1. #1
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Een rijke man kan met een arme vrouw trouwen

    maar een rijke vrouw niet met een arme man. Althans.. minder verdient dan zij zelf.

    Kortom.. al wordt een vrouw hoog geprezen, status is voor een vrouw principieel iets.

    Einde.

  2. #2
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Klopt niet. Er zijn stelletjes waarbij de vrouw meer verdiend.

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ze had een scherp oog en was zeer intuïtief waardoor ze de bijnamen Ameerat-Quraysh ( “Princess of Quraysh”) en al-Tahira ( “The Pure One”) verdiende vanwege haar uitmuntende reputatie.

    Khadija wist wat ze op zakelijk gebied aan het doen was en gaf haar bescheidenheid of integriteit nooit op om te slagen in de door mannen gedomineerde wereld.

    Zij huurde alleen degenen in die zou kunnen voldoen aan deze normen. Ze wees huwelijksaanzoeken af. Khadija, de meest succesvolle vrouw die er was (rijk in zowel materiële zin als in haar karakter)...en ze koos voor profeet Mohammed vrede zij met hem. Een wees, analfabeet en arm!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Klopt niet. Er zijn stelletjes waarbij de vrouw meer verdiend.
    'Er zijn argumenten' is deels door speciale situaties.
    Mannen hebben nooit moeite met dit soort dingen tenzij ze aantrekkelijk is.

  5. #5
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Ze had een scherp oog en was zeer intuïtief waardoor ze de bijnamen Ameerat-Quraysh ( “Princess of Quraysh”) en al-Tahira ( “The
    Pure One”) verdiende vanwege haar uitmuntende reputatie.

    Khadija wist wat ze op zakelijk gebied aan het doen was en gaf haar bescheidenheid of
    integriteit nooit op om te slagen in de door mannen gedomineerde wereld.

    Zij huurde alleen degenen in die zou kunnen voldoen aan deze normen. Ze wees huwelijksaanzoeken af. Khadija, de meest succesvolle vrouw die er was (rijk in zowel materiële zin als in haar karakter)...en ze koos voor profeet Mohammed vrede zij met hem. Een wees, analfabeet en arm!
    Mooi verhaal, verschil is.. niemand is Aicha Radi Allahu 3anha of Khadija Ra.

  6. #6
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    Mooi verhaal, verschil is.. niemand is Aicha Radi Allahu 3anha of Khadija Ra.
    Je stelling klopt niet vandaar dit prachtig voorbeeld voor de generaties na hun die er lering uit willen halen

    Verder weet ik niet met welke intenties mensen trouwen...die kennis is bij onze almachtige schepper!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #7
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Je stelling klopt niet vandaar dit prachtig voorbeeld voor de generaties na hun die er lering uit willen halen

    Verder weet ik niet met welke intenties mensen trouwen...die kennis is bij onze almachtige schepper!
    Je verdedigt het vrouwelijke geslacht uit onderbuik en kent alleen quotes waarin de vrouw opgehemeld wordt. De islam en overleveringen delen betekent transparantie en neutraliteit.

  8. #8
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Geen speciale situaties. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij de vrouw meer verdiend dat de man. Bij sommigen heeft de man niet eens een diploma/ vaste baan.

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    'Er zijn argumenten' is deels door speciale situaties.
    Mannen hebben nooit moeite met dit soort dingen tenzij ze aantrekkelijk is.

  9. #9
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Geen speciale situaties. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij de vrouw meer verdiend dat de man. Bij sommigen heeft de man niet eens een diploma/ vaste baan.
    Zelfde cliche opmerking als: Genoeg die crimineel is en genoeg niet.
    Dat zijn meer open deuren intrappen argumenten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    12.505
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Geen speciale situaties. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij de vrouw meer verdiend dat de man. Bij sommigen heeft de man niet eens een diploma/ vaste baan.
    Jij bent getrouwd en komt hier met mannen spreken. Schaam je.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  11. #11
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    Mooi verhaal, verschil is.. niemand is Aicha Radi Allahu 3anha of Khadija Ra.
    Zie dan maar een man zoals de profeet Mohammed vrede zij met hem te vinden .
    .

