1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.828
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Taliban ontzegt vrouwen toegang tot parken en kermissen in Kabul

    Afghaanse vrouwen mogen niet meer naar openbare parken en kermissen in de Afghaanse hoofdstad Kabul.





    Maanden geleden besloot de Taliban dat mannen en vrouwen niet op dezelfde dagen toegang zouden krijgen, nu zijn de regels verder aangescherpt.

    De Taliban-autoriteiten zeggen dat de aanscherping komt omdat mensen zich "op veel plekken" niet aan de regels hielden. De scheiding tussen mannen en vrouwen werd niet nageleefd. Ook droegen er vrouwen geen hoofddoeken.

    Sinds de machtsgreep van de extremistische groepering in augustus 2021 verliezen vrouwen in Afghanistan steeds meer rechten. Zo mogen ze niet zonder een man reizen en moeten ze zich buitenshuis bedekken. De meeste scholen zijn dicht voor tienermeisjes.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Mannen met verkeerde macht. Vrouwen onderdrukken. Vrouwen tot gevangene maken in eigen huis. De nieuwe slaven, denk ik dan. En niemand die ingrijpt. Jammer

  3. #3
    Volwaardig Lid

    Reacties
    670
    30-07-2022

    Watte fak gaat het westen aan wat er in Afghanistan gebeurt..
    Als tijgers vechten in een vallei, zit een slimme aap te kijken hoe het afloopt."

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    842
    05-11-2022

    De duivel vult je geest met ‘vrijheden’ en ‘geluk’.
    Je gaat bijvoorbeeld blij zijn omdat je met korte rokje denkt te kunnen lopen.

    Zo ga je ook blij zijn dat je in vrijheid een biertje kunt drinken, zo wordt je een gelukkige vrije man (zegt de duivel).

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Mannen met verkeerde macht. Vrouwen onderdrukken. Vrouwen tot gevangene maken in eigen huis. De nieuwe slaven, denk ik dan. En niemand die ingrijpt. Jammer
    Zoals in 2001 bedoel je hoe is dat voor jullie afgelopen
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Zoals in 2001 bedoel je hoe is dat voor jullie afgelopen
    Gaat erom wat er nu gebeurd. Keur je dat goed?

  7. #7
    الله اكبر

    Reacties
    7.152
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Afghaanse vrouwen mogen niet meer naar openbare parken en kermissen in de Afghaanse hoofdstad Kabul.





    Maanden geleden besloot de Taliban dat mannen en vrouwen niet op dezelfde dagen toegang zouden krijgen, nu zijn de regels verder aangescherpt.

    De Taliban-autoriteiten zeggen dat de aanscherping komt omdat mensen zich "op veel plekken" niet aan de regels hielden. De scheiding tussen mannen en vrouwen werd niet nageleefd. Ook droegen er vrouwen geen hoofddoeken.

    Sinds de machtsgreep van de extremistische groepering in augustus 2021 verliezen vrouwen in Afghanistan steeds meer rechten. Zo mogen ze niet zonder een man reizen en moeten ze zich buitenshuis bedekken. De meeste scholen zijn dicht voor tienermeisjes.
    moet kunnen in een democratie gerund door Amerikaanse puppets
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Gaat erom wat er nu gebeurd. Keur je dat goed?
    Ik weet niet wat er precies aan de hand is in afghanistan ik hoor een hoop propaganda uit het westen .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  9. #9
    الله اكبر

    Reacties
    7.152
    03-05-2022

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Ik weet niet wat er precies aan de hand is in afghanistan ik hoor een hoop propaganda uit het westen .
    je weet amper wat er gebeurd in je eigen huis als je weg bent zegt de postbezorger
    Citaat Geplaatst door Catherina_Zita_Jones Bekijk reactie
    Er zijn websites waar ik tot 500 dollar per artikel verdien, zonder dat ik daarvoor contact hoef te hebben met mocro's.

  10. #10
    Bilal Fara-id

    Reacties
    379
    22-10-2022

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Gaat erom wat er nu gebeurd. Keur je dat goed?
    veel pief en paf zou nog menselijk geweest, onzichtbaar cyberwar is wat nu op de loer ligt ...