwezenlijkt, simpelweg omdat ze tegen een ongelovig land hebben gewonnen. Nu vraag ik mij echt af, wat is er Islamitisch aan het WK voetbal of de FIFA? Beseft men dan niet dat de moslims zich bezighouden met en focussen op iets dat al niet van de Islaam komt, namelijk een voetbaltoernooi met zoveel fitnah? Ze doen mee met een toernooi dat garant staat voor tijdverlies en verderfelijke zaken en doen dan alsof ze iets hebben verwezenlijkt voor de Islaam na een winstpartij.

    Denken ze nu echt dat Allah de Verhevene tevreden is met hun Sudjoed Ash-shukr na hun voetbalwedstrijd waar de spelers miljoenen mensen hebben zitten entertainen (of te wel hun tijd doen verliezen)? Ze hebben hun ‘awrah niet eens bedekt en zitten daar in een stadion waar gewoon fitnah plaatsvindt.

    Marokko gaat dan misschien door maar wat betekent dit nu voor het land en de bevolking? Welke khair zit er nu in deze winst? Sommige zijn dan euforisch en blij maar hoe heeft hen dit dichter doen brengen bij Allah? Welk profijt hebben ze hieruit gehaald?

    Wat dan over de mannen die de vrouwen onder hun hoede toestaan om 90 minuten te kijken naar niet correct bedekte mannen? Dit kan je onmogelijk echte mannen noemen en goedpraten.

    Kortom: laten we het WK toch boycotten en ons focussen op profijtvolle zaken. Vrije tijd is heel kostbaar dus vul het op een profijtvolle manier in.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Je hebt een punt, dat moet ik je zeker geven. Persoonlijk heb ik alleen een paar highlights gezien. Voor de rest blijft het voor mij ook onzin. Leuk dat moslimlanden winnen, maar zoveel waarde hecht ik echt niet aan voetbal.
    Heb zelf meer dan 5 jaar geen televisie zenders thuis, heb het slechts alleen op werk gezien. Ik ga geen anderhalf uur naar een tv staren.