  12. #12
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door Ta7rant_ Bekijk reactie
    Zie dan maar een man zoals de profeet Mohammed vrede zij met hem te vinden .
    Precies.. maar al bestond hij nu in deze tijd? Werd ie gefriendzoned want te lief.

  13. #13
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door Leon. Bekijk reactie
    Debatable, ook niet eenvoudig om erover te discussiëren
    Met name dat laatste
    En vind ook dat dit soort discussies uit de hand beginnen te lopen en het "probleem" mbt kloven tussen man en vrouw enkel vergroot omdat men alleen maar klaagt en zo ook onzekerheid vergroot bij zichzelf en anderen
    Tegenwoordig alleen maar fixatie op bezit en status
    Andrew Tate heeft gewoon gelijk. Letterlijk. Simpele uitleg hoe hypocriet, narcistisch en ieder menseigen wel denkt.

  14. #14
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Als men in zijn omgeving mensen kent waarbij de vrouw meer verdiend dan de man/ man minder geld heeft, dan kan diegene dat omschrijven als “genoeg voorbeelden in mijn omgeving”, dus zoals ik dat gedaan heb. Hoe moet die persoon het dan volgens jou omschrijven? Welke woorden moet die persoon gebruiken om het voor jou niet cliché te maken?
    Moet ik hun burgerservicenummer en pincode hier noteren? Is het dan voor jou niet meer cliché?

    Zulke types als jij kunnen gewoon niet accepteren dat dingen niet altijd gaan zoals jij denkt dat ze gaan. Dat is hier het punt. Dat jij zo omringt met met vrouwen die alleen een man willen die meer geld heeft dan zij, tja dat ligt dan echt aan jouw omgeving. Vrouwen die genoegen nemen met mannen die minder verdienen/ minder rijk zijn die bestaan gewoon, heb ze in mijn familie en ook speelt dit bij mijn buren (ouderlijke huis)

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    Zelfde cliche opmerking als: Genoeg die crimineel is en genoeg niet.
    Dat zijn meer open deuren intrappen argumenten.

  15. #15
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Als men in zijn omgeving mensen kent waarbij de vrouw meer verdiend dan de man/ man minder geld heeft, dan kan diegene dat omschrijven als “genoeg voorbeelden in mijn omgeving”, dus zoals ik dat gedaan heb. Hoe moet die persoon het dan volgens jou omschrijven? Welke woorden moet die persoon gebruiken om het voor jou niet cliché te maken?
    Moet ik hun burgerservicenummer en pincode hier noteren? Is het dan voor jou niet meer cliché?

    Zulke types als jij kunnen gewoon niet accepteren dat dingen niet altijd gaan zoals jij denkt dat ze gaan. Dat is hier het punt. Dat jij zo omringt met met vrouwen die alleen een man willen die meer geld heeft dan zij, tja dat ligt dan echt aan jouw omgeving. Vrouwen die genoegen nemen met mannen die minder verdienen/ minder rijk zijn die bestaan gewoon, heb ze in mijn familie en ook speelt dit bij mijn buren (ouderlijke huis)
    Zo kan je zien hoe gevoelig dit is voor jou om mij persoonlijk bij te betrekken. Topic is algemeen bedoeld en je gaat puur vanuit onderbuik het vrouwelijke geslacht verdedigen zelfs als er een kern van waarheid is. Ik ben transparant en neutraal en als je kritische blik hebt over mannen sta ik daar ook voor open.
    Je probeert komisch te doen door her en der te overleven midden in een dialoog, maar dat is ook snel te zien op de manier hoe je reageert.

    Jouw ervaring is geen feit.