1. #1
    Oprechte lid!

    Reacties
    242
    29-03-2004

    VS: andere aanpak strijd tegen terrorisme

    WASHINGTON - De Amerikaanse regering gaat zich herbezinnen op de strijd tegen het internationale terrorisme. Zij zou de nadruk op de gevangenneming van leden van het terreurwerk al-Qaeda en 'onthoofding' van de organisatie willen verlaten ten gunste van een "bredere strategie tegen gewelddadig extremisme", meldde de krant The Washington Post zondag. Die nieuwe strategie zou zich ook moeten richten op de 'wortels van het terrorisme'.


    Met de gewijzigde opstelling wil de regering erkennen dat al-Qaeda tijdens de afgelopen jaren is veranderd "in een veel amorfere, diffuse organisatie die veel moeilijker op de korrel is te nemen dan de groep die in september 2001 de Verenigde Staten aanviel", zei een hoge regeringsfunctionaris tegen de krant.

    Critici van de regering zeiden tegen de Post dat de herziening van de strategie komt na maanden van gemiste kansen. Er waren vacatures bij de terrorismebestrijding - ook op topposities -, terwijl er intern geruzied werd over de beste manier om in actie te komen tegen de zich snel uitbreidende jihad en tegen de nieuwe generatie terroristen die de afgelopen jaren in Irak is opgeleid.

    Honderden of duizenden van die in Irak getrainde terroristen keren nu terug naar hun vaderland in het Midden-Oosten en West-Europa. "De vraag is: als je niet weet wie ze in Irak zijn, hoe kun je ze dan traceren in Istanbul of Londen?". zei een regeringsfunctionaris tegen de krant.

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...anpakken_.html

  2. #2
    Oprechte lid!

    Reacties
    242
    29-03-2004

    Ja! dit zijn de gevolgen van een oorlog voeren dat niet eens nodig was.

  3. #3
    sticks and stones

    Reacties
    2.266
    02-11-2004

    ik denk dat de vs maar eens moeten beginnen om het terrorisme bangmakerij tot normale proporties terug te brengen.
    de hele hype rondom het terrorisme is tot een self fulfilling prophecy verworden.

    "All the war-propaganda, all the screaming and lies and hatred, comes invariably from people who are not fighting."

    " If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear. "


  4. #4
    Sure As...

    Reacties
    786
    27-12-2003

    Die nieuwe strategie zou zich ook moeten richten op de 'wortels van het terrorisme'.


    Dat het bijna 4 jaar duurt om erachter te komen dat je een dergelijk probleem bij de echte wortels moet aanpakken... nou petje af voor Boe$h en zijn regering... ik denk dat ze ook echt zullen slagen...

    "To overcome evil with good is good, to resist evil by evil is evil."


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door Camalia17
    Dat het bijna 4 jaar duurt om erachter te komen dat je een dergelijk probleem bij de echte wortels moet aanpakken... nou petje af voor Boe$h en zijn regering... ik denk dat ze ook echt zullen slagen...
    Dit is sarcastisch bedoeld toch ?

    Of denk je echt dat ze hun buitenlands beleid zullen wijzigen ?

    Dat zou dan betekenen dat ze Israël ook moeten aanpakken en dat is iets wat zij nooit en ten nimmer zullen doen.

    Of is dat niet de wortel die zij voor ogen hebben ?
    primum non nocere

  6. #6
    Democratic Watchdog

    Reacties
    906
    16-11-2004

    Citaat Geplaatst door rachiDDD
    Honderden of duizenden van die in Irak getrainde terroristen keren nu terug naar hun vaderland in het Midden-Oosten en West-Europa. "De vraag is: als je niet weet wie ze in Irak zijn, hoe kun je ze dan traceren in Istanbul of Londen?". zei een regeringsfunctionaris tegen de krant.
    http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...anpakken_.html
    De kant waar het nu naar op gaat levert zoveel terechte haat op, dat ik mijn kansen om met woorden het extremisme af te koelen steeds somberder in ga zien.
    Ik zou nasty psychologische technieken moeten voorstellen, en dat is de grens die ik nooit overschreid. de vijand leest mee.

    Dus afgezien van een vertaling van mijn artikelen over de Sharia, zal ik de Moslims niet met nasty psychologie van geweld afleiden.
    Ik zit midden in een multi-dimensionale paradox met dit 'vrede zaaien' van me, maar dat maakt niet uit;

    Het westen gaat concessies en resultaten moeten inleveren om de Moslims weer redelijk te krijgen.

