1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-02-2022

    Trouwen en haram werk/inkomen

    Zou je als vrouw trouwen met iemand die haram werk verricht? Dus met een man die advocaat/jurist/accountant is, een man die bij een bank of bij de Belastingdienst werkt of een man die bij een ministerie, rechtbank of bij een supermarkt zoals AH/Jumbo/Lidl werkt.

    Hoe denkt de gemiddelde Marokkaanse vrouw daar over?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    57
    16-10-2022

    Citaat Geplaatst door derebel Bekijk reactie
    Zou je als vrouw trouwen met iemand die haram werk verricht? Dus met een man die advocaat/jurist/accountant is, een man die bij een bank of bij de Belastingdienst werkt of een man die bij een ministerie, rechtbank of bij een supermarkt zoals AH/Jumbo/Lidl werkt.

    Hoe denkt de gemiddelde Marokkaanse vrouw daar over?
    Aangezien zelfs dealers aan een Marokkaanse vrouw komen denk ik niet dat het bij sommige familie’s echt een probleem van wordt gemaakt, of het wordt misschien genegeerd of verbloemd. Uiteindelijk heeft het echt te maken met hoe praktiserend de familie is en/ of hoe praktiserend de vrouw zelf is.

  3. #3
    Exit

    Reacties
    5.336
    11-11-2018

    Niet meer.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    88
    28-07-2022

    Uitkering?

  5. #5
    R&L

    Reacties
    1.264
    07-01-2022

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Niet meer.
    Waarom niet?

  6. #6
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Wat is er haram aan bij de belastingdienst werken of accountant zijn?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.022
    07-08-2022

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Wat is er haram aan bij de belastingdienst werken of accountant zijn?
    Haha.. Was jij degene die mij laatst aangevallen had?

    Je praatte over mij alsof ik een slechte man of zo zou zijn. Eeej... Niet meer doen.

  8. #8
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Ik val niemand aan. Dat jij je aangevallen voelt, is dan jouw probleem waar je zelf hulp voor moet gaan zoeken en niet mij ermee moet lastig vallen.

    Ten tweede: Allah de enige die weet wie goed en slecht is, dus mensen een stempel geven met goed of slecht doe ik niet.

    Citaat Geplaatst door Strong_Rock00 Bekijk reactie
    Haha.. Was jij degene die mij laatst aangevallen had?

    Je praatte over mij alsof ik een slechte man of zo zou zijn. Eeej... Niet meer doen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.022
    07-08-2022

    Gebruik jij drugs?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-02-2022

    Citaat Geplaatst door Hiber Bekijk reactie
    Aangezien zelfs dealers aan een Marokkaanse vrouw komen denk ik niet dat het bij sommige familie’s echt een probleem van wordt gemaakt, of het wordt misschien genegeerd of verbloemd. Uiteindelijk heeft het echt te maken met hoe praktiserend de familie is en/ of hoe praktiserend de vrouw zelf is.
    Dat is waar.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-02-2022

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Niet meer.
    Vroeger wel? Waarom van mening veranderd?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-02-2022

    Een uitkering is niet per definitie haram. Bijstand krijgen terwijl je kunt werken is wel haram van wat ik heb begrepen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    90
    28-02-2022

    Citaat Geplaatst door Aardbei1 Bekijk reactie
    Wat is er haram aan bij de belastingdienst werken of accountant zijn?
    Goede vraag.

    De Belastingdienst hanteert islamitisch gezien een onrechtmatig systeem. De 30, 40, 50% belasting die zijn innen is een vorm van onrecht. Dat zie je nu heel duidelijk in Nederland. Zelfs de middeninkomens hebben het zwaar. Daarnaast brengt de Belastingdienst rente in rekening, dus als medewerker werk je daar ook nog eens aan mee. En je bent er getuige van. De profeet heeft genoeg gezegd over riba (rente): de ontvanger, betaler, schrijver en getuige is vervloekt.

    Hetzelfde voor wat betreft rente geldt ook voor een accountant want hij schrijft het op en verwerkt het in zijn financiële gegevens. Heel erg haram.