1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Internationaal steeds meer verzet tegen Nederlands LHBTI-gedram

    Het kabinet probeert zich tijdens internationale overleggen van de Europese Unie en Verenigde Naties in te zetten voor lhbti-rechten, maar stuit daarbij steeds vaker op weerstand van landen die hier weinig mee op hebben.





    Dat schrijven de ministers Robbert Dijkgraaf (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap), Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) en Liesje Schreinemacher (Buitenlandse Handel).

    De bewindslieden willen daarom meer samenwerken met gelijkgestelde landen om hier tegenin te gaan. De ministers merken dat een groeiend aantal EU-lidstaten "consequent" onderhandelingen over documenten blokkeert als het gaat om lhbti-rechten. Zij proberen bijvoorbeeld alle verwijzingen naar gendergelijkheid of het tegengaan van discriminatie op grond van seksuele oriëntatie te schrappen.

    De bewindslieden benoemen niet welke landen dat doen. Elders in de brief schrijven ze wel dat Hongarije regelmatig de lhbti-gemeenschap onder vuur neemt en dat een wetsvoorstel om het homohuwelijk te legaliseren in Tsjechië op veel weerstand is gestuit.

    Soms liggen landen dwars omdat ze een conservatief standpunt hebben waar het aankomt op lhbti-thema's, zeggen de ministers. Dat is bijvoorbeeld de reden dat er na twee jaar nog steeds geen gezamenlijke reactie is op een EU-rapport over burgerschap.

    Over de manier waarop Nederland doordramt voor lhbti-rechten in het buitenland is regelmatig gediscussieerd rond het WK in Qatar. Tijdens het duel tussen Nederland en Qatar droeg sportminister Conny Helder een OneLove-speldje om zich uit te spreken voor mensenrechten en tegen alle vormen van racisme en discriminatie. De landelijke lhbti-belangenorganisatie vond het "nogal slap" dat ze dit nauwelijks zichtbare speldje droeg en niet een veel meer in het oog springende band om haar arm.

  2. #2
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Wat een akelig land.

    De arrogantie al dat je denkt de standaard te leggen voor de wereld.

    Andere landen hebben haar instituten, normen en waarden. WTF BEMOEI JE MET ANDERE LANDEN ?

    Het is niet alleen een aanval op een soeverein land, maar vooral beledigend.

    Ik zou al die artikelen niet alleen cancelen, maar ook strafbaar maken voor degene die ze ter sprake brengt. Ben niet zo van muilkorven maar dit moet je gewoon niet accepteren.

    familie, het gezin, traditioneel huwelijk moet centraal staan en geen verwarde personen die eisen als aliëns door het leven te gaan en de islamitische wereld willen omtoveren in een paradijs voor nichten.

    Ga maar naar turkey, daar is zelfs incest mogelijk met een hond.
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12
    28-11-2022

    Die landen hebben als lid van de VN de universele rechten van de mens geratificeerd. Even een deel van die geratificeerde rechten: “Mensenrechten zijn een plicht van iedereen: regering, individu of maatschappelijk orgaan. Iedereen wordt vrij en met gelijke rechten geboren. De mensenrechten gelden voor wie je maar bent, waar je ook bent. Je hebt recht op leven, vrijheid en veiligheid.” Er zijn er nog meer, moet iedereen maar zelf eens in verdiepen. Verwijzen naar de eigen cultuur of zelfs religie is dus het negeren van die rechten die ze zelf geratificeerd hebben. Wel ratificeren, wél de vruchten van EU-lidmaatschap willen, maar bij nader inzien maling hebben aan de verplichtingen. En als men er dan op gewezen wordt dat men traineert de lhbt-rechten te waarborgen, dan klagen dat er 'gedramd' wordt en de schuld bij anderen neerleggen.

  4. #4
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door Argus4748 Bekijk reactie
    Die landen hebben als lid van de VN de universele rechten van de mens geratificeerd. Even een deel van die geratificeerde rechten: “Mensenrechten zijn een plicht van iedereen: regering, individu of maatschappelijk orgaan. Iedereen wordt vrij en met gelijke rechten geboren. De mensenrechten gelden voor wie je maar bent, waar je ook bent. Je hebt recht op leven, vrijheid en veiligheid.” Er zijn er nog meer, moet iedereen maar zelf eens in verdiepen. Verwijzen naar de eigen cultuur of zelfs religie is dus het negeren van die rechten die ze zelf geratificeerd hebben. Wel ratificeren, wél de vruchten van EU-lidmaatschap willen, maar bij nader inzien maling hebben aan de verplichtingen. En als men er dan op gewezen wordt dat men traineert de lhbt-rechten te waarborgen, dan klagen dat er 'gedramd' wordt en de schuld bij anderen neerleggen.
    Wat kakel je nou.