    Ik ga mijn strategie dus ook omgooien. Hoe weet ik nog niet precies, en ik ga een tijdje vakantie houden op Haaretz.com... Ik laat jullie wel weten (ook via blog) wat er volgens mij aan de hand is.

    Mensen die echt alle (kort-historische) kanten van het Israel-Palestina conflict willen leren, doen er goed aan nu ff te gaan lezen in het forum van Haaretz.com




    Jouw vooroordelen zijn erg bruikbaar voor de duivel.


  7. #7
    Sure As...

    Reacties
    786
    27-12-2003

    Citaat Geplaatst door FAITHLESS128
    Dit is sarcastisch bedoeld toch ?

    Of denk je echt dat ze hun buitenlands beleid zullen wijzigen ?

    Dat zou dan betekenen dat ze Israël ook moeten aanpakken en dat is iets wat zij nooit en ten nimmer zullen doen.

    Of is dat niet de wortel die zij voor ogen hebben ?

    Ja het is sarcastisch bedoeld hoor.
    De V$ zegt dit dus alleen maar om haar publiek de indruk te geven dat 'ze werkelijk weten wat het probleem is en dat ze er zeker iets aan zullen doen'.

    Ze hebben Israel (palestina) niet voor ogen. Bush gelooft er heilig in dat 'terrorisme' ontstaat door gebrek aan democratie en vrijheden in het midden-oosten. Ik heb hem of iedere andere republikein nooit horen zeggen dat het palestina- israel conflict een aanleiding is. Ze betogen juist dat dat conflict misbruikt wordt door 'terroristen' om leden te werven. Ze zeggen namelijk dat als het palestina-Israel conflict er niet geweest was, die 'terroristen' een ander conflict / probleem zouden gebruiken als justificatie voor hun heilige oorlog.

    Israel is de oorzaak niet, het moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. Er zijn er velen denk ik.. en die spelen samen een rol in het aanzetten tot die daden. Bij iedere terrorist verschilt het waarschijnlijk ook wat hem aanzet tot zijn daden.

    "To overcome evil with good is good, to resist evil by evil is evil."


  8. #8
    Ill_brains

    Reacties
    605
    28-05-2005

    Citaat Geplaatst door FAITHLESS128
    Dit is sarcastisch bedoeld toch ?

    Of denk je echt dat ze hun buitenlands beleid zullen wijzigen ?

    Dat zou dan betekenen dat ze Israël ook moeten aanpakken en dat is iets wat zij nooit en ten nimmer zullen doen.

    Of is dat niet de wortel die zij voor ogen hebben ?
    Belachelijk om te stellen dat de situatie in Israel voor alle aanslagen verantwoordelijk is.
    Er zijn andere gebieden in de wereld die ook bezet zijn (geweest) door buitenlandse mogendheden. (Tibet, Kashmir, HongKong die zonder al teveel problemen is teruggegeven aan China))
    Helaas is het zo dat alle moslims zich persoonlijk geraakt door de kwestie in Palestina. (het gescheld op joden is behoorlijk vermoeiend op M.nl)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.115
    17-07-2004

    Citaat Geplaatst door Ill_brains
    Belachelijk om te stellen dat de situatie in Israel voor alle aanslagen verantwoordelijk is.
    Er zijn andere gebieden in de wereld die ook bezet zijn (geweest) door buitenlandse mogendheden. (Tibet, Kashmir, HongKong die zonder al teveel problemen is teruggegeven aan China))
    Helaas is het zo dat alle moslims zich persoonlijk geraakt door de kwestie in Palestina. (het gescheld op joden is behoorlijk vermoeiend op M.nl)
    Eeeh heb ik gezegt dat alleen Israël de schuldige is ?
    primum non nocere

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.371
    01-04-2005

    Citaat Geplaatst door rachiDDD
    WASHINGTON - De Amerikaanse regering gaat zich herbezinnen op de strijd tegen het internationale terrorisme. Zij zou de nadruk op de gevangenneming van leden van het terreurwerk al-Qaeda en 'onthoofding' van de organisatie willen verlaten ten gunste van een "bredere strategie tegen gewelddadig extremisme", meldde de krant The Washington Post zondag. Die nieuwe strategie zou zich ook moeten richten op de 'wortels van het terrorisme'.


    Met de gewijzigde opstelling wil de regering erkennen dat al-Qaeda tijdens de afgelopen jaren is veranderd "in een veel amorfere, diffuse organisatie die veel moeilijker op de korrel is te nemen dan de groep die in september 2001 de Verenigde Staten aanviel", zei een hoge regeringsfunctionaris tegen de krant.

    Critici van de regering zeiden tegen de Post dat de herziening van de strategie komt na maanden van gemiste kansen. Er waren vacatures bij de terrorismebestrijding - ook op topposities -, terwijl er intern geruzied werd over de beste manier om in actie te komen tegen de zich snel uitbreidende jihad en tegen de nieuwe generatie terroristen die de afgelopen jaren in Irak is opgeleid.

    Honderden of duizenden van die in Irak getrainde terroristen keren nu terug naar hun vaderland in het Midden-Oosten en West-Europa. "De vraag is: als je niet weet wie ze in Irak zijn, hoe kun je ze dan traceren in Istanbul of Londen?". zei een regeringsfunctionaris tegen de krant.

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...anpakken_.html
    irak getrainde terroristen ?

    kerel , je bent compleet lijp .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    701
    23-09-2004

    En waarvoor zou deze dekmantel dienen? Het is zo'n typisch Amerikaanse doorzichtige truc om verwarring te zaaien voor hun vieze gewelddadige acties. Ze weten onderhand wel dat ze tot aan hun oorschelpen in de stront zitten en de hele wereld hen ziet als een vies, dictatorisch derde wereldland, minstens even erg als Saddam Hussein. Amerika viel Irak zogenaamd vanwege de 'terreurkampen' die-er-niet-waren in het land aan. Sinds de Amerikanen daar de boel in chaos hebben gestort is dat wel het geval . Zij hebben er dus voor gezorgd dat Irak een 'terroristisch' bastion werd ( gewoon burgers die zich verzetten tegen Amerikaanse aanwezigheid dus). Wie gaat Amerika nu aanvallen? Het heeft namelijk voor de gunstige voorwaarden voor een terreurbastion gezorgd, niet alleen in Irak, maar ook Afghanistan.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.371
    01-04-2005

    Citaat Geplaatst door Holland
    Nou Derde Wereld land?
    derde wereld ?

    er is maar 1 wereld ...deze

  13. #13
    Al Andalucia

    Reacties
    8.931
    11-09-2001

    Citaat Geplaatst door Ill_brains
    Belachelijk om te stellen dat de situatie in Israel voor alle aanslagen verantwoordelijk is.
    Er zijn andere gebieden in de wereld die ook bezet zijn (geweest) door buitenlandse mogendheden. (Tibet , Kashmir, HongKong die zonder al teveel problemen is terugegeven aan China ))
    Helaas is het zo dat alle moslims zich persoonlijk geraakt door de kwestie in Palestina. (het gescheld op joden is behoorlijk vermoeiend op M.nl)
    U bedoelt Hong Kong.

    Tibet is door China aangevallen,veroverd en geannexeerd.

    Duizenden mensen worden gedood in Tibet,dus zonder problemen gingen het niet.

    De Tibetaanse regering in ballingenschap hebben hun zetel in India.

  14. #14
    Amsterdam

    Reacties
    1.809
    13-04-2005

    Israel heeft er niks mee te maken. Gefrustreerde Arabische trots wel, en frictie tussen 2005 en 700.
    Toch zal de rol van de Moslims wereldwijd alleen maar verder gemarginaliseerd worden. Daar is niet veel meer aan te doen. Alle religies zullen uitdoven. De Moderne Tijden zullen winnen. Maar vast niet zonder dat er nog heel veel onschuldige doden zullen vallen.
    Iedereen heeft gelijk, behalve achteraf

  15. #15
    Democratic Watchdog

    Reacties
    906
    16-11-2004

    Citaat Geplaatst door eduardo
    Israel heeft er niks mee te maken. Gefrustreerde Arabische trots wel, en frictie tussen 2005 en 700.
    Toch zal de rol van de Moslims wereldwijd alleen maar verder gemarginaliseerd worden. Daar is niet veel meer aan te doen. Alle religies zullen uitdoven. De Moderne Tijden zullen winnen. Maar vast niet zonder dat er nog heel veel onschuldige doden zullen vallen.
    Religies, zullen net als taal, nooit uitsterven.
    Mensen willen culturele identiteit, en met 7 miljard heb je dan automatisch culturele diversiteit. En ik vind het nog supertof ook




    Jouw vooroordelen zijn erg bruikbaar voor de duivel.