    Morgen gaat KSA haar komen met haar versie van mensenrechten en dat gaan we dan door jullie kop dauwen onder de mom van universele rechten.

    Maw, jullie bepalen de standaard niet en de wereld verschilt eenmaal, in normen en waarden, cultuur en religie.

    Jullie lopen echt naar conflicten te solliciteren met die lhbtq agenda
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door Argus4748 Bekijk reactie
    Die landen hebben als lid van de VN de universele rechten van de mens geratificeerd. Even een deel van die geratificeerde rechten: “Mensenrechten zijn een plicht van iedereen: regering, individu of maatschappelijk orgaan. Iedereen wordt vrij en met gelijke rechten geboren. De mensenrechten gelden voor wie je maar bent, waar je ook bent. Je hebt recht op leven, vrijheid en veiligheid.” Er zijn er nog meer, moet iedereen maar zelf eens in verdiepen. Verwijzen naar de eigen cultuur of zelfs religie is dus het negeren van die rechten die ze zelf geratificeerd hebben. Wel ratificeren, wél de vruchten van EU-lidmaatschap willen, maar bij nader inzien maling hebben aan de verplichtingen. En als men er dan op gewezen wordt dat men traineert de lhbt-rechten te waarborgen, dan klagen dat er 'gedramd' wordt en de schuld bij anderen neerleggen.
    Jij vindt het een recht dat kinderen die denken dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren pubertijdremmers krijgen toegediend en hun geslachtsdelen worden afgehakt ?

    En hoe zit het met de rechten van vrouwen in Eu om een hoofddoek te dragen in publieksfuncties ?
    Of moslims die voor polygamie zijn?
    En wie bepaald wat mensenrechten zijn?

  6. #6
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Jij vindt het een recht dat kinderen die denken dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren pubertijdremmers krijgen toegediend en hun geslachtsdelen worden afgehakt ?

    En hoe zit het met de rechten van vrouwen in Eu om een hoofddoek te dragen in publieksfuncties ?
    Of moslims die voor polygamie zijn?
    En wie bepaald wat mensenrechten zijn?
    Ja dit.

    De gedachte al is voor mij al genoeg voor gewapend verzet.

    Deze mensen zijn batshit crazy
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    Ja dit.

    De gedachte al is voor mij al genoeg voor gewapend verzet.

    Deze mensen zijn batshit crazy
    Gewoon wapperen met regenboogvlaggen de rest boeit niet. Dat is de cultuur van het westen.

    Het wordt alleen verpakt als mensenrechten.

    Als mensrechten er echt toedoen dan hadden ze in ieder geval iets gedaan tegen de onderdrukking van de oeigoeren, Noord-koreanen, palastijnen en zelfs mensen in hun achtertuin in Rusland.

  8. #8
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door ERIFFI Bekijk reactie
    Gewoon wapperen met regenboogvlaggen de rest boeit niet. Dat is de cultuur van het westen.

    Het wordt alleen verpakt als mensenrechten.

    Als mensrechten er echt toedoen dan hadden ze in ieder geval iets gedaan tegen de onderdrukking van de oeigoeren, Noord-koreanen, palastijnen en zelfs mensen in hun achtertuin in Rusland.
    ik heb het over het ont-ballen van kleine jongetjes.
    Deze lieden zijn echt gek.

    Wt cluster fuck pikken mensne dit?

    Let je op je KINDEREN!
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  9. #9
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    kontenbonker gezeik

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    450
    09-11-2022

    Lijkt me logisch. Op een gegeven moment ben je dat geduw in je strot ook gewoon zat! Wanneer gaan ze dat begrijpen. Bah!

  11. #11
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Klagen over een minimum aan rechten voor lhbti'ers.
    Maar zelf wel drammen voor een maximum aan rechten voor moslims ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  12. #12
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Klagen over een minimum aan rechten voor lhbti'ers.
    Maar zelf wel drammen voor een maximum aan rechten voor moslims ...
    werkt niet, is uitgewerkt.

    Het gaat om soevereiniteit.

    Binnen NL mag je zelfs poep & pies sex legaliseren en openlijk praktiseren met Rutte in de 2e kamer.

    Allemaal jullie zaak. Maar ga niet andere landen vertellen wat ze wel of niet moeten tolereren.

    En trouwens … het ging toch eerst om arbeiders
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  13. #13
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    werkt niet, is uitgewerkt.

    Het gaat om soevereiniteit.

    Binnen NL mag je zelfs poep & pies sex legaliseren en openlijk praktiseren met Rutte in de 2e kamer.

    Allemaal jullie zaak. Maar ga niet andere landen vertellen wat ze wel of niet moeten tolereren.

    En trouwens … het ging toch eerst om arbeiders

    In Nederland tolereren we Marokkanen.
    Dat is een stuk zwaarder dan het erkennen
    van een minimum aan rechten voor lhbti'ers ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  14. #14
    الله اكبر

    Reacties
    7.141
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    In Nederland tolereren we Marokkanen.
    Dat is een stuk zwaarder dan het erkennen
    van een minimum aan rechten voor lhbti'ers ...
    Die BS gaat backfire’n. Wacht maar tot dat jullie op de bitchlist komen van de GCC.
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    12
    28-11-2022

    "Maw, jullie bepalen de standaard niet en de wereld verschilt eenmaal, in normen en waarden, cultuur en religie."

    "En wie bepaald wat mensenrechten zijn?"

    De inhoud van de UVRM is indertijd vormgegeven door een internationaal gemêleerd gezelschap, gebaseerd op rechtsvormen vanuit de hele wereld. De redactiecommissie deed een uitnodiging uitgaan naar vertegenwoordigers van alle stromingen, religies en ideologieën, en verwerkte honderden reacties daarop. M.a.w. 'de standaard' werd internationaal breed gedragen.
    Er waren geen tegenstemmers. Zes Oostbloklanden, Zuid Afrika en Saudi Arabië onthielden zich van stemming; om voor de hand liggende redenen. Alle andere landen die daarna aansluiting zochten bij de VN hebben de UVRM vrijwillig aanvaard.

    "Jij vindt het een recht dat kinderen die denken dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren pubertijdremmers krijgen toegediend en hun geslachtsdelen worden afgehakt ?"

    Het gaat erom dat lhbt-ers simpelweg hun leven veilig kunnen leven zonder gemarginaliseerd, of erger, in de gevangenis te worden geworpen of zelfs ter dood gebracht kunnen worden. Dát is de crux. Overigens, kinderen krijgen niet 'zomaar' vanuit 'een gril' pubertijdsremmers; daarvoor gaat een lang traject vooraf. En al helemaal is geen sprake van 'afhakken' van geslachtsdelen voordat je volwassen bent.

    "En hoe zit het met de rechten van vrouwen in Eu om een hoofddoek te dragen in publieksfuncties ?"

    Je zoekt naar spijkers op laag water. Alsof dat in verhouding staat tot lhbt-ers die gevangenis, geseling of doodstraf tegemoet kunnen zien in bepaalde islamitische landen.
    Maar bij mijn weten kunnen vrouwen bijna altijd een hoofddoek dragen in publieksfuncties. Er zijn inderdaad gevallen waarbij dat niet gewenst of toegestaan wordt, maar dat zal dan ook gelden voor iedere religieuze stroming, of persoonlijke uitingen die niet in het bedrijfsprofiel passen (probeer maar eens een baan als autoverkoper in een showroom te vinden als je geen net pak wilt dragen en je tatoeages niet wil bedekken... succes!)

    "Of moslims die voor polygamie zijn?"

    Wederom: staat dat in verhouding tot lhbt-ers die gevangenis, geseling of doodstraf tegemoet kunnen zien in bepaalde islamitische landen? Maar ik zal even meedenken: trouw islamitisch met meerdere vrouwen en ga samenwonen in een gezinswoning. Er is niemand die je zal verbieden je woning te delen met een aantal wilsbekwame vrouwen en daar een samenlevingscontract mee te sluiten om de financiële zaken te regelen. Is dat wat?

    "Als mensrechten er echt toedoen dan hadden ze in ieder geval iets gedaan tegen de onderdrukking van de oeigoeren, Noord-koreanen, palastijnen en zelfs mensen in hun achtertuin in Rusland."

    En hoe zijn lhbt-ers verantwoordelijk voor deze misstanden? Moeten zij verantwoordelijk worden gehouden? Waarom niet jij of ik, naar willekeur? Omdat naleving van mensenrechten niet overal op de wereld lukt of te beïnvloeden valt, moeten de mensenrechten van lhbt-ers dan ook maar geschonden mogen worden?
    Trouwens, een ingebrachte VN resolutie om de Oeigoeren te steunen werd nota bene weggestemd door veel moslimlanden. Zij hadden het verschil kunnen maken. Hoe cru kan je het hebben?

    "De gedachte al is voor mij al genoeg voor gewapend verzet.
    Let je op je KINDEREN!"

    Gaan we doen! Geef je even een seintje als je aan komt marcheren? Dan hebben we de popcorn op tijd klaargezet ;-)